Tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Tilaus EU-alueelta tulliin

  1. #1

    Tilaus EU-alueelta tulliin

    Eli onko teillä jäänyt EU-alueelta tulleita paketteja tulliin? Aiheesta on keskustelua siellä täällä mutta voisi kerätä kokemuksia tähän yhteen ketjuun. Itselläni on jäänyt vain yksi paketti joka tuli muistaakseni Jantylta Hollannista, tästä on kuitenkin aikaa n. 10 ~kuukautta. Paketissa ei ollut nikotiinia.

    Voi myös halutessaan kertoa tuliko jotain seuraamuksia jos paketissa oli nikotiinia.

     
     
  2. #2

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Tilasin niin kun jo monta kertaa aijemmin nikotiini e-nestettä Totally Wicked UK:sta - tällä kertaa 2x 30ml.
    Postin seuranta-sivulla huomasin yksi päivä että mun paketti oli saapunut mutta vähän aikaa sen jälkeen toimitettu tulliin.

    Yhtäakkiä aloin pelkää että voisiko tuo olla huhuut:a että nikotiini e-nestettä saa tilate ETA-aluelta yksityskäyttön niinkun pari suomenkielistä nettisivua väittää. Googlen kautta löysin e-savukke.com:in ja tietoa että nikotiini e-nesteet on nyt lääkeaineeksi luokittelu - eli en tiennyt ajemmin tästä mintään.

    Kävin sitten siellä tullissa ja he eivat luovuttaneet mulle sen e-nesteen.

    Se työntekiä sanoi alussa, ennen kun hän kysyi mitä se paketti sisältää, että se ei tule mulle maksamaan mitään kun sen tilauksen summa on alle 45€.
    Mä ihmettelin että mitä hittoa sehän on tilattu EU maasta mutta en kommentoinut mitenkään kun tilanne näytti siltä että saan pakettin.
    Kun hän kuuli että se on elektronisen tupakkan täyttönestettä hän sanoi että tämän lähettäminen Suomeen postissa on kielletty ja että sitä ei voi luovuttaa, kun se on lääke.
    Luuliko hän edelleen että se on EU:n ulkopuolelta? En tiedä mutta saahan lääkeitä tilata EU:sta - en tiennyt että vaan yleensä apteekista.

    Kaikken lisäksi tullissa se työntekiä pyysi mun antaa mun nimen, hetu:n ja puhelin numeron että jos valvonnalla tulee jotain kysytävää.

    Sielltä valvonnasta ei ole viellä soitettu niinkun he sitten seuraavana päivänä puhelimessa lupasivat. Sieltä pitäisi tulla infoa mitä ne sille e-nesteelle tekeevat: Tuhoaako ne sen tai lähettääkö ne sen takaisin.


     
     
  3. #3
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Intellicigin evolution m-402 briteistä jäi aloituspaketista nikotiinihylsyt tulliin. Sain pitää itse laitteen.

     
     
  4. #4

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Intellicigin evolution m-402 briteistä jäi aloituspaketista nikotiinihylsyt tulliin. Sain pitää itse laitteen.
    Sen jälkeen kun minulla jai tulliin e-nesteet päätin että tilaan tästä eteenpäin aina e-nesteet ja laitteet erikseen.

     
     
  5. #5

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Tänään soitetiin tullista minulle että yksi mun tilaamasta TW e-neste pullosta on nyt labrassa. LOL - Kun ne ovat Decadend Vapours e-nesteitä joita tilasin ne ei varmasti löydä mitään muuta kun puhdistetua PG:tä, vettä, puhdistetua nikotiiniä ja makuaineita

     
     
  6. #6

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Tänään soitetiin tullista minulle että yksi mun tilaamasta TW e-neste pullosta on nyt labrassa. LOL - Kun ne ovat Decadend Vapours e-nesteitä joita tilasin ne ei varmasti löydä mitään muuta kun puhdistetua PG:tä, vettä, puhdistetua nikotiiniä ja makuaineita
    Moi!


    Todella hyviä uutisia Oulusta – ei tarvitse enää pelätä:

    Tänään sain tietää että Oulun tulli luovuttaa minulle minun nikotiini e-nesteet eli minun koko tilauksen (2 x 30ml) sen perustela että se on Englannista ostettu eli ETA maasta ja alle 3 kuukauden tilaus.

    Kerroin että minulla menee 30ml kahdessa viikossa eli voin 6x 30ml pulloa tilata ilman että tarvis pelkää mitään.

    Minulle sanottiin että he pitkään miettivät miten toimi tässä tapauksessa kun se on lääke mutta ei kuitenkaan reseptilääke ja sitten he tulivat tähän tulokseen mutta en tiedä koskeeko tämä nyt koko Suomea että saa siitä vaan vapaasti tilata e-nesteitä ETA-maista.

    He tuovat ne vielä kotiin saakaa eli ei tarvitse mennä noutaa niitä – mikä palvelu!


    t. Lauri

     
     
  7. #7

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Ei juma Voisin melkein luvata että käytäntö ei ole sama koko maassa. Aika selkeät ohjeet kuitenkin lääkelaitokselta annettu mutta näköjään niitä saa soveltaa Olivatkohan edes yhteydessä lääkelaitokseen vai tekivätkö tullin työntekijät itse päätöksen? Taidan muuttaa Ouluun..

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Siis tää on ihan helvatin hieno asia. Ajattelin muuten kun tuossa kuningaskuluttajassa oli noista alkoholien tilauksista ulkomailta tehty juttu (eli saa tilata, mutta aina saa tullin ja valviran kanssa asioida) et tästäkin aiheesta sais varmaan helposti jutun ku pistäs tuonne kuningaskuluttajan vihjeosioon.
    Erityisen mielenkiintoista olis se kohta kun toimittaja kysyis lääkelaitokselta et "miksi te käsittelette näitä nikotiinipitoisia tupakankorvikkeita lääkeaineina, kun samalla nikotiinilaastaria, purkkaa ja tappavaa tupakkaa saa tuoda ja ostaa vapaasti ja miksei niitä lasketa lääkeaineiksi vaikka niissä nikotiinia onkin?"

     
     
  9. #9

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Siis tää on ihan helvatin hieno asia. Ajattelin muuten kun tuossa kuningaskuluttajassa oli noista alkoholien tilauksista ulkomailta tehty juttu (eli saa tilata, mutta aina saa tullin ja valviran kanssa asioida) et tästäkin aiheesta sais varmaan helposti jutun ku pistäs tuonne kuningaskuluttajan vihjeosioon.
    Erityisen mielenkiintoista olis se kohta kun toimittaja kysyis lääkelaitokselta et "miksi te käsittelette näitä nikotiinipitoisia tupakankorvikkeita lääkeaineina, kun samalla nikotiinilaastaria, purkkaa ja tappavaa tupakkaa saa tuoda ja ostaa vapaasti ja miksei niitä lasketa lääkeaineiksi vaikka niissä nikotiinia onkin?"
    Eikö nuo nikotiini- valmisteet jotka Suomen kaupoista ja apteekeista saa ole itsehoitolääkkeitä (ei reseptilääke) eli lääkeaineita?

     
     
  10. #10

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Tänään soitetiin tullista minulle että yksi mun tilaamasta TW e-neste pullosta on nyt labrassa. LOL - Kun ne ovat Decadend Vapours e-nesteitä joita tilasin ne ei varmasti löydä mitään muuta kun puhdistetua PG:tä, vettä, puhdistetua nikotiiniä ja makuaineita
    Moi!


    Todella hyviä uutisia Oulusta – ei tarvitse enää pelätä:

    Tänään sain tietää että Oulun tulli luovuttaa minulle minun nikotiini e-nesteet eli minun koko tilauksen (2 x 30ml) sen perustela että se on Englannista ostettu eli ETA maasta ja alle 3 kuukauden tilaus.

    Kerroin että minulla menee 30ml kahdessa viikossa eli voin 6x 30ml pulloa tilata ilman että tarvis pelkää mitään.

    Minulle sanottiin että he pitkään miettivät miten toimi tässä tapauksessa kun se on lääke mutta ei kuitenkaan reseptilääke ja sitten he tulivat tähän tulokseen mutta en tiedä koskeeko tämä nyt koko Suomea että saa siitä vaan vapaasti tilata e-nesteitä ETA-maista.

    He tuovat ne vielä kotiin saakaa eli ei tarvitse mennä noutaa niitä – mikä palvelu!


    t. Lauri
    Sain tänään ne e-nesteet tullimieheltä: Nana Mint ja Habana Reserve - yummy!

     
     
  11. #11
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    17

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    On se ihme asia, että meitä suomalaisia koskee kaiken maailman ihme mielivaltaiset säädökset. Itse tilasin ekan pakettini tänään, kokeiltuani e-röökiä ensimmäistä kertaa viime viikonloppuna. Jos tuo paketti meinaa jäädä tulliin ja kalliit mehut takavarikoidaan, niin ei muuta kuin haastamaan suomea EU tuomioistuimeen. Sama oli heidän kohtalo kun nuuskatilauksia rupesi jäämään tulliin, ja tuomitseva päätöshän sieltä langetettiin. Tämän jälkeen nuuska on tullut ongelmitta postitse.

     
     
  12. #12

    Vs: Tilaus EU-alueelta tulliin

    Sain tulliilmoituksen Vantaan tullista että mun sähkötupakka tilaus joka jäi sinne menee tuhotavaksi. Tässä se s-posti jonka lähettin vähän aikaa sitten sinne:


    Aihe: Sähkötupakka tilaus tuhotaan?‏

    Hei!

    Sain eilen ilmoituksen että yksi Iso-Britanniasta tilattu paketti joka sisältää muun muassa 2x 30ml sähkötupakan täyttönesteet aiotaan tuhota.

    Nimeni on ... ja osoite ...

    Kovasti ihmettelen miten Tuliin käytännöt sähkötupakassa vaihtelee niin kovasti. Tänä keväänä 2x 30ml sähkötupakan täyttönesteet meni Oulun tullin pyynnöstä tullilaboratorioon tutkittavaksi ja sitten Oulun tullivalvonnan mies toi minulle ne henkilökohtaisesti ja sanoi että vaikuttava aine oli nikotiini ja 3kk satsin saa omaan käyttöön tilata – siitä tapauksesta on varmaan papereita olemassa.

    Tekikö Oulu tullivalvonta silloin jonkun ennakkotapauksen tai vaan virheen?

    Jos on niin että nikotiini nesteet ei saa tilata niin siinä paketissa oli 2 avainperää ja 2 sähkötupakka starttipaketteja joita halua että ei tuhota kun niistä sähkötupakka starttipaketeista voi helposti poistaa nikotiini ampullit ja toimittaa pelkät laiteet minulle eteenpäin.


    Ystävällisin terveisin
    ...

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •