Sivu 111 / 116 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1161101107108109110111112113114115 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,201 - 2,220 / 2302

Aihe: Kännykät

  1. #2201
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Dolphin on sujuva selain. Poista asennus ja asenna uusiksi niin pitäisi luvat ilmoituksiin/popuppeihin hävitä. Firefox on ehdottomasti se muokattavin selain, ja uBlock vähentää riesaa paljon (ja ulkoasu ei ole tekijä, vaan räätälöitävyys suojausasetuksissa) . Blokkaa esim valtaosan GDPR herjoista joita tulee EU alueella vähän joka paikasta, uudestaan ja uudestaan jos cookiet tyhjentää.
    Dolphin? Kuka selaa nettiä tiedostoselaimella? :O

     
     
  2. #2202
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Lainaus Alkuperäinen postaaja eLehis Näytä viesti
    Dolphin? Kuka selaa nettiä tiedostoselaimella? :O
    Dolphinista on moneksi "Dolphin is a Gamecube and Wii emulator."
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  3. #2203
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Moto G7 Plus kotiutui. Ensimmäiseksi huomasin, että pitää hommata kaapeleita, vanha USB-->USB-C
    Autossa pitäis olla kaapeli et saa Android auton kytkettyä jos tarvii, töissäkin pitäis olla et sais ladattua tarvittaessa ja sit himassa et saa tarvittaessa tietokoneeseen kytkettyä (tiedonsiirtoa)....

    Vähän turhan iso pakkaus pienelle kikkareelle

    IMG_20190503_150020238.jpg

    Melko vähäinen virrankulutus tässä. Vuorokauden melko ahkeran käytön jälkeen 64% akkua jäljellä. Vanhassa olis tässä kohtaa 10%, tosin tuo vanhakin kesti uutena melkein 2 päivää...

    Oli tää tosin 2x15 min latauksessa autossa kun testasin Android auton(navigointi) toimivuutta oman auton kanssa. Hyvinhän se toimi, aamulla tyrkytti heti et ajetaanko työpaikalle, joo mennään vaan. Töistä lähtiessä ehdotti reittiä kotiin
    Pisteenä iin päälle naisääni sanoi kotipihalla "Tervetuloa kotiin"
    Ei sentään aamulla toivottanut "hyvää työpäivää"
    Olisin kyl osannut ilman navigointiakin, mut tulipa testattua..
    Viimeksi muokannut arskaxx; 06.05.19 kello 21:57.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  4. #2204
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tilasin Tokoitech:lta uuden akun mun vanhaan Samsung A3 (2016) malliin. Viikossa tuli akku ja pussillinen työkaluja. Saas nähdä kuinka äijän käy sitten kun tästä jaksan alkaa operoimaan sitä :-) Hinta ei ollut paha kun oli vaan 12,90€ posteineen.

     
     
  5. #2205
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Moto G7 Plus ohjekirja.. Tuosta linkistä sain ennen näkyviin ohjekirjan suomeksi, nyt englanniksi, mutta jos töissä avaan saman linkin, niin näkyy edelleen suomeksi? Mikähän tässä nyt mättää???

    User Guide (HTML) - moto g7 plus
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  6. #2206
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Moto G7 Plus ohjekirja.. Tuosta linkistä sain ennen näkyviin ohjekirjan suomeksi, nyt englanniksi, mutta jos töissä avaan saman linkin, niin näkyy edelleen suomeksi? Mikähän tässä nyt mättää???

    User Guide (HTML) - moto g7 plus
    Entä tästä? : https://help.motorola.com/hc/3176/90...-fi/index.html

     
     
  7. #2207
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Toimii, tänks

    Silti en tajua miksi tuo vanha ei enää toiminut kotona, töissä kyllä.. Ei kyllä enää oo kauheasti tarvettakaan
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  8. #2208
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Onko kokemuksia Moi liittymistä???

    Kuuden euron simmi houkuttelis. Onko tuossa joku koira haudattuna kun on noin halpa?

    • Nopeus 100 Mbit/s
    • Datan määrä 4Gt/kk


    Nykyinen Elisa on 100 megainen ja 2-3 gigaa dataa siirtyy kuukaudessa, hinta n. 24€/kk...
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  9. #2209
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Onko kokemuksia Moi liittymistä???

    Kuuden euron simmi houkuttelis. Onko tuossa joku koira haudattuna kun on noin halpa?

    • Nopeus 100 Mbit/s
    • Datan määrä 4Gt/kk


    Nykyinen Elisa on 100 megainen ja 2-3 gigaa dataa siirtyy kuukaudessa, hinta n. 24€/kk...
    Itellä ja emännällä ollu 6€ Moi noin vuoden ja hyvin on pelittäny. DNAn verkkoa taitaa käyttää, jos kuuluvuuskartta haluaa tutkia. Laskuja ei saa fyysisenä, vaan menee automaattisesti kortilta, mutta kertaakaan ei oo mitään ylläreitä sielläkään ollut.
    Puhetta ja tekstareitahan noihin ei sisälly, mutta itse en niitä käytännössä tarvitsekaan.

     
     
  10. #2210
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    ZTE nettiboxi tuli sit hommattua varoituksista huolimatta
    Oletus oli et tää toimii heittämällä, koska vanhakin toimi ja toimiihan se. Huawein vastaavalla oli googletuksen mukaan jotain "säätöä" Linuxin kanssa ja "säätö" ei oikein kiinnosta enää...
    Katotaan sit kauanko menee ennenkuin akku turpoaa
    No kestihän se 19kk kun huomasin et ZTE on "vähän" turvonnut
    On voinut olla turvoksissa jo pidemmänkin aikaa... Onhan tuossa takuu, mutta sanoin jo liittymän irti ja nyt sit käytän puhelimen hotspottia.
    Viimeksi muokannut arskaxx; 12.11.20 kello 14:01.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  11. #2211
    Höyryttelijä BaJari's Avatar

    Liittynyt
    12/2020
    Sijainti
    Lieksa
    Viestit
    48
    Samsung Galaxy A71 tuli hankittuu kesällä. ihan pätevä laite.

     
     
  12. #2212
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Onko jotain softaa Androidille, joka tekis näytölle pikakuvakkeen netin jakoon usb:n kautta?
    Muutaman nyt kokeillut, mutta niissä on vaan shortcut asetuksiin, joka sekin helpottaa hieman, mutta vaatii silti useamman painalluksen. Kertapainallus olis vielä helpompi

    Puhelimen omissa asetuksissa on vaan Wifi ja Wifi hotspot mahdollista laittaa pikakuvakkeeseen...
    Screenshot_20210120-122043.jpg
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  13. #2213
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Auttasko vähän, jos laitat yläpalkkiin hotspotin pikakuvakkeen. Siis siihen, joka tulee, kun pyyhkäisee ylhäältä alaspäin. Sitä kun painaa pitkään, mulla ainakin aukeaa se kohta, jossa saa laitettua usb-jaon päälle.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  14. #2214
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Auttasko vähän, jos laitat yläpalkkiin hotspotin pikakuvakkeen. Siis siihen, joka tulee, kun pyyhkäisee ylhäältä alaspäin. Sitä kun painaa pitkään, mulla ainakin aukeaa se kohta, jossa saa laitettua usb-jaon päälle.
    Tuota pitkään painamista en tiennytkään. Tosin tuo tekee sen saman mitä ne mun kokeilemat softatkin eli ei ihan se mitä haen
    Kiitos kumminkin
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  15. #2215
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Tuota pitkään painamista en tiennytkään. Tosin tuo tekee sen saman mitä ne mun kokeilemat softatkin eli ei ihan se mitä haen
    Kiitos kumminkin
    Mulla samantyyppistä ongelmaa enkä keksi ratkaisua kun en ole kovin pätevä älykännyköiden kanssa. Elikkä vanhalle isälle tulossa jo huomenna ensimmäinen älykännykkä käyttöön. Ajattelin että hänen pitäisi saada älykännykästä usb-johdon avulla mahdollisimman yksinkertaisesti nettiyhteys hänen kannettavaan tietokoneeseen mutta ei ilman usb johtoa koska se kuluttaa puhelimen akkua turhaan ja hän käyttää tietokonetta melko vähän. Miten se voisi onnistua muutamalla painalluksella se nettiyhteys usb-kaapelin avulla? Tarvitsen itsekin tarkat ohjeet jotta ymmärrän, jos joku osaa täällä neuvoa? :-) P.s. Kyseessä Samsung A20E

     
     
  16. #2216
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mulla samantyyppistä ongelmaa enkä keksi ratkaisua kun en ole kovin pätevä älykännyköiden kanssa. Elikkä vanhalle isälle tulossa jo huomenna ensimmäinen älykännykkä käyttöön. Ajattelin että hänen pitäisi saada älykännykästä usb-johdon avulla mahdollisimman yksinkertaisesti nettiyhteys hänen kannettavaan tietokoneeseen mutta ei ilman usb johtoa koska se kuluttaa puhelimen akkua turhaan ja hän käyttää tietokonetta melko vähän. Miten se voisi onnistua muutamalla painalluksella se nettiyhteys usb-kaapelin avulla? Tarvitsen itsekin tarkat ohjeet jotta ymmärrän, jos joku osaa täällä neuvoa? :-) P.s. Kyseessä Samsung A20E
    Mulla on nyt tämä käytössä https://play.google.com/store/apps/d...ogpedia.tether
    Selviää kahdella klikkauksella kun muuten menis neljä.. En oo vielä yhden klikin softaa löytänyt

    Samsungilla saattaa olla jotain omia juttuja, joilla selviää helpommalla, mutta niistä en tiedä
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  17. #2217
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Mulla on nyt tämä käytössä https://play.google.com/store/apps/d...ogpedia.tether
    Selviää kahdella klikkauksella kun muuten menis neljä.. En oo vielä yhden klikin softaa löytänyt

    Samsungilla saattaa olla jotain omia juttuja, joilla selviää helpommalla, mutta niistä en tiedä
    Mä laitoin langattomalla nettiyhteyden kännykästä tietokoneeseen isälle. Silloin ei tarvii muuta kuin laittaa mobiilidata päälle ja pois ja ei tarvii edes mobiilidataa sammuttaa jos ei akun nopea kuluminen häiritse. Mä en edes tiedä että paljonko se mobiilidatan jatkuvasti päällä pitäminen mahtaa akkua kuluttaa? Ilmeisesti enemmän silloin kun surffaa netissä ja jonkin verran siltikin vaikka ei surffaa. Vai..?

     
     
  18. #2218
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Olen katsellut autoon Bluetooth FM lähetintä siihen tupakinsytyttimeen ja samalla se olisi myös laturi. Olen lueskellut että Xiaomi roidmi 3S olisi hyvä. Pitää kuulemma puhelimeen asentaa kylläkin jokin Xiaomin sovellus ja mulla on samsung galaxy A41 mutta kait se onnistuu? Mun puhelin ei kestä nopeampaa pikalatausta kuin 15W ja tuossa lähettimessä se latausportti on kait jotain 3.1 volttia mutta en löytänyt wattitietoja mistään. Mahtaako se ladata mun puhelinta? Olen vähän varuillani nyt kun mun naisystävän one plus puhelimen pikalaturi ei suostunut lataamaan mun puhelinta kun hänellä varmaan jokin 27wattinen laturi ja mun puhelin kestää max 15w niin ei tosiaan ladannut lainkaan? Outoa vaiko eikö?

     
     
  19. #2219
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Olen katsellut autoon Bluetooth FM lähetintä siihen tupakinsytyttimeen ja samalla se olisi myös laturi. Olen lueskellut että Xiaomi roidmi 3S olisi hyvä. Pitää kuulemma puhelimeen asentaa kylläkin jokin Xiaomin sovellus ja mulla on samsung galaxy A41 mutta kait se onnistuu? Mun puhelin ei kestä nopeampaa pikalatausta kuin 15W ja tuossa lähettimessä se latausportti on kait jotain 3.1 volttia mutta en löytänyt wattitietoja mistään. Mahtaako se ladata mun puhelinta? Olen vähän varuillani nyt kun mun naisystävän one plus puhelimen pikalaturi ei suostunut lataamaan mun puhelinta kun hänellä varmaan jokin 27wattinen laturi ja mun puhelin kestää max 15w niin ei tosiaan ladannut lainkaan? Outoa vaiko eikö?
    Eiku watteja sä kysyitkin
    Viimeksi muokannut arskaxx; 25.01.21 kello 18:10.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  20. #2220
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,068
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä laitoin langattomalla nettiyhteyden kännykästä tietokoneeseen isälle. Silloin ei tarvii muuta kuin laittaa mobiilidata päälle ja pois ja ei tarvii edes mobiilidataa sammuttaa jos ei akun nopea kuluminen häiritse. Mä en edes tiedä että paljonko se mobiilidatan jatkuvasti päällä pitäminen mahtaa akkua kuluttaa? Ilmeisesti enemmän silloin kun surffaa netissä ja jonkin verran siltikin vaikka ei surffaa. Vai..?
    Ei se mobilliidatan päälläolo vie virtaa oikeastaan yhtään. Wifi kyllä vie virtaa aika reilusti
    Mullahan on pääsääntöisesti kännykkä Hotspottina, sen saa näppärästi pikavalikosta päälle ja pois se menee itellään kun laittaa tietsikan kiinni.
    Tuo kaapeliviritys on kakkoskonetta varten kun siinä ei ole wifiä.
    Viimeksi muokannut arskaxx; 26.01.21 kello 12:14.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •