Tulokset 1 - 4 / 4

Aihe: Superimijän palaneenkäryongelma

  1. #1

    Superimijän palaneenkäryongelma

    Mä olen aina ollut se joka on vetänyt koko tupakin kun toiset on vasta puolessa välissä. Mulla ja partnerilla on sähkötupakat, ego-c ja ego-t, molemmilla yksi kumpaakin,samoja nesteitä käytellään. Ekat 2 viikkoa meni ok, oikeaa makua metsästelin. Sen jälkeen mulla alkoi tuntua että kaikki maistui palaneelle ja parteri vinkui että mun jälkeen - jos polttelin sen etupakkia - maistui palaneelle.

    Koko vehje kuumuu, tuntuu ihan käteen kun mä olen polttanut. Toisella ei tätä ongelmaa ole. Aluksi lantrasin peleonin virginiaa finnvapen vanilijalla (suosittelen) ja sujui ok, mutta kun siirryin pelkkiin niksanesteisiin alkoi palaneen haju. Nyt kun olen koettanut palata ns. alkuun, taas kaikki maistuu palaneelle. Normitupakka maistuu palaneelle. Olen koettanut muuttaa polttamista pikkuhenkosiin mutta ei oikein onnistu. Mulla on tupakanmakuista ewidardin paksua tököttiä, sama vika. Ei auta vaikka lantraa mitä vaan minkä vaan kanssa.

    Vaihdoin ego-c:n "pään", ei auta. Vinkkejä?

    edit

    Mulla siis ei ole mitään lisävarusteita, ihan normimalli vehkeet.

     
     
  2. #2
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Superimijän palaneenkäryongelma

    Yleisesti tuo palaneen maku johtuu siitä, että käytetyn laitteen hyörystimelle ei tule nestettä. Tankkimallisissa systeemeissä yleensä vika on korkin ja atomisaattorin piikin välisessä yhteydessä, joten tarkista, että tankissa on reikä ja tankki on tungettu tarpeaksi syvälle atomisaattoriin (toki tankin nestesisältö pitää myös tarkistaa). Toki voit kokeilla tankin pohjareiän suurentamista mutta haittana voi olla se, että nesteet valuvat atomisaattorin kautta pois silloin, kun laitetta ei käytetä.

    Suosittelen siirtymistä esimerkiksi clearo tai karto+tankkiyhdistelmään.

    Atomisaattorin kuumeneminen on ihan normaalia varsinkin kiihkeällä imutuksella, joten siitä ei kannata huolestua.

    :wq

     
     
  3. #3

    Vs: Superimijän palaneenkäryongelma

    saa kyllä nestettä eli pää ei ole kuiva. Reikä oli kulunut jo liian isoksi, vaihdoin pään ja sama vika. Täytynee ostaa jokin lisälaite vaikka toivoin pärjääväni ihan perussetillä.

     
     
  4. #4
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    19

    Vs: Superimijän palaneenkäryongelma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja mankku Näytä viesti
    Itselläni on tämä ego-t ollut nyt pidemmän aikaa käytössä ja olen ihastunut laitteeseen. Simppeli, pieni, näppärä kantaa, kestävä, hyvä hinta-laatu suhde..

    Tuo palaneen maku tuntuu olevan yleinen vika laitteessa. Itse olen tällä jo varmasti "sisäänajetulla" atomisaattorilla sauhutellessa huomannut että jos atomisaattori rätisee, maistuu savu edelleen kitkerältä ja palaneelta. Itselläni on toiminut pikku niksi: Jos maku alkaa vaivata kannattaa ottaa rauhalliset poskisavut kunnes ritinä lakkaa ja puhaltaa ne ulos jonka jälkeen välittömästi nappia edelleen painaen hengittää normaalisti sisään. Voit joutua toistamaan tämän muutamiakin kertoja että ritinä katoaa taas kokonaan. En ole varma johtuuko se liian nopeasta vai hitaasta nesteen syötöstä

    Välillä höyryt tuntuvat olevan kateissa mutta siihnkin olen huomannut muutaman niksin: Ota tankki pois atomisaattorista ja kuivaa sen ulkopinta huolellisesti. Puhaltele tankin molemmista päistä ilmakanavien läpi ja kuivaa paperilla ilmareikien läpi tuleva neste pois. Voit myös ottaa vettä suuhun ja huuhdella ilmakanavia reippaasti. Välillä on myös koko tankki hyvä huuhdella. Atomisaattoriin toimii pikahuoltona kun puhallat akun päästä reippaasti, ja kuivaat ulos tulevat töhnät pois. Atomisaattorinkin voit huuhdella huolellisesti kuumalla vedellä ja kuivata. Ja tietenkin yksi varmasti vaikuttava tekijä on akun varaustaso Sen kummempaa huoltoa en ole itse tarvinnut.

    Muutenkin laite vaatii varmaa totuttelua oikeaan tekniikkaan. Jos imet vähänkään liian nopeasti nestettä nousee tankista liikaa ja se joko tuprahtaa kielelle ikävänä kuuman tuntuisena tai kertyy suuosan päässä olevaan pieneen ilmataskuun josta se nousee huulille tai ikeniin. Myös tankin ulkopinta joka jää atomisaattorin sisäpuolelle kastuu helposti nesteestä ja nostaa nestettä suuhun. Nappia pitää opetella painamaan oikean pituinen aika oikeaan aikaan hyvien savujen takaamiseksi. Itselleni sujuvin on painaa nappia juuri ENNEN kuin vedät höyryt ja vapautettuasi napin vedä lyhyesti vielä viimeiset savut pois ilmakanavista. Tällä varmistat ettei höyrystymätöntä nestettä tule atomisaattorin ohi ja höyrystynyt neste ei tiivisty ilmakanaviin.

    Muuten laite on toiminut kuin unelma. Se on tippunut lumihankeenkin mutta pienen kuivattelun jälkeen toimi taas. Pari kertaa olen onnistunut lattiallekin tiputtamaan mutta vahingoittumatta se siitä on selvinnyt. Akku tosin saisi olla isompi tällaiselle reissaavalle ihmiselle mutta kyllä tuo 900mah kestää lähes aamusta iltaan. 1ml tankkikin vaatii täyttelyä aika tiuhaan mutta isompi tankki olisi vain tiellä

    Tässä vain yhden käyttäjän omat kokemukset ja huomiot. Hope it's worth it
    kurkippas hakukonetta ensin kiitos. esim --http://www.e-savuke.com/forum/index....62552#msg62552
    aka mankku aka mp90 aka DJ90.
    paljon puhetta ilman mitään sisältöä since 1990

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •