Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 76

Aihe: Rosannen taistelu syöpäkäärylettä vastaan.

  1. #1

    Rosannen taistelu syöpäkäärylettä vastaan.

    Kerään tänne juttua miten siirtyminen analogisen poltosta sähköiseen on tapahtunut. Kirjoittelin aloittelijoiden pieniin kysymyksiin tuskaisesta alkutaipaleesta, josta kerään tänne osan kirjoituksistani. Ehkä tästä tarinasta on jollekin hyötyä.

    Esittelytekstini 12.5.2014

    Moi kaikille!

    Olen vielä tervakeuhko. Aloituspaketti on tilattu viime viikolla ja kiihkeästi odotan sen saapumista. Tarkoitus olisi lopettaa tupakointi, mutta ei aloittaa sen sijaan höyryttelyä vakituiseen. Polttanut olen n. 25 v. about 15 tupakkaa/ pvä ja nyt viimeisen kahden kuukauden ajan 7/ pvä. Siitä vähentäminen ei enää ole kovin helppoa. Polttaminen ajoittuu aina syönnin/ kahvin jälkeen. Niiden väliajat onnistuu jo kohtuullisen hyvin ilman.
    Toivon että sähkötupakalla voisin päästä kokonaan eroon tupakasta, mutta vielä lisäksi etten jäisi koukkuun tuohon höyryttelyynkään. Kiva, tilasin ensin kiireessä laitteen ja sitten vasta aloin lukea, että tuliko tehtyä hyvä ostos. Ilmeisesti ihan ok ostos...
    13.5.2014
    Tää ei oo nyt mikään tekninen kysymys, mutta kysynpä silti neuvoa/ pohdiskelen...
    Kuten tuolla esittelyssä kerroin, olen vasta laitteen tilannut ja tavoitteena lopettaa tupakointi jäämättä silti höyryttelijäksi. Pari kuukautta sitten vähensin tupakointia n. 14 tupakasta puoleen eli n. 7/ pvään. Nämä tupakat tulee poltettua syönnin/ kahvin jälkeen.
    Oma ideani olisi ensin korvata nuo tupakat höyryllä ja sitten jotenkin päästä vielä höyryttelystä eroon. Mutta toimiiko tuo höyryttely ensinnäkin korvikkeena noin, että sillä korvataan aina yksi tupakka, vaan meneekö se siihen että pitää höyrytellä tiheämmin? Lisäksi voinkohan edes päästä höyryllä tuosta tavasta eroon, eli että aina kahvin/ ruoan jälkeen pitää poltella? Mitään neuvoja?
    Tilasin 6 mg nesteitä, koska olen polttanut 0,4 mg tupakkaa, enkä halua ainakaan lisätä nikotiinin määrää.
    13.5.2014
    Varmaan pelkään liikaa nikotiinia, mutta en tosiaan halua jäädä tuohon höyryttelyynkään koukkuun, niin että vielä vuosien päästäkin höyryttelisin. Yleensäkin minusta tuntuu, että kokonaan lopettamisen esteenä on enemmänkin piintyneet tavat, kuin se että olisi kauhea tupakanhimo (joskus totta kai on). Askeleet kun vie aina tupakalle kahvin/ ruoan jälkeen ja elämä rytmitetty tupakalla muutenkin, eikä siitä tupakasta silti mitään yletöntä nautintoa tule, vaikka olenkin harventanut tupakoinnin puoleen.
    Vähän liikaa vissiin murehdin näitä etukäteen, sittenpähän tuon näkee kunhan ainekset saapuvat.
    Pitää sitten vaikka höyrytä jatkuvasti, jos tuntuu ettei muu auta.
    Laite saapunut 14.5.2014
    Hätäinen kokeilu aamulla kun akku oli latautunut. Laitoin sitä 6 mg nestettä. Ilmeisesti ei sitten ehtinyt imeytyä kunnolla kun ei höyryä saanut tulemaan paljoa ja kurlasi? Ei voi vielä sanoa tuntemuksista mitään, pitää testailla päivän aikana uudestaan ja sitten vaihtaa siihen vahvempaan aineeseen jos siltä tuntuu.
    Ehkä tää tästä...
    Minä taas jaarittelen täällä

    Päivän aikana sitä 6 mg mentholia testaillut muutamaan otteeseen. Ei tosiaan tunnu miltään + maku on aika ällö. Laitoin sitten sitä 18 mg nestettä (Finnvape Minty USA Mix) toiseen säiliöön (tai mikä se nyt sitten on) ja se tuntuu oikeammalta vahvuudeltaan ja tuntumaltaan. Jotenkin nuo maut vaan ällöttää sekä jäävät jotenkin "muhimaan" hengitysteihin ja tämän vuoksi melkein (huom. melkein) on jo luovuttajafiilis. Olen lähes koko tupakointihistoriani polttanut vihreää Kenttiä (ent. Barclay) ja mikään muu tupakka ei ole maistunut. Miten ihmeessä voi vaihtaa tuohon höyryttelyyn jos kaikki maut ällöttävät?
    Mitäs jos ei vaan voi höyrytellä jo täytettyä tankkia kokonaan, voiko sen jotenkin tyhjentää (lavuaariin?) ja vaihtaa sitten eri makua tilalle?

    Mulla on näköjään ihan tyhmiä kysymyksiä ja juttuja. Muut aloittelijat kyselevät vain heti jotain hienoa laitteista yms...
    Voi olla että tää vielä iloksi muuttuu (vähänkö hysteeristä ja epätasapainoista).

    Onnistuin tuossa jo jättämään yhden tupakan pois ja korvaamaan höyryllä. Piti vain mennä ulos "polttelemaan" ihan rauhassa ja sitä vahvempaa, 18 mg, vaikka siinä on inha lakritsin tapainen sivumaku. Se 18 mg voipi olla ehkä liiankin vahvaa, alkoi kurkku kipeytyä.
    Laitoin uusia makuja tilaukseen, just hedelmämakuja, sekä 18 mg että 12 mg. Osasin kyllä jo arvata etteivät kahvi ja suklaa toimi, enkä niihin hairahtunut. Mä epäilen etten oikeasti kaipaa tupakkamakua, kun se ei sitten ole kuitenkaan sellainen kuin tuo Kentti, mutta katsotaan... Jospa mä näillä pärjään uusien tuloon. Tyhjäsin tuon 6 mg mentholilitkun ja lisäsin sinne 6 mg hedelmämaun, niin siitä "sekoituksesta" tuli jo parempi kuin alkuperäisestä. Sekin on apuna hätätilassa.
    19.5.2014
    Mä taidan olla toivoton tupakoitsija. Mulle höyryttely vaan lisää tupakantuskaa, eli yrittää tulla vaan analogisen lisäksi, eikä tilalle. Lauantaina sitten yritin oikein tosissaan siirtyä höyryttelyyn, mutta seurauksena oli se, että analogista teki mieli vaan enemmän. Olen jo tässä parin viime kuukauden aikana oppinut olemaan 2 - 4 tuntia aina väliin polttamatta, mutta nyt ei sekään enää onnistunut.
    Tuo 18 mg pistää vaan yskittämään ja rintaan alkaa pistämään sekä henkeä ahdistaa. Siitä ei voi ottaa kuin parit henkoset ja sitten pitää luputtaa 6 mg:ta (muita ei just nyt ole) ainakin 10 minuuttia, jotta jotenkin olo helpottaisi. Mutta kohta taas tekee tupakkaa mieli...
    Eilen sitten en höyrytellyt ja selvisin helposti noista tuntien tauoista.
    Mähän ehdin jo tilata 12 ja 18 mg nesteitä. Pitää vielä testata niitä, mutta ei tää hyvälle näytä.

    Ihmetyttää nämä tarinat, joissa tupakka jäi heti ensimmäisestä höyryhenkosesta...
    En mä itse asiassa ole väkisin yrittänyt, vaan niin, että korvaisin esim. yhden analogisen päivässä höyryllä. Mutta kun se ei toiminut, vaan piti silti polttaa ne samat 7 päivässä ja enemmänkin olisi tenhyt mieli. Lisäksi aloin höyryttelemään sellaisissakin väleissä, joissa ennen pystyin olemaan ilman, esim. autoillessa ja tupakanhimo vaan yltyi noista välihöyryttelyistäkin.
    21.5.2014
    Ruikuttaja täällä taas.

    Hyviä kommentteja ja ohjeita tullut, kiitos niistä.

    Eilen sain 2 kpl uusia 12 mg (atmos lab blue raspberry ja lemonade) ja 1 kpl 18 mg nesteitä, joista noita 12 mg nesteitä testasin. Maut olisivat varmaan ihan ok, mutta nuokin ottavat kurkkuun, joka sitten estää noista nauttimisen. Josko kannattaisi tilata samaa makua 0 mg nesteenä ja hakea sopiva koostumus siten? Koska jos se höyryttely ei tunnu hyvältä, ei kai se voi auttaa tupakasta eroon, jos höyryttely on ihan pakkopullaa? Eli jos löytyisi sopiva koostumus, joka ei ota kurkkuun ja maistuu hyvältä, voisi höyrytellä tuon tuostakin ja katsoa mitä siitä seuraa.

    Aionkin nyt ottaa rennommin ja enkä nyt muutamaan päivään edes mieti asiaa, höyryttelen vaan silloin kun normitilanteessa olisin polttanut "ylimääräisen" tupakan (tai sitten poltan sen tupakan) lisäksi höyryttelen ihan milloin vain. Tässä on elämäntilanteessa vähän (tai oikeasti aika paljonkin) stressiä ihan just nyt, niin ajattelin, että en ihan just nyt ala temppuilemaan enempää. Tuo, että olen saanut "vakiinnutettua" tupakoinnin tuohon 7:ään, on varmasti jotenkin jarruna, kun en haluaisi repsahtaa polttamaan enempää.

    Onhan tää ollut aika kitinää multa, mutta ehkä näistä on jollekkin muulle aloittelijalle hyötyä...
    2.6.2014
    Lisästooria tähän "jännitysnäytelmään". Elelin viime viestin jälkeen tyyliin 7-9 tupakkaa/ päivä ja satunnaisesti "väliajoilla" höyryttelyä.
    Tilasin siis ensin 100 % vg:n nestettä (Seduce Juice, Snake bite). Ikään kuin viimeisenä toivona samaan syssyyn pistin tilauksen Genesikseltä Mentholia 100 % vg 24 mg ja 14 mg, koska luin jostain että tuo muistuttaisi polttamaani vihreää Kenttiä.

    Tuo Snake bite tuli ensin ja osoittautui ihan hyväksi mauksi, mutta totesin, että tokkopa tuota vetämällä tupakka jäisi.
    Sitten vihdoin viime perjantaina saapui nuo Genesiksen mentholit ja löin heti 24 mg:sta tankkiin ja testasin. Raikas maku, joka tosiaan muistuttaa Kenttiä, mutta otti kurkkuun, joten sekoitin sekaan 14 mg:sta ja avot. Totesin, että tällä jos millä voisin onnistua...
    Lauantaina sitten päätin aamutupakan jälkeen, että voisinpa joka toisen tupakan korvata höyryllä. Sitten huomasin joskus kuudelta illalla, että tupakkaa oli mennyt vain 3 ja ihan hyvin höyrylläkin pärjäsi. Tulin myös kotona kaapista ulos, eli kerroin miehelle (olen puuhastellut näitä salaa, koska pelkäsin paineita) ja saatoin alkaa höyrytellä missä ja milloin vain. Päivän saldo 4 tupakkaa ja paljon höyryttelyä.
    Sunnuntain saldona 3 tupakkaa (joista yksi maistui loppusessa p..kalle) ja paljon höyryttelyä. Tämän päivän saldona tähän mennessä aamutupakka ja jkv höyryttelyä. Loppujen lopuksi siis kohtuullisen helppoa olla ilman tupakkaa. Tosin en intoile enkä riemuitse vielä mitään, mutta nyt jos koskaan voisi olla mahdollista päästä irti tupakasta.
    Laitteet toimii ok, olen oppinut sentään jotain.

    PS: Mieskin testasi höyryä, enkä ehtinyt varoittaa vetämästä mahdottomia henkosia...
    Viimeksi muokannut Rosanne; 04.06.14 kello 11:03.

     
     
  2. #2
    Maanantain saldoksi tuli 2 tupakkaa. Eilisen tiistain saldona 1,5 tupakkaa, eli aamutupakka ja sitten illalla toinen, joka pääasiassa paloi itsekseen kun ei oikein maistunut.

    Tänään en pystynyt aamutupakkaa polttamaan, kun jo pari kevyttä henkosta alkoi tehdä huonoa oloa ja maistui pahalta. Höyryäkään ei niin hirveästi tee mieli, mutta höyrytellyt olen kuitenkin.

    Nestettä on mennyt ehkä jotain 1,2 - 1,5 ml/ pvä, joka ei käsittääkseni edes ole paljon. Pitää kohta alkaa tehdä uutta tilausta tuosta samasta nesteestä. Pitäisi vain keksiä millä vahvuuksilla, varmaan sillai sopivasti että voi hakea sopivan vahvuuden mahdollisesti yhdistelemälläkin, eli jotain tosi mietoa mukaan myös.

     
     
  3. #3
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Hienostihan se on lähtenyt käyntiin Omalla kohdallani olen tyytynyt siihen että olen polttamatta mutta poltan vielkin (1,5v jälkeen) jos siltä tuntuu. Ennen se oli 2 askia päivässä nyt muutama silloin tällöin avokin seurana. Mutta se vielä että jos haluat nikotiinistakin samalla prosessilla vieroittua niin juuri nuo menthol nesteet ovat mainiota siihen jos vihreää tuli poltettua. Menthol tuo itsessään jo kurkkutuntumaa jolloin sillä riittää huomattavasti matalampi niksapitoisuus saman kurkkutuntuman saamiseen. Onnea silti jatkoon, toisin kuin muista kosvaushoidoistä tästä ei kannata niin stressata se tupakka jää automaattisesti pois vaikkei edes yritä. Itse alunperin laiskuuttani ostin talvea ajatellen laitteet ettei tarvi pihalle mennä kylmään, ei ollut edes ajatuksena vähentää

     
     
  4. #4
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Tsemppiä projektiin, hyvällä mallillahan tuo on! Ota tosiaan useampaa eri vahvuutta, niin voi blandailla fiiliksen mukaankin.

    Ja kannattaa kokeilla eri makuja, jos sopiva herkku löytyy niin johan höyryttely tuntuu käärylettä houkuttelevammalta.

    Mulla taitaa kohta kolme viikkoa tulla ilma röökiä. Ekojen päivien jälkeen muutamia koitin käryttää, mutta maistui ihan järkyttävän pahalta - onneksi.
    Spoileri!

     
     
  5. #5
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mä en tiedä mitä sulle on noihin sun lainauksiin vastattu, mutta kommentoin nyt pariin asiaan. Eli pelko nikotiinia kohtaan, yksinäänhän pelkkä nikotiini ei ole sen myrkyllisempää kuin kofeiinikaan. Nikotiinin fyysiset vaikutukset on ihan samat kuin kofeiinilla, eli hetkellisesti verisuonia supistava ja vireyttä lisäävä vaikutus. Tupakastahan myrkyllistä tekee terva ja häkä joka syrjäyttää veressä hapen plus ne tuhannet muut myrkyt jotka vapautuu palamisreaktiossa ja jotka myös tehostaa nikotiinin vaikutusta huomattavasti. Tupakassa nikotiini on myös ihan eri tavalla koukuttavaa sen takia että tupakanlehdessä on luonnostaan MAO-estäjiä jotka vapautuu palamisreaktiossa. Eron huomaa siinä että kun on höyrytellyt pidempään ei enää ole katastrofi vaikka höyryvermeet unohtuu kotiin, tupakointiaikoina oli paniikissa käytävä ostamassa tupakkaa lyhyelläkin reissulla. Nyt on vaan että voi, tekis vähän mieli höyrytellä mutta jaksaa kyllä odottaa eikä nikotiininhimo pyöri jatkuvasti mielessä.

    Hengenahdistuksesta, oman kokemuksen perusteella se liittyy keuhkojen puhdistumiseen tervasta ja muusta paskasta. Silloin kun vielä poltin niin vaikkapa saunan jälkeen jos avasi kylpyhuoneen ikkunaa ja ilmaan nousi kunnon höyry se kutitti pahasti keuhkoja. En tiedä sitten että tehostaako höyry sitten keuhkojen puhdistumista. Mulla meni sen jälkeen kun kokonaan röökin lopetin n. kuukausi että 9 vuoden tervat poistui keuhkoista siihen malliin ettei enää höyry aiheuttanut köhimistä.

    Ja tuosta höyryttelystä ja tupakoinnista yhtä aikaa, älä ota stressiä. Oot näköjään toukokuussa rekisteröitynyt, mullakin meni reilu kuukausi "sekakäyttäjänä". En ottanut mitään paineita vaan ajattelin että parempi edes vähentää röökaamista. Se pelkkään höyryyn siirtyminen tapahtui sitten kuin itsestään ilman suurempia taisteluita. Ja mulla vieläpä tahdonvoima asioissa yleensäkkin luokkaa 0. Mulla asenne höyryttelyyn on se että jos on jatkuakseen niin jatkukoon sitten vaikka vuosia, tästäkin voi tehdä harrastuksen ja on sitä pöllömpiäkin harrastuksia. Mulla rajoittuu harrastus tosin makujen maisteluun, vieläkään en ole alkanut laitteiden kanssa hifistellä.

     
     
  6. #6
    Kiitokset kommenteista.
    Tuo nikotiinin pelko oli enemmän sitä pelkoa, että tää höyryttely vain lisäisi koukkua, mutta näin ei taida olla.

    Mulla saattaa sekakäyttö jäädä lyhyeen, koska vaikuttaa sille etten kertakaikkiaan voi enää polttaa, koska tupakka maistuu pahalle ja siitä tulee huono olokin. Eli en saa siitä mitään nautintoa. Joka on sikälikin erikoista, että oikeasti silloin aikanaan heti tykkäsin tupakasta, eikä päähän menemistä lukuun ottamatta mitään huonoa oloa tullut.

    Erikoista on se, että tupakan himo on heti tuosta viime lauantaista lähes loistanut poissaolollaan. Aivan erilaista kuin millään laastareilla, purkilla sun muilla lopettamisen yrittäminen. Jännä että noihin nikotiinipurukumeihin ja jopa niihin karmean makuisiin imeskelytabuihinkin tuntuvat jäävän vuosiksi koukkuun.
    Jos olen oikein ymmärtänyt tää höyryttely ei koukuta läheskään niin paljon. Mistäköhän johtuu? Onkohan sillä asialla, että höyryttelyssä se nikotiini vedetään keuhkoihin, jotain tekemistä tämän kanssa... ja sen kanssa, että tupakka alkaa maistumaan pahalle ja sen kanssa että tämä oikeasti toimii tupakasta vieroittautumiseen? Tuota varmaan pitäisi tutkia...
    Toisaalta tuli mieleen, että mitähän ne niksapurkat sun muut oikeasti sisältää? Jospa niihin onkin tarkoitus jäädä koukkuun samoin kuin tupakkaan? Miksi juuri tämä sähkötupakka (lääkefirmojen edun lisäksi) tuntuu olevan eri tahoille niin hirveä mörkö? Siksikö, että tämä tosiaan toimii?

     
     
  7. #7
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rosanne Näytä viesti
    Mulla saattaa sekakäyttö jäädä lyhyeen, koska vaikuttaa sille etten kertakaikkiaan voi enää polttaa, koska tupakka maistuu pahalle ja siitä tulee huono olokin. Eli en saa siitä mitään nautintoa.
    Just tuosta tunteesta se lähtee.

    Ja parempihan se on olla koukussa höyryyn kuin tupakkaan joten älä etukäteen murehdi höyryttelyuran pituutta, se ei ole kahvia kummempi pahe. Ja nikotiinipurkasta en osaa sanoa muuta kuin että omien ja tuttujen kokemusten perusteella se ei toimi ollenkaan tupakoinnin lopettamisessa.

     
     
  8. #8
    Rakas päiväkirja,
    ilman aamutupakkaa aloitus tälle päivälle, josko tästä päivästä tulisi ihan 100 %tupakaton... heti kyllä alkoi tehdä mieli kun ajatteli tupakkaa

    Tuo Seduce Juicen Snake bite onneksi maistuu ihan hyvälle. Välillä menthol tympii, niin voi sitten vaihteluksi vetää tuota. Tosin en mä erota siitä kyllä noita omenaa ja kookosta, kermaiselle vain maistuu. Ehkä pitäisi olla paremmat laitteistot? Genesikseltä oli 8 mg mentholit lopussa (oishan se pitänyt arvata), tilasin sitten vain 14 mg:stä.

    Oudon helppoa on tää tupakoimattomuus kyllä, eli ilman kauheita vieroitusoireita, kai takapakki tulee joskus?

    Olen aina ajatellut, että tupakoitsijat ovat jotenkin erityisen vihattu ihmisryhmä. Siksi tupakoinnin lopettamisenkin pitää olla mahdollisimman vaikeaa, jotta moraalisäteilijät saavat nautiskella siitä. Kuvaan tietenkin kuuluu, että mitään liian helppoa lopettamiskeinoa ei saa olla... mokomat, joutavat kärsimään ja kunnolla.

    Ihhalaattorin käyttöohjeissa lukee "Älä turhaan yritä vetää nikotiinihöyryä henkeen, koska se ei kulkeudu keuhkoihin asti." Mulla tuli siitä mieleen, että ajatuksena on: "ähäs kutti, et saa vetää henkeen, vaikka mieli tekis, se nimenomaan on kiellettyä, voisit vaikka nauttia siitä"....

     
     
  9. #9
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rosanne Näytä viesti
    Oudon helppoa on tää tupakoimattomuus kyllä, eli ilman kauheita vieroitusoireita, kai takapakki tulee joskus?
    Ei tule, sen takia tää höyryttely onkin niin loistava keino päästä tupakasta eroon. Ainoa mikä voi tulla on kaipuu siihen tupakan kurkkuhittiin ja sormi ja huulituntumaan (), ja jopa makuun, mutta sekin menee nopeasti ohi ilman suurempia tuskia kun vaan niin päättää.

     
     
  10. #10
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Ei tule, sen takia tää höyryttely onkin niin loistava keino päästä tupakasta eroon. Ainoa mikä voi tulla on kaipuu siihen tupakan kurkkuhittiin ja sormi ja huulituntumaan (), ja jopa makuun, mutta sekin menee nopeasti ohi ilman suurempia tuskia kun vaan niin päättää.
    Komppaan. Itse kerran lopetin kääryleet noin vuodeksi pelkällä tahdonvoimalla ja se oli yhtä helvettiä. Tottakai sorruin aina esim humalapäissäni. Kahdesti sen jälkeen lyhyemmät paussit nikkispurkan kanssa ja aivan tolkutonta tupakanhimoa koko ajan.

    Höyryilemällä ei MITÄÄN ongelmia so far, enkä jaksa uskoa että tästä tilanne pahenisi. Analogista ei tee mieli yhtään ja pelkkä ajatuskin etoo, sen sijaan makoisat höyryt mielessä... mmm
    Spoileri!

     
     
  11. #11
    Lieköhän tupakka- ja lääketeollisuus kimpassa. Toinen laittaa tupakkaan koukuttavat ainesosat ja toinen tekee tehottoman "vieroituslääkkeen"...

    Niin, ei ollut eilinen vielä tupakaton päivä. Piti sitten vetäistä yksi kun siitä niin täällä puhelin ja mieliteko syntyi. Tänään ei ole vielä mennyt yhtään, enkä taida polttaakaan. En ole ostanut lisää tupakkaa ja tuolla hätävara-askissa taitaa olla enää about 4 jäljellä. Kunhan isäntä (joka joskus vain polttaa yhden satunnaisesti) ei vedä niitä, niin että mulle iskee sitten ahdistuksen päälle kun ei ole mitä polttaa.

    Piti tehdä hätäpäissään lisätilausta, kun 2 höyryttelykelpoista nestettä tuntuu aika vähältä. Pitäisi löytää useampi maku, ettei vaan pääse kyllästymään ja sen vuoksi repsahda analogisiin. Tuo Genesiksen menthol on kyllä hyvää, mutta välillä se tökkii, etenkin nälkäisenä se ei oikein maistu.

    Mulla on eräskin pullo Atmos labin nesteitä, vaan ei niitä voi höyrytellä. Ne ei sovi mulle alkuunkaan... en tiedä voisko niiden makua saada paremmaksi kypsyttelyllä?

     
     
  12. #12
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 12:34.

     
     
  13. #13
    Höyrytään höyrytään.
    Eilinen meni sitten ilman tupakkaa.
    Just nyt tosin on vähän sellainen vaihe, että oikein kumpaakaan höyrynestettä ei tee mieli, mutta vaihtelen niitä aina välillä. Onneksi nuo menthol ja Snake bite ovat niin erilaisia, että se auttaa.

    Nimenomaan noinhan mä yritänkin tehdä, että ensin saisin tuon tupakan mielihalun pois. Itseasiassa ei sitä hirveästi ole ollutkaan, satunnaisesti iskee ehken kerran päivässä. Pääsääntöisesti menee ihan hyvin.
    Mun suurin pelko on, että kun mä (ennen poltin) höyryän AINA kun olen syönyt/ juonut jotain (paitsi vettä) ja monissa muissa tilanteissa, niin että tuo tapa on se pahin, josta en pääse irti. Eli joko jatkan höyryämistä hamaan ikuisuuteen tai kyllästyn ja alan taas polttaa. Mulla on tosi paljon rutiineja, joihin tupakka on kuulunut ja olen erittäin kaavoihin kangistunut.

    Mutta joo, kunhan nyt pääsisi alkuun tässä... kunhan mietin...

     
     
  14. #14
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Ei niitä tapoja kannata pelätä, suurimmalla osalla niitä kuitenkin on/oli kun polttivat, itsellänikin. Höyryät vaan niin unohtuu se tupakka kohta kokonaan.

     
     
  15. #15
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Tsemppiä lopettamiseen. Höyryäminen on aina parempi vaihtoehto kuin tupakointi, joten mielessä asian kääntäminen vaihtamiseksi lopettamisen sijaan voisi helpottaa stressitasoa. Kehosi nikotiinireseptorit oppivat suhteellisen nopeasti, että se nikotiini ei tulekkaan niin nopeasti siitä päivittäisesta keinosta ottaa se, joten pienen ajan kuluttua se rupee ihan eri tavalla vaatimaankin nikotiinia.

    Parhaimmillaanhan sähkötupakka toimii kuten Champix -kuurin pitäisi toimia, eli poistaa tupakan mieliteon. Mitä useammin saat päiviä alle, jolloin tupakkaa ei mene, sitä kamalemmalta se maistuu ja huomaat, ettet saa siitä sitä samaa nautintoa kuin sähkötupakasta.

    Minkälaisella laitteistoa käyttelet? Varaudu ajoissa vaihtohöyrystimien hankintaan, se on nesteiden lisäksi toinen homma, josta tulee huolehtia, että niitä varmasti on varalla.

    Mulle tuli aikoinaan ihan sama fiilis kuin sulla, että ei oikein mikään neste maistunut, joita kotona oli. Iso rulettitilaus vaan johonkin nesteistä ja paljon eri makuja vaikka pikkupulloissa, sitten aina seuraavaan tilaukseen ne lempparit mukaan. Pian huomaat, että sulla on vakionesteet kasassa. Mutta silti on aina hyvä ottaa joku uusi tuttavuus täydennyksiä tilattaessa, sillä kuten olet huomannut, makuaisti turtuu melko nopeasti makuihin, jolloin on hyvä "nollata" makuhermoja jollain muulla.

    Itselläni on se 4-6 makua joita pystyy kokopäiväisesti käyttämään, mutta niiden lisäksi mukana on aina 1-2 nestettä, jotka on uusia tuttuavuuksia ja testissä. Joskus ne tulee ja syrjäyttää vakiopaletista jonkun pois, joka on sitten hyvänä varana takataskussa ja voi ottaaa taas takaisin

    Tärkein viesti mikä antaa, niin ei kannata ottaa mitään ressiä siitä tupakasta. Jos palaa hihat niin polta se tupakka, se yksi tupakka päivässä tai myöhemmin yksi tupakka viikossa ei ole kovinkaan kova pahe. Itse sähkötupakkaan vaihtaneena, nyt kolme vuotta höyryjä vetäneenä olen minäkin silloin tällöin tupakan tai sikarin ottanut, jos joku on sellaisen tarjonnut. Se ei vaan ole enää sama nautinto tai pääse edes lähelle sähkötupakkaa, joten sen tupakan jälkeen tekee mieli ottaa jo höyryt Alussa toki pitää hieman skarpata, että tuo paluu sähköröökiin tapahtuu. Se on se 3-4 röökiä peräjälkeen ja sen jälkeen se rööki tuntuu taas samalta yhtä nautinnolliselta kuin aina ennenkin ja sitten ollaan taas vaikean äärellä. Mutta älä pidä kiirettä, kuten aikaisemmin sanoin, sähkötupakka on aina parempi vaihtoehto kuin tavallinen tupakka ja lisäksi sähkötupakointi on aina helpompi lopettaa, kuin oikea tupakointi.

    Tsemppiä vielä kerran huikeaan päätökseesi!

     
     
  16. #16
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rosanne Näytä viesti
    :
    Tuo Seduce Juicen Snake bite onneksi maistuu ihan hyvälle. Välillä menthol tympii, niin voi sitten vaihteluksi vetää tuota. Tosin en mä erota siitä kyllä noita omenaa ja kookosta, kermaiselle vain maistuu. Ehkä pitäisi olla paremmat laitteistot?
    Jos tykkäsit, niin kokeile myös Snake oilia. On omasta ja monen muunkin mielestä vielä parempaa tavaraa. Molemmissa on kyllä sama vika, eli ne tuntuvat turruttavan makuaistin aika nopeasti. Aluksi ihan törkeän hyvää ja kohta ei maistu millekkään. Jotain muuta väliin ja taas mennään. Seducen tuotteet on oman kokemuksen mukaan muutenkin ollut aika miedon makuisia, poislukien genesis ja people's vape sarja. Hyviä kylläkin. Makuja on monia ja oma makuni on ainakin hieman elänyt tässä ajan kanssa, alussa se ei edes ollut kovin hyvässä terässä.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  17. #17
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Meri-lappi
    Viestit
    6
    Ei tosiaankaan kannata stressata tupakan polton lopettamimisesta, polttaa yhen silloin ku haluttaa. Itsellä meni alussa kun siirryin sähkötupakkaan 6 viikkoa ilman analogisia ja sitten alkoi tehdä mieli tupakkaa, otin avokilta parit savut niin maistui tosi pahalle. Nykyisin tulee polteltua minisikari ( Alcapone menthol) silloin tällöin kun oikein tekee mieli, muuten mennään sähköllä ja ei ainakaan ole vielä tarkoitus luopua siitäkään ku just tuli tilattua uusia laitteita . Niksat on vain pudonnut 18mg -> 9mg.

     
     
  18. #18
    Eilinenkin meni sitten ilman tupakkaa. Jostain syystä tupakkaa alkaa tekemään mieli illalla 18 - 20. Lieneekö liian vähän höyryttelyä... no paljon höyryttelemällähän tuosta sitten selvisi.

    Tänään on ollut jotenkin vaikeampi päivä, tuntuu että höyryä saa vetää jatkuvasti, mutta eiköhän tää tästä.

    Yksi mun kolmesta clearosta ei enää toimi oikein. Se vaan rätisee ja höyry maistuu palaneelle, atopään vaihtokaan ei auta. Tilasin onneksi yhden clearon lisää, se kyllä tulee tarpeeseen. En vaan oikein ymmärrä mikä tuolla on, koska tuntuisi että eihän vika voi olla tankissa tai pohjassa, koska nehän ovat sentään aika yksinkertaisia "rakennelmia"...

    Taisinpa tilata Seduce Juicen Myrrh:n. Tuo snake bite maistuu aina vaan paremmalle, kypsyminen taitaa vaikuttaa. Mentholinestetilaukseen laitoin mukaan myös jonkun marjamaun. Tahtoo vaan nuukuus iskeä tilauksia tehdessä, ettei raski tilailla kovin monia nesteitä.

    PS: Kohtaloa uhmaten laitoin tuon laskuribannerinkin. Sen tein alkuperäisen tupakointimääräni mukaan, en tämän viimeaikaisen vähennetyn mukaan.

     
     
  19. #19
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Hyvinhän tuo näyttää etenevän. omalla kohdalla se jatkuva tupakanhimo hävisi hyvinkin nopeaan mutta tietyissä tilanteissa himo säilyi pitkäänkin. Esim. Kahvin tai rasvaisen safkan jälkeen. Satunnaisesti iskee vieläkin mutta en kutsuisi sitä enää tupakan himoksi vaan tulee tietty mielikuva tupakasta mieleen tietyissä tilanteissa joskus, joka häviää yhtä nopeasti kuin tulikin.

    Outoa ettei atopään vaihtokaan auttanut? Huonoa tuuria ja huonoja atopäitä?

    ...

     
     
  20. #20
    Vaiko liikaa tehoa? Ja annoinko imeytyä nesteen hetken ennen kun laitoit tulille?

     
     
Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •