Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Tulokset 61 - 80 / 80

Aihe: Hesen höyryelämänkerta

  1. #61
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Valitettavasti näyttäisi siltä että sähkö menee läpi aivan muuttumattomana. Ei minkäänlaista eroa ilman kickkiä ja kickin kanssa. Kickin kanssa ehkä hiukka pienemmät höyryt mutta pistän siitä aiheutuvan kasvavan resistanssin piikkiin. Hemmetti.

     
     
  2. #62

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Sanoisin vaihtoehto C, eli ei tunnu tekevän yhtään mitään. Ei lämpiä, ei pätki, muttei sen koommin tehojakaan muuta. Samat tehot riippumatta ruuvin asennosta. Mitään mittaria ei ole, eli en varmaksi sano, mutta höyryissä ei ainakaan minkäälaista eroa. Ei jaksa lämmittää 2,3ohm setuppia odyssa kunnolla.
    Mun kikis oli justii sama homma. Laitoin evolville ja kehuivat jotta "kyl tää sun kikkis buustii, millä laitteilla koitit tätä?"
    Ei kyllä siltä vaikuttanu, mutta enpä ruvennu sen enempää inttämään kun ei ollu lukuja iskeä tiskiin. Muutenkin lupasivat uuden lähettää.

     
     
  3. #63
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Ja lisää paskaa sataa niskaan. Sain ensimmäistä kertaa odysseukseen setupin joka ei toimi, vuotaa pirusti läpi (huonosti laitetut silicat) ja lisäksi soniumista lasitankin paskaksi. Ei vittu ja höyryjä tässä tekis puikkuhiljaa mieli. Hevon helvetti, ostan Joyen 510 automaattitikkuja ja haistatan pitkät kaikelle?

     
     
  4. #64
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    En ostanut 510 automaattiakkuja. Odyssa taas toimiva setup, maku höyry niin priimaa kun olla voi.

    Somniumin rikkoutuneen tankin tilalle tulossa uusi, eiköhän se tämän päivän posteihin kerennyt (huomenna kädessä). Ja vararuuvit. Jos nyt viikonlopun yli vielä yrittäisi, jos saisi kunnon setupin. Kukaan ei tietenkään ole seppä syntyessään, mutta kaikki setupit mitä olen tehnyt ovat olleet ala-arvoisia. Yleensä ongelmana huono wickkaus / liian suuret tehot. Hotspotteja ilmeni muutamissa, mutta korjaantuivat helposti asettelamlla coilia vähän uudestaan tai pyörittämällä plusnapaa löysemmän ylimmän kiepin saamiseksi. Hieno ominaisuus muuten tuo, että alhaalta pystyy keskinapaa pyörittämään vielä senkin jälkeen, kun on kanthal kiristettynä plusnapaan ja setup koossa. Huono ominaisuus muuten tuo, ettei tuossa olekaan säädettävää keskinapaa kuten kuvittelin.

    Pientä närää on lähiaikoina aiheuttanut myös tuo GGTS:n ainoa huono puoli; niin monta puhtaana pidettävää kosketuspintaa ja kierrettä. Pari päivää takaperin huomasin ensimmäistä kertaa tulitusongelmia, sai painaa melkeinpä voimalla että toimi. Pikku puhdistus vain, ja taas höyryää jo hipaisusta. Mutta melko ärsyttävää jos on paikassa, missä ei välttämättä halua purkaa höyrytintään 20 eri osan puhdistusta varten.

    Hermojahan toi genesis repii, mutta yritetään jaksaa. Niin paljon on hyvääkin kuultu.

     
     
  5. #65

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Samoja ongelmia somniumin kanssa. Tänään vielä kokeilen oluen voimalla kasata, sitten laitan laatikkoon lepäämään, kunnes annan viimeisen mahdollisuuden #500 meshin saapuessa.

     
     
  6. #66
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Hermojahan toi genesis repii, mutta yritetään jaksaa. Niin paljon on hyvääkin kuultu.
    Mulla meni varmaan sellainen 2-3kk, että rupes jotenkin sujumaan. Ja varmaan reilun A3:n verran meshiä. Silti oppii edelleen uusia juttuja. Tosin välillä sillon alkuun piti ottaa hieman lepoa noista, ettei hermot palaneet loppuun.
    Mutta kun ne sai kunnolla pelittää, niin lähti silica vehkeet kiertoon.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  7. #67
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Mulla on nyt ongelmana tuo EA Mod, jota suunnittelin Somniumille pariksi. Kick on sitä varten, ja nuppi kaakossa. Mutta ei siitä potkua tosiaan lähde kuin tuo 10W, mikä ei ole ihan tarpeeksi, vaikka melkein. No Bogen se saa käryämään kyllä, mutta mesh-vehkeelle ei riitäkään.

    No ihan hyvä höyry tulee silläkin teholla, mutta enempi olisi parempi. Taitaa olla onnenkantamoista, että saa väännettyä setupin sopivaksi, että voisi käyttää ilman potkua. Niin ja tykkään suojaominaisuuksista piirissä.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  8. #68
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Mulla on nyt ongelmana tuo EA Mod, jota suunnittelin Somniumille pariksi. Kick on sitä varten, ja nuppi kaakossa. Mutta ei siitä potkua tosiaan lähde kuin tuo 10W, mikä ei ole ihan tarpeeksi, vaikka melkein. No Bogen se saa käryämään kyllä, mutta mesh-vehkeelle ei riitäkään.

    No ihan hyvä höyry tulee silläkin teholla, mutta enempi olisi parempi. Taitaa olla onnenkantamoista, että saa väännettyä setupin sopivaksi, että voisi käyttää ilman potkua. Niin ja tykkään suojaominaisuuksista piirissä.
    Modeihin, missä ei mitään muuta suojausta ole, saa sulakkeen virtaa hoitamaan esim. hot springin. Turha siihen tarkoitukseen on kickiä käyttää

     
     
  9. #69
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Modeihin, missä ei mitään muuta suojausta ole, saa sulakkeen virtaa hoitamaan esim. hot springin. Turha siihen tarkoitukseen on kickiä käyttää
    Pirun vaikee hot springiä laittaa EAmodiin? Kun pohjacapissa on se tappi pystyssä mihin menee minijousi tai ei jousta ollenkaan. Kuten GG:ssä.

     
     
  10. #70
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    No niinhän mä just sanoin?

    ... :-[

    hups

     
     
  11. #71
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    No niinhän mä just sanoin?

    ... :-[

    hups
    Käyhän se jousi kuin jousi. Ja voihan hot srpingistäkin pikku fiksailulla pyöritellä sopivan ohuen ja pienen? : Vois itse asiassa harkita kun en luota yhtään tohon GGTS kovaan ja metallinväriseen jouseen. (ei kickkiä käytössä)

     
     
  12. #72
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    En mä hirveesti kyllä ottais ressiä jos vain käytät IMR akkuja. Esim. ei ole mulla missään hybridissä mitään varo toimia jos ei ilmareikiä oteta huomioon.
    Ja kyllä se GGTS:n jousi sieltä pakenee kun tarpeeksi virtaa siitä menee läpi. Joku sitä tais olla jo "testannutkin". Oisko tuolla arvostelu ketjussa ollut juttua.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  13. #73
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hanus Näytä viesti
    En mä hirveesti kyllä ottais ressiä jos vain käytät IMR akkuja. Esim. ei ole mulla missään hybridissä mitään varo toimia jos ei ilmareikiä oteta huomioon.
    Ja kyllä se GGTS:n jousi sieltä pakenee kun tarpeeksi virtaa siitä menee läpi. Joku sitä tais olla jo "testannutkin". Oisko tuolla arvostelu ketjussa ollut juttua.
    Tuota noin... Eipä se jousi mulla turvallisuus syistä varmaaan olekaan tuolla, litium mangaani akut kun ei ole kauhean tunnettuja hajoamisestaan, ellei niitä laita sarjaan. Tällöinkin yhden tai useamman pitäisi olla jotenkin viallinen, ja jopa katastrofaalisen huonoilla akuilla mahdollisuudet akun purkautumiselle ovat pienet.Lähinnä mukavuussyistä. On kivempi kiristää toi tiukaks jousta vasten, kun akun napoja vasten. Pituutta tulee 3mm lisää mutta ei pelkoo akun vääntämisestä runttuun.

     
     
  14. #74
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Ok, käsitin tuon luottamus pulan tuota jousta kohtaa väärin.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  15. #75
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    [omia mietteitä=no offensive]Tänään tuntuu olevan monella foorumilaisella todella pahat kuukautiset. Jopa mitä ilmeisimmin miespuoleisilla. (siihen en ota kantaa, että mistä vuotaa) Monissa langoissa on ollut huomattavissa kärhämää ja jopa pientä riitelyn alkua, vähintäänkin negatiivisen puolelle kääntyvää vittuilua (kyllä, vittuiluakin on positiivista, se on tervettä ja mitä miellyttävintä, kunhan kaikkilla osapuolilla riittää huumorintaju). Säännöistä on ollut epäselvyyksiä, enkä todellakaan ymmärrä miksi. Luulisi aikuisten ihmisten osaavan (jumalauta!) keskustelupalstalla keskustelemaan ilman lakikirjaa. Myyntipalstoilla ymmärrän säännöt, koska jopa suomen laki rajoittaa siihen liittyviä asioita hieman. Niistäkään ei tosin pitäisi olla epäselvyyttä, ovathan ne vapaasti kaikkien luettavissa ja vieläpä suhteellisen loogisessa ja helposti löydettävässä paikassa. Vai onko niin, että mitä useampi tietää ja on kokenut höyryttimistä jo paljon, sitä vähemmälle jää aktiivinen tiedonkeruu, ja löytyy varaa pikku nokkapokalle sekä isottelulle? No, erimielisyyksiä ja epäselvyyksiä tulee väistämättä, mutta itse en moisten takia mieltäni pahoittaisi (en toki väitä ettäkö kukaan olisi mieltänsä välttämättä pahoittanut, itse vain aistin jotain melkein sen tapaista). Mahdollisten mielensäpahoittajien onneksi (vai kauhuksi?) lain kaikkivoipainen koura yltää tännekin luuposen muodossa muistuttelemaan ihmisiä asiallisesta käytäytymisestä ja ääritilanteissa jopa niistä säännöistä.
    Kaiken kaikkiaan en tiedä nauraakko vaiko itkeä. ??? :'(
    Tämän foorumi on ollut, on ja toivottavasti tulee olemaan sekä sisällöltään että käyttäjiltään parhaimmistoa, eikä tänne mitään melodraamaa kukaan toivo. Eikä sen välttämiseksi oikeasti tarvita höyrypoliseja tai -vetureita. [/omia mietteitä]

    Ylläoleva ei ole tarkoitettu herättämään keskustelua, eikä mitään muutakaan. Osaston nimi on "Blogit ja päiväkirjat" ja tämän viestin tarkoitus - jos sellaista on - on palvella jompaa kumpaa, ellei molempia näistä tarkotuksista. Oman pääni sisältöä suollan samaan aikaan ei kenellekkään ja kaikille.

    Hyviä höyryjä kaikille. Paitsi teille jotka ette vielä höyryttele. Teille ihan helvetin huonoja savuja (tupangi tappaa...)

     
     
  16. #76
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Foorumilla on uhma ikä.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  17. #77
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Dodiih. Höyryrintamalle kuuluu taas hyvää.
    Pikkuhiljaa, kovan väännöön ja käännön tuloksena, tässä alkaa sisäistämään genesis atojen toimintaperiaatetta. Sitä, millainen mesh kanntaa tehdä, kuinka paksu, tiukka jnejne. Kanthalin oikea kiristystiukkuus. Ei liian kireä, muttei löysäkään.
    Vaihdoin Somniumiin makua, samalla setupinkin. Ja taas oli entistä parempi. Nyt alkaa irtoamaan ja höyryäkin, maun lisäksi. Jos tässä nyt hyviksi kehitytään niin Pian on Odyllä kilpailija

    Pieni lista niistä asioista, jotka olen itse huomannut setupin rakentamisessa tärkeiksi:
    -Mesh. Pieni sisähalkaisija, paksut ulkoreunat. Näin ainakin #500 jolla itse sain ton wickkaan. ( noob :-[)
    -Meshin hyvä tohotus. Käytä hehkuvan punaisena joka kohdasta, useamman kerran. Itse teen tätä noin 30s ajan.
    -Nestepoltto? Imho, ei mitään vaikutusta. Voi toki olla. Olen aloittelija genesisten kanssa.
    -Meshin oikea koko. Mahd iso, muttei tiukka. Meshin ollessa liian tiukka siitä raapiutuu hapettunut pinta pois sitä painettaessa meshireikään. Lopputulos on sama kuin hapettamattomalla. Semmonen että se heiluu sielä kivasti.

    -Coil. Suosin A -kanthalia. Paksuudella ei väliä, mutta pienemmän ominaisvastuksen omaavalla (paksu) on helpompi tehdä tarkasti oikeansuuruinen vastus.
    -Sopivan kireä coil. Liian tiukkaan kääritty kanthal voi rikkoa hapetetun pinnan meshistä. Lopputuloksena hotspot.
    -Älä myöskään jätä coilia liian löysäksi. Jos se ei ole kosketuksissa meshin kanssa, ei se myöskään höyrystä meshissä olevaa nestettä. Kuivana hehkuva coil aiheuttaa pahaa makua.
    -Märkänä coilin ei pitäisi hehkua. Jos hehkuu, jossain on parantamisen varaa.
    -Kuivana coil alkaa hehkua tasaisesti keskiosasta, leviten sieltä hiljalleen reunoja kohti.
    -mahdollista hotspottia voi koittaa korjata siirtämällä kanthalia siitä kohdasta hieman. (vaikka neulalla tjsp)
    -Ainakin somniumissa on hyvä säädellä viimeisen kiepin kireyttä, ja yleensä siihen aiheutuvaa hotspottia pyörittelemällä keskipinniä varoen. (akkupäästä ruuvarilla)

    -Teho / wickkaus -suhde. Liiallisilla tehoilla saa palanutta makua, vaikka kaikki muu olisikin kunnossa. Yritä suosiolla tehdä alkuun +1 ohm setup (akkujännitteellä pelatessa), ettei toimimattomuus johtuisi siitä. Turha tehdä 0,6 ohm setuppia ja paahtaa sitä 16watilla, ja harmitella kun ei wickkaa tarpeeksi hyvin.

    Tuollaisia mietteitä näin alkuun. Harmittava totuus on se, että tämä homma vaatii useimmilta paljon harjoitusta. Muun muassa minulta. Kymmenien yrityksien jälkeen, kun alkaa tajuamaan mistä hotspotit johtuvat, ja miten ne ovat korjattavissa, homma lkaa luistamaan paljon helpommin. Oikean teho / wickkaus suhteen löytyminenkin voi olla haastavaa. Volttisäätöisellä laitteella tätä ongelmaa ei pitäisi olla.

    laitetaanpa vielä pari kuvaa jotka saattavat selventää hot spotteja

    Mesh ottaa reikään kiinni aiheuttaen oikosulun (kanthal, sähkö)

    Mesh ottaa tankin pohjaan kiinni aiheuttaen oikosulun (kanthal, sähkö)



    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Vaikka mesh ei maadoittaisikaan auheuttaen oikosulun, se voi silti johtaa sähkön ei-haluttua reittiä.

    Hapettamaton mesh voi johtaa sähkön tuolla tavoin plusnavalta miinukselle, vaikka sen pitäisi mennä kanthalia pitkin. Tämän seurauksena vain hyvin pienet pätkät kanthalia kuumenevat, ja menevät helposti katki, tai vähintäänkin antavat palanutta makua. Hotspot.

    Itse törmäsin tähän monesti vaikka oli eriste reiässä. Hotspotit katoaa kun oppii kietomaan kanthalin juuri oikealle tiukkuudelle, ei liian kiereälle muttei liian löysällekään.
    Jos kaikki toimii kuten pitää, eikä oikosulkua tai hospotteja tule, näyttää homma tältä


    Tätä romaania kirjoitellesani postimies toi Pätkistä. Ei muuta ku tankki tyhjäksi ja sitä tilalle. On hyvää. On niin hyvää että vetelin niin että päässä heittää. Ja toi on 5mg...
    Kai sekin kertoo jotain Somiumin setupin onnistumisesta?

    Tähän päätän tämänkertaiset höpöttelyni, hyviä höyryjä kaikille! Ja tsemppiä niitten genesisten kanssa

     
     
  18. #78
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Hesen höyryelämänkerta

    Ja taas tapahtuu

    Mun joululahja mulle









    Perinteiseen moditelineeseen en tyytynyt, tohon mahtuu putkien lisäks kaikki muukin. Herra K-57:n käsialaa.

     
     
  19. #79
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Ainiin täällä on tälläinenkin.

    Uusien lenkkareiden myötä sain tänään käydyksi pienellä, mutta erittäin piristävällä juoksulenkillä. Melkosen raskaalta tuntui tuo 2,8km ~12-13 minuuttiin. Olkoonkin, että että matkalla oli useiden kymmenien metrien korkeuseroja, ei suinkaan helppoa tasaista maastoa. (kuntokolmonen, tre)
    Kyllä huomaa että viime lenkistä on aikaa. Limaa nousi kurkusta (hyi hyi ) runsain mitoin ja henkeen otti. Nyt tosin tuntuu hyvältä.
    Kaipa se siitä, ainakin viikoittain - ellen useampaankin otteeseen viikossa - aion tuon käydä juoksemassa. Kenties kesän lopussa menee alle 11 minuuttiin? (~sama vauhti kuin cooper -testissä tulos 3100m)

    Höyryrintamalle ei mitään hirveän uutta ja mullistavaa kuulu. Gennyt testasin, ja kyllä tuon Somniumin sai paremmin höyryämään kuin Odyn. Paljon paremmin. Ja paljon pienemmillä imuilla sai valtavat höyrypilvet. Mutta, mutta... ei vaan ole yhtä hyvät höyryt. Odysta saa niin pirun pehmeät höyryt, pehmeän maun.
    Vertauskuva; Toisesta tulee vettä kuin saavista kaatamalla, toisesta kuin mukista juomalla. Kumpikin tyydyttää janon samalla tavalla, mutta mukista on mukavampi juoda. Ody on tässä tapauksessa muki ja mesh on saavi.

    Eipä kai muuta. Kirjoittelen taas jos siltä tuntuu, jos kuun asento suhteessa marsin päiväntasaajaan miellyttää.

    Hyvää alkavaa kesää kaikille ja hyviä höyryjä!

     
     
  20. #80
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Hehheh, tilasin parit egoakut ja kangerin evodin. Rehellisesti sanottuna alkaa kyllästyttämään noi isot, paksut ja painavat putket. Paljon mielummin vetelen reissussa tuommosella sormen paksusella egolla, varsinkin kun tulee kesä eikä takin povaria voi hyödyntää. (helvetti kun housut tippuu jalasta ton GGTS:n kanssa ;D)

    Ensitunnelmana, hyvinhän tämä toimii. Ei hirmuhöyryjä, (ei tietenkään egoakulla), mutta ihan tyydyttävät höyryt, perus hyvä silicasetupin maku ja miellyttävän pieni koko. Ja kevyt paino, kiva pitää housuntaskussa. Hyvin on mahdollistettu oman setupin teko, näin 6 e vehkeeksi. Tilaa on riittämiin eikä läheskään niin räpellys kuin luulin.

     
     
Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •