Tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Late Höyryttelee

  1. #1
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Late Höyryttelee

    Alkusanat

    Iski sitten aamutuimaan hinku kirjoitella ja tämä blogipalsta vaikutti sopivan avoimelta ja kannustavalta ympäristöltä, joen tästä lähtee:

    Ikää kirjoittajalla rupeaa olemaan karvan yli 23 vuotta, joista kahdeksan on mennyt mukavasti punainen malporo suupielessä. Tämä on tietenkin "kauhean pitkän aika" tai "ei juuri mitään" riippuen kysytäänkö asiaa terveydenhoitajalta, vaiko vanhalta tervakeuhkolta. Noihin kahdeksaan vuoteen mahtuu jos jonkin moista lakkoa ja lopetusyritystä, paha tapa ja riittämätön motivaatio kuitenkin veivät joka kerta voiton klopista. Sitten 2011 syksyllä eräs kaverini esitteli minulle jotain kummallista napilla ja sinisellä ledillä varustettua pötkylää, kun pötkylä vielä alkoi "savuamaan" ja kaveri väitti että siitä saa nikotiinia ja että se jopa maistuu hyvältä, olin täysin myyty. Siitäpä sitten kotiin päästyäni pienissä saunaolusissa rupesin metsästämään netistä tietoa näistä "sähkötupakoista". Kaveri oli kuulemma omansa ostanut Kiinasta jonkun työkaverinsa kautta, joten pieni pelko kiinalaisista, tullista, maksamisesta ja koko homman laillisuudesta hiipi takaraivoon. Ilolla ei kuitenkaan ollut rajaa, kun tajusin Welhon myyvän 510-startteria kympillä ja että koko touhu olisi vielä laillista ja tullivapaata. Ei muuta kuin 510 ja muutama hämärältä kuulostava (pink spot) litku tilaukseen ja odottelemaan. Paketti saapui viimein ja pääsin tutustumaan tilaamaani ihme vekottimeen, sekä toteamaan ettei high nic litkulla kannata pösyttellä montaa minuuttia ketjuna...

    Pari viikkoa meni ja huomasin ettei oikeaa tupakkaa kulunut enää läheskään niin paljoa. Typerä huomio tietenkin, mutta en minä tätä lopettaakseni hommannut, vaan ihan puhtaasti leluksi kokeilumielessä. "Noh jos se kerran toimii Nicorettena™, niin antaa mennä sitten". Sitten nesteet alkoivat loppua ja päätin perehtyä aiheeseen hiukan enemmän. Pian kävikin ilmi, että leluksi ostamani automaatti 510 tosiaan olikin "lelu". Libertyltä 900mAh 510 akku ja muutamia low-res dual-coil cartoja, sekä enemmän tai vähemmän omituisia makunesteitä tilaukseen ja odottelemaan. Paketin saavuttua ja tilaamiani vekottimia testattuani ihmetys oli suuri "Mitä mä tolla vanhalla romulla oon tehnyt? Tää on jotain niin paljon parempaa!" Siinä meni sitten oma tovin em. kokoonpanon kanssa ja joulukuussa rupesi modit kiinnostamaan. Kamalan pähkäilyn, tiedonkeruun ja rahanmenon kiroamisen jälkeen lähti TW:ltä Screwdriver MKII tank conversion (SD) tilaukseen. Asiaa helpotti tietenkin joulukuinen ale-kampanja, jonka vuoksi hintaa vekottimelle jäi reilut 50£.

    SD MKII Tank Conversion

    Olin siis tilannut moisen vekottimen itselleni ja kaverille toisen vastaavan samaan kauppaan. Paketti saapui ajallaan Totally Wickediltä ja haettuani sen Itellalta, siirryin kaverin olohuoneeseen availemaan pakkausta. Kaverin ensimmäiset sanat, kun astuin ovesta sisään: "Vähän on pienen oloinen toi postipaketti??" Siinä se sitten iski omaankin tajuntaan jotta ei perkule, niinpäs onkin. Äkkiä kääreet auki ja TADAA... Yksi ruuvimeisseli, kahden sijaan. Totesin kaverille, että tämä saa pitää nyt saapuneen laitteen ja rupean itse reklamoimaan. Jahka olin saanut mailin lähetettyä, kaveri toteaa selän takana "Lisää sihen, että perille tullu ei muuten toimi!" "Mitä Pskaa miten niin ei toimi!?"

    SD:ssä on sellaista pientä murhetta, että patterikotelon rungossa oleva, atoa vasten tuleva liitinlaatta on "vähän" herkkä asentonsa suhteen. Tässä tapauksessa laattaa olisi pitänyt nostaa milli ylöspäin. En kuitenkaan vielä tiennyt moista, joten uuden mailin lähetettyäni, otin laitteen mukaan ja läksin kotiin. TW:lle on tässä kohtaa pakko antaa plussaa asiakaspalvelusta. Kotimatkani kesti noin 20 minuttia ja sillä välillä molempiin viesteihin oli vastattu asialliseen ja pahoittelevaan sävyyn. Löysin netistä tietoa liitinongelman korjaamisesta ja puuttuva SD lähtisi matkaan vielä samana päivänä, joten ei muuta kun rauhallisin mielin testailemaan uutta hankintaa.





     
     
  2. #2
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Late Höyryttelee

    DIY

    Jesh! Edellistä kirjoitusta viimeistellessä, postipoika kävi tiputtamassa Libertyltä tilatun tee-se-itse setin luukusta.
    - 2 ruiskua 5ml ja 10ml
    - 2 pipettiä 3ml ja 1ml
    - 24mg/ml pg liuos 30ml
    - Makuja: spearmint, raspberry, m-type, red energy ja hypnotic myst.

    Ei muuta kun kokkailemaan... Ja eihän se niin vahvasti sitten mennytkään. Olin kyllä lukenut, että kannattaa kokeilla sekoituksia suoraan tankkiin, ettei tule paljoa moskaa. Aloitin kuitenkin rehvakkaasti reseptilaskimen avustamana 5ml satsilla spearmint makua. 25% makua PG nesteen sekaan ja lopputuloksena about 5ml 19mg maultaan hailakkaa spearminttiä, ei hyvä. "Jospa terästäisi sitä tupakan makuisella m-typellä?" muutama tippa sekaan ja hailakkuus vaihtui tunkkaisuuteen. Äh olkoot, seuraava erä tehdään sitten tankkiin. Uusi yritys 18 tippaa PG:tä ja 6 tippaa Hypnotic Mystiä eGo tankkiin, tankki kiinni Screwdriveriin ja ohhoh! "Täähän on hyvää!"
    Vielä pari tippaa vadelman makua tankkiin ja tulos on jotain niin hyvää, että voin samantien harkita tupakoinnin ohella lopettavani kaiken makean syönnin.


     
     
  3. #3
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Late Höyryttelee

    "Kerro matkastasi savuttomaan elämään." Lukee näemmä tuossa blogiosion alapuolella. Ja mä kun meinasin vain kirjoitella random juttuja aiheeseen liittyen. Noh, kai se on sitten pakko lopettaa, olen meinaan koko lyhyen höyryttelyharrastukseni ajan poltellut satunnaisia "viikonloppu/kalja tupakoita".

    Eli otetaan tähän sellainen päätös, ettei loppu vuonna mene ainuttakaan tupakkia. Ehkä se pysyy paremmin mielessä kun sen on sanonut, tai edes kirjoittanut johonkin. Ja sitten kolmen röökkaajan kanssa juomaan punkkua ja testailemaan selkärankaa.

    Edit: Noniin ja sitten on allekirjoituslaskuri päivitetty vastaamaan todellisuutta

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Late Höyryttelee

    Noniin hetken onkin ollut hiljaista tämän blogin kanssa ja oikeastaan tätäkin kirjoittelen tänne kun en muita ketjuja kehtaa spämmätä

    Eli tänään työmatkalla kävi niin ikävästi, että onnistuin pudottamaan tuon Scredriverin bussiin, enkä tietenkään huomannut tätä kuin vasta tuntien kuluttua. Totally-Wickedillä olivat ilmeisesti aavistaneet asian ja lähettäneet mainosmeilinä ilmoituksen, että metallin värinen Ruuvimeisseli oli 35pinnan alennuksessa. Hintaa uudelle tulisi siis posteineen ~47£. Arsenaalista löytyy onneksi vielä Lavatube, joten höyryttely ei katkea pieneen koheltamiseen. Lava on kuitenkin kokonsa vuoksi ollut lähinnä kotikäytössä, eikä oikein löydy intressiä ruveta kanniskelemaan sitä mukana enempää kuin on tarvis.

    Screwdriver on tähän mennessä palvellut loistavasti ja sitä on suhteellisen mukava roijata mukana matkoilla, joten kynnys ostaa uusi kadonnen tilalle, varsinkin alennettuun hintaa tuntuu aika pieneltä. Toinen vaihtoehto olisi ostaa Libertyltä 30£ 510-T 2x280mAh setti. Tällä ei tietenkään pääse samaan akunkestoon, kuin 900mAh Screwdriverilla. Yksi varteenotettava vaihtoehto varmaan olisi eGo akun ja laturin hommaaminen, kun noita tankki-atoja jo nurkissa pyörii.

    Nyt kysyisinkin viisampien ja vähemmän viisaitten neuvoja, mielipiteitä ja suosituksia. Minkä noista laitteista hankkisit, tai tuleeko muita hyviä modeja tai peruslaitteita mieleen? Enemmän tai vähemmän ehdottomia vaatimuksia ovat: Järkevä koko ja kuljetettavuus, akku tai akut saisivat 8h kestää kohtalaisen kovaa käyttöä ja hifistinä annan ulkonäölle vähän liikaa painoarvoa.


     
     
  5. #5

    Vs: Late Höyryttelee

    Kommentti (vähemmän viisaalta) tuohon laitepohdintaasi, eGo:n 900 ja 1000 mAh akut on näpäränkokoisia menossa mukana ja kestää hyvin. "Ruuvarista" ei ole itsellä kokemusta.

     
     
  6. #6
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Late Höyryttelee

    Tuo eGo taitaa kyllä kuulua yleissivistykseen, joten siltä pohjlta sen voisi vaikka hankkia. Silti tekisi mieli jotain erillaista, eli en pistä sitä ihan vielä tulemaan, vaan jatkan tutkimista.

    Edit: Kerpele! Meinasin jo pistää Mojulta Donin tilaukseen, mutta nehän on kaikki loppu. Jos sitä vaikka pari viikkoa jaksaisi kytätä saatavuuksia ja jos ei tule varastoon, niin ei muuta kun Makon ostamista suunnittelemaan.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Jonkkka's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    365

    Vs: Late Höyryttelee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Late Näytä viesti
    Meinasin jo pistää Mojulta Donin tilaukseen, mutta nehän on kaikki loppu.
    Psst! Jos kova Doni kuume päällä niin tuolta löytyy full kittiä http://www.electronicstix.com/AWESOM...-KIT-p466.html

    Itse en voi vain kun suositella hankkimista 2 kk toiminut moitteetta ei niin puhtaassa ja kevyessä ulkotyössä (Maanrakennus firmassa kuorma-autonkuljettaja/lapiomies).

     
     
  8. #8
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Late Höyryttelee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jonkkka Näytä viesti
    Psst! Jos kova Doni kuume päällä niin tuolta löytyy full kittiä http://www.electronicstix.com/AWESOM...-KIT-p466.html

    Itse en voi vain kun suositella hankkimista 2 kk toiminut moitteetta ei niin puhtaassa ja kevyessä ulkotyössä (Maanrakennus firmassa kuorma-autonkuljettaja/lapiomies).
    Kiitokset vinkistä ja suosituksesta. Ajattelin tilata Mojulta Mako minin ja kaveriksi rosteriset donin top-, mid- ja bottoomsleevet. Saan ministä 510-adapterin ja pohjakytkimen, joka on ilmeisesti kaupasta loppu. Aika säheltäminen tulee, mutta hintaa on silti sama kun tilaisi kokonaisen kakkos laatuisen rosteri donin, eli about 85€ posteineen. Voin sitten joskus tilailla Makoon uuden 510-adapterin ja switchin jos jaksaa


     
     
  9. #9
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Late Höyryttelee

    Voin heti alkuun kertoa, että Lavatube ei sovellu allday vapotteluun. Pötkylä on liian iso, että sitä olisi vaivaton kuljettaa mukana ja liian huomiotaherättävä, että sitä kehtaisi rauhassa imeä julkisella paikalla. Loistava laite se tietenkin on ja kotona pössyttely hoituu hienosti, mutta sen Donin olisi parempi tulla tämän viikon puolella! Lavassa käyttämäni cartotkin alkavat vedellä viimeisiään ja päästävät puff-tankista litkut valumaan pellolle ja idioottina olen tietenkin päästänyt cartovarston tyhjäksi (Lavatube + direct trip + julkinen paikka = ihmetyksen ja säälin sekaisia katseita ja komiikkaa). /Rant

    Se siitä vinkumisesta. Posti toi eilennä serkulle tilaamani 510-T startterin ja pakkohan sitä oli testailla ja ihmetellä. Laitteen mukana tuli 5 tupakin makuisella nesteellä täytettyä tankkia, jotka aiheuttivat heti kaksi yllätystä, en meinaan ole ihinä maistanut e-litkua jonka maku olisi näin lähellä tupakkaa/tuhkakuppia ja en tiennyt, että pari tippaa tankinpohjalla laskettaisiin "esitäytöksi"! Ihan oikeasti, noista sai kolme henkosta ja sitten alkoi palannen käry nousta atosta! Jos nää on niitä FIMEA-aproved kerta-annoksia joihin pitäisi siirtyä, niin mä otan mun takin ja ostan askin norttia! Lisäksi kuka pakkaa lootaan kaksi 280mAh akkua ja kehuu, että laitteessa on "huge 650 mAh battery"? Ei siinä ole! 2 x 280 on 560 ja vaikka numerot olisivatkin vain menneet sekaisin, niin siinä silti ole edes 560mAh akkua siinä on 2 pienempää! Hyvä sentään ettei Liberty-Flights mainosta settiä tuolla 650 väitteellä...

    Eikai kukaan sähkötupakkaa esitäytettyjen tankkien (tai "huge battery:n") takia osta, joten unohdetaan koko episodi ja keskitytään käyttöön. Akunkestosta on paha mennä sanomaan mitään tässä vaiheessa, mutta höyrystä ja kurkkutuntumasta voidaan puhua. Höyryä tulee vähän ja kurkkutuntumaa varten täytyy ladata vähintään 24mg/ml nestettä ja jotenkin tunttu, että kaikki makeat ja vähänkin "ovelammat" maut muuttuvat liian plissuiksi tämän kanssa. Hyllystä löytyi kuitenkin yksi tupakin makuinen neste joku tuntuu toimivan, joten mennään sillä ja katsotaan selviääkö yhdellä akulla kaksi tuntia turun Tylyp... eikun Ammattikorkekoulun ihmeellisessä maailmassa.

     
     
  10. #10
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    20

    Vs: Late Höyryttelee

    Mielenkiinnolla lukisin aavistuksen lisää mm. siitä, että jäikö ne analogiset tosiaan kokonaan elämästä pois. Jatka ihmeessä kirjottelua Ainiin ja vielä sen verran, että jos laitteita on kertynyt ja kokemusta myös ulkomaailmassa liikkumisesta, niin kerrohan lisää ihmisten reagoinnista. Itse kun olen lähinnä huvittunut näin oman alkutaipaleen aikana kuulemistani kommenteista.

    Happirikkaampaa jatkoa höyryn parissa
    Elämä on kuin suklaarasia, naapurilla se on aina sisällöltään runsaampi.


     
     
  11. #11
    Höyryttelijä Late's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    38

    Vs: Late Höyryttelee

    Olinkin jo kerennyt unohtamaan, että on tälläistä avautumistopiccia tullut pidettyä. Noh jos joku kerran on vaivautunut kyselemään, niin kyllä meikäläinen sitten vaivautuu vastailemaan, vaikka aikaa kaikkien postausten välissä onkin kuukausia.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Frank Lekkis Näytä viesti
    Mielenkiinnolla lukisin aavistuksen lisää mm. siitä, että jäikö ne analogiset tosiaan kokonaan elämästä pois. Jatka ihmeessä kirjottelua Ainiin ja vielä sen verran, että jos laitteita on kertynyt ja kokemusta myös ulkomaailmassa liikkumisesta, niin kerrohan lisää ihmisten reagoinnista. Itse kun olen lähinnä huvittunut näin oman alkutaipaleen aikana kuulemistani kommenteista.

    Happirikkaampaa jatkoa höyryn parissa
    Jäikö analogiset kokonaan? Noniinno periaatteessa jäi, paria relapse tapausta huomioimatta olen aika hyvin pysynyt irti sätkistä. Ja mitä vastaantulijoiden reaktioihin tulee, niin tuntuu kuin ihmiset olisivat vuoden varrella tottuneet siihen, että joku imee rosteripötkylää (Don) ja puhaltelee höyryä kadunvarressa. Tämä viimeisin villitys eli Joyen eRoll on kyllä sinisine ledeineen taas tuntunut aiheuttavan huvittuneita katseita.

    eRoll onkin sitten ristiriitaisin vekotin mitä on tähän mennessä tullut vastaan tällä saralla. Siinä on onneton 90mAh akku, mutta se ei varsinaisesti haittaa, koska aloituspakkauksessa tulee 1000mAh latauskotelo. Sen käyttämät tankit ovat surkean kokoisia, mutta senkin antaa anteeksi, kun tankkeja mahtuu taskun pohjalle yhden päivän tarpeisiin. Laitteeseen menevä Ego-C ato on ihan loistava keksintö, toisaalta sitä saa olla vähän väliä purkamassa, putsaamassa ja säätämässä. Hankin kapistuksen, koska halusin sähkötupakan joka on pieni, huoltovapaa ja jonka täyttämiseen ei tarvitse injektio neulaa, mutta kuinkas kävikään, nyt riemunani on joka päiväinen tankkiruletti ja aton puhdistus, sekä uusimpana villityksenä rosteri meshistä askarrellut wickit. Hauska laite kaikenkaikkiaan, mutta muutamia lapsentauteja tosiaan löytyy

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •