Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 106

Aihe: Astma / keuhkoahtauma ja sähkösavuke

  1. #21
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Savu vs höyry. Höyry on ihmisen keuhkoille luonnollista hengittää ja oikeastaan kaikki joka voisi jäädä keuhkoihin, tulee kyllä elimistön oman huolenpitojärjestelmän avulla ulos. Savusta taas terva jumahtaa seinämiin kiinni ja pysyy siellä.


     
     
  2. #22
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    itse olen saanut hengenahdistuksia ja muuta sähkötupakan myötä, vaikka laskenut jo nikotiinipitoisuudenkin 10-12 milligrammaan. Tupakan kanssa ei moisia ongelmia ollut vaikka sitä tuli välillä aika rankalla kädellä vedettyä. nytten pari päivää mennyt parilla henkosella per tunti ja tuntuu taas vähän helpottavan. vähän "kausiluonteisesti" tuntuu tuo ongelma esiintyvän ja varsinkin krapuloissa... eli ei välttämättä kuitenkaan sähkötupakasta johdu mutta jännä juttu kuitenkin kun tupakoidessa ei koskaan ole tullut tälläisiä oloja. sori lievä OT!
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  3. #23
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Ei höyrytintäkään voi ketjussa vedellä.Ongelmia tulee varmasti jos kokoajan höyryttelee eikä se ole kiinni nikotiinin voimakkuudesta vaan höyryn määrästä joka tulee keuhkoihin.

     
     
  4. #24
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    29

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Jännä juttu: päätin tuossa kokeilla pirruuttani PEF-laitettani. Olin seurannassa silloin, kun astmaa alettiin tutkia joitakin vuosia sitten, ja puhalsin PEFiin lukeman 230. Lääkitys aloitettiin, vaihdettiin, veivattiin, ja lopulta löydettiin sopiva. Sitä sitten käytin säännöllisesti pari vuotta. Sen jälkeen PEF-lukema oli 260. Parannusta siis. Jess. No, nyt olen mennyt höyryjen varassa reilun kolme kuukautta ilman ainuttakaan analogista (lääkitys edelleen sama). Ja arvatkaapas paljonko äsken puhalsin: 350. Tasan. Eihän tätä lääketieteelliseksi tutkimukseksi voi sanoa, mutta... Ja otantakin kovin pieni: mie. No, tutkimusolosuhteetkin nyt on mitä on. Tässä vaan keittiön pöydän ääressä itekseni puhkuin ilman todistajia. Mutta pistää vaan miettimään.

     
     
  5. #25
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kalma Näytä viesti
    itse olen saanut hengenahdistuksia ja muuta sähkötupakan myötä, vaikka laskenut jo nikotiinipitoisuudenkin 10-12 milligrammaan. Tupakan kanssa ei moisia ongelmia ollut vaikka sitä tuli välillä aika rankalla kädellä vedettyä. nytten pari päivää mennyt parilla henkosella per tunti ja tuntuu taas vähän helpottavan. vähän "kausiluonteisesti" tuntuu tuo ongelma esiintyvän ja varsinkin krapuloissa... eli ei välttämättä kuitenkaan sähkötupakasta johdu mutta jännä juttu kuitenkin kun tupakoidessa ei koskaan ole tullut tälläisiä oloja. sori lievä OT!
    Kuinka kauan siitä on aikaa kun olet lopettanut oikean röökin? Noi hengenahdistukset saattaa johtua oikean röökin lopettamisesta, liittyy keuhkojen puhdistumiseen. Toinen juttu mikä voi vaikuttaa, oman kokemuksen mukaan Dual Coil cartoilla höyryttely aiheutti mulla lähes samanlaista astmaa kuin rööki silloin aikoinaan.

     
     
  6. #26
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JPI666 Näytä viesti
    Kuinka kauan siitä on aikaa kun olet lopettanut oikean röökin? Noi hengenahdistukset saattaa johtua oikean röökin lopettamisesta, liittyy keuhkojen puhdistumiseen. Toinen juttu mikä voi vaikuttaa, oman kokemuksen mukaan Dual Coil cartoilla höyryttely aiheutti mulla lähes samanlaista astmaa kuin rööki silloin aikoinaan.
    Alla olevan laskurin mukaan vajaa 4kk sitten ja ihan bogen cartoilla ollaan menty lähes koko se aika. Toivottavasti tämä "keuhkojen puhdistuminen" ei kestä enää pitkään tai pitää harkita höyryttelystä luopumista. Tosiaan tupakkaa poltellessa ei tälläsiä ongelmia ollut. Tuntuu että kuntokin on vaan enemmän romahtanut höyryttelyyn siirtyessä...
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  7. #27
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kalma Näytä viesti
    Alla olevan laskurin mukaan vajaa 4kk sitten ja ihan bogen cartoilla ollaan menty lähes koko se aika. Toivottavasti tämä "keuhkojen puhdistuminen" ei kestä enää pitkään tai pitää harkita höyryttelystä luopumista. Tosiaan tupakkaa poltellessa ei tälläsiä ongelmia ollut. Tuntuu että kuntokin on vaan enemmän romahtanut höyryttelyyn siirtyessä...
    Älä nyt ainakaan röökiä ala uudestaan polttamaan. Kokeile olla viikko höyryttelemättä vaikka nicoreten avulla jos pystyt ja tsekkaa muuttuuko mikään.

     
     
  8. #28

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kalma Näytä viesti
    Alla olevan laskurin mukaan vajaa 4kk sitten ja ihan bogen cartoilla ollaan menty lähes koko se aika. Toivottavasti tämä "keuhkojen puhdistuminen" ei kestä enää pitkään tai pitää harkita höyryttelystä luopumista. Tosiaan tupakkaa poltellessa ei tälläsiä ongelmia ollut. Tuntuu että kuntokin on vaan enemmän romahtanut höyryttelyyn siirtyessä...
    Itselläni tuntuu bogen kartoilla tiettyjen nesteiden höyryttely ärsyttävän enemmän kurkunpäätä ja henkitorvea kuin eGon atoilla. Suurin osa höyryistäkin maistuu atoista paremmalta, mutta menen tosiaan 3,4 voltin vehkeillä low ressinä.

     
     
  9. #29

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    No eikös noin 20% ollut allergisia g:lle muistaakseni ,eli suosittelen vaihtamaan vg-pohjaiseen nesteeseen siinä tapauksessa jos allergia oireet lisääntyy höyrytellessä .Sitten ei noi kaikki maut kaikille sovi jotkut voi aiheuttaa allergisia oireita se on selvää ,imutta jos niin tapahtuu niin kannattaa vaihtaa toiseen makuun niin yksinkertaista se on ,noinhan teen muutenkin allergisoivia asioitani kohdatessani .Sitten liian vahvat nikotiini nesteet voi olla osana syytä eli laimeampia nesteitä peliin .vanukun jota cartoissa on saattaa joillekin tehdä tenää silloin kannattaa vaihtaa tankki-malliin jossa ei vanua ole laisinkaan .SITTEN TIETOA , ENNEN HÖYRYTTELYN ALKUA KÄVIN PUHALTAMASSA PEF-MITTARIIN JA NYT VIIME VIIKOLLA TEIN SAMAN UUDELLEEN (OLEN NYT HÖYRYTELLYT LÄHES 8KK ,SITÄ ENNEN TUPAKOINTI NOIN 43V , SAIN ASTMAN 18V) PUHALLUS ARVONI OLI NOUSSUT 160ASTEIKKOA JOKA JOHDALLANI ON VALTAISA MUUTOS PAREMPAAN SUUNTAAN HENGITYKSEN OSALTA JA SITÄ MYÖTEN KAIKKEEN MUUHUNKIN TERVEYDEN TILASSANI !!! . ASTMA-LÄÄKITYKSEN TARVE ON VÄHENTYNYT TOTAALISESTI HÖYRYTTELYN AIKANA ELI YHTEEN VIIDES-ÖSAAN ENTISESTÄ , OLEN TODELLA TYYTYVÄINEN TAPAHTUNEESEEN OSALTANI IKENET ON TERVEET TÄYSIN ,EI TULE ENÄÄN VERTA HARJATESSA NYKYÄÄN ,PUHUMATTAKAAN KAIKISTA MUISTA MYÖNTEISISTÄ ASIAOISTA JOITA ON HÖYRYTTELYN MYÖTÄ TULLUT . MINÄ EN ENÄÄN JUURI NOIHIN VIRANOMAISIIN LUOTA NOIDEN TIETOJEN PERUSTEELLA JOITA HE MEDIASSA TOITOTTAVAT E-SAVUKKEEN VAARALLISUUDESTA IHMISILLE ,MIELESTÄNI SE ON OLLUT ERITTÄIN ASIATONTA JA SENSAATIOHAKUISTA SUURELTA OSIN ........ MINÄ OLEN HÖYRYTTELYN ANSIOSTA SAANUT ELÄMÄNI TAKAISN SANAN VARSINAISESSA MERKITYKSESSÄ TURHA TULLA SANOMAAN MINULLE ETTÄ HÖYRYTTELY OLISI VAARALLISEMPAA KUIN TUPAKOINTI JOHON VALTIO JA VIRANOMAISET NÄEMMÄ YRITTÄVÄT KANSAA EDELLEEN KÄÄNNYTTÄÄ ,HÖYRYTTELYN SIJASTA ,VALITETTAVASTI ... TOIVON ETTÄ TÄSTÄ ON HYÖTYÄ JOLLEKIN JOKA MIETTII PÄÄTÖSTÄÄN E-SAVUKKEEN SUHTEEN 8) 8) HYVÄÄ KEVÄÄN OOTTELUA KAIKILLE

     
     
  10. #30
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Kaveri päivitti Facessa.Hengitys kulkee hyvin ja pystyy liikkumaan jo ilman lisähappeakin.Seos 50/50 PG/VG jota käyttää ja on todettu vaikea keuhkoahtauma.Lääkäri suositteli jatkamaan höyryttelyä.

     
     
  11. #31
    Höyrypää E-Ferret's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    569

    Re: Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    Kaveri päivitti Facessa.Hengitys kulkee hyvin ja pystyy liikkumaan jo ilman lisähappeakin.Seos 50/50 PG/VG jota käyttää ja on todettu vaikea keuhkoahtauma.Lääkäri suositteli jatkamaan höyryttelyä.
    Olikos hää patukoitsija?

    Edit. Tosi hieno juttu tuo!

     
     
  12. #32
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Samanlainen ja samanikäinen röökaaja kyllä.Ei vaan voinut lopettaa tupakointia vaikka oli keuhkoahtauma.Nyt ei polta enään vaan höyryttelee vain.

     
     
  13. #33
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    29

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Granny Näytä viesti
    Jännä juttu: päätin tuossa kokeilla pirruuttani PEF-laitettani. Olin seurannassa silloin, kun astmaa alettiin tutkia joitakin vuosia sitten, ja puhalsin PEFiin lukeman 230. Lääkitys aloitettiin, vaihdettiin, veivattiin, ja lopulta löydettiin sopiva. Sitä sitten käytin säännöllisesti pari vuotta. Sen jälkeen PEF-lukema oli 260. Parannusta siis. Jess. No, nyt olen mennyt höyryjen varassa reilun kolme kuukautta ilman ainuttakaan analogista (lääkitys edelleen sama). Ja arvatkaapas paljonko äsken puhalsin: 350. Tasan. Eihän tätä lääketieteelliseksi tutkimukseksi voi sanoa, mutta... Ja otantakin kovin pieni: mie. No, tutkimusolosuhteetkin nyt on mitä on. Tässä vaan keittiön pöydän ääressä itekseni puhkuin ilman todistajia. Mutta pistää vaan miettimään.
    Runsas kuukausi lisää höyryjä takana (eikä yhtäkään analogista) -- äskeinen lukema 420.

     
     
  14. #34

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Mulla tuntuu ottavan dual coil cartolla henkeen. Täytyy hankkia VG nestettä ja poltella sitä tankeilla tästä lähtien, se ilmeisesti auttaa joillain.

     
     
  15. #35
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Mulla astmaatikko kaveri. Kuukauden vedellyt höyryjä ja hällä taasen ottaa kaikki muu paitsi 100%PG henkeen.

     
     
  16. #36

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Lainaus Alkuperäinen postaaja iisi Näytä viesti
    Mulla astmaatikko kaveri. Kuukauden vedellyt höyryjä ja hällä taasen ottaa kaikki muu paitsi 100%PG henkeen.
    Jaahas. Mitäköhän kannattaisi tehdä kun tällä hetkellä henki vinkuu normaalia enemmän?

     
     
  17. #37
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    29

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Kannattaisi varmaankin mennä tervehtimään lääkäriäsi! Sinun kohdallasi tämä ei selvästikään toimi samoin kuin minulla. Yksilöitä olemme, ja sellaisina pysymme. Kysy asiantuntijalta. Hän ohjaa Sinua eteenpäin.

     
     
  18. #38

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Terveydellä ei kannata leikkiä! Otetaan siihen lääkäriin yhteys ja sitten tuumitaan mitä tehdään! Tai siis sinä ja lääkäri tuumitte!

     
     
  19. #39
    Höyryttelijä bRyGi's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    64

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke

    Itselle tuli tuossa kuun alussa astma oireita ja vain vapaa päivinä, olin ollut ilman lääkkeitä ainakin 8 vuotta, sekä röökiä vedellyt tuohon viime marraskuun loppuun asti ja ei ainuttakaa kohtausta edes... No suljin tuon höyryttelyn heti pois ja viikkoon en höyryä vedellyt ja silti veti pillit tukkoo pef mittari näytti 200 no vahvaa kahvia vaa naamarii.. Mietin ja pähkäilin mistä johtuu mitä teen vapailla joka aiheuttaa moista?? No yks kerrallaa poistin mahdollisia vaihtoehtoja listalta ja lopulta oli jäljellä enää jokiseneväät merkkiset graavilohi viipaleet joita paketin tuppasin vapail mussuttaa 150g : Itse sain nikotiinittomal litkul pillit sen verta auki et pystyi oleen! No kala edellee kaapissa ja nytte nousee lukemat 500 ku äsken vetäsin mittariin... 11mg red oak marcado ja enjuice premium satin smooth 11mg toki viel varmuudeks menny nytte viime päivät! En tiedä mistä olin ton kalan mussuttamisen ylipäätänsä keksinyt ei enne ole ollut mikää normaali juttu lähinnä jouluisin! Tosin nytten vasta vapaat alkoi ja testi pysyykö pillit auki...

    | ProVari v1 v2, EA Mod #115 +AFC +BB | sekä 20+ Kiinan ihmettä ... |

     
     
  20. #40
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    111

    Vs: Asthma/keuhkoahtauma ja sähkösavuke



    Kyrsii perkeleesti laadukkainen nesteiden kohdalla pelkän VG:n saatavuus. Jos 20% niin se on jo 100.000 ihmisestä 20.000 ketkä joutuvat harhaileen erillaisilla sivustoilla etsimässä nestettä ja jos löytyy niin on loppu. Tästä ja monesta syystä nesteiden myynnissä olisi tärkeää että saisi kommunikoida myyjän kanssa. Vaan ei vi**u Suomessa. Nyt olin 4kk polttamatta analogista ja 2vko on poltellu taas ja miksi? Siksi että noiden nesteiden kanssa menee hermot se mihin tottuu, niin onki loppu! Sitten tilaamaan jotain toista makua tilalle mikä maistui paskalle valaanrasvalle. Nyt taas aikeissa palata takaisin höyryyn toivoen että 16mg:lla ei lennä veri kurkusta kun tuli kokeiltua 24mg:masta kun ei ollut 18-16mg:sta.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •