Tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: FlavourArts - auttakaa keltanokkaa?

  1. #1
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2

    FlavourArts - auttakaa keltanokkaa?

    Eli: muutaman kuukauden tässä höyrystellyt, nesteitä tilaillut mistä sattuu. Nyt tuli eteen FlavourArts ja sen maut aina artisokasta ananakseen.
    Onko FlavourArtsin kaikki makunesteet (siis juurikin ne artisokat ja perunat ja retiisit ynnä muutkin?!) tarkotettu sähkötupakan mauiksi??? Ja jos näin, niin siis mitäääää?? Kuka haluaa imeä lanttua tai anjovista kaiket päivät? :O

    Ja toiseksi: ideana on siis ilmeisesti miksailla omat litkunsa. Toisin sanoen ostan siis base-litkun sillä mg/ml vahvuudella minkä haluan valmiin nesteen olevan ja lisään haluamaani makua base-nesteeseen? ...mutta kuinka paljon? Kun joiltakin FlavourArtsin jälleenmyyjien sivuilta löytyi ohje 3-4 tipan lisäämisestä 5ml perusnestettä...

    1 millilitrahan on siis 20 gtt (tippaa). Pienin koko FlavourArtsin makunesteissä on on 7ml eli 140gtt ja jos sekotussuhde on tuo 5ml + 4gtt, niin yhden pullon sisältö makunestettä riittäisi siis maustamaan yhteensä 175ml base-nestettä??!
    175ml 18mg base-nestettä (100ml+50ml+50ml putelin hinnasta puolet) maksais noin 26€ ja yksi makuneste noin 2,50€, jollon yhteensä 182ml höyryteltävää litkua tulis maksamaan 28,50€?? Siis mitä?
    Eihän tämä nyt voi mitenkään pitää paikkaansa, kun valmiiksi sekotettuja nesteitä myydään 0,50-1,00€/ml hintaan ja tuolle tällä kaavalla itsesekoitetulle nesteelle hintaa tulis noin 0,17€/ml. Plus postikulut tietty...
    Ero varsinkin 1 euron ja 17 sentin välillä tulee olemaan melkoisen suuri, kun kertoo millilitrahinnan sillä määrällä mitä nesteitä itse tulee kulutettua.....
    Vai onko tuo halpuuden idea juurikin siinä, että koska joutuu itse läträämään, se maksaakin vähemmän?

    Varsinkin jos vielä lisätään, että FlavourArts (ilmeisesti tällä hetkellä ainoana) testailee elektronisen sauhuttelun (siis omien nesteidensä) turvallisuutta, plus että nesteet on ilmeisesti EU:n sisällä tehtyjä, niin kuka hullu ostaa mitään muuta mistään muualta?
    Vai oonko mä nyt ymmärtänyt jotain jossain välissä ihan väärin?

    Auttakeehan alottelijaa mäessä

     
     
  2. #2

    Vs: FlavourArts - auttakaa keltanokkaa?

    http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=53.0

    Kokonainen ketju itse alkeista miksaamiselle tai valmiiden nesteiden keskenään sekoittamiselle.

    Itse miksaamalla tottakai saat halvempaa. Useimmissa makuaineissa ei porukan kokemusten mukaan 5% kuitenkaan riitä, tarvittava määrä saattaa olla jopa 20%. Riippuu maustasi ja makuesanssista. Et myöskään välttämättä ensimmäisellä kerralla saa mitään nautintakelpoista vaan viemäriin lentävää kuraa. Osa tykkää läträtä itse nesteiden kanssa, osa ei.

    Perusmakuaineiden ohella esim sweetener taitaa olla välttämättömyys. Muuten taitaa aika kuivaa olla.




    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  3. #3

    Vs: FlavourArts - auttakaa keltanokkaa?

    Tere tere, olet kyllä ihan oikeilla jäljillä. En jaksanut kaikkia kaavoja ruveta tarkastelemaan, mutta tuo lopputulemasi 0,17€/ml vaikuttaa ihan järjelliseltä. Itse teen Inaweran makunesteistä ja baseista litkuni, ja tällä hetkellä millilitralle kertyy hintaa keskimäärin 0,07€. Tällä hetkellä käytössä 18mg base-neste, jota lantraan 0mg baseen (vielä halvempaa kuin nikotiinillinen base) ja lopputulemana 6mg vahvuista nestettä. Tykkään maukkaista nesteistä, ja itse laitan makunesteitä jopa 20% suhteella. 10-15% suhdetta suositellaan kokeiluun, mutta tosiaan itse olen tykästynyt voimakkaisiin makuihin.

    FlavourArtsin makunesteet ovat tosiaan vähän kalliimpia kuin nuo Inaweran omat, mutta kyllähän tämä harrastus niilläkin halvaksi tulee. Itsekin teen niin että perusmaut sekoittelen itse, ja silloin tällöin "hemmottelen" itseäni noilla premiumnesteillä (PinkSpot, FSUSA, Vermillion river).

    Kannattaa muistaa vielä hommailla tarpeeksi tyhjiä nestepulloja sekä ruiskuja (+neuloja mahdollisesti), auttavat kovasti tuossa sekoittelussa. Mutta ei kovin suuria aloituskustannuksia siltikään muodostu tälle läträämiselle. Aikaa ja vaivaahan se vaatii snadisti, itsellä menee melkein huima puoli tuntia viikossa nesteiden sekoitteluun.
    [Provari | K100 | Vamo | Bacchus | MadVapes VV-box]

     
     
  4. #4
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: FlavourArts - auttakaa keltanokkaa?

    Kyllä toi ihan oikeesti paikkaansa pitää, jos ostat esim 50mg/125 ml pohjanestettä ja lanttaat sen esim pg/vg 12mg nesteeksi, saat tuosta määrästä 500ml/12mg nestettä,(puolen vuoden nesteet,lähes ilmaiseksi) ja noi Flavour art maut on ihan hyviä, mutta noin 10% makunestettä omissa sekoituksissa on ihan hyvä(siis minun) ja suosittelen lisäämään 1 tipp per milli sweeteneriä joukkoon niin saa sellaista kivaa makeutta mitä ainakin noi hedelmä maut vaatii. Jakokeilemalla oppii. :P

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  5. #5
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2

    Vs: FlavourArts - auttakaa keltanokkaa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Villapipo Näytä viesti
    Tällä hetkellä käytössä 18mg base-neste
    Kävin katsastamassa Inaweran sivustot (kiitos vinkistä) ja totesin, että heidän base-nesteensä toimitetaan minimissään 100ml puteleissa. Ei sitten ole tullin kanssa ollut nappeja vastakkain, jos kerran kiukuttelevat, että enimmäismäärä nikotiinia yhdessä pullossa saa olla vaan sen 420mg?
    100ml 18mg/ml litkua lyhyen matikan päälläni laskettuna olis yhteensä 1800mg eli reilu nelinkertainen "sallittu" määrä.

     
     
  6. #6

    Vs: FlavourArts - auttakaa keltanokkaa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chilix Näytä viesti
    Kävin katsastamassa Inaweran sivustot (kiitos vinkistä) ja totesin, että heidän base-nesteensä toimitetaan minimissään 100ml puteleissa. Ei sitten ole tullin kanssa ollut nappeja vastakkain, jos kerran kiukuttelevat, että enimmäismäärä nikotiinia yhdessä pullossa saa olla vaan sen 420mg?
    Ei ole ollut ongelmia, ekassa tilauksessa oli kaksi noita 18mg putelia, ja toisessa tilauksessa rohkenin jo ottaa kaksi 36mg vahvuista putelia. Kaikki siis noita 100ml purnukoita. Pidän tilauksen kokonaissumman alle tullausrajan (siinä 40 euron hujakoilla postikuluineen) ja joka kerta on ongelmitta tulleet paketit perille.

    Tuolta Inaweralta saat sitten tosiaan makunesteet (myös jotain FlavorArtsin tuotteita), 0mg baset ja tyhjät pullot. Alkuvuodesta oli kaupalla ruuhkaa, mutta nyt tulee paketit taas n. viikossa.
    [Provari | K100 | Vamo | Bacchus | MadVapes VV-box]

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Jonkkka's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    365

    Vs: FlavourArts - auttakaa keltanokkaa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Villapipo Näytä viesti
    Pidän tilauksen kokonaissumman alle tullausrajan (siinä 40 euron hujakoilla postikuluineen) ja joka kerta on ongelmitta tulleet paketit perille.
    ETA-alueelta tilattaessa ei ole mitään tullausrajaa koska alvit on jo maksettu toiseen jäsen valtioon. Muualta tilattaessa esim. Jenkit ja Kiina ovat sitten asia erikseen (yli 44 e - alvit maksuun, jos jää tulliin)

    Ja niko-nesteitä saa tilata 3 kk käyttöä vastaavan määrän esim. 3 ml/pvä = 270 ml/tilaus. Nolla basea sitten vaikka litran purkissa

     
     
  8. #8

    Vs: FlavourArts - auttakaa keltanokkaa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jonkkka Näytä viesti
    ETA-alueelta tilattaessa ei ole mitään tullausrajaa koska alvit on jo maksettu toiseen jäsen valtioon. Muualta tilattaessa esim. Jenkit ja Kiina ovat sitten asia erikseen (yli 44 e - alvit maksuun, jos jää tulliin)

    Ja niko-nesteitä saa tilata 3 kk käyttöä vastaavan määrän esim. 3 ml/pvä = 270 ml/tilaus. Nolla basea sitten vaikka litran purkissa
    Niin siis juuri näin, sori sekoilut.
    [Provari | K100 | Vamo | Bacchus | MadVapes VV-box]

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •