Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 106

Aihe: Astma / keuhkoahtauma ja sähkösavuke

  1. #41

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Cim Näytä viesti

    Kyrsii perkeleesti laadukkainen nesteiden kohdalla pelkän VG:n saatavuus. Jos 20% niin se on jo 100.000 ihmisestä 20.000 ketkä joutuvat harhaileen erillaisilla sivustoilla etsimässä nestettä ja jos löytyy niin on loppu. Tästä ja monesta syystä nesteiden myynnissä olisi tärkeää että saisi kommunikoida myyjän kanssa. Vaan ei vi**u Suomessa. Nyt olin 4kk polttamatta analogista ja 2vko on poltellu taas ja miksi? Siksi että noiden nesteiden kanssa menee hermot se mihin tottuu, niin onki loppu! Sitten tilaamaan jotain toista makua tilalle mikä maistui paskalle valaanrasvalle. Nyt taas aikeissa palata takaisin höyryyn toivoen että 16mg:lla ei lennä veri kurkusta kun tuli kokeiltua 24mg:masta kun ei ollut 18-16mg:sta.
    Ite olen tilannut libertyltä ja sitten flavour artsilta oikeastaan enää kun ne on kaksi paikkaa missä on puhtaita vg nesteitä iso kasa. Flavour Artissa sai minusta mitä makua vain ja sitten niihin pysty valita sen basen heaven cloudiksi jossa on vain vg:tä.

    Itse höyrytän mellow sunsettiä, ostin sitä heti 300 ml ettei lopu ennen juhannusta
    Bud, eGo-T, eGo, Smok DC cartot ja tankit, vamot startterit tai pelkät putket, sikari ja piippumallit ja muita tarvikkeet hoplaan kahvilasivuilta (www.hoplaakahvila.fi - avataan pian virallisesti) ja kivijalkamyymälästä

     
     
  2. #42
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    4

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Astmaatikko täällä myös. Poltin ennen höyryttelyn aloitusta n. 6-7 vuotta, ja nyt 5 kuukautta polttamatta ja höyrytin aktiivisessa käytössä. Omalla kohdallani voin vain sanoa, että olen huomannut lähes pelkästään positiivista tuon astman suhteen. Oikeastaan ainoa komplikaatio oli aloittaessa jollois limakalvot eivät ollenkaan pitäneet höyrystä, ja olen huomannut että korkeammat nikotiinipitoisuudet (18 mg ylöspäin) aiheuttavat välillä pientä kipua limakalvoissa aika ajoin. Tähän ratkaisuna on ollut vain nikotiinipitoisuuden vähentäminen siihen n. 12-14 mg ja kaikki on mennyt hyvin.

    Tietysti myös tupakoinnin lopettaminen sai ensimmäisten kuukausian aikoina elimistön hieman sekaisin, mukaanlukien tuo liman eriytyminen ja yleinen tukkoisuus. Nykyisin kun on ainakin suurimmat myrkyt elimistöstä varmaankin liuenneet, ei minulla noita oireita ole ollut.

    Olen huomannut, että lääkkeitä tarvitsen entistä vähemmän höyryttelyn aloittamisen jälkeen, edes kylmällä ilmalla ei tee läheskään yhtä pahaa kuin ennen ja höyryttelyllä ei näyttäisi olevan mitään korrelaatiota tuon oman astman kanssa (nuita herkkiä limakalvoja lukuunottamatta). Jokaisella tietysti nämä on yksilökohtaisia, varsinkin kun sitä astmaakin on niin eri muodoissa (itselläni on enimmäkseen rasitus-luonteinen ja hieman kausi-luonteisuutta), jos tuntuu pahalta niin suosiolla menisin itse lääkäriin koska terveydellä ei ole syytä pelleillä.

     
     
  3. #43

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Itse olen astmaatikko ja kärsin monesta, monesta eri allergiasta. Nyt on pahin vuodenaika menossa, pahin viholliseni koivut hässii ja ilma täynnä siitinpölyä. Paljon muutakin kukkii jo, mutta koivu on minulla pahin. Lisäksi on kova flunssa päällä. Ennen kun poltin analogisia niin jouduin vetämään pitkäaikaisvaikutteinen/hoitava aamuin illoin (flixotide, vahvin mikä löytyy) ja 2-10 kertaa avaavaa (Ventoline).
    Nyt kun olen siirtynyt sähköiseen "savuun", niin en ole käyttänyt kuin hoitavaa lääkettä. Huomaan että lievää ahdistusta on, mutta en ole vielä joutunut turvautumaan avaavaan lääkkeeseen, joten selvää on että höyry sopii astmaatikolle paremmin kuin analoginen savu. Itse asiassa, ennen riitti tällainen flunssa että iski kohtaus päälle kun sytytti savukkeen, eipä vaan höyry paljon vaikuta. Jos oikein kiukulla imen sitä egoa, niin huomaan että ahdistus iskee, mutta kuten sanoin, niin ei vaadi avaavaa.

     
     
  4. #44
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    3

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Liityin vihdoin tälle fantastiselle foorumille (sivusta olen seurannut jo jonkin aikaa, hyvin täältä on apua erinäisiin päätä mietityttäneisiin ongelmiin kyllä löytynyt, mistä kiitos kaikille!) ja heti alkuunsa ajattelin pilata maineeni kerralla kyselemällä tyhmiä.

    Elikkäs ajattelin laudan asiantuntijoilta tiedustella, että kuinkas oikeasti vaarallista tämä höyryttely on ns. "passivisena" vieressä seisovalle astmaatikolle?

    Itsehän en ole astmaatikko, vaan ihan pääasiallisesti terve (joskin hieman ylipainoinen) henkilö, mutta eräs välittömään lähipiiriini kuuluva naisihminen em. vaivasta kärsii.

    Esittelen asiani tällaisena esimerkkinä: kävelemme, siis kyseinen astmaatikkonainen ja minä, kohti bussipysäkkiä ihan semmoisessa kivassa, joskin hieman tuulisessa kesäsäässä. Asetan uskollisen eGon huulilleni, painan nappia ja imaisen.

    Kysymys kuuluu nyt siis niin, että onko mukanani kävelevä astmaatikko kuinka kovassa hengenvaarassa höyryttelyni vuoksi? Onko minun asiallista siirtyä useiden metrien päähän jatkamaan pörisemistäni, ettei vaan tule ambulanssireissua? Ovatko höyryn mukana ilmaan pääsevät "hajusteet" (sisältääkö tuo neste semmoisia edes? kyseinen nainen on sitä mieltä, että kyllä) niin vaarallisia astmaatikolle, että ne voisivat kohtauksen aiheuttaa?

    Asia koskee siis tällä kertaa vain ulkotiloja. Sisällä höyryttelyä en uskalla edes harkita kokeilevani kaulimeniskujen pelossa.

    Muuten kyseinen nainen on kyllä ihan mukava ja kiva, jos sattuu kiinnostamaan.

    Tällä tavoin ajattelin menettää palstaneitsyyteni. Kiitos vastauksista jo etukäteen!

     
     
  5. #45
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Ei

    Käyn kohta penkomassa foorumin kätköistä tuon tutkimuksen väitteeni tueksi mutta näin vastauksena kysymykseesi e-savukkeen uloshengitettävässä höyryssä ei ole käytännössä mitään vaarallista. Tuossa tutkimuksessa johonka viittaan, löydettiin muistaakseni häviävän pieniä määriä "passiivista" nikotiinia tjsp mutta siis vain juuri ja juuri mitattavissa oleva määrä. Itse löylyttelen sisällä, mm. paremman osapuolen vieressä sohvalla, ja ainoa mistä tulee sanomista on ns. ei-niin-hyväntuoksuiset nesteet Esim. applewood on pannassa, harmi sinänsä.

    e: vähän meni muistalmani reisille mutta menkööt, ei niitä häviävän pieniäkään määriä oltu saatu mitattua. En osaa jälkikäteen liittää lainausta mutta tässä ihan copypastella tuolta tutkimuksia ja uutisia maailmalta- ketjusta jolla voit rauhoitella emäntääsi : ( http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=903.0 )

    Saksassa on tänään julkaistu tutkimus, että aiheuttaako sähkötupakki sivullisille passiivisen tupakoinnin kaltaisia haittoja.

    Tässä linkkihirviö google translaten kautta enkuksi:
    http://translate.google.fi/translate...ei-ezigaretten

    Yhteenveto: All the tested substances are below the detection limit and therefore do not contaminate the room air or Non smoking environment in the dar.

    Hienoa, että tämäkin on nyt vihdoinkin virallisesti tutkittu ja todettu, että höyry ei ole sivullisille vaarallista


    Nuin. En ole lääkäri enkä yleisestikään ota mitään vastuuta sanomisistani mutta näin ainakin yleisesti. Toivottavasti pätee myös astmaatikoihin, btw.. ???


     
     
  6. #46
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    3

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Suurkiitokset, Tapo!

    Täytyypä perehtyä linkittämääsi matskuun, vaikuttaa asialliselta.

     
     
  7. #47
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Nou problem ja tervetuloa foorumille!

    Jos lontoo luonnistuu ja kiinnostusta riittää niin tässä vielä melko kattavaa infoa aiheesta:

    http://casaa.org/Electronic_Cigarettes.html

     
     
  8. #48
    Höyrykonkari hansgi's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    165

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Itselläni todettu keuhkoastma noin 15 vuotta sitten, mistä merkintä sairausvakuutuskortissa ja monilääkitys, tableteista inhalaattoriin. Poltin analogisia yli 35 vuotta ja meinasin tukehtua pienessäkin rasituksessa.

    Nyt reilut 4kk sähköllä mentyä olen pystynyt lopettaa lääkityksen miltei kokonaan, enkä ole saanut astmakohtauksia ollenkaan.
    3kk meni Pg:llä, mutta iho-oireiden takia vahdoin Vg:hen, jota nyt on kuukausi mennyt 4ml/vrk 18mg vahvuisena erinlaisia makuja, ilman minkään näköistä astmaoiretta.

    En ole vielä ollut yhteydessä asian tiimoilta lääkärini kanssa, mutta tulee varmaan yllättymään sähkötupakan myönteisistä vaikutuksista minulle.

     
     
  9. #49

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Eipä ole tarvinnut lokakuusta lähtien ottaa enää säännöllisesti ventolinea aamuinilloin avaamaan rööriä. Nykyään enää silloin tällöin n. 5 kertaa kk riittää. Säästääpähän siinäkin mielessä rahaa.

     
     
  10. #50
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    43

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Granny Näytä viesti
    Jännä juttu: päätin tuossa kokeilla pirruuttani PEF-laitettani. Olin seurannassa silloin, kun astmaa alettiin tutkia joitakin vuosia sitten, ja puhalsin PEFiin lukeman 230. Lääkitys aloitettiin, vaihdettiin, veivattiin, ja lopulta löydettiin sopiva. Sitä sitten käytin säännöllisesti pari vuotta. Sen jälkeen PEF-lukema oli 260. Parannusta siis. Jess. No, nyt olen mennyt höyryjen varassa reilun kolme kuukautta ilman ainuttakaan analogista (lääkitys edelleen sama). Ja arvatkaapas paljonko äsken puhalsin: 350. Tasan. Eihän tätä lääketieteelliseksi tutkimukseksi voi sanoa, mutta... Ja otantakin kovin pieni: mie. No, tutkimusolosuhteetkin nyt on mitä on. Tässä vaan keittiön pöydän ääressä itekseni puhkuin ilman todistajia. Mutta pistää vaan miettimään.
    No nyt on isompi otanta: sie ja mie. PEF-lukemani oli analogisten aikana 260-280 ja spirometriassa todettiin alkavaa keuhkoahtaumaa. Nyt puolen vuoden höyryttelyn jälkeen puhalsin 340! On sen kyllä muutoinkin huomannut, ylämäkeä kävellessä ja rappusissa ei tarvitse enää samalla tavalla puuskuttaa.

     
     
  11. #51
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    59

    Sähkötupakointi keuhkoahtauma?

    Silmään osui tämmönen linkki - http://www.tohtori.fi/?page=7743008&id=5090954 Jutussa mainittiin että sähkötupakka aiheuttaisi ahtaumia keuhkoissa/keuhkoputkissa. Mitä mieltä olette voiko sähkötupakka aiheuttaa keuhkoahtaumatautia? Itseasiassa suurin syyni oli lopettaa tupakointi kun faija sairastu keuhkoahtaumatautiin,niin ajattelin vaan kysellä ihmisten näkemyksiä asiaan? Muuten on ollut pelkästään positiivisia vaikutuksia kun kuukauden ollut ilman röökiä. Henki kulkee,haju-ja makuaisti parantunut jne. Ainut on päänsärky mitä on ollut kohta 2 viikkoo putkeen :-\ Tiedä sit mistä johtuu. Vedän 16-18mg nesteitä ehkä noin 2-3ml päivässä.En tiiä onko se paljon vai vähän kun vertaa että punasta lm:ää paloi 8 vuotta 1-1,5 toppaa päivässä

     
     
  12. #52
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Sähkötupakointi keuhkoahtauma?

    Ei herranjumala, taasko tämä pieni kreikkalainen tutkimus kummittelee täällä...

    1) Tuossa ei puhuta mitään KEUHKOAHTAUMASTA
    2) Nikotiini tunnetusti supistaa hengitysteitä hetkellisesti
    3) Testihenkilöt eivät olleet tupakoitsijoita
    4) Keuhkoahtauma, syöpä ja muutkaan tupakan taudit EIVÄT johdu nikotiinista, vaan muista myrkyistä/lisäaineista.

    Sitten vielä vähän lainausta tästä tutkimuksesta:
    Tutkijoiden mukaan tulokset ovat samankaltaisia kuin oikean savukkeen polttamisen jälkeen. Vaikka sähkötupakka onkin tavallista tupakkaa terveellisempää, liisätutkimuksia kuitenkin tarvitaan selvittämään mahdollisia nikotiinipatruunoiden haittoja.

    - Niin mitkä helvetin tulokset? Ai että nikotiini toimii sähköröökissä, kuten analogisessakin, supistaen hetkellisesti hengitysteitä, verisuonia ja nostaa sydämen sykettä. Kyllä nikotiini on edelleen lievä piriste, kuten kahvissa kofeiini. Toisin sanoen, sait tarvittavan nikotiiniannoksen ilman tervää, häkää ja muita myrkkyjä, great!
    - Niin no onhan se varmasti terveellisempää joo ja se jopa tuossa tutkimuksessa on mainittukin.
    - Nikotiiniä on tutkittu paljonkin ja olemassa olevien tutkimustulosten varjolla nikotiinikorvaushoidoista sähkötupakka on turvallisin. Esimerkiksi nikotiinilaastareista tulee pieniä määriä syöpää aiheuttavia karsinogeenejä, joita ei ole e-nesteistä löytynyt... paitsi yhdestä nesteestä häviävän pieni määrä ja tämä onkin se toinen surullisenkuuluista FDA:n tutkimus.

     
     
  13. #53
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Sähkötupakointi keuhkoahtauma?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja epiq Näytä viesti
    Ainut on päänsärky mitä on ollut kohta 2 viikkoo putkeen :-\ Tiedä sit mistä johtuu. Vedän 16-18mg nesteitä ehkä noin 2-3ml päivässä.En tiiä onko se paljon vai vähän kun vertaa että punasta lm:ää paloi 8 vuotta 1-1,5 toppaa päivässä
    Toi päänsärky ei kyllä ole aivan normaalia, tai edes mukavaa.
    Nesteen kulutus on kyllä vielä ihan normaaleissa rajoissa.

    1) Juo tarpeeksi, koska PG/VG kuivattaa elimistöä yllättävän paljon
    2) Kokeile alhaisempia nikotiinipitoisuuksia

     
     
  14. #54
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    20

    Astma ja sähkötutit

    Täältä löytyy kyllä erikseen tuo keskustelu mahdollisista terveysvaikutuksista, mutta mielestäni astma ansaitsee oman ketjunsa.

    Itsehän siis tosiaan astmaatikkona höyryttelen suhteellisen ahkeraan, ja olen miettinyt höyryn vaikutusta keuhkoputkiini kun ei ne kunnossa muutenkaan ole. Käytyäni vähän aikaa sitten checkupissa lääkärissä, hän vain taputti päälaelle ja sanoi hyvähyvä kerrottuani vaihtaneeni sähkötuttiin.

    Itse kun olen tuota lääkitystä ottanut vähän miten sattuu (lähinnä kovien 6 viikon flunssien yhteydessä), niin on hankala sanoa höyryttelyn tarkkoja vaikutuksia astmaani, mutta nyt vuoden höyryttelyn jälkeen astma on viimeaikoina pahentunut itsestään enkä ole edes ollut flunssassa, niin kuin yleensä pahenemisen aikaan. Mietin etteikö syy voisi olla sähkötupakan, kun ei mulla siitepölyallergiaakaan ole Entisenä röökaajana tuntuu oudolta, kun nykyään pienestäkin tupakan savusta tulee astmakohtaus päälle, alkaa keuhkoihin sattua jne. Jopa ulkotiloissa kerran, tosin katoksen alla sillä kertaa. Yritä siinä sitten käydä joissain baareissa, missä ulos ei pääse eikä sähkötuttia saa sisällä käyttää...



    Ovatko muut huomanneet muutoksia astmassaan suuntaan tai toiseen sähkötupakan aloittamisen jälkeen? Onko tarvinnut lääkkeitä käyttää vähemmän/enemmän tsm?

     
     
  15. #55
    itsellä on kans astma ollut pennusta asti ja tupakkia pitivetää suhteellisen kauvan ja siirryin sähköiseen niin johan rupes helpottaan itse epäilen että kyllä taitaa sulle tehä tuo siitepöly kepposet ala käyttään niitä astma piippuja säännöllisesti kesä aikaan niin ongelmasi ovat ohi

     
     
  16. #56
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Mulla pari kaupallla käynyttä astmaatikkoa on sanonut PG-pohjaisen nesteen aiheuttavan jonkin verran hengenahdistusta, mutta VG-nestettä on saanut huoletta höyrytellä ilman oireita. Molemmat tosin sanoivat, että PG-nesteelläkin henki kulkee paremmin kuin analogisilla

     
     
  17. #57
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    44
    Itse myöskin astmaatikkona olen huomannut joidenkin tietyn makuisten nesteiden kerryttävän limaa rööreihin suht paljon, VG/PG-tasoilla ei ole ollut asiaan mitään vaikutusta. Ei varsinaisesti ala henkeä ahdistamaan, pikkusen yskäissyt välillä niin lähteny pallero liikkeelle kurkusta.

     
     
  18. #58
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Ehkä tämän ketjun voisi yhdistää tuohon aikaisempaan ketjuun samasta aiheesta?

    :wq

     
     
  19. #59
    Höyryttelijä s-mies's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    47
    Pari vuotta sitten totes Diacorin lääkärisetä että astma on, koivu- ja koira-allergia kans ja kissa-allergia off the charts.
    Astmaan autto kummasti muutto, vanhasta kämpästä kun löytyi naapurikämpän puolelta kylään tunkeva home vessan seinästä - kahden kissan omistajana säännöllinen Kestinen rouskuttelu jatkui silti. Höyryttelyn aloittamisen jälkeen ei oo niillekään tullu tarvetta paria kertaa lukuunottamatta.

     
     
  20. #60
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    1,681
    Mulla ollu pennust asti astma ja erilaisii allergioit ( koivu, heinä, kissat ). Aikasemmin tupakkia piti väkisi polttaa vaikka kui hengitykseen otti. Nyt höyryttelyn myötä oireilut vähentyneet, ei tarvii piippuja käyttää ku hätä tapauksessa, samoin lääkkeet vähentyny säännöllisestä tarvittaviin jos tietää menevänsä jonnekki mis aikasemmin turvonnu naama.

    Tuohon pg allergiaan / herkkyyteen huomannu sen et pg tekee itel hengeahdistusta kanssa jos käyttää yli 50% pg. 50/50 sekotus ei ongelmaa, siit yli ni ei kärsi kauaa höyrytellä kun alkaa röörit turpoo

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •