Sivu 102 / 116 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 252929899100101102103104105106112 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,021 - 2,040 / 2302

Aihe: Kännykät

  1. #2021
    Lumia 950 <3
    Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma

     
     
  2. #2022
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tänään ostin heräteostoksena Huawein Y6 Pro:n... Mahtoiko mennä rahat kaivoon ja käsi "kakkaan"? Kokemuksia? Mulla ei siis ole näistä älykännyköistä tietoo. Eka älykännykkäni oli mun edellinen Samsung galaxy trend plus. Pahemmin en ole kännyä käyttänyt "tietokoneena" koskaan.

     
     
  3. #2023
    Apple 6S, muuta en tarvi

     
     
  4. #2024
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Tänään ostin heräteostoksena Huawein Y6 Pro:n... Mahtoiko mennä rahat kaivoon ja käsi "kakkaan"? Kokemuksia? Mulla ei siis ole näistä älykännyköistä tietoo. Eka älykännykkäni oli mun edellinen Samsung galaxy trend plus. Pahemmin en ole kännyä käyttänyt "tietokoneena" koskaan.
    Ei tainnu mennä rahat hukkaan, itsellä siis aiempi luuri oli Honor7 joka sekin Huawein tekemä oli/on ainaksin helvatin hyvä luuri. Emäntäkään ei ole valittanu et sai multa perintönä kyseisen luurin. Kyllä Huawei tuli markkinoille rytinällä ja on täyttäny omat saappaat varsin hyvin.

     
     
  5. #2025
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Tämä nyt ei välttämättä liity ihan aiheeseen, mutta lisälaite. Nokian omistama Withings teki älykellon, mikä ainakin lupaa paljon. http://teknavi.fi/elektroniikka/nokialta-analoginen-kello-alyominaisuuksilla-tallainen-on-withings-steel-hr

    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  6. #2026
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    Ei tainnu mennä rahat hukkaan, itsellä siis aiempi luuri oli Honor7 joka sekin Huawein tekemä oli/on ainaksin helvatin hyvä luuri. Emäntäkään ei ole valittanu et sai multa perintönä kyseisen luurin. Kyllä Huawei tuli markkinoille rytinällä ja on täyttäny omat saappaat varsin hyvin.
    Tässä ainakin akku kestää vaikka viikon minun käyttötyylilläni! Tähän mennessä kaikki hyvin siis, eikä ole liian vaikea käyttää. Olen tyytyväinen tähän mennessä! P.S. Tänään piti jo laittaa lataukseen ja ostin 2.9 päivämäärällä Vaan minä en tätä netissä juurikaan käytä ja pidän virransäästöohjelmaa päällä. Mutta oikein mukavaa kun näin voi toimia. Entisessä luurissa akku meni päivässä tyhjäksi vaikka samalla tavoin käytin...

     
     
  7. #2027
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Tässä ainakin akku kestää vaikka viikon minun käyttötyylilläni! Tähän mennessä kaikki hyvin siis, eikä ole liian vaikea käyttää. Olen tyytyväinen tähän mennessä! P.S. Tänään piti jo laittaa lataukseen ja ostin 2.9 päivämäärällä Vaan minä en tätä netissä juurikaan käytä ja pidän virransäästöohjelmaa päällä. Mutta oikein mukavaa kun näin voi toimia. Entisessä luurissa akku meni päivässä tyhjäksi vaikka samalla tavoin käytin...
    Kyllähän noissa uutena akku kestää, varsinkin kun kuormitus maltillista. Kunhan purat sen muutaman kerran alle 15% niin alkaa jo latauksien määrä lisääntymään

     
     
  8. #2028
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Sonyn uudella tekniikalla pitäis akun kestoiän venyä tuplaan normaalista. XZ ja X Compact uusimpina käyttää QNOVO Adaptive Charging tekniikkaa. Kevään X sarja oli vähän harjoittelua siihen suuntaan.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  9. #2029
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Näimpä.
    Lisätään tähän random wall of text akkuihin liittyen...

    Jos haluaa maksimoida sen akun kapasiteetin iän karttuessa: akkua ei saa purkaa liian tyhjäksi eikä sitä kannata myöskään ladata aivan täyteen.
    Eli älä pura esim. alle 20% tai lataa yli ~80-90%. Jos rankemmin haluat optimoida niin rajoita alin purku % korkeammalle, esim 30% tai 40% tai 50% jne.
    Tuosta voi ihmetellä Depth of Discharge vaikutusta cycle lifeen Let me google that for you

    Sama pätee myös lataus jännitteeseen. Tässä yhden tutkimuksen tulos josta näkee kuinka lataus jännite vaikutti siihen syklien määrään.

    Luureissa kun nykyään käytetään esim 4.35V tai 4.4V litium akkuja niin sitä akun ikää saa pitkitettyä kun ei lataa sitä akkua ihan täyteen.
    Se kapasiteetti ero tulee muutenkin olemaan niin pieni esim 4.4V täysi lataus vs. 4.3V ja niin edelleen. Suurinosa siitä kapasiteetista kuitenkin on palautettu akkuun paljon ennemmin kuin akku saavuttaa sen CCCV käyrän CV vaiheen.
    Esim omassa luurissa kun se on laturissa kiinni niin akku saavuttaa 4.4V pisteen jo siinä 80% kohdalla josta eteenpäin alkaa CV vaihe.

    Ja käyttäkää sitä pikalatausta jos siihen mahdollisuus vain on, akku vähemmän aikaa korkeammassa lämpötilassa on hyvä asia.
    Jos luurin mukana ei tullut pikalaturia niin ostakaa sellainen, ei ne nyt niin kalliita ole eikä sitä luurin valmistajan törkyhintaista laturia ole pakko ostaa. Ellei sitten puhuta jostain OPPOn tai OPOn VOOC/Dash Charge kötöstyksistä.

    Esim Quick Charge x.x tapauksessa niitä vaihtoehtoja on pilvin pimein ja jos haluaa varmasti hyvän laturin niin katsokaa "Quick Charge Device List" PDF:stä niitä lisälaitteita jotka UL on testannut Qualcommin speksejä vastaan ja joille on sertifikaatti myönnetty. Sitä voi sitten käyttää apuna kun metsästää kolmannen osapuolen laturia vaikkapa ebäystä. Ja jos tulee vastaan laturi jota ei tuolta listalta löydy niin jos laturin valmistajan joku muu tuote listalta löytyy niin on hyvin todennäköistä että tämä listalta puuttuva laturi on myös hyvä, kun ei sitä listaa voi mitenkään pitää päivän tarkkuudella ajan tasalla ja byrokratiassakin menee oma aikansa.

    Litium akut kun tykkäävät eniten siitä huoneenlämmöstä (25C) joten vähemmän aikaa hieman korkeammassa lämpötilassa on omasta mielestä ja jonkun tutkimuksen perusteella jonka joskus luin ja jota nyt en tähän hätään löytänyt, parempi kuin kauan aikaa karvan verran pienemmässä lämpötilassa.
    Ja tuota esim 30-80% akun tilaa on helvetin helppo ylläpitää sen pikalatauksen kera, esim Quick Charge 3.0:lla sitä energiaa saa akkuun sisälle nopeasti.
    Ja koska kyseessä on litium akku niin ei tarvitse murehtia mistään muistiefekteistä jne. Eli latailkaa sitä akkuanne vaikka kymmenen kertaa päivässä jos siltä tuntuu ja jos se sen vaatii että pystytte pitämään luurin akun esim 30-80% välillä.

    Oman HTC 10:n akku oli näköjään 37%, heitin sen laturiin 20min sitten ja nyt on 65%.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  10. #2030
    Mitä kännykkää meidän "puhelinkauppias", eli MrDelirium, suosittelisi ostettavaksi noin 300 euron hintaluokassa? Honor 7 ainakin sai suosituksia tuolla off-topic ketjussa.
    Saa toki muutkin suositella...
    "Not a bad life really"

     
     
  11. #2031
    Sony Z3 compact itsellä käytössä ja taidan jatkossakin Sonyssa pysyä, ehkä. Tyytyväinen ollut zet kolmoseen mutta ei taida niitä enään saada. Ennen oli käytössä mennen talven lumioita.
    (Toinen Z3 menossa kun eka rysähti rikki. Ei näköjään kestä takataskussa istumista .)


     
     
  12. #2032
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Honor 7 on ihan ok valinta. Yhden palaneen näytön olen nähnyt, mutta muuten huoltoprosentti on aika pieni. Samsung A5 on kans aika vähän huollettu laite. Huaweissa eniten häiritsee se, että päivitykset tulee vähän myöhässä ja Emui vaatii jerkkua. A5:ssä taas Samsungin bloatware.

    Mutta jos noista jompikumpi ei haittaa, niin shoppailemaan vaan. Sony XA mahtuu myös samaan hintaluokkaan, mutta häviää tehoissa.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  13. #2033
    Tuntuu olevan nykyään liikaa tarjontaa, eli valinnan varaa kännyköissäkin. Toisaalta hyvä, mutta pirun vaikea vertailla kun kaikilla malleilla omia "ihmeellisyyksiään". Taidan poistaa kaupan hyllyltä tuon Honor 7:n, eipähän tarvitse enää jahkailla asian tiimoilta.
    "Not a bad life really"

     
     
  14. #2034
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Honor 7 työpuhelimena ja itseä ainakin suunnattomasti ärsyttää tuo virtanapin sijainti, se on lisäksi sen verran koholla että sormet osuu siihen jatkuvasti, taskussa ollessaan/puhelinta kaivettaessa taskussa: todella ärsyttävää. Toki tuo on käyttäjästäkin kiinni.

    Kamera ei ole parhaimmillaan ainakaan vähänkään hämärässä ja sen linssi on aivan liian koholla takakannessa, naarmuuntuu takuulla vaikka oliskin gorillafarmarihyperlasia tai mitä tahansa.

    Muuten pelittänyt kyllä hyvin.

     
     
  15. #2035
    Höyrypää Don Cecci's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    590
    Oppon R7 Plus ollut viikon käytössä. Pääsipä yllättämään positiivisesti. Kuus tuumanen näyttö on just sitä mitä oon hakenut. Cyanogenillä ja gappsilla tosin mutta puhelimena aivan loistava. VOOC lataus toimii just niinku lupaavat. Reilu neljätonninen akku latautuu huimaa vauhtia.

     
     
  16. #2036
    Lainaus Alkuperäinen postaaja M.Kane Näytä viesti
    Honor 7 työpuhelimena ja itseä ainakin suunnattomasti ärsyttää tuo virtanapin sijainti, se on lisäksi sen verran koholla että sormet osuu siihen jatkuvasti, taskussa ollessaan/puhelinta kaivettaessa taskussa: todella ärsyttävää. Toki tuo on käyttäjästäkin kiinni.

    Kamera ei ole parhaimmillaan ainakaan vähänkään hämärässä ja sen linssi on aivan liian koholla takakannessa, naarmuuntuu takuulla vaikka oliskin gorillafarmarihyperlasia tai mitä tahansa.

    Muuten pelittänyt kyllä hyvin.
    Valinta tehty jo, eli maanantaina kauppaan ja Honor 7 kätösiin. Ei nyt mainita niitä huonoja puolia, ettei mene taas pää pyörälle ja merkki/malli uuteen mietintään...
    "Not a bad life really"

     
     
  17. #2037
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Valinta tehty jo, eli maanantaina kauppaan ja Honor 7 kätösiin. Ei nyt mainita niitä huonoja puolia, ettei mene taas pää pyörälle ja merkki/malli uuteen mietintään...
    Kyllä se muuten hyvä on. Hommaa siihen silikonikuori taikka se nahkalompakko niin auttaa noihin mun kertomiin ongelmiin, nappi/linssi jää vähän sitten sinne syvennykseen. Itse en tykkää tuosta lompakkomallista joten olen heittänyt sen pois.

    Meni muutes oma puhelin rikki tuossa ennen kesälomaa ja huoltoon kun vein niin sanoivat että menisi n.pari viikkoa. Kehoittivat eräässä isossa kodinkoneliikkeessä vain ostamaan uuden ja palauttamaan sitten kun oma tulee huollosta. No huollossa meni kuitenkin vain muutama päivä joten otin uudenkin kännyn mukaan lomareissulle varuiksi ja palautin sitten reissun jälkeen kauppaan.

     
     
  18. #2038
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Honor 7 on ihan ok valinta. Yhden palaneen näytön olen nähnyt, mutta muuten huoltoprosentti on aika pieni. Samsung A5 on kans aika vähän huollettu laite. Huaweissa eniten häiritsee se, että päivitykset tulee vähän myöhässä ja Emui vaatii jerkkua. A5:ssä taas Samsungin bloatware.

    Mutta jos noista jompikumpi ei haittaa, niin shoppailemaan vaan. Sony XA mahtuu myös samaan hintaluokkaan, mutta häviää tehoissa.
    Näin sivuhuomiona pitää kyllä mainita että se on kyllä se A5 joka jää tehoissa, oikean elämän testeissä siis.
    No joo, raakaa CPU vääntöä on huimat 6% enemmän kuin XA:n MT6755:llä mutta näytönohjain on yli puolet heikompi. Puhumattakaan siitä että se A5 joutuu puskemaan 1920x1080 resoluutiota XA:n 1280x720 sijaan.
    A5:n etu on että Samsung "huijaa" pystyen valmistamaan tuon Exynos 7580:n heidän 14nm LPP (vai oliko se LPE..) prosessilla, siinä missä tuo XA:n Mediatek ja Honor 7:n HiSilicon on tehty 28nm HPC/HPC+ prosessilla.
    Suomeksi A5:n järjestelmäpiiri kuluttaa HUOMATTAVASTI vähemmän.

    Jos siis akkukesto merkitsee enemmän kuin tehot niin A5 paras valinta.
    Jos teho niin XA tai Honor 7.
    Jos teho ja varmuudella Nougat niin XA.
    Jos varmuudella Nougat niin A5 tai XA.

    Esim PCMark, netinselaus/videontoisto/kuvien editointi/teksti editointi testit.
    Sony Xperia XA Review - Performance
    Samsung Galaxy A5 2016 (Exynos 7 Octa) Review - Performance
    Huawei Honor 7 Review - Performance
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  19. #2039
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    Apple 6S, muuta en tarvi
    Samaa mieltä myös Rahikainen.

     
     
  20. #2040
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Itse hommasin juuri Oukitel K6000 Pro:n, tai no ylihuomenna on ilmeisesti näpeissä. Kohtuullinen kiinan "halpisluuri", jossa speksit omaan käyttöön sopivat - pelaamiset hoidellaan niille tarkoitetuilla vehkeillä.
    Jos vuoden päivät kestää, niin on virkansa täyttänyt. Ei kestä perse uusia 600€:n luuria sen vuoden-puolentoista välein jonka kapulaa käytän ennen vaihtoa. Ehdoton maksimi minkä puhelimesta enää maksan on 200€.
    Edellinen oli Elephone P7000, joka hommansa hoiti moitteitta.
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •