Sivu 11 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910111213141521 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 201 - 220 / 695

Aihe: HöyryWiki - keskustelua aiheesta

  1. #201
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Jokuhan vois muistaissaan huudella täällä, mitä juttua sieltä puuttuu. Hyvältähän se rupes jo näyttämään! Perskuta!
    No puuttuuhan sieltä nyt melkein kaikki. Juuri mikään artikkeli ei myöskään vielä ole lähellekään valmis. Sinne vaan sekaan sekoilemaan, jos tuntuu, että jostain olisi jotain sanottavaa.

     
     
  2. #202
    Palaan vielä tähän valokuva-aiheeseen: Selittävät piirroskuvat ovat vapaata riistaa - yleensä | Opettajan tekijänoikeusOpettajan tekijänoikeus. Erityisesti loppukaneetti on paljon kertova:

    "Lisäksi on syytä muistaa, että valokuvat ovat aina tekijänoikeuslain lähioikeussuojan piirissä, vaikka kyseessä olisi kännykkäkameralla räpsäisty kuva rakennuksen tiiliseinästä. Sama koskee ääni- ja videoaineistoa."

    Kyllä se nyt lienee sillä lailla, että kuvat on itse otettava, kotimaislta kauppiailta ruinattava ja foorumilaisilta kysyttävä. Mitään sitaattioikeutta tuskin tässä tapauksessa on ja jos onkin, se ei koske valokuvia.

     
     
  3. #203
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Etusivulla on tämä linkki: Muokkausta vaativat sivut ? HöyryWiki

    Tuonne lisäillään aina kun tulee mieleen joku sivu mistä voisi artikkelin kirjoittaa / muokata keskeneräistä.
    Otampa silmän käteen ens kerralla. Ja joo, keskenhän se on mutta onhan siellä jo hyvä alku!


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  4. #204
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Palaan vielä tähän valokuva-aiheeseen: Selittävät piirroskuvat ovat vapaata riistaa - yleensä | Opettajan tekijänoikeusOpettajan tekijänoikeus. Erityisesti loppukaneetti on paljon kertova:

    "Lisäksi on syytä muistaa, että valokuvat ovat aina tekijänoikeuslain lähioikeussuojan piirissä, vaikka kyseessä olisi kännykkäkameralla räpsäisty kuva rakennuksen tiiliseinästä. Sama koskee ääni- ja videoaineistoa."

    Kyllä se nyt lienee sillä lailla, että kuvat on itse otettava, kotimaislta kauppiailta ruinattava ja foorumilaisilta kysyttävä. Mitään sitaattioikeutta tuskin tässä tapauksessa on ja jos onkin, se ei koske valokuvia.
    Ja tuo opettajan tekijänoikeus on EFFin masinoima juttu, ja eroaa muutamalta kohdalta aika rajustikin Teoston linjasta.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  5. #205
    Höyrypää Kuhanz's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki, Etelä-Pohjanmaa
    Viestit
    843
    Lisäsin pohjan tuolle liitännät sivulle. Sinne voisi kerätä taulukon mikä kierre on missäkin putkessa? Aloitin jo kuitenkin.


    Atot: H-Dripper #0256, Subtank Mini
    Modit: G-Tube #85, SS Owl 18500 #253, VTC Mini, Nebox,
    Nesteet: Health Potion, Mana Potion, Love Potion, Stamina Potion


     
     
  6. #206
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Jos Wikipedia käyttää tekijänoikeudella suojattuja kuvia niin ihan varmasti käytetään mekin. Jos siitä joku joskus vetää herneen nenään, niin sitten yksinkertaisesti poistetaan kuva wikistä ja siihen piste.

    "Kuvaa käytetään Wikipediassa rajoitetussa määrin tieteellisessä tai arvostelevassa tarkoituksessa kuvan esittämän teoksen kriittisessä kommentoinnissa Suomen tekijänoikeuslain 25 §:n mukaisesti"

    Älä kaleppo vielä ainakaan mainosta, ehkä jossain vaiheessa kun tuonne saa enemmän infoa.

     
     
  7. #207
    Höyrypää Kuhanz's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki, Etelä-Pohjanmaa
    Viestit
    843
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Kuhanz: Tässä jengoja ja täällä muutama purkukuva.
    Joo tuo lista kierteistä löytyykin koneen kirjanmerkeistä. Mikähän on paras tyyli luetella modien kierteitä?


    Atot: H-Dripper #0256, Subtank Mini
    Modit: G-Tube #85, SS Owl 18500 #253, VTC Mini, Nebox,
    Nesteet: Health Potion, Mana Potion, Love Potion, Stamina Potion


     
     
  8. #208
    Höyrypää Kuhanz's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki, Etelä-Pohjanmaa
    Viestit
    843
    Vaikka kierteen mukaan aakkosjärjestyksessä putkia. Joku joka kerkeää voisi vaikka käyttää tuota FT:n triidiä sourcena ja kirjoitella modeja tuonne. En pääse nyt koneelle joten tapatalkilla mennään.


    Atot: H-Dripper #0256, Subtank Mini
    Modit: G-Tube #85, SS Owl 18500 #253, VTC Mini, Nebox,
    Nesteet: Health Potion, Mana Potion, Love Potion, Stamina Potion


     
     
  9. #209
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Kaikki velat nemet gg:t sun muut siirretään tulevaisuudessa kyllä pois tuolta artikkelista, jos haluu kirjoitella enemmän yksittäisestä modista niin oma artikkeli sille ja linkki pääartikkeliin "lista mekaanisista modeista". Samoin muihinkin artikkeleihin, ei yksittäisiä tuotteita listata artikkeleihin jotka käsittelee tiettyjä konsepteja

     
     
  10. #210
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Ärsyttävää toistella itseään, kun joku joka viidennessä viestissä tulee tekijänoikeuksista pätemään, mutta...

    Jos me kirjoitetaan nettiartikkeli vaikka uudesta mersun mallista informatiiviseen sävyyn, takuulla kuva lainataan mesen sivuilta ja takuulla se ei kyseistä firmaa haittaa vaikka jutun bongaisivatkin.

    Tottakai kaikkeen materiaaliin pätee tekijänoikeus, mutta sen tarkoitus on suojella materiaaleja väärinkäytöltä. Wikikäyttöä ei varmasti miltään kantilta mikään tuotevalmistaja sellaiseksi näe.

     
     
  11. #211
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Taajuus Näytä viesti
    Ärsyttävää toistella itseään, kun joku joka viidennessä viestissä tulee tekijänoikeuksista pätemään, mutta...

    Jos me kirjoitetaan nettiartikkeli vaikka uudesta mersun mallista informatiiviseen sävyyn, takuulla kuva lainataan mesen sivuilta ja takuulla se ei kyseistä firmaa haittaa vaikka jutun bongaisivatkin.

    Tottakai kaikkeen materiaaliin pätee tekijänoikeus, mutta sen tarkoitus on suojella materiaaleja väärinkäytöltä. Wikikäyttöä ei varmasti miltään kantilta mikään tuotevalmistaja sellaiseksi näe.
    Tää oli selkeesti mulle. Kyllä, mulle ne asiat on helvetin tärkeitä mutta en mielestäni ole niillä yrittänyt päteä vaan kertoa tosiasioita.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  12. #212
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Ei sitä varmaan ollut sulle tarkoitettu, onhan tässä ketjussa ollut monen suusta tekijänoikeuksista keskustelua.

     
     
  13. #213
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Okei, muotoillaan asia toisin.
    Olen päivittäin tekemisissä kohtuullisen ison viihdesaitin kanssa, jonne artikkeleita kirjoitetaan. Ikinä ei ole tullut marinaa "lainatuista" tuote tai artistikuvista, kunhan kuvan lähde on mainittu.
    Vakiintunut käytäntö on eri asia kuin EFFit ja Teostot.

     
     
  14. #214
    Se oli varmaan mulle. Mä en ainakaan päde tekijänoikeuksilla, on ne niin saatanan vaikea viidakko. Mä haluan vaan varmistaa, että hommat menee suurinpiirtein oikeaan lokeroon. Se, että kaikkea voi teknisesti käyttää ja reklamaation riski on pieni ei vielä ole peruste käyttää kaikkea. Keskustelin tossa ammattikuvaajatutun kanssa ja hän sanoi suoraan, että noista ei ota pirukaan selvää. Totesi, että varminta on käyttää kuvia joista varmasti tietää, että niitä voi käyttää.

    Isoilla firmoilla on tuotekuvissaan yleensä vesileimat, koska ne haluavat kontrolloida kuviensa käyttöä. Kangerilla oli melkein kaikki vesileimattua, Fasttechillä on osa kuvista (ilmeisesti in-house tuotanto) vesileimattua ja me emme tiedä, kun emme kysy, missä yhteydessä ne hyväksyvät kuviaan käytettävän. Tekijänoikeudella suojatun materiaalin luvaton käyttö on jossain määrin epäeettistä, oli "alan tapa" mikä hyvänsä.

    Lisäksi, meillä on Höyrywikin suhteen pienellä vaivalla loistava kuvapankki käytössä palstalaisten yksityisarkistoissa ja kauppiaitten kuvissa. Ja aika pienellä vaivalla saa tuotettua siedettävää omaakin matskua. Kirjoittaminen se haastavampaa on.

     
     
  15. #215
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Yksi vaihtoehtohan olisi perustaa lista mitä kuvia aina tarvitaan. Tälläkin palstalla on niin paljon käyttäjiä että laitteista kyllä saa varmasti kuvia kohtuudella. Esim.

    Kuva misteristä, purettuna ja kokonaisena.
    Kuva misterin atodekit v1, v2 ja v3 vierekkäin.

    Osan saisi ainakin noin täytettyä. Toivottavasti on kirjoitettu tarpeeksi epäselvästi

     
     
  16. #216
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Flickristä löytää myös hyvin noita kuvia missä on vapaat lisenssiehdot, kun vaan jaksaa etsiä. Tässä esimerkiksi yksi:

    https://www.flickr.com/photos/114264...ol-854916@N20/

    Tuosta saisi clearoihin jo ihan kelpo kuvan ja lisenssikin on varsin mukava: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

    e: Ja tuolla pystyy vieläpä selaamaan lisenssin perusteella ja hakemaan kuvia näistä lisenssiryhmistä! Cool. Tuoltahan löytää vaikka mitä.

     
     
  17. #217
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Onchu Näytä viesti
    Kaikki velat nemet gg:t sun muut siirretään tulevaisuudessa kyllä pois tuolta artikkelista, jos haluu kirjoitella enemmän yksittäisestä modista niin oma artikkeli sille ja linkki pääartikkeliin "lista mekaanisista modeista". Samoin muihinkin artikkeleihin, ei yksittäisiä tuotteita listata artikkeleihin jotka käsittelee tiettyjä konsepteja
    Hyvä ehdotus. Kannattaisiko tehdä vielä oma "äitisivu" kullekin modaajalle, jolla on repertuaarissaan useampia modeja, atoja, tms.? Vaikea selittää, mutta käytetään esimerkkiä: tein tuon GG-tuoteperheen sivun juuri tällä idealla. Sen "alle" voi sitten halutessaan perustaa omat tarkemmat sivut kullekin GG-romppeelle. Ajatus siis on, että tällaista rakennetta voisi käyttää myös muiden modaajien kohdalla, vai mitä mieltä olette?

     
     
  18. #218
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Erittäin hyvä idea. Ei nyt välttämättä jokaisen modaajan jokaiselle tuotteelle tarvitse omaa sivua tehdä, jos on vain yksi sivu esim. Diablo Mods niin siellä voisi mainiosti listata kuvien ja tekstien kanssa jokaisen tuotteen.

     
     
  19. #219
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Se oli varmaan mulle. Mä en ainakaan päde tekijänoikeuksilla, on ne niin saatanan vaikea viidakko. Mä haluan vaan varmistaa, että hommat menee suurinpiirtein oikeaan lokeroon. Se, että kaikkea voi teknisesti käyttää ja reklamaation riski on pieni ei vielä ole peruste käyttää kaikkea. Keskustelin tossa ammattikuvaajatutun kanssa ja hän sanoi suoraan, että noista ei ota pirukaan selvää. Totesi, että varminta on käyttää kuvia joista varmasti tietää, että niitä voi käyttää.

    Isoilla firmoilla on tuotekuvissaan yleensä vesileimat, koska ne haluavat kontrolloida kuviensa käyttöä. Kangerilla oli melkein kaikki vesileimattua, Fasttechillä on osa kuvista (ilmeisesti in-house tuotanto) vesileimattua ja me emme tiedä, kun emme kysy, missä yhteydessä ne hyväksyvät kuviaan käytettävän. Tekijänoikeudella suojatun materiaalin luvaton käyttö on jossain määrin epäeettistä, oli "alan tapa" mikä hyvänsä.

    Lisäksi, meillä on Höyrywikin suhteen pienellä vaivalla loistava kuvapankki käytössä palstalaisten yksityisarkistoissa ja kauppiaitten kuvissa. Ja aika pienellä vaivalla saa tuotettua siedettävää omaakin matskua. Kirjoittaminen se haastavampaa on.
    Peukku! Mun mielestä on tosi hyvä juttu jos haluaa että ne menee oikeeseen lokeroon. Se, että "kaikki" lataa netistä musaa tai leffoja tai mitä nyt onkaan ei tee siitä yhtään sen laillisempaa.
    Ja tosiaan, noita kuviahan voidaan ottaa ihan itekkin, juuri tätä tarkoitusta varten. Sehän olis kaikista parasta.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  20. #220
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Ne on vesileimattuja just sen takia että alkuperäinen lähde on tiedossa vaikka sitä ei mainittaisikaan.
    Turha tämän tiimoilta on maalailla piruja seinille. Ei sieltä kukaan yhden suomalaisen Wikin perään hauku. Noille valmistajille on vain etu, että tieto heidän tuotteistaan leviää.
    Mutta TOTTAKAI kannattaa käyttää itse tuotettuja kuvia, aina kuin mahdollista.

    Edit: Nyt keulii mopo jo kohtuuttomasti jos tuotekuvalainauksia artikkelikäyttöön verrataan warettamiseen *facepalm*.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •