Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 38

Aihe: Kuriirifirmojen käytännöt tilausten toimittamisessa?

  1. #1

    Kuriirifirmojen käytännöt tilausten toimittamisessa?

    Porukat tuntuvat käyttävän usein muitakin kuljetuspalveluita kuin postia. Itselle on kuitenkin jäänyt hämäräksi se, että kuinka hyvin mahtaisi palvelu pelata haja-asutusalueella eli syvällä maaseudulla jossa isäntä itse ei ole päivisin paikalla, vaan hakee leipänsä ympäristön maakunnista eikä ehtoisa emäntä päivystä pakettien saapumista.

    Eli toimittaako kuriiri firma 10ml makuputelin 20 tonnin kuorma-autolla juuri silloin kun satun olemaan kotona?. Yleisimmin klo 17 jälkeen. Kaupungeissa homma varmasti toimii,mutta....
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari Killu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    145
    Yleensä soittelevat ennenkuin tuovat pakettia ja hyvin on saanut sovittua homman. Voivat jättää paketin oven taakse tai autokatokseen. Työpaikalle onnistuu toimitus. Kerran toi paketin 10 aikaan kotiin kun sattui kuski asumaan samalla suunnalla. Yleensä pakun kyydissä tullu pienemmät paketit mutta on niitä rekankin kyydissä kulkenut.

     
     
  3. #3
    OK. Mikään kokeilemani navigaattori ei osaa tähän osoitteeseen perille,vaan heittää matkan kesken tuohon palan matkan päähän eli puhelinopastus on tarpeen muutoinkin. Talvella minun pihasta ei välttämättä pääse pois ilman jäätävää kokemusta kuinka lyhyellä vauhdilla tullaan jäinen mäki ylös. Yksi syy siihen miksi minulla ei ole pakettiautoa.Eikä kuorma-autoa.... Työpaikalle paketin toimittaminen omassa ammatissa on käytännössä mahdotonta.
    Ehkäpä olen liikaa aristellut kun posti on ollut niin helppo.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  4. #4
    Tapauskohtaisesti tulee aina sovittua, viimeksi otin kämppikseni viinitilauksen vastaan. Kämppis antoi puhelinnumeroni ja kertoi kuriirifirmalle, että minä otan tilauksen vastaan kun ei ole itse paikalla. Kuriiri soitteli minulle päivää ennen, jolloin kertoi minä aikoina pystyisi lähetyksen toimittamaan. Sovittiin aika, kuriiri laittoi viestin noin tuntia ennen toimitusta, ja sen jälkeen soitteli alaovelta.

    Entisessa duunipaikassani (olin siis tiskillä päivystämässä) lähetyksiä meni ja tuli useita päivittäin, eri firmojen kautta (Fedex, DHL, TNT, UPS). Tällöin kuriirit eivät soitelleet, vaan niillä oli tiedossa hyvät ajat lähetysten tuomiseen (yleensä iltapäivällä jolloin tavaraa oli menossa myös mukaan) ja tulivat ihan omia aikojaan.
    All your cookie are belong to us.

    RIP Mr. Marlboro 18.10.2013

    Laitteisto: 2 x ESquare DNA40, G-Tube #115, 3 x Billow V2, Hobo 3.1, Kayfun V5, Bachelor

     
     
  5. #5
    Eli uskaltaisikohan tuollaista kuriirifirmaa ohjeistaa jättämään paketin esim. paikallisen salen myyjälle jemmaan? Jos tuo olisi sovittavissa,niin homma helpottuisi huomattavasti. Salen päässä tuskin ongelma kun tuttuja.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari Heisenberg's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    161
    UPS:n kanssa homma toimi ihan kivasti. Ensin yrittivät toimittaa kotiin, olin silloin töissä. Illalla sitten soittivat ja kysyivät miten toimitaan. Sovittiin että seuraavana päivänä tuovat paketin työpaikalle. Ja sinne ne sen toivat.

    Tuommoinen Salen kassalle jemmaan-skenaario saattaisi ehkä onnistua valtakirjalla. Jos vaan se Salen kassa siihen suostuu.

     
     
  7. #7
    Tarviiko he valtakirjan jos ylempänä mainittu esim.autokatokseenkin jättö onnistuu?
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari Heisenberg's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    161
    Uskoisin että jos tuo jollekkin toiselle ihmiselle kuin osoitekortissa mainitulle luovutetaan, niin tarvitaan valtakirja. Ainakin tässä logistiikkafirmassa missä minä työskentelen, autokatokseenkin jättämisestä tarvitaan suostumus kirjallisena.

     
     
  9. #9
    Eli shitellaa sitten jatkossakin. Paketti postilaatikkoon ja thats it. Rajoittaa vain hieman tilauksia. sad.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari Heisenberg's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    161
    Kannattaa kysäistä jakavalta firmalta mikä heillä on käytäntö. Ainakin meillä sähköpostilla lähetetty kuva/skannaus valtakirjasta on ihan yhtä pätevä kuin fyysinen paperille kirjoitettu.

     
     
  11. #11
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    UPS,ille toimitusten suhteen täydet plussat! Aina on voinut sopia minne toimittaa.

     
     
  12. #12
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Ainakin täällä päin voi käydä hakemassa myös itse terminaalista paketin jos ei meinaa jakelu onnistua. Eiköhän sama onnistu muuallakin.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2014
    Sijainti
    K:ala
    Viestit
    208
    Itelläni on itelankin kanssa sopimus, että isot paktit voi jättää kuistille. Vaatii paperin jotta kuskin allekirjoitus riittää.
    Kuriiripostia jos odotan, jätän yleensä oveen alle kirjoitetun lapun jossa annan luvan jättää kuistille.
    Yleensä toimii mutta ihan kaikki eivät kuitenkaan jätä, vaikka puhelimessa sovittu tapaus kohtainen kuitenkin toimii.
    Joku firma vaati oman täytetyn lapun jos ensi yrittämällä ei saatu luovutettua.

    Joka tapauksessa pääsääntöisesti käytän halvinta toimitustapaa joka usein on postin tuoma paketti tai nouto toimipisteestä.
    Ego2.pl näyttäisi käyttävän UPS toimituksia joka tapauksessa. Tällä seudulla UPS on aika p:stä kun paikallinen jatko toimittaja rahastaa saapuvilla paketeilla.
    Tarkoittaa sitä, että laittavat txt-viestin, että soita sopiaksesi ajakohta ja numero johon soitetaan on maksullinen...
    Heidän kanssaan ei voi sopia, että jättäkää paketit vain kuistille aina, jos ketään ei ole kotona.
    Aina pitää erikseen soittaa ja sopia, että saa jättää...

    Voisithan sopia paikallisen Salen kanssa, että tilaat heidän osoitteeseensa paketit omalla nimelläsi.
    Yleensä riittää, että joku kuittaaja osoitteesta löytyy. Tämä siis jos kerran Salen henkilökunta on kerran tuttua luotettavaa porukkaa.

     
     
  14. #14
    Täytyy tuumailla. Kiitoksia neuvoista. Tänne tosiaan kuriirin pitää erikseen tulla kun ei satu minkään ns. pääreitin varrelle. Kauas on pitkä matka jos paketin luovutus ei kerralla onnistu.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2014
    Sijainti
    K:ala
    Viestit
    208
    Sama homma minulla =)
    Mettässä kun asuu saa touhuta omiaan...
    Tosin navit löytää aika lähelle.

     
     
  16. #16
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2014
    Sijainti
    hausjävi
    Viestit
    21
    Mä jätin lapun oveen: paketin voi jättää kuistille T: oma nimi puh nro ja allekiroitus ja teippasin passin sisäpuolelle ikkunaa. Asun myös haja-asutusalueella

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    virrat
    Viestit
    210
    Ite kans tuota lappuhommaa käyttäny vuosia oli ups tai mikä vaan on käyny tuo käytäntö täällä keskellä mettää

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Nivala
    Viestit
    209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Casull Näytä viesti
    14. päivä Nex working dayllä tilattu paketti on tulematta edelleen.
    21. päivä otin yhteyttä kauppaan ja sieltä kerrottiin että DHL on nostanut haja-asutusalueen jakeluhintoja. (kokoomuskehä**ttukolmosen ulkopuoli???)
    Minua oli kuulemma yritetty tavoittaa asiaan liittyen.
    Ei ollut, ei ainakaan sähköpostilla eikä puhelimella. (tarkistin asian äsken puhelu- ja sähköpostilokitiedostoista)
    No, jokatapauksessa, mun piti maksaa 17.87 puntaa lisää postikuluja että DHL alentuu ajamaan tänne syrjäseuduille.
    Ja minä idiootti maksoin koska halusin litkut edelleen äkkiä.
    (DHL:n alihankkija, Kuljetus Kovalainen käy lähes päivittäin työpaikallani muutenkin, ilman mun paketteja)

    Eli nyt olen tähän mennessä maksanut Next working day- toimituksesta n. 33.87puntaa, ja paketin perilletulo on tähän mennessä kestänyt 12 vuorokautta!

    On kyllä syytä olla sitten viimeisen päälle hyvät litkut, sen verran kalliiksi ovat tulleet ja kauan on saanut odottaa.

    Älkää hyvät ihmiset koskaan sortuko mihinkään joka vähänkään liittyy DHL:ään.
    Mun puolesta saavat aistia pitkän ulkosynnyttimen tuoksun hajuelimellään.
    Tuossa mun kokemuksia aiheesta.
    Enkä asu mitenkään erityisen syrjässä, DHL:n autot ajaa tuosta 5km:n päästä ohi päivittäin, poikkeavat myös työpaikallani joka päivä.
    Eli lämpimästi neuvon välttämään tuota kuin ruttoa.
    Samoin kauppoja jotka moista palvelua sivuillaan edelleen mainostavat kertomatta että nopea toimitus ja yhteen kertaan maksettu rahti koskee vain kehäkolmosen sisällä asuvia.

    Edit: Tuo toimitus kesti loppujen lopuksi 13 vuorokautta työpaikalleni.
    Kotiin asti olisi mennyt edelleen seuraavan viikonlopun yli.
    Viimeksi muokannut Casull; 03.12.14 kello 20:13. Syy: lisäys

     
     
  19. #19
    Ähh. Minulle on tulossa juurikin dhl:n kautta paketti. Kun ei saksan kieli taivu,niin en Lieferillolta tilatessa edes älynnyt katsoa onko muita vaihtoehtoja. No. Oppirahat on maksettava. Oli kyllä kallis postimaksu muutenkin joten ei se lisähintaa kaipaa. Miksi muuten postimyyntifirmat käyttävät DHL:llää?

    Muoks: Paketti oli löytänyt perille kartanon rappusille ja nitojalla portaanpieleen liittämäni valtakirja oli riittänyt. Mainiota.

    Ainoa hämmennystä aiheuttanut seikka oli se, että lähettänyt firma ei sähköposteillut suuntaani lainkaan,mutta firman omilta sivuilta selvisi paketin vaiheet lähetysmaassa ja saapuminen suomeen, josta päättelin päivän jolloin valtakirjan ovenpieleen kiinnitin.
    Viimeksi muokannut Hilajoen Antti; 04.12.14 kello 17:51. Syy: L
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  20. #20
    Onko kellään kokemusta DHL:n toimituksesta kerrostaloon jossa ei ole ovikoodia?

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •