Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 76

Aihe: Rosannen taistelu syöpäkäärylettä vastaan.

  1. #41
    Jos nuo aspiren atopäät ei ala paremmin toimia, varmaankin joku Kangerin systeemi tulee tilattua. Tuo mini pro tank esim. ilmeisesti sopii mun evod -akun nokkaan?

    Oikeasti kun näin "kuluttajana" ajattelee, näissä höyryttimissä ja niiden kaupassa on paljonkin sanomista. Ensinnäkin, pitäisi saada täydellinen, yksityiskohtainen ohjekirja laitteen mukana. Lisäksi pitäisi olla edes jonkinlainen takuu laitteille ja tarvikkeille.

     
     
  2. #42
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rosanne Näytä viesti
    Jos nuo aspiren atopäät ei ala paremmin toimia, varmaankin joku Kangerin systeemi tulee tilattua. Tuo mini pro tank esim. ilmeisesti sopii mun evod -akun nokkaan?
    Joo ja sitä varmaan suosittelisinkin. Tai sitten eVodeita, jotka myös hinta-laatusuhteeltaan loistavia.
    Spoileri!

     
     
  3. #43
    joo, sopii minit ego akkuihin

     
     
  4. #44
    Savuttomana mennään edelleen.
    En tiedä mikä vaivasi tuossa juhannuksen aikaan pari päivää, mutta rintaan sattui, henkeä ahdisti ja oli jotenkin huono olo. Meinasi tulla paniikki yhtenä iltana nukkumaan mennessä ja varmaan jonkinlainen paniikkikohtaus tulikin. Oisko ollut sitten kuitenkin närästystä, vaikka sitä mulla harvoin on, eikä se tuollaista ole. No, ohihan tuo meni onneksi. Höyryttelynkin jätin aika minimiin, sen verran imailin vain että selvisi.
    Mitään intohimoa ei tuohon höyryttelyyn ole tullut. Se on vain keino selvitä ilman tupakkaa... toivottavasti jossain vaiheessa sekin jää.

    Laitoin viime viikolla tilauksia atopäistä ja Kangerin evodin sekä mentholia 8 mg:na + yhden uuden nesteen testattavaksi. On tuo Myrrh sittenkin ihan ok, että välillä voi vetää sitäkin kun menthol kyllästyttää. Välillä tuo menthol ei maistu yhtään ja välillä se on tosi nannaa. Olen vain huomannut, että niksoja voi vähentää ihan hyvin. Nyt en enää laita sitä 24 mg:sta sekaan ollenkaan, vaan menen 14 mg:sena ja sekin alkaa tuntua liian tujulle.

    Vaikka en ladannutkaan odotuksia mihinkään positiivisiin muutoksiin tupakoinnin lopettamisen jälkeen, silti ihmettelen, ettei oikeastaan mikään ole muuttunut. Hajuaisti ei ole sen kummempi kuin ennenkään, paitsi että tupakan hajun erotan nyt selvästi. Makuaisti ei ole muuttunut, henki ei kulje yhtään sen paremmin, limaa ei ole noussut tms. iho ei ole muuttunut kuulaammaksi jne. Jatkuva nälkä kyllä on ja paino tietty on kovassa nousussa...
    Silti pääasia on, että pääsisi eroon noista syöpäkääryleistä.

     
     
  5. #45
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    368
    Se on jännä ettei noita muutoksia oikeastaan huomaa. Ne tulee siinä sivussa pikkuhiljaa. Mutta jos nyt aloittaisi tupakanpolton taas, niin varmasti huomaisit kuinka asiat menee huonompaan suuntaan. Tosin ei sinulla vielä oo tuon sigun mukaan kovin pitkä aika lopetuksesta, että ei välttämättä olekkaan mitään tapahtunut. Itse pari vuotta sitten olin tupakoimatta 3 kk, enkä huomannut mitään muutosta...ennenkuin taas jatkoin polttamista. Johan tuntui portaat taas raskaalta, sai räkiä ja köhiä koko ajan ja iltaisin henki vinkui vaikka kuin yritti yskiä sitä pois. Tsemppiä vaan, kyllä niitä muutoksia tulee, niitä ei vaan välttämättä tiedosta.

     
     
  6. #46
    Saattaa hyvinkin olla, ettei noita muutoksia vaan huomaa. On välillä ollut sellaisia hajuaistin paranemiskokemuksia, esim. saunassa vasta tuoksui aivan älyttömästi ja joskus luonnossa esim. kukkien tuoksu tuntuu tosi voimakkaasti. Sitä ei vaan pysty sanomaan, että olisiko nuo tuoksut jääneet tulematta tupakoidessa. Henkeä mulla ahdistaa välillä edelleenkin. Tulee sellaisia kohtauksenomaisia juttuja, että tuntuu kuin hengitys olisi itsekseen pysähtynyt ja se pitää ikään kuin väkisin laittaa taas liikkeelle. Näitä tuntemuksia tuntuu, että on jopa enemmän kuin polttaessa oli.

    Nyt viime päivinä tuntuu, että höyryttely sen kun vaan lisääntyy, vaikka tavoitteena olisi tämänkin väheneminen. No, ehkä tää on sellaista aaltoliikettä, kun välillä ei tehnyt mieli höyrytä juurikaan. Tuli kutsu työterveyshoitajallekin. Liekö ihan normi terveystarkastus, vaiko sitten liittyen tupakointiin, koska meidän työpaikasta tulee kohta savuton. Jokatapauksessa tupakointi tulee varmaan esille siellä, saa nähdä miten hoitaja suhtautuu höyryttelyyn...

     
     
  7. #47
    Kuukausi ilman tupakkaa kulunut.

    Nyt ihan viime päivinä olen huomannut, että luonnossa tuoksuu aivan älyttömästi. Aamullakin kun heräsin avonaisesta makkarin ikkunasta tulvi tuoksua... Hengityksessä en sillai ole huomannut paranemista, niitä ihmeellisiä hengenahdistuksia/ hengityskatkoksia tulee edelleen silloin tällöin. Nenästä tuli joku aika sitten pari kertaa verta kun vähän kaiveli. Jätin sen jälkeen kokonaan pois nallekarkin (50/50), jota tykkäsin välillä höyrytellä. Nyt ei oo sitten tuota ongelmaa ollut.

    Takaisku oli kun tilasin Genesiksen mentholia 8 mg:n vahvuisena. Nythän menee 14 mg (alkuun 18 mg) ja ajattelin, että voisi jo pikkuhiljaa taas vähentää niksoja. Tuo 8 mg vaan maistuu ihan erilaiselle kuin tää 14 mg ja se 24 mg, jotka mulla aiemmin oli. En tiedä auttaako kypsyttely... ellei auta, mun on pakko löytää joku muu mentholi. Noita vg mentholeita alle 10 mg ei vaan näytä pilvin pimein olevan, enkä kyllä viitsisi alkaa itse lantrailemaan. Pitää mennä toistaiseksi tuolla 14 mg:sella.

     
     
  8. #48
    Täyttä höyryä mennään eteenpäin.


    Noita hengenahdistuksia on ollut, mitkä vähän vaivaa. Tosin tuntuu, että oisko nuo joko psyykkistä laatua tai rintarangasta johtuvia. Viimeisin paha jakso hengenahdistuksineen kun tuli juuri kun ahdisti henkisesti aika lailla. Samaan aikaan kyllä tuossa rintarangassakin oli kipua.
    Ensi viikolla olisi se työterveystarkastus, jospa siellä ottaisi aiheen esille ja jopa voisi mitata noita keuhkojakin. Vähän kyllä pelottaa sekin, koska jo 10 vuotta sitten tt-hoitaja sanoi puhallustuloksen olevan hieman huono.


    Istuskelin yksi päivä paikallisen kaupan edustalla höyryämässä ja joku rollaattorimummo pysähtyi juttusille. Kysyi ensimmäisenä onko tuo se sähkötupakka. Kyseli siitä kovasti että mitä se sisältää ja mikä ilo sen vetämisessä on. Kerroin sillä päässeeni tupakasta eroon ja sen olevan vähemmän vaarallinen kuin tupakka. Suhtautui tosi positiivisesti, vaikka itse ei ole koskaan kuulemma tupakoinut. Aika ihana kohtaaminen.

    Mielenkiintoinen asia minun höyryttelyssä on, että pitkiin aikoihin en ole höyrytellyt mitään muuta kuin mentholia. Ei vaan tee mieli mitään muuta jostain syystä.
    Saapa nähdä pääseekö tästä sitten koskaan kokonaan eroon. Ainakin tuntuu, että höyryttely on jo sen verran rutiinia ja ilman ei voi pitkään olla. En tiedä auttaako nikotiinin vähentäminenkään, koska tästäkin on tullut tosiaan tapa, kuten tupakointi oli aiemmin. Mutta aikapa näyttää. Tupakkaa ei varsinaisesti tee mieli, mutta joskus tulee sellainen olo, että ikään kuin tilanne vaatisi tupakan, eikä höyryttely olisi tarpeeksi. Tälle siis tuntuu etukäteen, mutta sitten höyryttely kuitenkin on ihan ok.
    Yhtenä yönä näin eka kertaa tupakkaunen. Siinä olin muka ihan huomaamattani polttanut 3 tupakkaa, ottanut vaan jostain taskusta ja poltellut. Olin aika järkyttynyt siitä ja pelkäsin jääväni taas koukkuun.

     
     
  9. #49
    Kahden kuukauden rajapyykki ohitettu jo ja hyvin menee.

    Nyt menee sekoitus 8 mg:n ja 14 mg:n nestettä, varmaan sellaisella suhteella aikalailla että pitoisuus on jotain 9 - 10 mg.

    Saastaista autoani siivotessa löysin penkkien välistä pudonneena tupakka-askin jossa oli tupakoita. Heti ensimmäinen vaistomainen ajatus oli, että jahka saan siivottua, poltanpa sieltä yhden. Nakkasin askin hansikaslokeroon ja tultuani järkiini, en sitten polttanutkaan sitä yhtä kun epäilin, ettei siitä mitään iloa olisi. Eipä silti ei tuo ois tainnut suurta vaikutusta projektiini tehdä vaikka olisin polttanutkin (jos olisin pystynyt edes polttamaan).


    Höyryämisessä mua eniten ärsyttää se, että tuo höyry tekee kalvoa silmälaseihin. Niitä saa olla jatkuvasti putsaamassa... Nyt (tosin oli helteitä) tuli jokin aika sitten muutamia finnejä pärstään, joten olenkin aloittanut paremman ihon putsaamisen.


    Noin muutoin, muut nesteet ovat todellakin jääneet kokonaan pois. Vedän tällä hetkellä ihan vaan pelkästään tuota mentholia. Se on muuten jonkun ihka oudon kiinalaisfirman tekemää.

    Ai niin, työterveystarkastuskin oli. Se hoitaja veti sitä ihan selkeästi jonkun protokollan mukaan, eikä mitään puhallustestejä tullut mukaan. Sen verran selvisi, että se mun 10 vuotta sitten puhaltamani tulos olikin ollut normaali, oisko vaan ollut jossain normaalin alarajoilla sitten, kun muistelen hoitajan sanoneen, että on heikentynyt. Hoitsu oli tyytyväinen kun kerroin jättäneeni tupakan, ei reagoinut sähkötupakkaan mitenkään. Mun verenpaine oli parempi kuin aikoihin ja myös mun syke. Se on ollut viime aikoina aina mitattaessa yli 100:n, nyt 82. Onpahan tuon huomannut ihan itse mittaamattakin, ettei sydän laukkaa tuhatta ja sataa kaiken aikaa.

    Toinen tupakoiva työkaverini on tilannut sähkötupakan ja toinenkin polttelija aikoo tilata (terveiset P & P jos satutte lukemaan). Toivottavasti onnistuvat myös jättämään analogisen...

    PS: Naurattaa vähän tuo otsikko, kun ei tässä hirveästi ole tarvinnut taistella tupakkaa vastaan, sen verran helppoa on ollut.

     
     
  10. #50
    Nyt sitten kolmen kk:n rajapyykki ohitettu.

    Kirjoittelin tuonne toisaalle uusimmasta edistysaskeleestani.

    Rosanne vastasi aiheeseen Cloud House Vapor alueella Kaupat
    Tilasin pari x 5 kokeiluerää: MBV ja SNG (6 mg 80vg/20pg). Kaikkia en ole vielä ehtinyt testata. Harmittaa, etten ottanut makulisiä, sillä ovat mietoja, jopa mentholmaut.

    Löytyi sieltä heti superhyvä eli SNG:n Pixie Dust. Mieto tuokin, eli jos tilaan lisää otan makua +1 tai +2. Mint patty (maistuu pehmeälle minttukarkille) oli ihan hyvä, mutta ei ehkä niin hyvä, että tilaisin lisää. MBV:n perusmenthol ei maistunut miltään. Näin ensituntumalta sanoisin että minun makuun nuo SNG:t sopivat, MBV ei niinkään. Pakko löytää joku uusi ADV, kun tuota mun nykyistä mentholia ei saa alle 8 mg:n.


    Muokkausta 7.9.
    Täytyy sanoa, että nuo SNG:n nesteet on herkkua; pehmeitä ja raikkaita ilman mitään keinotekoista makua. Vihdoin minä löysin jotain muutakin höyryteltävää kuin se iänikuinen mentholi joka mulla on ollut 3 kk. Se tuntuukin tosi tunkkaiselle nyt.
    Samalla harppasin ihan tuosta vain nikotiinissa jostain 10:stä 6:een.

    Tahtoi jo mennä testaillessa nuo nesteet sekaisin kun on joka clearossa jotain.
    Mutta tuo Pixie Dust on tosi hyvä ja ehkä pienellä menthol-lisällä (joka siitä pitää) vielä paranee. +1 maku kannattaa ehken ottaa.
    Milkshake oli kahvin jälkeen uskomattoman hyvää, eikä kaipaa minusta makulisää, voi jopa huonontua ja mennä tunkkaiseksi.
    Harmony, vaikka pitäisi olla hedelmämaku, maistuu minusta miedosti piparmintulle. Hain pitkään makua, jota se selkeästi muistuttaa; hedelmäJenkkiä pienellä piparminttulisällä. Joka tapauksessa ei huuda hedelmää, vaan on aika ovela maku. Ei välttämättä kaipaa makulisää, mutta ehken +1.
    Mint Patty kaipaisi vielä yhden kokeilun ennen lopullista "tuomiota", mutta vaikutti tosiaan ihan hyvälle.
    Utopia oli ainoa selkeä pettymys. En osaa sanoa mille maistui, jotenkin tuli sellainen ihmeellinen pippurinen maku. Pitäisi olla appelsiini ja hunajameloni.
    Orange jealous on ihan hyvä appelsiinimaku, jos tykkää sitrusmauista. Minä en hirveästi tykkää, mutta sitrusmauksi tuo ei ollut paha. Oli hyvää Fazerin sinisen kanssa. Ei kaipaa välttämättä makulisää, mutta jos pitää oikein tosissaan sitrusmausta, niin sitten ehkä.
    Cool Breeze just tässä makustelussa. Tästä ei kyllä saa selvää, varsinkaan kun tyhjäsin tankin, mutta jatkoin samalla atolla Utopian kanssa. Ei ilman makulisä kyllä kovinkaan "kylmä viima". Ehkä ennemminkin joku kermainen, hedelmäinen minttukarkki. Kaipaa ehdottomasti makulisää.


    Lisätilaukseen taitaa mennä ainakin Pixie Dust, Harmony ja Milkshake.

    PS: Mä en vaan osaa, miten tähän saa rivinvaihtoja....

    Ai niin, ne pari tupakoivaa työkaveria ovat hommanneet molemmat sähkötupakat. Katsotaan mitä seuraa.

    Ja ai niin 2: Poltin siitä autosta löytyneestä askista tupakan tässä päivänä yhtenä. Maistui tupakalle ja oikein voimakkaasti sellaiselle. Ei tullut kunnon savuja ja maku ja haju jäi vellomaan. Joten eipä siitä sen enempää intohimoja syntynyt.

     
     
  11. #51
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312

    höyry piisaa ja röökit jo unholassa

     
     
  12. #52
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    itte miksatut paljon parempia ku kaupan...niitä voi muutella millaseks haluu nikotiinimehua vaan muutama desi ja sit eri mömmöjä...helppoa ku heinän teko

     
     
  13. #53
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rosanne Näytä viesti
    Toinen tupakoiva työkaverini on tilannut sähkötupakan ja toinenkin polttelija aikoo tilata (terveiset P & P jos satutte lukemaan). Toivottavasti onnistuvat myös jättämään analogisen...
    No nyt löyty terveiset ja senpä vuoksi piti itekin tänne rekkautua, että saa vastattua Pikkuhiljaa tämä tässä alkaa, totuttelu höyryttelyyn. Analogisia menee silloin tällöin vielä, riippuu päivästä ja mielentilasta, mutta eiköhän se tästä vähene ja talvea kohti lopu kokonaan, ku eihän tuonne pihalle viiti sitten mennä enää palelemaan, ku ei oo ihan pakko

     
     
  14. #54
    Hahaa, Froggy, ei sentään chicken.

    Teretulemast.

     
     
  15. #55
    Täytyy käydä täällä kiittelemässä vielä työkaveria, kun toi tämän sähkötupakan töihin ja sen vuoksi sain kipinän kans kokeilla. On aivan mahtava fiilis, kun just äsken iski kalloon sellainen havainto, että tällä viikolla olen polttanut reilusti vähemmän analogisia koko viikolla, mitä niitä ennen kului yhden päivän aikana Ja mitään ketutuksia tai muitakaan pahoja fiiliksiä ei ole ollut! Aivan mahtavaa joten iso kiitos Rosanne!

     
     
  16. #56
    Eipä kestä kiitellä.
    Se tässä parasta onkin, ettei tarvitse kärvistellä hirvittävissä tupakantuskissa ja vieroitusoireissa.

    Miten me saataisiin se P vielä messiin takaisin?

     
     
  17. #57
    Ai niin, sain sen auki. Ihan ite.

     
     
  18. #58
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rosanne Näytä viesti
    Eipä kestä kiitellä.
    Se tässä parasta onkin, ettei tarvitse kärvistellä hirvittävissä tupakantuskissa ja vieroitusoireissa.

    Miten me saataisiin se P vielä messiin takaisin?
    Niinpä, tuo on aivan parasta! Meidän toinen P voi olla kyllä vähän hankala pala purtavaksi, mutta pitäs ihan oikeesti saada hänetkin kokeilemaan tätä juttua ihan kunnolla, jotta näkis ettei se niin vaikeeta olekkaan, kun vaan pääsee pahimman yli Mutta toisaalta ymmärrän häntä kyllä, koska oma historiani ei varmasti ole lähelläkään samaa ja mullakin teki alussa tiukkaa, niin hänellä varmasti vielä enemmän. Mutta jotain meidän tarvii nyt keksiä tosiaan, että saadaan harhaileva pässi takas aitaukseen, vai miten se meni

     
     
  19. #59
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rosanne Näytä viesti
    Ai niin, sain sen auki. Ihan ite.
    Wuhuu!!! hieno juttu

     
     
  20. #60
    Päivitystä pitkästä aikaa...

    Nyt menossa 3 mg nesteet, tavoitteena joskus joulukuulla siirtyä 0 mg ja aloitella tämänkin lopettamista. Saa nähdä tuleeko siitä mitään.
    Nää mun nykyiset nesteet on 80 vg 20 pg. En tiedä johtuuko tuosta pg:stä (tai viime aikaisesta liiallisesta höyryttelystä), mutta tuntuu, että silmät ovat alkaneet kuivua ja kurkussa tuntuu välillä palan tunnetta...
    No, ehkä tää tilanne rauhoittuu ja höyryttelymäärät tasaantuu. On ollut erittäin vaikea elämänvaihe, jonka vuoksi tuo höyryttely on ollut vähän liiallista. Mutta olenpa todella ylpeä siitä, etten tässäkään tilanteessa alkanut polttamaan. Tosin maistoin pari henkosta yhtenä päivänä miehen tupakasta; maistui ihan tuhkakupille.

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •