Sivu 11 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101112131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 201 - 220 / 286

Aihe: E-Savukkeen laillinen asema

  1. #201
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Prozac2502 Näytä viesti
    Nyt löytyy tullin sivuiltakin tiedotetta:

    http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/le...217/index.html
    Kuulostaa hyvälle mutta eikö se oikeusjuttu pidä viedä hovioikeuteen ja sitten korkeampaan ennen kun siitä voi syntyä uusi laki?
    Lakiasetusten tekeminen kuuluu eduskunnalle eli missään oikeudessa ei lakeja tehdä.
    Tuon käräjäoikeusjutun lainvoiman saaminen tarkottaa sitä, ettei siitä ole 30 päivän kuluessa tuomion antamisesta tehty valitusta.
    Eli toisinsanoen jos tuosta päätöksestä ei valiteta niin tämä sota on voitettu.

     
     
  2. #202
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Tästä oli tänään hs digilehdessäkin lyhyt uutinen, ja sen mukaan syyttäjä ei vielä ole päättänyt valitusaikeistaan, mutta sanoo pitävänsä käräjäoikeuden tuomiota melko hyvin perusteltuna. Kuulostaa lupaavalta, mutta odottamaan tässä tietenkin vielä joutuu. Artikkelin mukaan noin 200 lähetystä on tullissa, joten ei tässä yksin tarvitse odottaa...

    Jutun mukaan käräjäoikeuden tuomion ydinkysymys on ollut sähkötupakan kerta-annoksen määrittely. Fimean mukaan 10 mg ja kerta-annos on patruuna. Käräjäoikeuden mukaan kerta-annos ei välttämättä tarkoita koko patruunan käyttämistä. Ja tulli puhuu nikotiinipatruunoista ja -liuoksista.

    Ehkä tässä vielä hyvin käy, mutta ehkä ei. Ja entä sitten kolmen kuukauden käyttöä vastaava määrä, jonka voisi tilata... Tästähän oli Fimean henkilön kanta, että "pakkaus" on koko postipaketti, ei yksi pullo. Tämähän ei kuitenkaan ollut Fimean virallisissa tiedotteissa.

     
     
  3. #203
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Joo, tämä "pakaus" asia tosiaan kiinnostaa. Tilasin ihan mielenkiinnosta briteistä 3x5ml 18mg ja 1x5ml 26mg pullot samaan tilaukseen. Nopeasti laskettuna tossa on pakkausta lukuunottamatta aika optimi määrä. Musta on aika naurettavaa jos ruvetaan lätisemään jostain pakkauskoosta, etä sen tarvitsisi olla yksi ja sama pakkaus.
    Noita 20ml pullojakin kyllä olen nähnyt mutta harvemmassa kaupassa. Jantyn euroopan verkkokaupasta kyllä löytyy. Mutta kuulostaa aika nipolta jos täällä ruvetaan ampullien pumpuleita rutistelemaan, et montako tippaa saadaan kasaan...

     
     
  4. #204

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mika Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Prozac2502 Näytä viesti
    Nyt löytyy tullin sivuiltakin tiedotetta:

    http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/le...217/index.html
    Kuulostaa hyvälle mutta eikö se oikeusjuttu pidä viedä hovioikeuteen ja sitten korkeampaan ennen kun siitä voi syntyä uusi laki?
    Lakiasetusten tekeminen kuuluu eduskunnalle eli missään oikeudessa ei lakeja tehdä.
    Tuon käräjäoikeusjutun lainvoiman saaminen tarkottaa sitä, ettei siitä ole 30 päivän kuluessa tuomion antamisesta tehty valitusta.
    Eli toisinsanoen jos tuosta päätöksestä ei valiteta niin tämä sota on voitettu.
    Yippiii! Toivotaan että ei kukaan valitta sitten!

     
     
  5. #205

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Joo, tämä "pakaus" asia tosiaan kiinnostaa. Tilasin ihan mielenkiinnosta briteistä 3x5ml 18mg ja 1x5ml 26mg pullot samaan tilaukseen. Nopeasti laskettuna tossa on pakkausta lukuunottamatta aika optimi määrä. Musta on aika naurettavaa jos ruvetaan lätisemään jostain pakkauskoosta, etä sen tarvitsisi olla yksi ja sama pakkaus.
    Noita 20ml pullojakin kyllä olen nähnyt mutta harvemmassa kaupassa. Jantyn euroopan verkkokaupasta kyllä löytyy. Mutta kuulostaa aika nipolta jos täällä ruvetaan ampullien pumpuleita rutistelemaan, et montako tippaa saadaan kasaan...
    En uskolla itse tilata kun max 420mg nikotiiniä per tilaus vaikka se ei ole lainkaan 3kk määrä.

     
     
  6. #206
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Joo, tämä "pakaus" asia tosiaan kiinnostaa. Tilasin ihan mielenkiinnosta briteistä 3x5ml 18mg ja 1x5ml 26mg pullot samaan tilaukseen. Nopeasti laskettuna tossa on pakkausta lukuunottamatta aika optimi määrä. Musta on aika naurettavaa jos ruvetaan lätisemään jostain pakkauskoosta, etä sen tarvitsisi olla yksi ja sama pakkaus.
    Noita 20ml pullojakin kyllä olen nähnyt mutta harvemmassa kaupassa. Jantyn euroopan verkkokaupasta kyllä löytyy. Mutta kuulostaa aika nipolta jos täällä ruvetaan ampullien pumpuleita rutistelemaan, et montako tippaa saadaan kasaan...
    En uskolla itse tilata kun max 420mg nikotiiniä per tilaus vaikka se ei ole lainkaan 3kk määrä.
    Eikös tosta tule? 3*5*18mg+1*5*26mg=400mg

     
     
  7. #207

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Joo, tämä "pakaus" asia tosiaan kiinnostaa. Tilasin ihan mielenkiinnosta briteistä 3x5ml 18mg ja 1x5ml 26mg pullot samaan tilaukseen. Nopeasti laskettuna tossa on pakkausta lukuunottamatta aika optimi määrä. Musta on aika naurettavaa jos ruvetaan lätisemään jostain pakkauskoosta, etä sen tarvitsisi olla yksi ja sama pakkaus.
    Noita 20ml pullojakin kyllä olen nähnyt mutta harvemmassa kaupassa. Jantyn euroopan verkkokaupasta kyllä löytyy. Mutta kuulostaa aika nipolta jos täällä ruvetaan ampullien pumpuleita rutistelemaan, et montako tippaa saadaan kasaan...
    En uskolla itse tilata kun max 420mg nikotiiniä per tilaus vaikka se ei ole lainkaan 3kk määrä.
    Eikös tosta tule? 3*5*18mg+1*5*26mg=400mg
    Joo jos niin pieniä pulloja ostaa niin se 3x 18mg ja 1x 26mg ei ylittä sitä tilausrajotusta.

     
     
  8. #208
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    22

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Jos tuo menee läpi niin usko suomalaiseen yhteiskuntaan nousee ropisten :P

     
     
  9. #209
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    28

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Mulle tuli nyt ainakin 30ML pullo 11mg ihan mukisematta perille, ei seisonut missään. Jospa tää tästä alkas pelittää

     
     
  10. #210
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    22

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Postista tuli loput lähetykset, hallelujaa!!!!

     
     
  11. #211

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Sekavaa! mitä pienempi pullo sitä vihaisempi saa olla nikotiinimäärä. Eli jos tilaa 30ml pullon nestettä, niin mikä saa olla se nikotiinipitoisuus?. Esim 30ml pullo jossa pitoisuus 18mg onko laillinen ettei joudu vankilaan putkaan? ..

     
     
  12. #212

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Renteröinti Näytä viesti
    Sekavaa!. Eli jos tilaa 30ml pullon nestettä, niin mikä saa olla se nikotiinipitoisuus?. Esm 30 Minttu 18mg onko laillinen ettei joudu vankilaan putkaan?
    Tässä on ViZi admin:in ohjeet:
    http://www.e-savuke.com/nikotiinin_t...ulkomailta.htm

     
     
  13. #213

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Tosin tuo on kirjoitettu ennen tätä hiljattain tullutta oikeuden päätöstä. Tällä hetkellä ei taida kukaan tietää tarkempaa sallittua nikotiinimäärää muuta kuin "omaan käyttöön". Itse pidin tuota kirjoittamaani ohjetta paikkansapitävänä siihen asti kunnes tänne foorumille tuli ilmoituksia että paljon suurempiakin pitoisuuksia on palautettu tilaajille.

    Vantaan käräjäoikeudessa päättyi vastikään maan ensimmäinen sähkötupakkaoikeudenkäynti, jossa sähkötupakoita tilannut mies vapautettiin lääkerikossyytteestä. Oikeuden mukaan tilaaja ei syyllistynyt rikokseen tilattuaan sähkötupakoita ulkomailta omiin tarpeisiin ilman reseptiä.

    Oikeus piti kerta-annoksia niin pieninä, ettei lääkereseptiä tarvittu.

     
     
  14. #214
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Joo, mulla tuli perille vaikka kauppa oli yhden putelin pistänyt liian voimakkaanakin. Eli perille tuli parissa päivässä 2x5mlx18mg ja 2x5mlx26mg.

     
     
  15. #215
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    2

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Tervehdys kaikille.

    Mulle tuli aikaisemmin tulleiden patruunoiden lisäksi nyt myös 18mg/30ml pullokin oheisen kirjeen kera.
    http://aijaa.com/v.php?i=002587612618.png

    Hyvä homma, vaikka hieman kesti...

     
     
  16. #216

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Lainaus Alkuperäinen postaaja AndyLine Näytä viesti
    Mulle tuli aikaisemmin tulleiden patruunoiden lisäksi nyt myös 18mg/30ml pullokin oheisen kirjeen kera.
    http://aijaa.com/v.php?i=002587612618.png
    Nappasin tuosta kirjeestä sähköpostiosoitteen ja kyselin enimmäismääristä mitä voi tilata. Vastaus oli että sähkötupakan nikotiiniliuoksiin sovelletaan nyt tätä Valtioneuvoston asetusta lääkevalmisteiden henkilökohtaisesta tuonnista Suomeen. Postitse voi siis tilata ETA-alueelta henkilökohtaiseen käyttöön kolmen kuukauden tarvetta vastaavan määrän nikotiinia. ETA-alueen ulkopuolelta ei saa tilailla edelleenkään.

    Koska e-nestepakkauksissa ei ole määritelty suositeltuja annostuksia, tuo omaa kolmen kuukauden käyttöä vastaava määrä on siis ilmeisesti jokaisin itse laskettava.

     
     
  17. #217
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Hyvät uutiset senkun jatkuvat vain. Hyvä etten tullut vielä luovuttaneeksi. Oli jo ajatuksissa ruveta omaa tupakkaa viljelemään ja siirtya tuollaiseen butaanilla käyvään ionisaattoriin.

     
     
  18. #218

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Miksi ne ei laita ihan peruskoulu taulukkoo että näkis selvällä suomenkielellä minkä kokosta pulloo milläki mg määrällä ja montako kappaletta yhellä tilauksella saa tilata.

     
     
  19. #219
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Pitäskö tilata nyt kaikki tankit täyteen ennen kuin Pekkarinen päättää et näihin on lisättävä etanolia?

     
     
  20. #220
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    28

    Vs: E-Savukkeen laillinen asema

    Mites tää 3kk sääntö on? Saa tilata vain 3kk välein nikotiinia? Mietin vain kun olen itse opiskelija niin ei minulla ole varaa tilata 3kk erää kerralla. Eli tuleeko jotain sanktiota jos tilaa esim 2 viikon välein 2x30ml 11mg?

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •