Sivu 112 / 116 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1262102108109110111112113114115116 ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,221 - 2,240 / 2302

Aihe: Kännykät

  1. #2221
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Olen katsellut autoon Bluetooth FM lähetintä siihen tupakinsytyttimeen ja samalla se olisi myös laturi. Olen lueskellut että Xiaomi roidmi 3S olisi hyvä. Pitää kuulemma puhelimeen asentaa kylläkin jokin Xiaomin sovellus ja mulla on samsung galaxy A41 mutta kait se onnistuu? Mun puhelin ei kestä nopeampaa pikalatausta kuin 15W ja tuossa lähettimessä se latausportti on kait jotain 3.1 volttia mutta en löytänyt wattitietoja mistään. Mahtaako se ladata mun puhelinta? Olen vähän varuillani nyt kun mun naisystävän one plus puhelimen pikalaturi ei suostunut lataamaan mun puhelinta kun hänellä varmaan jokin 27wattinen laturi ja mun puhelin kestää max 15w niin ei tosiaan ladannut lainkaan? Outoa vaiko eikö?
    Kyllä se usb-lataus puhelimelle on 5 volttia. Watit saa, kun laskee amppeerit * voltit.
    Tuo laitos pukkaa maksimissan 3,4 amppeeria viittä volttia, siis koko laitos max ~40 wattia.
    Porttia kohden maksimi on 2,4 A, eli ~28 wattia.
    Puhelin taas ottaa virtaa vain sen, minkä kykenee, joten pitäis latauksen onnistua.
    Uusissa usb-c latureissa on myös PD (Power Delivery) -omninaisuus.
    Ne kykenevät tuuppaamaan jännitettä 5-20 volttia, ja maksimissaan passelilla piuhalla 100W, eli 5A 20V.
    Saattais olla tuo oneplussan laturi vähän huonosti tehty, jos ei osaa neuvotella passelia virtaa sun puhelimelle.
    Mie laitoin tuommosen ZUS-merkkisen bluetooh-kikkareen autoon.
    https://www.amazon.com/Universal-Com.../dp/B0779TMPTT
    Siinä tosin ei ole tupakansytkään tulevaa usb-laturia, mutta niitä on jo omasta takaa.
    Plussana aux-liitäntä, nyt toimii handsfreekin näppärästi vanhallakin autosterkalla, jossa on 3,5mm aux-liitäntä. Toiminut vallan hyvin tuo.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Ei se mobilliidatan päälläolo vie virtaa oikeastaan yhtään. Wifi kyllä vie virtaa aika reilusti
    Mullahan on pääsääntöisesti kännykkä Hotspottina, sen saa näppärästi pikavalikosta päälle ja pois.
    Tuo kaapeliviritys on kakkoskonetta varten kun siinä ei ole wifiä.
    Tuolla pääsee piuhoista halvalla: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-WiFi-adapteri
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  2. #2222
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Nii, ja näkyy olevan aika hyväksi kehuttu tuo Xiaomin kampe, https://www.karkkainen.com/verkkokau...usb-autolaturi.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  3. #2223
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti

    Tuolla pääsee piuhoista halvalla: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-WiFi-adapteri
    Mulla on vähän vastaava tässä ykköskoneessa käytössä
    Huonoa se, että 100 megasen netin nopeus jää alle puoleen (hidas wi-fi). Samaa palikkaa kokeilin tossa wintoosa koneessa, jostain syystä windows katkaisi wifi yhteyden vähän väliä, siksi kaapelilla nyt tuo kakkonen, joka menee kohta varastoon häpeämään...
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  4. #2224
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Ei se mobilliidatan päälläolo vie virtaa oikeastaan yhtään. Wifi kyllä vie virtaa aika reilusti
    Mullahan on pääsääntöisesti kännykkä Hotspottina, sen saa näppärästi pikavalikosta päälle ja pois se menee itellään kun laittaa tietsikan kiinni.
    Tuo kaapeliviritys on kakkoskonetta varten kun siinä ei ole wifiä.
    Korjaan tähän että kun puhuin mobiilidatasta niin se on kokoajan päällä mutta tarkoitin että kuluttaako Mobiilitukiasema paljon kännykän akkua? Mobiilitukiaseman jätin päälle isän kännykkään ja sitä kautta se langaton nettiyhteys on nyt hänellä päällä läppäriin jatkuvasti.

     
     
  5. #2225
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Mun puhelimen (Moto) Hotspotti on kai sama kuin Mobiilitukiasema
    En ole tutkinut tarkemmin meneekö virtaa enemmän kun dataa liikkuu vai vähemmän jos se on joutilaana päällä.
    Akun käyttötiedoista näkee jotain, mulla nyt 17 tuntia ja tukiasema on haukannut 35% akusta..
    Helppohan se olis kytkeä pois välillä, jos ei konetta käytä kokoaikaa
    Jaa, mut tossahan oli yö välissä, jolloin hotspotti oli pois päältä eli toi 35% meni käytännössä 8 tunnin aikana
    Viimeksi muokannut arskaxx; 27.01.21 kello 16:02.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  6. #2226
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Mun puhelimen (Moto) Hotspotti on kai sama kuin Mobiilitukiasema
    En ole tutkinut tarkemmin meneekö virtaa enemmän kun dataa liikkuu vai vähemmän jos se on joutilaana päällä.
    Akun käyttötiedoista näkee jotain, mulla nyt 17 tuntia ja tukiasema on haukannut 35% akusta..
    Helppohan se olis kytkeä pois välillä, jos ei konetta käytä kokoaikaa
    Okei. Onhan se haukannut aika paljon akkua. No, se on kyllä tosi helppoa laittaa päälle ja pois. Pitää antaa nyt isän ensin rauhassa ihmetellä ensimmäistä älykännykkäänsä ;-) Hän kun ei oikein pidä tietokoneesta ja heti menee hänellä hermo jos jotain uutta pitää opetella näillä vehkeillä. Tosin olin ihmeissäni kun kerroin hänelle että tekstiviestejä voi lähettää myös siten että puhuu mikrofoniin ja lupasin hänelle sen homman näyttää kun seuraavaksi siellä käyn. Mutta eilen tuli monta viestiä mulle kun hän sitä testasi. Olikin näköjään sen verran kiinnostunut että osasi löytää sen että miten se toimii :-D Hyvää aivojumppaa vanhalle miehelle ;-) P.S. Se akun lataaminen älykännyssä on tietenkin vain asenne kysymys. Eihän ole kovin vaikeaa laittaa johdon päähän kerran päivässä ja nykyiset luurit ja laturit lataa itsensä nopeasti.

     
     
  7. #2227
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Sonyssä on semmonen hyvä toiminto, jotta se oppii, milloin sen laittaa laturiin ja ottaa pois.
    Kun sen tunkee yöksi laturiin, se latailee pikkuhiljaa sillen, jotta vasta aamulla on täynnä vähän ennen heräämistä.
    Nykyisessä Motorolassa ei moisia toimintoja ole.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  8. #2228
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ostin itselle samsung galaxy A41 ja isälle ensimmäiseksi älypuhelimeksi samsung galaxy A20E Kysymystä mulla olis sellaista että onko näissä jokin valmiiksi sisäänrakennettu virussuoja taikka jokin sellainen? Minä en näistä älypuhelimista oikein välitä ja siksi en näistä tiedä. Tietokoneissani olen viime aikoina vaan pitänyt tuon microsoftin oman joka niissä on valmiina kun olen kuullut että se olisi riittävä. Mutta joo, nämä kännykät? P.S. Voisinhan minä tietenkin alkaa googlettaa asioita mutta jotta foorumissa jotain tapahtuisi niin ajattelin että voin jopa ihan kysellä täältäkin (kun on niin hiljaista tällä nykyään) että jos joku vaikka jotain tietäisi paremmin nämä asiat

     
     
  9. #2229
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Googlasin ajankuluksi

    Tossa A41 mallissa näyttäis olevan mukana joku??? https://www.androidantivirus.net/sam...m-a-virus-scan

    Ja näyttää siinä A20E mallissakin olevan.. https://www.hardreset.info/devices/s...n-samsung-faq/

    Ite oon joskus satunnaisesti asentanut jonkun virusohjelman, skannannut luurin ja sit poistanut, kun mitään ei ole löytynyt
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  10. #2230
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    arskaxx, mitä luulet että skannaako nuo torjuntaohjelmat itse puhelinta ja pitää tietoturvan yllä kokoajan reaaliajassa? Sellainen se kait pitäisi olla että reaaliajassa kokoajan pitää huolta siitä ettei kukaan pääse onkimaan jotain pankkitunnuksia jne? Mä en tosiaan näistä älykännyköistä tiedä. Itselle ei koskaan "vielä" ainakaan ole harmia tullut vaikka en ole mitään ottanut selvää enkä älykännykkään mitään "turvaohjelmia" asentanut.

     
     
  11. #2231
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    arskaxx, mitä luulet että skannaako nuo torjuntaohjelmat itse puhelinta ja pitää tietoturvan yllä kokoajan reaaliajassa? Sellainen se kait pitäisi olla että reaaliajassa kokoajan pitää huolta siitä ettei kukaan pääse onkimaan jotain pankkitunnuksia jne? Mä en tosiaan näistä älykännyköistä tiedä. Itselle ei koskaan "vielä" ainakaan ole harmia tullut vaikka en ole mitään ottanut selvää enkä älykännykkään mitään "turvaohjelmia" asentanut.
    Ei taida reaaliajassa skannata, kun erikseen pitää valikon kautta skannata. Siltä minusta vähän vaikuttaa

    Edit: Taas googlasin ja taitaa tuo olla ihan reaaliaikainen

    Samsung Knox -tietoturva-alusta on tehdasasennettuna Samsungin älypuhelimissa, tableteissa ja puettavissa älylaitteissa, joten se on heti valmiina toimimaan, kun otat laitteen esiin pakkauksestaan. Knox-alusta koostuu päällekkäisistä mekanismeista, jotka suojaavat tietomurroilta, haittaohjelmilta ja muilta uhilta.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  12. #2232
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Huh. Olipa helpotus tämä tieto. Kiitos suuresti kun vaivauduit selvittelemään

     
     
  13. #2233
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä en tykkää käyttää älykännyä pahemmin. Mutta toisinaan se vois olla helpompaa silloin kun lähettää kaverille kuvia esim. Lapsille pitäis jaksaa tekstailla mutta en tykkää tekstata kännykällä. Whatsupin sain sentään tietokoneella toimimaan niin että voin tietokoneellä näpytellä lapsille whatsuppilla tekstiviestejä. Mutta itse kysymykseen... Elikkä voiko älykännykän liittää johdolla tietokoneeseen niin että tietokoneella voisi selata ja käyttää kännykkää ihan samalla tavalla (hiirtä käyttäen jne.) kuin älykännyäkin käytetään. Onko sellainen mahdollista lainkaan? Että siis tähän tietokoneen näyttöön tulisi kännykän näyttö ja sitä kännykkää voisi hiirellä ja näppiksillä käyttää?

     
     
  14. #2234
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä en tykkää käyttää älykännyä pahemmin. Mutta toisinaan se vois olla helpompaa silloin kun lähettää kaverille kuvia esim. Lapsille pitäis jaksaa tekstailla mutta en tykkää tekstata kännykällä. Whatsupin sain sentään tietokoneella toimimaan niin että voin tietokoneellä näpytellä lapsille whatsuppilla tekstiviestejä. Mutta itse kysymykseen... Elikkä voiko älykännykän liittää johdolla tietokoneeseen niin että tietokoneella voisi selata ja käyttää kännykkää ihan samalla tavalla (hiirtä käyttäen jne.) kuin älykännyäkin käytetään. Onko sellainen mahdollista lainkaan? Että siis tähän tietokoneen näyttöön tulisi kännykän näyttö ja sitä kännykkää voisi hiirellä ja näppiksillä käyttää?
    On niitä ainakin ollut. Joskus tuli kokeiltua useampiakin. Joku oli semmonen, missä oli puhelimen näyttö sellaisena kuin se oli kännykässäkin ja tietsikalla voi hiirellä painella kuvakkeita niin et kännykkä toimi samalla. Toiset sit taas yksinkertaisempia, mutta tekstarit pystyi niilläkin kirjoittamaan... En vaan millään muista enää ohjelmien nimiä Tais Huawei puhelin+HiSuite, jossa oli tuo virtuaalipuhelin josku 10 vuotta sitten, mut se ei auta nyt


    Kokeile Googlata Android Mobile Manager tms.

    Tai Samsung PC Suite

    Vähän sit kannattaa googlata, josko nuo "vuotaa" tietoja jonnekin, mihin ei pitäis..
    Viimeksi muokannut arskaxx; 22.02.21 kello 21:38.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  15. #2235
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä kun hiljattain vaihdon 5-6 vuotta vanhan halvan Huawein halpaan samsung galaxy A41:een niin kysymyksiä tuntuu riittävän. Varsinkin kun tuo 183 sivuinen ohjekirja on vähän turhan paksu luettava mun makuun... Mun entinen puhelin vilkutti pientä valoa jos oli tullut tekstiviesti tai puhelu jota en ollut kuullut ja se oli mun mielestä hyvä systeemi. Tässä uudessa luurissa ei sellaista ole. Tietääköhän joku että miten saisi näytölle näkymään jos joku on soittanut tai tekstannut tavallisella tekstiviestillä tai whatsupilla. Siis tarkoitan että näkyisi näytöllä esim. (always on display, tai jotain) ilman että aina pitää avata puhelin ja tarkistaa? On turhauttavaa että pitää napista painaa puhelin päälle ja näppäillä pin koodi ennen kuin näkee että jos joku on yrittänyt ottaa yhteyttä...

     
     
  16. #2236
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Vai on se ilmoitusvalo jätetty pois siitäkin
    Ite manaillut samaa kahden viimeisen Motorolan kanssa. Ennen näki kaukaa, onko joku soittanut tai muuta toimintaa ollut. Typerää jättää tuo ominaisuus pois
    Näkyy tässä nykyisessä sentään ilmoitukset lukitusnäytöllä, ilman että avaa lukitusta ja riittää kun vähän kättä heilauttaa luurin lähellä

    Play-kaupassa on kyl kaikenlaisia notification led softia, mutta ei ne ainakaan mulla toimi

    Oisko Samsungiin tosta jotain hyötyä??
    https://www.hardreset.info/devices/s...ation-samsung/
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  17. #2237
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä onnistuin saamaan haluamani toiminnon nyt niin että asetuksista jotain kautta löysin "always on display" ja sitten taisin painaa jotain muutakin asetusta... (hieman pehmeä pää ja huono muisti) , niin nyt näkyy näytöllä kokoajan kellonaika ja päivämäärä ja jos joku on lähettänyt viestin taikka on koittanut soittaa niin niistäkin tulee nyt näyttöön ilmoitus joka näkyy siinä kokoajan. Olen tähän systeemiin nyt riittävän tyytyväinen

     
     
  18. #2238
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lisäys edelliseen vielä että otiin talteen tuon arskaxx:n linkin kun pitää käydä joku päivä isän ensimmäiseen älykännykkään (samsung galaxy A20e) käydä myös laittamassa nämä systeemit kun hän on valitellut että ei osaa oikein nähdä jos joku on soittanut taikka lähettänyt viestejä. Tästä on erityisesti hänelle hyötyä kun hänellä on jo ikää. P.S. Mun puhelimesta (samsung galaxy a41) ainakin löytyy tuo flash toiminto myös ja sen saa joko salamaan taikka niin että näyttö vilkkuu, en kokeillut että saako kummankin puolen välkkymään samaan aikaan

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •