Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 76

Aihe: Rosannen taistelu syöpäkäärylettä vastaan.

  1. #21
    Muistaakseni se kyllä sai olla kaikessa rauhassa pitkään, kun laitoin siihen tankkiin "varamentholit". Aloin kokeilemaan joskus ehkä seuraavana päivänä... Kokeilin vissiin kolmea atopäätä ja eri nesteelläkin, putsasin ja puunasin, mutta mikään ei auttanut. Pitää tutkailla sitä joskus tässä taas jos ehtii ja jaksaa.

    Tupakatta mennään edelleen.

     
     
  2. #22
    Mikä clearo tuo ongelmallinen? Osta dripperi, siihen on hyvin helppo tehdä microcoilpumpulisetup. 6 eurolla FastTechiltä löytyy useampia kelvollisia, ja postikulutkin ilmaiset. Lisäksi vain jostain kanthalia pieni rulla, muuta ei tarvitse.

     
     
  3. #23
    Aspiren CE5 BDC on tuo ongelmallinen. Kaksi muuta vastaavaa toimivat ihan hyvin... Se tosiaan kuumuukin hetkessä, hyvä ettei neste ala kiehumaan. Katellaan tässä mitä tekisi. En vielä ainakaan ole valmis satsaamaan uudenlaiseen laitteistoon.

    Noin muutoin on mennyt ihan hyvin. Tupakanhimoa ei ole esiintynyt parina päivänä ollenkaan ja höyryttelystä on tullut jo lähes rutiinia. Oli kyllä niitten aamutupakkien poisjättäminen tosi helppoa, enpä olisi uskonut...

    Pari tupakoivaa työkaveria ovat kyselleet laitteesta ja toinen kiinnostui jo kovasti. On joskus yrittänyt ihan lääkkeelläkin eroon tupakasta. Meinasi että tilaa digitaalisen, mutta saapa nähdä sitten. On vielä sen verran huoleton kaveri, että jaksaisiko pelata laitteiden ja nesteiden kanssa?

    Nyt mä mietiskelen hammasjuttujen kanssa. Mullahan tämän tupakoinnin lopettamisen lisäksi on meneillään "pelastakaa hampaat -operaatio". Eli olen tekemässä kaikkeni, jotta hampaat pysyisivät suussa; harjaan huolellisesti sähköhammasharjalla kahdesti päivässä + putsaan välit + syön vitamiineja. Nyt mulla on myös purentakisko, koska mun purenta on ihan peestä ja jos mitään ei tehdä, alkaa takahampaat loppua ym. kivaa. Sitä kiskoa olen pitänyt vajaan viikon öisin. Hieman sitten eilen tuntui että yläikenistä maistuu veri... mutta onko se sitä että ikenet paranevat, vai onko tuo kisko aiheuttanut sen. Lisäksi etualaikenissä on vetäymää kovasti ja hampaan päällä (ihan ylinnä) ollut tavallaan vain enää sellainen valkea "kalvo", joka on poistumassa, enkä mä pysty päättelemään onko tuo hyvä vai huono asia. Voineeko vajaan viikon polttamattomus vaikuttaa jo positiivisesti ikeniin?? Niin ja yhdessä alahampaan ikenessä oli pari päivää sellainen kipeä kohta, oliko afta, se tosin on jo häipynyt. Mietityttää...

     
     
  4. #24
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Se verenvuoto on tavallaan paranemisen merkki, tupakkahan sen lisäksi että aiheuttaa ientulehduksen myös piilottaa sen. Tupakassa on jonkin verran puuduttavia aineita joten kun ne ja verisuonten supistustila lakkaa voi ikenet olla kipeät ja verta vuotavat. Mulla tuli ikenistä verta muutaman viikon, loppui tehostetulla hygienialla ja kävin nyt keväällä vielä hammaslääkärissä tarkistuttamassa leegot ennen kuin uskalsi valkaista ne. Hammaslääkärin mukaan tupakoimattoman suu vaikka höyryä tulee kiskottua kaksin käsin, eli hyvin oli parantunu. Ja mulla tuo ikenien verenvuoto (eli sitä myötä paraneminen) alkoi muistaakseni ihan parissa kolmessa päivässä. Suuvesi kannattaa ottaa myös nyt kehiin jos sitä ei normaalisti käytä, mä käytin tuossa vaiheessa ihan ronskisti alkoholipitoista, vaikkei sitä normaalisti suositellakkaan niin tulehdustilassa parempi kunhan pöpöt kuolee.

     
     
  5. #25
    En osaa sanoa ikenistä, mutta täällä on joku purukalusto-ketju, kenties siinä on jotain mm. PG:n sylkeä ilmeisesti vähentävästä vaikutuksesta ja riittävästä vedenjuonnista tms. Mutta osa litkuista sisältää sitruunahappoa, ja niitä ei varmaankaan siis kannata höyrytellä säännöllisesti, ja silloin kun, toimii kuten sitruunahappoa sisältävien juomien kanssa. Eli ei liian monasti päivässä, ja purskuttelua vedellä perään. Ja hampaita harjata vasta yli 30 m tai tunnin päästä happamien, erit. sitruunahappopitoisten jälkeen. (Fluoripurskuttelut jne. toki käyttöön) Useampi nimittäin valitteli hampaiden lohkeamisista siinä em. ketjusta, ja epäilen että sitruunahapolla on voinut olla vaikutusta.

     
     
  6. #26
    Juu, toivotaan, että kyse on vain tupakoinnin lopettamisen aiheuttamista positiivisista jutuista. Eikähän tää kai enää pahempaan suuntaan voi mennäkkään?
    Hammaskivet on poistettu vajaat 2 kk sitten ja välillä käytän gum paroex geelihammastahnaa. Eli periaatteessa teen kaiken mitä itse voin hampaitten hyväksi tehdä.
    Niin, tutkailin tuossa peilillä, että kun mulla on ollut suussa myös leukoplakiaa (sellaista valkeaa peitettä), niin ikään kuin se olisi vähentynyt huomattavasti.

    Mä toki käytän tuota e-rölliä niin vähän, että jotenkin tuntuisi, että ei kai nyt se voisi kovin mahdottomia muutoksia ainakaan aiheuttaa hetkessä.

    Aikalailla noin muuten on mennyt, kuten ajattelin, että esim. maku- tai hajuaistissa en ole huomannut mitään radikaalia muutosta. Paitsi että tupakka haisee pahalle ja ruoka maistuu, on jatkuva nälkä... Mitään limaa ei irtoa, vessassa kyllä saa juosta pienemmällä hädällä jatkuvasti, isomman kanssa sitten on mennytkin huonompaan suuntaan, mutta ei onneksi kovin pahoin. Hapenotto lienee yhtä huono kuin ennenkin, nukuttaa ihan hyvin (kuten ennenkin) iltaa aamua.

    Tässäpä oli sitten tää sairaskertomus.

     
     
  7. #27
    Viikko on vierähtänyt savutta ihan huomaamatta ilman mitään tuskia ja tupakanhimoa.
    Välillä nesteet ei tahdo maistua, välillä taas maistuu sikahyvältä. Kuten äskettäin kun syönnin jälkeen istuin ulkona auringossa herkuttelemassa mentholilla.

    Genesikseltä mentholin lisäksi tilattu omenan makuinen neste ei sitten (ylläri ylläri) ollut hyvää. Hätävaraksi jää sekin...
    Seduce Juicen neste ei vieläkään ole tullut, joten ei ole päässyt testaamaan...

    Tosi harvassa on kyllä hyviä, mulla on kotona jo ainakin 10 makua, joista vain 2 käyttökelpoista. 2-3 ehkä hätätapauksessa menettelee...

     
     
  8. #28
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Adv nesteen kun löytää niin sitä varastoon ja paljon, muuten noita makuja kannattaa pikkuhiljaa testailla aina uusia, siihen ei oo mitään oikotietä koska makuaisti.

     
     
  9. #29
    Onnittelut Noiden nesteiden kanssa voi käydä myös niin, että omat makumieltymykset muuttuvat ajan mittaan. Jokin, mikä ei aluksi maistu juuri miltään, saattaa myöhemmin muuttua suosikkinesteeksi. Ja sama tietysti toisin päin. Itse aloittelin erilaisilla mentholeilla ja mustikan makuisilla nesteillä. Aika pian niistä tuli siirryttyä erilaisiin hedelmä- ja marjamakuihin, mm. EnJuicen Blackcurrant ja PSV:n Washington Red Apple. Sitten PSV:n Banana Creme oli pitkän aikaa kokopäiväneste. Nyttemmin sen paikan on vienyt itse sekoiteltu absintti- ja sitruspohjainen neste.

    Eli hyvässä lykyssä voi käydä niinkin, että nuo "turhat" nestehankinnat maistuvat sinulle vielä myöhemmin.

     
     
  10. #30
    Siippa totesi eilen illalla, että mun silmät on muuttuneet sen jälkeen kun aloin pössyttelemään tuota e-savuketta. Muistelinkin lukeneeni jostain, että katse kirkastuu tupakoinnin lopettamisen jälkeen.

    Noin muutoin, välillä tulee sellaisia päiviä (kuten eilen), ettei höyryttely oikein maistu ja tavallaan tekee mieli tupakan makua, mutta ei varsinaisesti kuitenkaan itse tupakkaa. Olinkin sitten monta tuntia ilman höyryttelyä, jopa söin iltapalaakin siinä, enkä sen jälkeen tuntenut tarvetta höyrytellä, saati sitten polttaa tupakkaa. Pitääkin varmaan tässä pikkuhiljaa alkaa totuttamaan itseä siihen, ettei kaikkien syömisten jälkeen aina tarvi höyrytäkään.

    Noita useampia makuja pitäisi varmaan löytää, jotta kyllästymistä ei tulisi. Tosin, jos kyllästyminen höyryttelyyn ei johda tupakanhimoon, niin sehän olisi vain hyvä asia. Tietenkin joku ei-makea tupakkamaku voisi olla paikallaan noihin hetkiin, kun tekee mieli jotain tupakkatyyppistä juttua, kun menthol ja se toinen jotka mulla just nyt menee on kuitenkin jollain tapaa makeita makuja.

    Ai niin, olen käyttänyt jo yli 200 € tähän höyryttelyyn. Aika paljon kun saldona on vain 2 toimivaa clearoa ja 2 hyvää makua. Mutta en kadu silti yhtään. Niin helposti ainakin tähän mennessä tupakan jättäminen on käynyt ja seuraukset vain positiivisia, että maksakoon.

    Ja vielä... Muutamana päivänä on ollut sellaista vapinaa ja oloa, kuten jos verensokeri on ollut alhaalla. Tosin pari kertaa noita on edeltänyt se, että olen trimmeröinyt sitä ennen polttomoottoritrimmerillä, joka täristää. Mutta ainakin pari kertaa on ollut ilman mitään tuollaista tekemistä.... Voinee olla ettei noilla ole mitään tekemistä höyrytteyn/ tupakkoinnin lopetuksen kanssa, mutta kuitenkin.
    Viimeksi muokannut Rosanne; 16.06.14 kello 10:44. Syy: Muistin pätkiminen, lisäystä tulee

     
     
  11. #31
    Höh! Tuossa mun laskelmassa oli mukana myös tänään saapuneet lasitankillinen clearo ja yksi neste, joka on vielä testaamatta.

     
     
  12. #32
    Vaikea uskoa, että höryttely mitään vapinaa aiheuttaisi, jos ei sitten MAO-estäjän hidas poistuminen (taisi olla 2 viikon puoliintumisaika tms.). Verensokerijuttuja kuitenkin todennäköisemmin.

    Tupakkamauista jotka eivät makeita... RY4-tyyppiset lienevät toffeisina makeita, ja makujutut ovat aina yksilöllisiä, mutta mainitaan muutama. FSUSA:n valmisnesteistä olen tykännyt Red Box tms., eli näiden "Marlboro"-versiosta, ja Wyatt Earpista, mutta nämä ovat kai 50/50 PG/VG. Sopivan vahvuista VG-niksaa jostain (löytynee väliltä 6-100 mg/ml), ja makuaineet itse niin saa sellaista kuin haluaa (ja lisukkeeksi jotain vähävetistä VG:tä sekä PG:tä). Mainitsen nyt pari parhaasta päästä tupakkimakutiivareita omaan makuuni: Wera Gardenin Kent ja Tino d'Milanon Sunset Virginia. Itse sekoiteltuna tulee hinnaksi +-euro per 10 ml, jos ei paljoa jätä tiivareita käyttämättä. Suurempi kustannus taitaa tulla clearojen atopäistä. RBA-setupit taas ovat käytännössä ilmaisia (samoin jos clearojen atoihin rakentaa itse setupit kanthalista/NiCr-piuhasta ja pumpulista tai siliconista).

    Sitten on valmisnesteistä nuo El Toron tupakkimaut mitä on paljon kehuttu, hintaa n. 25 euroa per 60 ml, Cigarillo joku oli paljon kehuttu. Ja VG-valmisnesteistä mikäs merkki olikaan, naisten ketjussa muistaakseni joku juuri listasi näitä Long Bottom Leafia, Shire Maltia jne. Vaan eipä noista tiedä ennen kuin itse kokeilee.

    Sitten kun on toimivat laitteet ja hyvät nesteet, voi helposti mennä kuukausia ettei tarvitse tilailla mitään. Alkuvaiheessa joutuu tietysti investoimaan.

     
     
  13. #33
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Noi piippusoosit voi olla ihan kokeilemisen arvoisia. Shire malt ei omasta mielestä mikään kauhean tupakkainen ollut, enemmänkin maltainen kuten nimikin antaa olettaa. Erittäin hyvää kuitenkin, varsinkin oluen yms. kanssa. Isoisän yskänlääke taas maistuu juuri sille, mille piipputupakka tuoksuu. Mutta siinä on myös aika paljon mausteita mukana (anista tms.), eli ei ihan jokaisen makuun. Oak barrel cider ei oikein ole tupakka maku myöskään, en tiedä yrittääkö edes olla. Kunnon brittiläinen siideri ja vähän tammea. Myöskin aika vahva suoritus. Muita en ole vielä itse maistanut, mutta lisää on tulossa. Noitahan sitten saa myös ecigwizzardilta pikkupulloissa ja finnvapelta isoissa.

    Noi house of liquidin tuotteet on kyllä kehuttuja, mutta ei ehkä helpoimmasta päästä. Ehkä kannattaa jättää niiden testaus vähän myöhemmäksi. Etenkin kun osa niistä karstaa setuppia aivan sikana ja se ei ehkä ole aloittelijalle hyvä juttu. Sieltä saa kyllä nesteet nopeasti, eli seuraavaksi päiväksi (toki joku aikaraja, mitä ennen pitää tilata). Ilmaiset postit, kun joku euroraja jota en muista ylittyy.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  14. #34
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Mun mielestä house of liquidin kaksi helpointa makua on Eden ja Cigarrillos Naturales.
    Spoileri!



     
     
  15. #35
    Taisi tosiaan olla aika monta sutta ja sekundaa tuossa atopääsatsissa, jonka tilasin. Myrhh-kokeilu tuotti vain palanutta käryä.
    Saikkaan ja vaihtelen sitten noita atopäitä, kun tuntuu ettei niistä mikään toimi niin kuin pitäisi. Muuten systeemit toimii hyvin. Tuo lasitankillinen clearo on jämäkkä ja siinä on hyvän tuntuinen, minun suuhun sopiva tippi. Latasin adv mentholit siihen ja "luottoatopään".

    Pitää kokeilla jossain välissä millaista tuosta Finnvapen aloituspaketin "menthol"tupakkamausta tulee, jos siihen laittaa vähän tuota mun vg lempparimentholia mukaan. Tiedä vaikka siitä tulee ihan hyvä, tai jos se vaikka sellaisenaan sopisi. Silloin alkuun se oli aivan liian tujun tuntuista, mutta nythän se saattaa vaikka jo sopiakin, vaikkei se vg:tä olekaan. Se ei ainakaan ollut makean makuinen mitenkään.

    Koetan mennä pienimmän riesan kautta ja matalalla profiililla, kun tuo atopäiden kanssa taistelukin on tosi ärsyttävää. Niin ei (ainakaan vielä) huvita alkaa kokeilemaan mitään omia tiivistesekoituksia. Saati sitten, että alkaisin jotain setuppeja väsäämään. Siis ihan oikeastiko tuohon Aspiren atopäähän voi tehdä itse setupin? Sehän on hiirenpaskan kokoinen koko systeemi.

    Pitää tutkailla noita nesteitä. Pakko tilata atopäitä ainakin, niin jospa saisi tilattua jonkunlaisen satsin nesteitä samalla makusteltavaksi. Pakkohan niistä on hyviäkin löytyä... sekä nesteistä että atopäistä.

     
     
  16. #36
    Tuo em. El Toron Eden taitaa olla omenalla höystettyä tupakkaa, eli ilmeisesti makeahkoa. (Ja omasta mielestäni omena ja tupakka eivät vain sovellu yhteen)

    Säästä nuo toimimattomat, ja myös käytetyt atopäät. Käytettyjä atopäitä saa usein toimmaan ainakin jonkin aikaa keittämällä ne (kts. jostain ohjeet, en ole itse toistaiseksi tuota tehnyt). Ja sitten niihin voi tosiaan tehdä omat microcoil-setupit suht. pienellä vaivalla. Kts. RiP Trippersin youtube-videoilta ohjeet. Itse olen tehnyt vain noihin Kangerin single-coileihin, mutta käsittääkseni Aspiren dual coileihin on helpoin tehdä omat setupit kun tekee ne single coileiksi. Kai hieman helpompaa tosin noihin Kangerin singlecoileihin, mutta tiedä häntä.

    Microcoil/nanocoil siis pumpulilla tai silicalla. Esim. 0.25 - 0.32 mm kanthalia, sopiva määrä kierroksia (voit kysyä täältä foorumilta niin lasketaan, että tulee sopivat ohmit) n. 1-2.25 mm paksun meisselin tms. ympärille, että coil ei tule liian leveäksi (Kangerin singlecoileissa max. hilkun yli 3 mm leveys) jottei ota oikosulkua sen höyryputken alaosaan. Pumpulia tai silicaa sopiva määrä coilin läpi ja päät aukoista läpi tai ainakin aukkojen peitoksi, ja mahdollisesti pikkupalat pumpulia vielä aukkoihin lisätäytteeksi jos tuntuu yliwickaavan. Itse vältän panemasta pumpulia coilin päälle yhtään, märkä pumpuli päällä kun viilentää kelaa ja kurlailee helposti.

    Tilaat vain rullan kanthalia odottelemaan sitä hetkeä kun huvittaa kokeilla noita näpertää. Siitä se alkaa. Pari kun tekee niin on käytännössä RBA-maailmassa jo sisällä.

     
     
  17. #37
    Älä James yllytä. En ala näpertämään.
    Siihen atopäähän vissiin piti jotenkin tehdä reikä, jota kautta sitä rakenneltiin. Taisin katsoa joskus pätkän tuota videota, pitänee katsoa uudestan. Mutta tuo Aspiren atopää on todella pieni, eikä varmasti ole helppoa rakennella siihen mitään. Ainakin vielä mennään näillä, pitää vaan tilata lisää atopäitä, että on varmasti aina toimiva olemassa. Voi olla myös omaa vikaakin noissa, että olen tietämättömyyttäni mokannut, jospa opin pikkuhiljaa...

    Sain kuin sainkin aikani kokeiltuani toimivan atopään tuohon Myrrhin kokeiluun. Ei ainakaan ensikokeilulla ollut mun neste. Yhtä mieto kuin Snake Bitekin, mutta maku ei miellyttänyt. Pitää kokeilla myöhemmin uusiksi kun ei ole pohjalla suussa (palaneita) makuja ja kun se on vähän kypsynyt.

    Tempaisin myös sitä Finnvapen "vihreää mallua" kokeeksi ja sehän saattaa jopa toimia noissa tilanteissa kun makeat ei maistu. Tuo nyt pienen höyryttelykokemuksen ja tupakasta irtautumisen jälkeen se maistuu selvästi tupakalle. Se Genesiksen mentholi, jota adv:nä vedän ei maistu mun mielestä tupakalle lainkaan, vain mentholille. Tuo Finnvapen ei maistu minusta mentholille lainkaan.

     
     
  18. #38
    Toi El Toron Eden maistui mun mielestä tupakan ja omenan siementen sekoitukselta. Ei siis varsinaisesti omenalta, vaan karvailta siemeniltä, ei ollut makea, muttei kyllä mennyt mulla jatkoon. Voi tietty olla, että runsaan viikon kypsyttely ei ollut ihan riittävästi.

    Ja tsemppiä vaan nesteiden metsästykseen, ei ole helppoa, mutta hieno tunne sitten kun löytyy joku passeli.

     
     
  19. #39
    ITe kyllästyny aspiren ce4/ce5/ET-S tankkeihin ku noi atopäät on yleensä paskana Protank mini II on toiminut todella hyvin, nyt ei tarvii edes ostaa atopäitä Evodiin/protankkiin kun aloin pitkän miettimisen jälkeen ite tekemään coilit
    Olin eka vähä sillee et "vitut alan räpläämää mitää" mut sitku kokeilin ni meni 5-10min per coili. Muutamat kokeilut ja löyty oikeet määrät kieppejä coiliin jne.
    Nyt ei tarvii kun vaihtaa pumpulit ku vaihtaa nesteitä/karstoittuu, suosittelen kyllä heittämään epäluuloisen asenteen pois että ois "pahaa räpläämistä" koska sitä se ei ole , itsekkin vasta aloittelija (2kk höyryttelyä) :P

     
     
  20. #40
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Omalla kohdalla meni myöskin niin, että coilit rupesin rullailemaan itse näihin kangereihin. Kyllä siitä höyryt parani mukavasti. Nykyään emännälle tulee Protankkiin tehtyä coilit. Ja joskus itelläkin käytössä vielä. Jos sitä vähääkään alkaa kiinnostamaan coilien rakentaminen niin rohkeasti vaan. Se on loppu peleissä aika iisi biisi kun muutaman tekee ja saa juonesta kiinni.

    ...

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •