Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 25

Aihe: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

  1. #1
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    280

    INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    ihan vain piruuttani heitän tämmöisen aiheen tänne kehiin. Olen paristakin paikasta lukenut, että PG saattaa ehkäistä influenssa virusten tarttumista ja itse olen ollut herkkä sairastumaan, mutta nyt olen kyllä ollut koko talven ihan terve. Joten muiden kokemuksia nyt kyselisin. Ja älkää kyselkö linkkejä, ei mitään muistikuvaa mistä nämä luin. (toinen oli joku hiiri koe ja toinen oli tehty jossain sairaalassa)
    Kokeiltu: Punainen Pall Mall,510, 510-T, Ego-T, Ego-C, SD-keyring, MiniLavatube, Lavatube, Lavatube 2.1-Tornado
    Käytössä: Provari V2 Satin Black, mini ego

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    211

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Justiinsa oli yhden vanhan tervakeuhkon kanssa tästä puhetta kun hän on ollut kaksi kertaa kolmen viikon aikana flunssassa. Sanoin hyvin sopivaan sävyyn että eipä ole tullut flunssaa kun olen pari kuukautta höyrytellyt. Tuumasi vain että ei se siihen liity tuo höyryttely Itse olen kyllä sitä mieltä että kyllä se jotain auttaa.

    Kolme kaveria on käynyt kyläilemässä tässä muutaman viikon sisään ja jokainen todella sairas, flunssassa siis. Ja kaupan päälle, emäntäkin sairastanut kaikkineen kuumeineen tuon, mutta eipä ole tarttunut Johtukoot sitten mistä tahansa mutta ei ole tarttunut mistä olen hyvin iloinen

    Vakavasti ajateltuna olen sitä mieltä ettei nuo kokeet hiirillä tehtyinä voi kovinkaan metsään mennä. Kas kun tuota PG:tä on testattu jo 60 vuotta sitten ehkäisemään influenssa tartuntoja.

    E: Hiirikonkari, eiku höyrykonkariksikin ylentivät vielä.

     
     
  3. #3
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    ^Tiedä siitä sitten vaikuttaako höyryttely positiivisesti, mutta aika varmasti röökit vaikuttaa negatiivisesti vastustuskykyyn..

     
     
  4. #4
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Lähdeviitettä ei ole nyt ole, mutta kyllä tuo on ollut esillä jopa niin että propyleeniglykolipilvi desinfioi ilmaa jopa höyryttelijän välittömässä lähiympäristössä.

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Luin vasta eilen tuosta hiirille tehdystä tutkimuksesta ja salaman lailla iski tajuntaani, että en ole ollut päivääkään sairaana koko sinä aikana kun höyrystintä olen suupielessä aamusta iltaan roikotellut.
    Sen sijaan olen tehnyt lukemattomia sijaisuuksia flunssaa ja influenssaa sairastaneille ihmisille luokissa, joissa jopa puolet porukasta on ollut sairaana ja loppupuolikas yskii ja pärskii levittäen tautia taas eteenpäin.

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  6. #6

    INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Aiemmin itsekin joka talvi ollut jonkinmoisessa flunssassa, mutta nyt reilun 5kk höyryttelyn aikana ei pienintäkään oiretta. Lähipiirissä perus lentsut kiertäneet ja töissä sairaalassa sitäkin enemmän. hoitajana kuitenkin suht lähikontaktissa potilaiden kanssa...

     
     
  7. #7
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Kuin myös täällä 5kk höyryttelyä takana enkä ole sairastanut päivääkään
    tämähän toimii, kohta alkaa apteekkeja kaatumaan kun höyryttely vaan lisääntyy.

    - Jyrki

     
     
  8. #8
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    89

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Ei auta PG:t täällä ainakaan. Kauhia influenssa päällä, 5 päivää kuumeessa, kurkku kipiänä ja pää täynnä räkää. Ei Maistu edes höyryt...

     
     
  9. #9

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Ei vielä mitään lenssun alkuakaan. Tuntuu et kaikilla muilla, ketä tunnen, jonku asteinen flunssa ollu

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    195

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Koskaan en ole poskiontelontulehdusta sairastanut. Nyt on reilu 4kk höyryttelyä takana ja just kärsin sitkeästä poskiontelotulehduksesta kolme viikkoa. Mahdoton toki sanoa, että onko asioilla mitään yhteyttä. Flunssaa on ollut lähes koko tämän vuoden, josta sitten kehittyi tuo poskiontelontulehdus.

     
     
  11. #11

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Mulla on pyörinyt ympärillä töissä sekä kotona flunssa ihmisiä, ei oo tärpänny . Tosin korvatulehdus on taas, mutta se on mulla krooninen.
    Ja loppukaneettina, yleensä mä oon ottanut nuo lähiympäristössä pyörivät flunssat, eli ehkä tällä höyryttelyllä on vaikutusta, tosin en kyllä rupea missään toittomaan tän tyylistä terveyshyvettä

     
     
  12. #12
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2010
    Sijainti
    aura
    Viestit
    42

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite


    Ja loppukaneettina, yleensä mä oon ottanut nuo lähiympäristössä pyörivät flunssat, eli ehkä tällä höyryttelyllä on vaikutusta, tosin en kyllä rupea missään toittomaan tän tyylistä terveyshyvettä
    [/quote]

    sama juttu mutta jos aiemmin polttanut röökiä niin jo sen pois jättäminenkin voi tietysti olle hyvinkin merkittävä osa tuota "paranemista" jo sinällään,toki räkäähän toi kuivaa ja kait limatkin osin keuhkoista etc....ehkä?

     
     
  13. #13

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Propyleeniglykolin on tiedetään tappavan erittäin tehokkaasti bakteereja. Ensimmäiset tutkimukset tästä tehtiin vuosikymmeniä sitten.

    Viruksiin se ei tosin tehoa. Viruksia on muutenkin hankala saada hengiltä, kun ne eivät varsinaisesti ole edes eläviä organismeja.

    Itseasiassa kyllä se taitaa joihinkin viruksiinkin tehota.

    Joka tapauksessa alla linkit erääseen varhaisimmista tutkimuksista:
    THE BACTERICIDAL ACTION OF PROPYLENE GLYCOL VAPOR ON MICROORGANISMS SUSPENDED IN AIR.

    Abstract:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2135271/

    Full text:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...71/pdf/593.pdf
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  14. #14
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Jokavuotuinen 6kk kestävä syysflunssa on loistanut tänä vuonna poissaolollaan.
    Thaikkulassa tosin iski lentokentillä pyöriessa ilmastointilaiteflunssa, joka kesti 5 päivää.

     
     
  15. #15

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Ei mitään vaikutusta, jokavuotinen tukkoisuus yms iski taas jälleen kerran, en kai oo höyrytelly sit tarpeeks :-p
    Kait tota PG:tä pitäis olla hengitysilmassa kokoajan jotta sillä olis jotain tehoa viruksia/bakteereja vastaan...

     
     
  16. #16

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Voihan pyhä sylvi! PG vaikuttaa bakteereihin ei VIRUKSIIN! Joten, ei viitsitä enään selostaa ja todetaan se parempi virus kestävyys johtuvaksi kohonneesta yleiskunnosta/vastustuskyvystä, liittyen savuttomuuteen. DEAL?

     
     
  17. #17

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Voihan pyhä sylvi! PG vaikuttaa bakteereihin ei VIRUKSIIN! Joten, ei viitsitä enään selostaa ja todetaan se parempi virus kestävyys johtuvaksi kohonneesta yleiskunnosta/vastustuskyvystä, liittyen savuttomuuteen. DEAL?
    No tuleepa sulta höyryä jo korvista asti ...Totesin tuossa vaan notta ei täälläpäin ainakaan vaikuttanut sairasteluihin.
    Muttajuu, tuo kohonnut vastustuskyky tupakoimattomuuden takia varmasti vaikuttaa kaikilla, ja eiköhän se taida se suurin syy tähän höyryttelyyn ollakin :-)

     
     
  18. #18

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Jaa hymiöt näköjään unohtui Enkä tietenkään tarttunut yksittäiseen viestiin! Ihan yleisesti vetäsin tunteella

     
     
  19. #19
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    29

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    No joo, 4 viikon aikana 2 flunssaa, ehkä 5 päivää väliä että ehti edellisestä toipua, ei ainakaan itsellä tuo höyryttely vaikuttanut muuten kuin ehkä vähän helpompana olona, eli ei niin tukossa kun röökiä vedellessä.

     
     
  20. #20
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622

    Vs: INFLUENSSA Vs höyryhengityslaite

    Ei ainakaan näin alussa oo vaikuttanut. Eka flunssa iski tossa kuukausi sitten ja nyt on sit toinen päällä. :-\ Eikä tämä oma flunssa vielä mitään, mutta kuukauden höyrytellyt ukkoni makaa tällä hetkellä pedissä flunssan jälkitautina tulleen keuhkokuumeen kourissa.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •