Sivu 4 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567814 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 695

Aihe: HöyryWiki - keskustelua aiheesta

  1. #61
    Joo siis höyrywiki oli se, mikä mulla ekana juolahti mieleen. Nimi saapi minun mielestä olla mikä vaan. Mites tuo Höyrypään käsikirja, onko siellä jotain mitä saisi tai kannattaisi lainata?


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  2. #62
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Sitaattioikeus kuulostaa tässä tapauksessa oikealta. Tuskin kenelläkään on saatavilla esim. itse otettu räjäytyskuva kartosta?

    Höyrypään käsikirjasta pitäis varmaan kysellä sen tekijältä (kuka?), onhan siellä hyviä juttuja mitä vois käyttää.

     
     
  3. #63
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Sitaattioikeus kuulostaa tässä tapauksessa oikealta. Tuskin kenelläkään on saatavilla esim. itse otettu räjäytyskuva kartosta?
    Itseasiassa valokuvia käsitellään omina itsenäisinä taideteoksinaan ainakin jossain yhteydessä. Luulisin, että sitaattioikeudella onnistuu kyllä, mutta lähteet olisi hyvä mainita.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  4. #64
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Esimerkkinä, mun olisi pitänyt kysyä pössyltä ja teemulta saanko käyttää niiden logoja niiden artikkeleissa mutta ajattelin että eiköhän ne älähdä/ole välittämättä asiasta ennen kuin vievät rosikseen. Mulla on jonkun verran resursseja tehdä omia tuotoksia;

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Tuskin kenelläkään on saatavilla esim. itse otettu räjäytyskuva kartosta?
    .
    mutta niille pitää olla requestit ja niiden kasaantuessa jono sekä tärkeysjärjestys jota itse tietty manageroisin.

    1. Suositaan omia tuotoksia (valokuvat, kaaviot jne.)
    2. RF, CC ja sen sellaiset sopii hyvin
    3. Kuvien lisenssit pitää selvittää
    4. Kuvien omistajaan voi ottaa yhteyttä ja pyytää lupaa käyttää sitä

     
     
  5. #65
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Varmaan yksinkertaisinta käyttää omia kuvia jos vain saatavilla tai sitten sitaattioikeuden perusteella muita kuvia. Veikkaan että homma paisuu ihan järkyttävän isoksi jos lähtee ottamaan kuvien omistajiin yhteyttä kyselläkseen saako kuvaa käyttää.

    Toki pitää laittaa wikiin joku yhteystieto johon sitten voi lähettää mahdolliset poistopyynnöt.

     
     
  6. #66
    Höyrypää conii's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    524
    Jos jotain kuvia tuonna haluatte niin multa löytyy ainakin innostusta ottaa kuvia. Ja esim carton voin pistää halki dremelillä jos niikseen tulee... eli messua jos jotain vapaasti julkaistavia kuvia olis tarve...

     
     
  7. #67
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    vapersilta varmaan irtois alidoimain, jolloin esmes wiki.vapers.fi vois olla jo kuvastava eikä tarvii maksaa mitään? Toki tuossa tulee se, että se äkkiä leimaantuu vapersin tekeleeksi, vaikka te hienoa työtä tän kanssa olette tehneet

     
     
  8. #68
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Domain?
    Mites tuon kanssa? Jos nimenä nyt päätetään pitää HöyryWiki, niin hoyrywiki.pääte näyttää aika tyhmältä. Toisaalta olisi kiva joku suomenkielinen nimi, keksiikö kukaan semmoista fiksua missä ei ole skandeja?
    Erittäin hyvä kysymys. Tässä vielä aiemmin esitettyjä ideoita:

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Harskyli Näytä viesti
    Eswiki vai meneekö liian jonneksi jo tai esavukewiki.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    eswiki ehkä vähän turhan jonne, mulla oli alussa mielessä wikiSavuke kun foorumi on eSavuke, mutta tuota ei välttämättä osaa automaattisesti yhdistää sähkötupakkaan. esavukewiki vois olla jees.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Onchu Näytä viesti
    Voidaan käyttää myös -pedia suffixia tai sitten wiki- prefixiä. Sillä mä aikasemmin ehdotin sitä VaporWikiä ku globalisaatio ja ei ääkkösiä, helppo lausua suomalaisittain. Pistetään vaan ideamyssyt päähän. Jotain suomalaista, sisältää wikiin ja höyryttelyyn liittyvää eikä oo sellanen "sähkötupakkahöyrywiki" -sanahirviö.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    VaporWiki myös jees. Entäs VapeWiki? Unohdetaan VapeWiki, vapewiki.comissa onkin jo jonkunlainen wiki.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ileHoo Näytä viesti
    Nimeksi NicoretteWiki. Ja kun joku tupakoinnin lopettamista suunnitteleva rupee googlettamaan, hyppää toi silmille ja ohjaa kohti parempaa huomista. No ei.
    Entäs VapoWiki? Vai onko liian lähellä VapeWikii?
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Joo siis höyrywiki oli se, mikä mulla ekana juolahti mieleen. Nimi saapi minun mielestä olla mikä vaan.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    vapersilta varmaan irtois alidoimain, jolloin esmes wiki.vapers.fi vois olla jo kuvastava eikä tarvii maksaa mitään? Toki tuossa tulee se, että se äkkiä leimaantuu vapersin tekeleeksi, vaikka te hienoa työtä tän kanssa olette tehneet
    Omia mietelmiä: nyt kannattaisi tehdä terminologinen pesäero "tupakkaan" ja "savukkeeseen", eli ei mitään nimeä tyyliin xyz-tupakka tai abc-savuke. "Höyryttelyn" korostaminen esimerkiksi "sähkötupakoinnin" sijaan olisi hyvä asia. Näin vähennetään edes hieman median mahdollisuutta kytkeä höyryttely tupakointiin. Ehdotus "NicoretteWiki" ei ole mielestäni kannatettava - epäilen jo ihan rekisteröityjen tavaramerkkien tms. takia. eswiki taas kuulostaa kieltämättä liian euroshopperilta, joten ei jatkoon tämäkään.

    VaporWiki olisi aika hyvä, mutta se on kuitenkin amerikanenglantia. Saarivaltion murteen mukaisesti se olisi VapourWiki. VapeWiki.com taas jää pois laskuista, koska se on näköjään jo käytössä, eli nyt suunnitellun wikin englanninkielinen vastaava versio. Wiki.vapers.fi olisi aika selkeä, mutta kuten eSmoke arveli, sivusto leimautuisi helposti vapersin tekeleeksi.

    Niinpä pienen pähkäilyn jälkeen noista ehdotetuista VapoWiki tai HöyryWiki voisivat olla parhaat ehdokkaat. "Vapo" tai "vapottelu" alkanee vähitellen kuulua yleiskieleen? Ääkköspulmista huolimatta myös "HöyryWiki" on mainio ehdokas, koska se tekee kaikenlaisen pesäeron tupakointiin ja on rehdisti nykyaikaista suomen kieltä. Moni on myös jo oppinut muuttamaan lähes automaattisesti ääkköset aakkosiksi.

     
     
  9. #69
    Höyrypää Kprs's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    501
    Mun mielestä höyrywiki on paras ehdotus tähän mennessä.

     
     
  10. #70
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    No siis. Nykyäänhän pystyy käyttämään ääkkösiä domain namessa, ainoastaan ikivanhoilla selaimilla on vaikeuksia niiden kanssa. Luultavasti kukaan ei kuitenkaan käytä enää esim. IE6:ta? Tuoltakin tietysti välttyisi jos ottaisi kaksi domainia, vaikkapa hoyrywiki.net ja höyrywiki.net.

    Noille tulis yhteensä hintaa vajaa 17 euroa / ensimmäinen vuosi ja jatkossa ~20e / vuosi. Toki se varmaan riittäis jos ottais hoyrywiki.net, siinä vaiheessa kun Google indeksoi sivut niin googlettamalla höyrywiki se kyllä löytyisi ensimmäisenä.

    Ja pistinpä ViZille YV:tä tuosta höyrypään käsikirjasta, jos siitä sais tietoja käyttää wikissä.

     
     
  11. #71
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Sähkösavukkeenhan voi lyhentää pelkkiin etukirjaimiin, jolloin saataisiin ss-wiki. Logoasiakin on hoidettu jo 20-luvulla, kuntoon.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  12. #72
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Näihin kuvien käyttöoikeuspohdintoihin... Kun itse nettialaa paljon duunaan.

    Teoriassa toki käyttöoikeusasiat ovat tiukkoja, mutta käytännössä yksikään firma tuskin pahastuu että heidän tuotteistaan kuvia tai brändeistä logoja esitellään asiapohjaisessa Wikissä, JOS niistä ei puhuta negatiiviseen sävyyn.

    IMHO ja 99% todennäköisyydellä suht huoletta kuvia saa Wikikäyttöön lainata, kunhan pidättäytyy valmistajien omiin promokuviin ja virallisiin logoihin. Tottakai kuvan yhteydessä on syytä mainita lähde (esim pienellä kuvan alla "Kuva: Kangeronline.com").


    Lainaus Alkuperäinen postaaja kuiponen Näytä viesti
    Omia mietelmiä: nyt kannattaisi tehdä terminologinen pesäero "tupakkaan" ja "savukkeeseen", eli ei mitään nimeä tyyliin xyz-tupakka tai abc-savuke.
    Peesi tälle. Terminologiassa mahdollisimman raju pesäero tupakkaan tai savukkeeseen.
    Vape on jo mielestäni enemmän yleiskielen sana, "höyryttely" vähän puhekielislangia. Molemmat siis toimivat hyvin, vapewiki tai höyrywiki.
    Etu "vape" liitteelle on se, että sen tunnistavat kansainvälisetkin piirit helpommin asiaan liittyväksi.
    Spoileri!

     
     
  13. #73
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Kyllä mä alan olla itse tuon höyrywikin kannalla, jos ei hirveästi vastalauseita tule. Jos tämä ihmisille käy niin sitten vaan kerätään se pieni kolehti niin saadaan domain hommattua.

    ViZi ei anna lupaa käsikirjan suoraan käyttöön, mutta tekstejä saa uudelleenkirjoittaa siten ettei Copyscape Plagiarism Checker - Duplicate Content Detection Software niitä tunnista.

     
     
  14. #74
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Sit jo tässä vaiheessa backup-friikki muistuttaa, että pitäkääs ylläpitäjät backendin puolella huoli säännöllisistä varmuuskopioista - ettei mene iso kasa sieluntuotoksia puoli vuotta myöhemmin bittitaivaaseen jonkun kävyn takia

    Nimim. Näitäkin on nähty. Sitten se into lopahtaa kaikilta alkaa uudelleen nollasta...
    Spoileri!

     
     
  15. #75
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Mulla on cron ajamassa backupeja toiselle serverille kerran viikkoon, toki muut mun hostaamat sivut on sen verran staattisia että tuo on riittänyt. Pitää tehdä wikille vaikka erikseen cron joka toiselle päivälle.

     
     
  16. #76
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Kyllä mä alan olla itse tuon höyrywikin kannalla, jos ei hirveästi vastalauseita tule. Jos tämä ihmisille käy niin sitten vaan kerätään se pieni kolehti niin saadaan domain hommattua.
    Pistä joku Paypal lahjoituslinkki tjsp, niin helppo lähtee messiin.
    Spoileri!

     
     
  17. #77
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Taajuus Näytä viesti
    Pistä joku Paypal lahjoituslinkki tjsp, niin helppo lähtee messiin.
    Ja syylisty luvattomaan rahankeruuseen, vitun hyvä neuvo

     
     
  18. #78
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Onko se muka laitonta jos kerää rahoja toiminnan ylläpitämiseen? Onhan tuossa kustannuksia.

    Edelleenkin korostan sitä, että mulla ei ole tarkoitus tästä rahallisesti höytyä - kunhan kulut saa katettua.

    e: Jaha, on se sittenkin laitonta. Mm. Wikipedia syyllistyi tähän ihan hiljattain kun keräsi avoimesti lahjoituksia.

    Rahankeräys pitäisi käynnistää ulkomailla jotta ei rikkoisi Suomen lakia. On tämä lainsäädäntö kyllä paskaa.

     
     
  19. #79
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Olihan se laitonta normi wikipediankin kohdalla suomessa, vaikka siinäkin kerääjänä voittoa tavoittelematon säätiö. Kyllä kai sitä jotenkin saa kerättyä, mutta käsittääkseni tuo lahjoita napin lisääminen on vastoin rahankeräyslakia.

    Rahankeräys saadaan toimeenpanna vain viranomaisen antamalla luvalla (rahankeräyslupa).
    Rahankeräyslupaa ei tarvita päiväkodin ryhmän, koululuokan tai vakiintuneen opinto- tai harrasteryhmän suorittamaan rahankeräykseen, jos rahankeräyksen toimeenpanoon liittyvistä tehtävistä vastaa täysivaltainen henkilö. Rahaa saadaan kerätä päiväkodin ryhmän, koululuokan, opinto- tai harrasteryhmän, päiväkodin, koulun tai muiden tahojen järjestämissä tilaisuuksissa, jos kerätyt varat käytetään opiskelun tai harrastustoiminnan edistämiseen.

    Tätä hommaa tuskin katsotaan vakiintuneeksi harrasteryhmäksi kun kuka vaan voi aloittaa tai lopettaa vaikka joka toinen päivä.

     
     
  20. #80
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Ja syylisty luvattomaan rahankeruuseen, vitun hyvä neuvo
    Höpö höpö. Siinä ei ole mitään laitonta kun yksityishenkilö siirtää euroja Paypalilla toiselle yksityishenkilölle.

    Edit: Paypal person to person payments
    1. Sign up for a PayPal account, if you don't have one.
    2. If you want to send money from your bank account, get Verified.
    3. Log in to your PayPal account.
    4. Click the Send Money tab.
    5. Enter your recipient's email address and the amount.
    6. Review your transaction, then send it.

    Eli ei muuta kuin ktdd kertoo Paypaliin liitetyn emailinsa, halukkaat voi laittaa vapaamuotoisen euromäärän. Eiköhän tässä voida luottaa että ktdd käyttää saamansa lahjat Wikin kuluihin.
    Spoileri!

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •