Tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Tumppasin.

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    10

    Tumppasin.

    Hei,

    tästä lähtee oma stoorini liikenteeseen. Pyrin kirjoittamaan suht tasaisen epäsäännöllisesti tänne omasta edistyksestäni savuttomuuteen.

    Taustaa: Olen 22-vuotias, jolla 7 vuotta tupakkia takana. Menthol on ollut aina eniten omaan mieleen. Viime sunnuntaina tilasin ensimmäisen sähkötupakkini (Genesis Echo, eli oikeammalta nimeltään ilmeisesti eGo-?). Tänään tuli paketti postiin ja käyttöön meni. Viimeisen tupakin olen polttanut tänään noin klo viiden aikaan.

    Ensikokemukset omasta e-savukkeesta: Mahtavaa! Tuntuu kurkussa sopivasti, eikä liikaa niinkuin kaverini laitteessa jota aikaisemmin olen testannut. Maku on melko mieto, mutta erittäin miellyttävä. Nikotiinia väittäisin tämän mukana tulleen aineen sisältävän aika runsaasti? Onneksi tilasin samalla astetta miedompia litkuja muutaman putelin.

    Väittäisin tässä vaiheessa, että ei tule analogisia ikävä. Aika näyttää. Eiköhän huomenna aamusta ala tehdä tavallistakin tupakkia mieli, mutta vahvana pysytään. Tarkoitus on astettain (mutta veikkaan, että melko hitaalla tahdilla) vaihtaa litkuja laimeampiin, kunnes pystyy polttelemaan ihan 0mg litkuja maun ja tavan vuoksi. Eniten tältä lopetukselta odotan että en itse enää haisisi tupakalle jatkuvasti ja tietenkin urheilusuoritusten paranemista. Ja vaikka vielä nuori olenkin, niin kyllähän tuo terveysnäkökulmakin pistää miettimään.

    En tiedä miten työpaikalla tähän reagoivat. Teen siistiä sisätyötä osin omalla toimistolla, osin asikkaiden luona. Asiakkaiden luona en tietenkään tätä käytä (paitsi ehkä muutaman tutuimman kanssa tulee varmasti puheeksi). Kuitenkin omalla toimistolla voisi olla mukavaa "sauhutella" myös sisällä.

    Toivotan siis itselleni onnea matkalla savuttomaan elämään!


     
     
  2. #2

    Vs: Tumppasin.

    Hienoa ! Siitä se alkaa ja nälkä kasvaa asiaan syvennyttyä. Kohta katselet jotain modia....

     
     
  3. #3
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    10

    Vs: Tumppasin.

    Ja tietenkin yksi asia mikä kiinnostaa: Maku ja hajuaisti? Onko pidemmän linjan höyryttäjillä tästä minkälaisia kokemuksia, milloin "kokee valaistumisen" ja huomaa, miltä hyvä ruoka oikeasti maistuu?

     
     
  4. #4

    Vs: Tumppasin.

    Jaa eiköhän tuo ole yksilöllistä. Kyllä huomaat tai haistat sen kun se päivä tulee. Itse huomasin hajuaistin palautumisn siitä kun olin esim. kaupan jonossa sellaisen lähettyvillä joka oli röökännyt. Voi hurja, tuoksuinko minä samalle aikaisemmin. Itse en tietenkään sitä silloin huomannut kun vihreä Kentti roihusi....

     
     
  5. #5

    Vs: Tumppasin.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Activene Näytä viesti
    Jaa eiköhän tuo ole yksilöllistä. Kyllä huomaat tai haistat sen kun se päivä tulee. Itse huomasin hajuaistin palautumisn siitä kun olin esim. kaupan jonossa sellaisen lähettyvillä joka oli röökännyt. Voi hurja, tuoksuinko minä samalle aikaisemmin. Itse en tietenkään sitä silloin huomannut kun vihreä Kentti roihusi....
    Juur ton saman huomannu kaupan jonossa et juma haisinko noin helv....tin pahalta ennen.

    Viisas päätös aloittaa sähkösauhuttelu kyllä haku ja makuaisti muuttuu pikkuhiljaa tulet kyllä huomaamaan + aamuköhä jää kokonaan pois yms.

    Tsemppiä
    <---- Jaa että säästetty noin paljon euroja ja paskanmarjat !!
    eGO-CE4

     
     
  6. #6
    Höyrypää mangroovie's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    514

    Vs: Tumppasin.

    Itsellä haju ja makuaisti ilmoitti itsestään jo kolmantena täysin polttamattomana päivänä. Haistoin kylmän maidon muutaman metrin päästä ja luulin kulutusmaidoksi, koskapa maidon rasva erottui tuoksussa... XD

    EA-Mod+Nebula,Cube + Kick + Arctic Tank+ Boge
    Paras A-Ryhmä: El Toro Grande, Cigarillos Naturales, Eden, Moondrop Straight Up

     
     
  7. #7
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    10

    Vs: Tumppasin.

    No, tuli sitten eilen lähdettyä kapakin puolelle....

    Enkä polttanut yhtäkään analogista. Alkuillasta muutaman ensimmäisen jälkeen teki kovasti mieli, mutta pienten höyryttelyiden (tupakkikopissa ) jälkeen ei loppuiltana käynyt edes mielessä.

    Ajattelin, että kaljoitellessa (tai tämän herran kohdalla lonkeroidessa) pitää saada sätkä huuleen tavalliseen tahtiin, mutta ei. Tämä on todella, todella hyvä!! Kaikista parasta oli tämä aamu. Näköjään aamun olotila on suoraan verrannollinen illalla kuluneen tupakin määrään? En olisi koskaan uskonut, että ero on näin suuri.

    Tänään matka toiseen kaupunkiin synttärijuhlille, katsotaan katsotaan. Melko paha stressitesti näin heti alkuun, pitää myöntää.

     
     
  8. #8
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    10

    Vs: Tumppasin.

    Kohta viikko savuttomuutta takana ja olo mitä mainioin!

    Tänään teki kyllä pahasti mieli tupakkia töissä, mutta liittyessä parin tervakeuhkon seuraan pihamaan puolelle sai savun haju kyllä inhon aikaiseksi... siinä meni sitten mukavasti höyrytellessä. Työpaikalla otettu asia hyvin vastaan ja lupa sisätiloissa käyttöön on saatu. Hyvä niin. Vähän tuli vanhemmilta tupakkimiehiltä kuittailua seksuaaliseen suuntautumiseen liittyen, mutta se kestettäköön. =)

    Ei taida kyllä tästä toivottavasti olla paluuta tavan tupakointiin. Kyllä kertakaikkiaan olen positiivisesti yllättynyt ja kehunut muillekin.

    Kustikin on kerennyt polkea uutta värkkiä seuraavalla tavalla:
    5kpl eGo dual-coil cartomizer (taitaapi olla tämän Genesiksen Echon vakiocartoja?)
    2kpl CE4+ Ego Clearomizer (Testattu ja todettu loistavaksi! Vertailukohtana tosin ainoastaan ylläoleva, mutta savut huomattavasti miellyttävämmät ja käyttö helppoa! Suosittelen varauksetta!)

    Makuja:
    PG RY4 (Hangsen? Genesiksen kuitenkin.) - Testaamatta
    PG Coke (Hangsen?) - Testaamatta
    PG Gold&Silver (Hangsen?) - Testaamatta
    PG Menthol (Hangsen?) - Yksinään maistuu lähinnä minttusaippualle, mutta yhdessä alemman kanssa erinomaista!
    VG Fortune Strike (Hangsen?) - Tuntuu todella kuivalta. Semisti kurkussa tuntuva, mutta vähän mitäänsanomaton. Tunkkainen. Toimii kivasti Mentholin kanssa!

    Osa Hangsenin pulloista ovat muuten aivan susipaskoja! Vuotaa ja valuu joka paikkaan. Ainakin vuotava Fortune Strike haisee aivan helvetin pahalta sormissa ja joka paikassa kun onnistuu sen kanssa lähmimään... :F Pitänee suunnata apteekkiin (?) tai johonkin askarteluliikkeeseen hankkimaan parempia puteleita.


     
     
  9. #9
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    10

    Vs: Tumppasin.

    Kokemuksia:

    RY4 - Todella kivakivakiva. Ei koko päivää viitsi tätä poltella, alkaa tökkiä, mutta varsinkin kahvin kanssa loistava kuin Tsernobyl jouluyönä!
    Gold&Silver - Hyvää tämäkin. Toimii myös kivasti mentholin kera sekoitettuna. Kuivahko.

    Mikä ihme näitä Mentholeita vaivaa? ECigWizardilta tilaamani toinen mentholi on samanlaista saippuaa kuin tuo aikaisempi. Yksinään aivan hirveän makuista! Sekoitettuna Fortune Strikeen tai Gold&Silveriin tuo kyllä kivan raikkauden, mutta missä mentholi? Samaten tuost ECW:n mentholista saa kehitettyä kivan yskän... =/

    CE4+ eGo Clearomizer on osoittautunut todella hyväksi! Jossain vaiheessa iski pieni tunkkainen palaneen maku, mutta nesteen lisäyksen jälkeen tasoittui (vaikkei neste edes päässyt loppumaan?) Näitä tulee varmasti tilattua myös lisää, vaikka tällä hetkellä vaikuttaa, että ovat kovin pitkäikäisiä kapineita. Hyvä niin.

    Nyt hyvät ihmiset työntäkää vanhaa LM Mentholin kuluttajaa oikeaan suuntaan!

    Analogisia ei ole edes tehnyt mieli, eikä ole tullut kokeiltuakaan polttamista lopetuspäätöksen jälkeen. Pariin otteeseen on töissä tullut jonkun rutiinin jälkeen sellainen "Jooh, vois käydä kessulla tässä välissä... Ainii en polta enää"-fiilis. Ja ketjun alussa utelemani hajuaisti on todellakin muuttunut. En sanoisi, että parantunut ainakaan herkistyneessä mielessä, mutta muuttunut ainakin. Makuaistissa en ole huomannut muutosta. Vireystila on huomattavasti parempi, enkä kuulemma kuorsaa enää. En kyllä kuorsannut paljoa aikaisemminkaan, mutta nyt en sitäkään vähää. Itsellä ollut tuon nukkumisen kanssa aina enemmän tai vähemmän vaikeuksia, mutta uskaltaisimpa väittää että tilanne ei ainakaan ole vaikeutunut analogisten lopettamisen jälkeen.

    En tiedä lukeeko näitä kukaan, mutta jännä varmaan itse joskus tulevaisuudessa lukea kun litkut ovat laimenneet 0mg ja tupakki on enää muisto vain.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Tumppasin.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Narc0
    Nyt hyvät ihmiset työntäkää vanhaa LM Mentholin kuluttajaa oikeaan suuntaan!
    Nää on tietysti hyvin pitkälti makuasioita, se mikä toisen suussa maistuu hyvältä ei välttämättä tee sitä toisella.
    Mutta vinkkaisin silti kokeilemaan Liberty Flightsin Original-sarjan Mentholia höystettynä saman sarjan Menthol Blendillä.

    Kolmen kuukauden aikana olen aika montaa [size=6pt](reilusti toistakymmentä)[/size] menthol-, minttu-, piparminttu-, viherminttu- (ja mitä niitä nyt vielä oli) makua maistanut, eikä yksikään ole vielä päässyt edes lähelle sitä tasoa minkä noiden yhdistelmä tuottaa.
    Ja noita molempia saa 5 ml pulloissa, joten ellei nappaa niin ei mene paljoa hukkaan. Itse otan aina toisen pg:nä ja toisen vg:nä, näin saan sekä makua että höyryä.

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •