Tulokset 1 - 18 / 18

Aihe: Höyryttelevät rillipäät

  1. #1
    Höyrykonkari ovt's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    152

    Höyryttelevät rillipäät

    Onko kukaan käynyt leikkauttamassa silmiä laser leikkauksessa? Itsellä kolmatta vuotta lasit ja alkaa riittää jatkuva sormienjälkien hinkkaus, aina lasit hävyyksissä tai huurussa ym. Kokemuksia kiinostais kuulla jos on itsellä tai jollain tutulla kyseisestä operaatiosta? Leikkaus paikat, kokemukset ennen/jälkeen jne.

     
     
  2. #2
    Höyrykone Steamy's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    4,318
    Kyllä mää oon pärjänny rilleillä lähes 30v. Muovisangallisia ei pystyny pitämään, kun ne tuli suoraan nenään kiinni ja aina oli huurassa ja paskassa.

     
     
  3. #3
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Se riippuu vähän mistä roikkuu!? Eli itse tuota mietin pari vuotta sitten samoista syistä, tarvitsen laseja kauko näköön.
    Tutun optikon kanssa tuota mietin, ja ehdotti että kokeilen piilolaseilla tuota eli toiseen silmään kauko piilari ja toiseen ei mitään! Noinhan ne olisi ainakin pari vuotta sitten operoineet, eli toinen kauas ja toinen lähelle?
    Viikon verran totuttelin, mutta ei tullut mitään perusin koko homman! Hommasin laadukaat lasi linssit kaikilla herkuilla! ei jää tahroja niin helposti eivätkä ole sähköiset eikä huurru niin kuin muovilinssit.
    Kannattaa jutella optikon kanssa asiasta.

     
     
  4. #4
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Mä kävin kysymässä onnistuisko ja lopputulema oli että. Mulla on silmän pinnalla sen verran jotain röpelöä/epätasaisuutta et onnistumisprosentti on 20. Lekuri sanoi sen perään, että noilla onnistumismahdollisuuksilla hän ei ees leikkaa.

    Mutta no, mulla on ollut kohta 30v lasit joista 15v oon käyttänyt piilareita, että enköhän mä jaksa odottaa jonkun höylän keksimistä.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  5. #5
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Emäntä kävi noin vuosi sitten laserissa ja on kyllä tykännyt. Silmätippoja on joutunut vuoden käyttämään kun silmät tuppaa kuivamaan mutta nyt on alkanut vähentää tippoja. Medilaserilla kävi ja muistelen, että FemtoLasik operoinnin tekivät.
    Valoherkkyyttä silloin alkuun valitti ja pimeässä ajaminen ei ollut mukavaa silloin alkuun mutta eipä noita ongelmia enää ole ollut. Ehkä vähän huonompi hämäränäkö hänellä on ja silmät ehkä hieman hitaammin tottuu pimeään. Leikkaus onnistui kuitenkin täysin ja hyvä näkö nyt.

    Kannattaa käydä siellä esitutkimuksessa niin selviää mikä leikkaus sopii sinulle ja pystyykö edes operoimaan.
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  6. #6
    Höyrypää zelro's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    901
    Kaverikin kävi Medilaaserilla leikkauttamassa silmät. Sitä ennen piti 5v ajan piilareita ja sitä ennen laseja. Sanoi, ettei ole nähnyt noin tarkasti ilman laseja/piilareita sitten lapsuuden. Mitään ongelmia ei missään vaiheessa tullut ja silmät parantuivat ilmeisesti erittäin hyvin. Kontrollit yms kaikki hoidettu kuulemma lafkassa aivan mahtavasti, eli voin kyllä kaverin puolesta suositella tuota operaatiota.

     
     
  7. #7
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670
    Itellä ollu lasit ~20v, ikinä en oo piilareita/laseria edes miettinyt. Pari vuotta ollu nyt muoviset hipsteri-raybanit (-3.5 / -3.75), aikasemmat kehykset oli aina metallisia talloilla. Näistä nykysistä ei oo oikeestaan tarvinu ees ruuveja kiristellä ja helpompi pitää puhtaana, tykkään kyllä.

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari ovt's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    152
    Itsekkin tarvitsen kaukolaseja ja piilarit ei sovi kun duunissa sen verran aina pölisee kun puhallusvilla hommia teen. Eniten koko hommassa tietenkin kiinostais kun näkis samalla tavalla kun rillien kanssa ilman kaikkia rillien "vikoja"

     
     
  9. #9
    Pitäkää ne laserit kaukana mun silmistä! Jotain siinä kuitenkin menee ketuilleen. En muutenkaan tiedä onko likinäköisenä järkeä, koska tilalle iskee sitten myöhemmin kai se ikänäkö ja taas olis rillit päässä tai uusi laserointi edessä.

     
     
  10. #10
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Pokat ollu silmillä jostain 80 luvun puolestavälistä, voisi tuntua kovin orvolta ilman näitä. Kyllä joskus tuli mietittyä tuota leikkausta, mutta miksi ryhtyä moiseen? Onhan se aina riski mennä ronkkimaan varsinkaan kun ei ole välttämätön pakko... Lekuri kun sanoo kesken operaation että "HUPS" niin siinähän sitä sit ollaan, pahimmassa tapauksessa valkosen kepin ja koiran varassa viimeset 50 vuotta.

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari ovt's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    152
    Lainaus Alkuperäinen postaaja heimo Näytä viesti
    Pokat ollu silmillä jostain 80 luvun puolestavälistä, voisi tuntua kovin orvolta ilman näitä. Kyllä joskus tuli mietittyä tuota leikkausta, mutta miksi ryhtyä moiseen? Onhan se aina riski mennä ronkkimaan varsinkaan kun ei ole välttämätön pakko... Lekuri kun sanoo kesken operaation että "HUPS" niin siinähän sitä sit ollaan, pahimmassa tapauksessa valkosen kepin ja koiran varassa viimeset 50 vuotta.
    Sama pelko itselläkin, että jotain menee pieleen ja siitä syystä en ole varmaan uskaltanut asiaa mitenkään eteenpäin viedäkkään. Kai se pitäis ottaa itseä niskasta kiinni ja käydä kysymässä jos ne ryssis ees yhen silmän kerrallaan tai sitten vaan tyytyis näihin laseihin.

     
     
  12. #12
    Höyrykone ahteri's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    1,318
    Arvoisat rillipäät/ nelisilmät,
    onko ongelmia höyryn tuottaman kalvon kans laseissa? Hitto, mulla ainakin tuntuu vajaassa päivässä kertyvän semmonen harmaa kalvo laseihin ettei läpi meinaa nähdä. Ja on niin pirun tiukassakin, että saa hinkuttaa jonkun aikaa, että puhdistuu.
    Pelkällä vedellä hanan alla ei oikeen tunnu lähtevän, eikä kovin hyvin linssin puhdistusaineellakaan. Uskaltaisko muovilinssejä puhdistaa laihalla sinoli-fairy seoksella? Sillä ainakin ikkunoista lähtee kivasti.
    "FEAR stands for fuck everything and run."

     
     
  13. #13
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ahteri Näytä viesti
    Arvoisat rillipäät/ nelisilmät,
    onko ongelmia höyryn tuottaman kalvon kans laseissa? Hitto, mulla ainakin tuntuu vajaassa päivässä kertyvän semmonen harmaa kalvo laseihin ettei läpi meinaa nähdä. Ja on niin pirun tiukassakin, että saa hinkuttaa jonkun aikaa, että puhdistuu.
    Pelkällä vedellä hanan alla ei oikeen tunnu lähtevän, eikä kovin hyvin linssin puhdistusaineellakaan. Uskaltaisko muovilinssejä puhdistaa laihalla sinoli-fairy seoksella? Sillä ainakin ikkunoista lähtee kivasti.
    Mä oon ainakin ihan surutta putsaillut ihan Fairyllä, ja "Jasson nesteellä" eikä mitään ongelmia ole ollut.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    Nykyisissä muovilinsseissä on yleensä pinnoituksia, jotka kärsii fairylla pesusta. Kuulemma. Hyvä mikrokuituliina on mulla ollut tepsivä konsti about kaikkeen, mitä on linsseissä ollut, ihan pelkän veden lisäksi.

     
     
  15. #15
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taski63 Näytä viesti
    Nykyisissä muovilinsseissä on yleensä pinnoituksia, jotka kärsii fairylla pesusta. Kuulemma. Hyvä mikrokuituliina on mulla ollut tepsivä konsti about kaikkeen, mitä on linsseissä ollut, ihan pelkän veden lisäksi.
    Niinhän nuo Specsaverilla väitti että pinnoite kärsii JOS käyttää muita kuin heidän myymiä rättejä tai pesuaineita. En ole kyllä huomannut mitään vikaa laseissa vaikka aina Fairyllä ja lasolilla pessyt. Mutta jos mulla on ruudut kestänyt, se ei tarkoita että muilla kestäis.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  16. #16
    Höyrykone ahteri's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    1,318
    Tuntuu kans hieman lisävaruste myyntipuheilta nuo, ettei pinnoitteet kestäis fairyä jne. Miks ei kestäis? Onko pinnoitteet muka jotain rasvapohjaisia?Alkopohjaisia aineita ei välttämättä kestä?
    Ei kyl höyrykalvo lähde pelkällä mikrokuituliinalla tai en mä jaksa niin kauaa hinkata että lähtis
    "FEAR stands for fuck everything and run."

     
     
  17. #17
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Se on jännä juttu tuo linssien pinnoite. Viimeeksi kun kävin optikolla pari vuotta sitten, niin sälli katsoi laseja ja tuumasi että olet sitten tainnut hitsata nämä lasit päässä... Ei niissä mitään kipinöitä ollut, vaan se lämpö tai jokin muu ilmiö siinä hitsauksessa tappaa sen pinnoitteen muovilinsissä.

     
     
  18. #18
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja heimo Näytä viesti
    Se on jännä juttu tuo linssien pinnoite. Viimeeksi kun kävin optikolla pari vuotta sitten, niin sälli katsoi laseja ja tuumasi että olet sitten tainnut hitsata nämä lasit päässä... Ei niissä mitään kipinöitä ollut, vaan se lämpö tai jokin muu ilmiö siinä hitsauksessa tappaa sen pinnoitteen muovilinsissä.
    Oisko UV. Sitä kun hitsatessa tulee kohtuudella.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •