Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 176

Aihe: Käsillä tekijöitä?

  1. #41
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Vai mites olis jos puhvelin sarvesta päräyttäs https://www.brisa.fi/portal/index.ph...roducts_id=353
    Hankala materiaali, kokemusta on. Kataja taas kestää ydinsodan ja tuoksuu kilpaa ongan kanssa, harkinnan arvoinen aines.

    muoks: Laiterakentelun puolelle kuuluisi kai tämä, mutta tuli mieleen että mulla on inttimuistona pari 14,5mm vaunukk:n hylsyä. Semmosesta sais mageen vekottimen jos vaan elektroniikan sais jotenki ängettyä sisään, akku mahtunee. Ei vaan ole tinailuhommat juurikaan hanskassa. Osaisitteko neuvoo mitä pitäis hankkia, onko jotain kittiä olemassa vai pitääkö suurella neuvottelulla hankituksi saatu lava purkaa...


    Halt who goes there?

    Death

    Approach........ friend

     
     
  2. #42

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja korsu Näytä viesti
    Kataja taas kestää ydinsodan ja tuoksuu kilpaa ongan kanssa, harkinnan arvoinen aines.
    Mites luumupuu? Sekin on järkyttävän kovaa puuta ja lisäksi vaaleanpunaista.

    Laita yv, jos kiinnostaa, olis muutama kuutio ylimääristä luumupuuta.
    Jeesus-teippi Pelastaa!!

     
     
  3. #43
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Nivala
    Viestit
    209

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja L18 Näytä viesti
    Sweeeeet.
    Mitä tuo materiaali on? Siinä saa muutaman reiän porata, itekkin olen vähän vastaavaa mopoon suunnitellut. :P
    En tarkaan tiedä, lujuudesta päätellen jotain 7075 laatua, kestää taipumatta jarrupolkimenakin painaa sen mitä säihkähtäneenä tulee poljettua.
    Jokatapauksessa paljon lujempaa kuin Lucaksen poljinsarjan vastaavat, jotka siis toimi mallikappaleina.
    Moottorikelkan moottoripukki oli aihiona.

    Mutka tuohon vaihdepolkimeen piti saada shifterin anturin vaatiman tilan takia, ei sopinut enää paikalleen käännetyn kaavion kanssa.
    (asiasta mitään ymmärtämättömille pahoittelut moposalakielestä)

    Seuraavalle kysyjälle:
    Olishan noita plasmoja, lasereita ja CNC-vehkeitä ollu tutuilla muttakun ei ollu tuohon hätään ohjelmoitsijaa.
    Samoin materiaalia oli vain tuon verran.
    Lisäongelma olis tullu tarvittavista muutoksista verrattuna alkuperäisiin kun mitoittaminen oli lähes mahdotonta.
    Niinpä tein proton ensin 2-millisestä ja sitä mallina käyttäen piirsin lopullisen version suoraan levyn pintaan.
    Aikaa meni tuohon mutkaisempaan noin viikon illat, suorempi tuli sitten parissa illassa.

    Varsinainen haaste tulikin sitten kun tuohon isoon reikään piti saada M24x1,5 kierre.
    Sellaisia kierretappeja ei ole ihan joka oksalla, ei edes paikallisessa isohkossa työstöfirmassa.
    Uusi olisi maksanut noin satasen mutta sitten vahingossa sopiva löytyi paikallisesta sekatavarakaupasta kympillä.

    Ja ovatpahan ite käsin tehdyt.

     
     
  4. #44
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Tällaisia puulla toimivia höyrystimiä tulee myös rakenneltua.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  5. #45
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Menetkö Jasseri mun kanssa naimisiin??
    [size=7pt]Olohuoneen takka vetelee viimeisiään ja tuo(kin) näyttää komialta.[/size]

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  6. #46
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pol Näytä viesti
    Menetkö Jasseri mun kanssa naimisiin??
    [size=7pt]Olohuoneen takka vetelee viimeisiään ja tuo(kin) näyttää komialta.[/size]
    Et sää kuiteskaan näin vanhaa ja rumaa ukkoa huolis, mutta jos asut jossain tässä 100km säteellä niin voisin vaikka vikaista sitä vanhaa takkaa, vaikkei niille oikeastaan pysty muuta tekeen kuin purkaa ja muurata uusi tilalle. ja jasseri on niin hyväsydäminen ettei siitäkään hommasta paljon matkakuluja/ruokapalkkaa enempää kehtaa viehkeeltä nais ihmiseltä ottaa. Ja jos tuo kuvassa oleva silmä on sinun, niin ehdottomasti menen kanssasi naimisiin.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  7. #47
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    24

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Tuollainen tuli väsättyä perheemme uudelle asukille. Materiaalina perinteinen mänty ja tässä vaiheessa vielä vailla pintakäsittelyä. Piirustukset ja muodot omaa käsialaa...

    Täällä kun noita puuseppiä kyseltiin, niin täällä voisi vienosti käsi nousta pystyyn. Vähän yli 10 vuotta on tullut puuseppäiltyä, mutta tällä hetkellä raksa hommissa kun ei pysty kilpailemaan ikean ym lastulevy pajojen kanssa hinnoissa. Pikkuhiljaa ihmiset ovat kyllä alkaneet arvostamaan laatua ja kestävyyttä ja ovat valmiita maksamaan käsin tehdyistä huonekaluista.

    Olen itsekkin ajatellut jonkunlaista voltti lootaa tehdä puusta, mutta nuo sähkö hommat ei oikein ole hanskassa. Voisin tuonne tee se itse osastoon tehdä jonkun suunnittelu ketjun, ja jos siitä jotain tulee niin voisihan siitä tehdä vaikka kaupallisen versionkin. Puusepän verstas kaikkine herkkuineen on käytössäni ja toiminimikin löytyy...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat

     
     
  8. #48
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    ^Varmaan löytyy täältä foorumilta vapaaehtosia auttamaan sähköhommien kanssa.
    Esim. mulla kyllä pysyy kolvi käsissä ja jotain elektroniikastakin tiedän, mutta mm. boksien ja runkojen valmistaminen ei taasen luonnistu (eikä kyllä oo välineitäkään jolla tehdä).

     
     
  9. #49
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri Näytä viesti
    Et sää kuiteskaan näin vanhaa ja rumaa ukkoa huolis, mutta jos asut jossain tässä 100km säteellä niin voisin vaikka vikaista sitä vanhaa takkaa, vaikkei niille oikeastaan pysty muuta tekeen kuin purkaa ja muurata uusi tilalle.
    No ihan heittämällä huolisin, taitaa vaan valitettavasti mennä tuo ikäkysymys toisinpäin.
    Ei mahdu matka tuohon säteeseen, ei edes lähelle. Mutta sydämellisesti kiitän tarjouksesta!


    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  10. #50
    HöyryGuru Urdu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    2,482

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    jotenkin tuli tuosta samaskus-teräksen teosta isäukko mieleen
    tosin hän käsitteli puuta. otti jonkun koivuhalon kouraan ja aikansa katseli ja veisteli kunnes totesi että tämmöinen siellä sisällä oli, hän vain turhat lastut poisti ympäriltä

     
     
  11. #51

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ropyleeni Näytä viesti
    Mulla tuo käsillä tekeminen vähän tämmöstä,metallin kans pelaamista,ekassa kuvassa yleisjyrsinkone,joka tehty itse. Sillä saa sit tehtyä mm.tommosen mikä seuraavissa kuvissa on,kaliberi .22,ja on luvitettu ase,kun aeseppä oon koulutukseltani ja ammatiltani. :P



    Se "itse tekeminen" on välillä aika suhteellinen käsite

     
     
  12. #52

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Kaik on suhteellista,malmia en kaivanu itte,jos tarkotat epäilevästi? :

     
     
  13. #53
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    1,043

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ropyleeni Näytä viesti
    Kaik on suhteellista,malmia en kaivanu itte,jos tarkotat epäilevästi? :
    Jaa, että liki valmiista osista kasasit, en piä minnään


     
     
  14. #54
    Höyrypää waakneri's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vihti
    Viestit
    419

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Capo Näytä viesti
    Tuollainen tuli väsättyä perheemme uudelle asukille. Materiaalina perinteinen mänty ja tässä vaiheessa vielä vailla pintakäsittelyä. Piirustukset ja muodot omaa käsialaa...

    Täällä kun noita puuseppiä kyseltiin, niin täällä voisi vienosti käsi nousta pystyyn. Vähän yli 10 vuotta on tullut puuseppäiltyä, mutta tällä hetkellä raksa hommissa kun ei pysty kilpailemaan ikean ym lastulevy pajojen kanssa hinnoissa. Pikkuhiljaa ihmiset ovat kyllä alkaneet arvostamaan laatua ja kestävyyttä ja ovat valmiita maksamaan käsin tehdyistä huonekaluista.

    Olen itsekkin ajatellut jonkunlaista voltti lootaa tehdä puusta, mutta nuo sähkö hommat ei oikein ole hanskassa. Voisin tuonne tee se itse osastoon tehdä jonkun suunnittelu ketjun, ja jos siitä jotain tulee niin voisihan siitä tehdä vaikka kaupallisen versionkin. Puusepän verstas kaikkine herkkuineen on käytössäni ja toiminimikin löytyy...
    Sit kun saadaan noi atot ja kartot tonne reiluun 16ohmiin ja jännitteet 230vAC niin sitten mää hyppään tiimiin :
    Ois se kova hyöry kun pistelis 2000w mentäen kumihanskat handuis ja saapaat jalassa ...
    Jos lattiat on kylmänä kun maistuva hyöry kampeaa kitusiin niin ottakee ihmeessä yhteyttä niin hoidetaan kitusten jälkeen lattiatkin lämpöseks,
    tai vaikka piha talvella jäättömäksi, koodina toimii normaali "esavuke" O0
    iStick TC60 - iStick 30w - eVic VT - 2xVTC Mini - Pico - AiO - Releaux 2/3 - Alien
    SubtankMinix2 - Maganusx2 - Scylla - Engine - Merlin - Engine nano
    ...olen aina IFK !

     
     
  15. #55
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    223

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Tuollaisen väkertelin, kellon kaikki osat puuta ihan siltä varalta jos olis menny vituiks niin olis ollu helppo polttaa takassa

    http://www.youtube.com/watch?v=pkUy4...&feature=g-upl
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat

     
     
  16. #56
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Perkeleen hieno kello! Höyryt sille!

     
     
  17. #57
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,621

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    On se hieno!

     
     
  18. #58
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Kyllä on hieno!!!
    Ihanko omasta päästä vai tuolta: http://www.lisaboyer.com/Claytonsite/Claytonsite1.htm
    Itseäkin haluttanut ostaa piirustukset, mutta antaa himon vielä yltyä. Ei ol lo(a)mautetullla paljon rahoja...

    Halt who goes there?

    Death

    Approach........ friend

     
     
  19. #59
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    223

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja korsu Näytä viesti
    Kyllä on hieno!!!
    Ihanko omasta päästä vai tuolta: http://www.lisaboyer.com/Claytonsite/Claytonsite1.htm
    Itseäkin haluttanut ostaa piirustukset, mutta antaa himon vielä yltyä. Ei ol lo(a)mautetullla paljon rahoja...
    Tuolta saat kuvat ilmaiseksi seitsemään eri kelloon:
    http://www.toolcrib.com/blog/2009/09...st-woodworkers

    Mun tekemän kellon kuvat:
    http://www.woodenclocks.co.uk/Clock1.pdf

    Normi tulostimen A4-paperille ei mahdu tulostaa mut mä lähetin spostilla kellon linkin mainostoimistoon ja pyysin tulostamaan A3:lle. Kympin maksoi tulostus.

     
     
  20. #60
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178

    Vs: Käsillä tekijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Onn1 Näytä viesti
    Tuolta saat kuvat ilmaiseksi seitsemään eri kelloon:
    http://www.toolcrib.com/blog/2009/09...st-woodworkers

    Mun tekemän kellon kuvat:
    http://www.woodenclocks.co.uk/Clock1.pdf

    Normi tulostimen A4-paperille ei mahdu tulostaa mut mä lähetin spostilla kellon linkin mainostoimistoon ja pyysin tulostamaan A3:lle. Kympin maksoi tulostus.
    No bärkkele, jättikiitokset! Hyvin taas tämänkin asian olen tutkinut. Lehtisahanteräkauppaan mars, johan se nytkytin on levännyt että meinaa jumiin ruostua.

    E: Tällä kaverilla on selvästi liikaa joutilasta aikaa: http://www.youtube.com/watch?v=KJIXX...feature=relmfu

    Halt who goes there?

    Death

    Approach........ friend

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •