Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21 - 34 / 34

Aihe: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

  1. #21

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Itse en ikinä cartoa edes vaivautuisi putsaamaan ja vaikka putsaisin niin asetoni/isopropanoli/etanoli on ne viimeisimmät aineet mitä sinne laittaisin. Imeytymispinta-alaa on jo niin paljon että haihtuminenkin kestää todella kauan, enkä usko että kokonaan ko. liuottimet edes sieltä suljetusta tilasta haihtuvat, puhumattakaan siitä mitä ne tekevät tuolle täytteelle.

     
     
  2. #22
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Hanna ainakin suosittelee HH .357:n puhdistamaan 99% IPA:lla (n.8.50 min. -).
    Jos se kelpaa hälle, niin varmasti on riittävän hyvää mullekin.

     
     
  3. #23

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Joo, ei ole isopropanoli suurimpia myrkkyjä näissä hommissa. IPA ei ole saanut pääkallomerkintää, kuten ei myöskään Sinol. Sen sijaan pääkallo löytyy muun muassa nikotiinia sisältävien nestepullojen kyljistä

     
     
  4. #24

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Pirtua olen käyttänyt, tosin plandattuna normivodkan vahvuiseksi. Paska lähtee jo liuottamalla yön ylitse, mutta olen kipannut nuo sitten vielä ultraäänipesuriin ja tuutannut ohjelman läpi 2-3 kertaa.

    Samassa satsissa on aina ollut isompi nippu clearoja, cartoja ja atoja.

    Pirtu tosin on nyt loppu, mutta täytynee tuoda Tallinnasta jotain 80-volttista paloviinaa tuohon tarkoitukseen. Vodka, kossu ja muu tislausjätehän ei sisäisesti nautittuna sovi herrasmiehelle, joten tuohon käyttöön ne voi hyvin uhrata.

     
     
  5. #25

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Onkohan Masinol täysin samaa ainetta Sinolin kanssa? Käyttöturvallisuustiedotteen mukaan samat aineet siitä löytyy. Ja purkin kyljessä varoitukset: arsyttävää ja helposti syttyvää. Tota multa sattui löytymään puteli. Olis pitänyt töistä lantrata hiukan etanolia johonkin pikku pulloon.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  6. #26
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Avalanche Näytä viesti
    Onkohan Masinol täysin samaa ainetta Sinolin kanssa?
    Näyttäisi mainitsemissasi dokumenteissa lukevan, että sekoitussuhteet (ennenkaikkea sekoitussuhteiden toleranssit) ovat erilaiset. Kyllä kallistuisin enemmän tuon Sinolin suuntaan, koska se näyttäisi sisältävän keskimäärin enemmän etanolia. Itse puhdistelen kylläkin IPA:lla, koska sitä on varastossa n 5 litraa ajalta ennen E-bensaa.

     
     
  7. #27

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Kiitti, mua vähän toi masinol arveluttikin. Taidanpa huomenna ottaa töihin pikkupullon mukaan, ja kaataa siihen hiukkasen etanolia. En mä viitti litran pottua sinolia ostaa, mulla on varastotilaa rajoitetusti, enkä mä tartte sitä mihinkään muuhun.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  8. #28
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Itseäni vähän arveluttaa kaikki denaturoidut, mitä lie sisältävät.
    Ei ne denaturointiaineet ainakaan hyvältä haise, eikä ilmeisesti maistu (niiden tarkotushan on aiheuttaa mahd. nopea oksennusreaktio juodessa) joten miksi ne olisivat hyviä atomisaattorissa? ???
    Tosin, kaipa nekin haihtuvat tai viimeistään huolellisella huuhtelulla sitten lähtevät...

     
     
  9. #29

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Toi etanoli mitä mä ajattelin "lainata" tilkan töissä, sen kanssa me suihkitaan kaikki pakkauskoneen osat jotka tulee tekemisiin maidon kanssa. Joten ei sen pitäisi kovin myrkyllistä olla.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  10. #30
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Just kävin halemassa työkaverilta ½-litraa 80% Viru Valgeeta. Eiköhän se putsailu tuolla onnistu...

     
     
  11. #31
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Eri alkoholit höyrystinlaitteiden puhdistusaineina

    Lainaus Alkuperäinen postaaja MikaMM Näytä viesti
    Just kävin halemassa työkaverilta ½-litraa 80% Viru Valgeeta. Eiköhän se putsailu tuolla onnistu...
    Jos kehtaa juotavaksi kelpaavaa tuhlata... :'(

     
     
  12. #32
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2014
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestit
    105
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Asetoni vois olla aika pop atomisaattoreiden puhdistamiseen. Liuottaa about kaiken lian ja haihtuu nopeammin kuin persu kontulasta. Pitääpä melkeen testata.
    Toinen liuotin voisi olla vetyperoksidi. Paperiteollisuus valkaisee sellua sillä, vaimokkeen/tyttöystävän meikkikaapista voipi löytyä sitä myös kulmavärien ohentamiseen. Apteekit myyvät 3%:na sitä. Luulis atojen wickeistä tulevan vitivalkoisia. Kunnollinen huuhtelu ja kannattaa pitää gummirukkasia tassuissa aineella läträtessä, on meinaan tymäkkää kamaa.
    Smok XCubeII, Smok XPro M80 Plus, Lambo hukku laivalle
    Useempi Kangerin tankki+TFV4

     
     
  13. #33
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Itseäni vähän arveluttaa kaikki denaturoidut, mitä lie sisältävät.
    Ei ne denaturointiaineet ainakaan hyvältä haise, eikä ilmeisesti maistu (niiden tarkotushan on aiheuttaa mahd. nopea oksennusreaktio juodessa) joten miksi ne olisivat hyviä atomisaattorissa? ???
    Tosin, kaipa nekin haihtuvat tai viimeistään huolellisella huuhtelulla sitten lähtevät...

    Mä käytän teollisuuspirtua SS laitteiden putsaamiseen enkä ole vielä kuollut. Annan toki kuivua hyvin ja jynssään mikrokuituliinalla (Myönnän, vähän homoa mut hei TEOLLISUUSPIRTUA)
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  14. #34
    Isopropanoli tai Sinol 100. Kumpi sitten noista onkaan parempi valinta, en ole varma. Iso on ainakin apteekeissa kallista, mutta jos pitää sitä parempana kuin Sinolia, niin voihan tehdä niinkin, että Sinolilla ensin, ja sitten vielä Isolla huljuttelu. Tai denaturoimattomalla alkoholilla viimeiseksi.

     
     
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Keskustelu Laitteet

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •