Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 34

Aihe: D-vitamiini ja tilaaminen

  1. #1

    D-vitamiini ja tilaaminen

    Nyt kun ihmiset ovat alkaneet siirtyä terveellisempään sähkötupakointiin, niin uskon että jotkut alkavat kiinnittämään enemmänkin huomiota omaan terveyteensä.
    D-vitamiini on yksi tärkeimmistä vitamiineista ihmiselle, jota suomalaiset saavat aivan liian vähän etenkin talvella, jos eivät syö sitä purkista. D-vitamiinivaje on yhdistetty moniin sairauksiin, ja itse olen huomannut selvää muutosta näinä neljän vuoden aikana, jona olen D-vitamiinia ottanut purkista 75-125mikrogrammaa päivässä: yleinen vireystila on parantunut selvästi, pärjää paremmin lyhyillä yöunilla, sekä unet ovat paljon syvempiä eikä flunssaa tai kuumetta ole ollut 4 vuoden aikana kertaakaan.

    Itse olen lukenut tutkimuksia ja seurannut väittelyitä D-vitamiinista tuolta, josta suosittelen lukemaan jos kiinnostusta on http://www.tiede.fi/keskustelut/laak...ni-t30602.html <- ( nuo 533sivua tullut luettua läpi )
    Tuossa wikipedian artikkeli http://fi.wikipedia.org/wiki/D-vitamiini

    Suomessa D-vitamiini maksaa reilusti enemmän kuin ulkomailta tilattaessa, ja itse olen tilannut iHerb nimisestä paikasta, jota voin suositella varauksetta. Vuoden D-vitamiinit 10eurolla http://www.iherb.com/Healthy-Origins...els/18335?at=0 ja postikulut ovat todella pienet 4-6 dollaria paketin hinnasta ja painosta riippuen (painoraja paketille nykyisin 1814grammaa).
    Sekä ensitilaukset jälkeen saat oman koodin, jonka voit jakaa eteenpäin netissä, perheellesi tai esim kavereillesi, ja kun he käyttävät koodiasi ensitilauksen yhteydessä, saat jatkossa pienen prosentin heidän tekemiensä tilausten summasta, joka tulee omalle iHerb-tilillesi ja bonukset sitten vähennetään omien tilausten summasta.

    Olen tilannut tuolta noin 30pakettia, jotka sisältäneet D-vitamiinia, multivitamiineja, kalaöljykapseleita, shampoota, mausteita, teetä, chilisoossia, suklaata, karkkeja, steviaa, superfoodeja ja paljon muuta, ja aina paketit tulleet perille noin 1-2 viikossa ja sisältäneet kaiken mitä olen tilannut, sekä ilmaisia näytepakkauksia, ja ovat olleet erittäin laadukkaita.

    Jos on kysyttävää/keskusteltavaa D-vitamiinista tai iHerbistä tilaamisesta, niin voi kysyä ketjussa tai privassa
    Laitteet: eGo-T, SD Keyring
    Tulossa: GLV2 5v, Indulgence

     
     
  2. #2

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Voi myös kysellä suosituksia tuolta iHerbistä esimerkiksi vitamiineihin, tai muihin tuotteisiin, kun on tosiaan tullut tilattua noin 100 eri tuotetta tuolta.
    Tosin tuolta kun valitsee tuotteen esimerkiksi D-vitamin ja järjestää sivun Best selling/Best Rating mukaan, niin näkee aika hyvin mitä tuotteita ihmiset ovat eniten tilanneet.
    Laitteet: eGo-T, SD Keyring
    Tulossa: GLV2 5v, Indulgence

     
     
  3. #3
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Itse olen kanssa hankkinut tuolta D-vitamiinia olen tilannut noita 10.000 IU vahvuisia http://www.iherb.com/Healthy-Origins...els/21298?at=0 olen kanssa tutustunut D-vitamiini tutkimuksiin ja esim. Suomen viranomaisten suosittelemat D-vitamiini määrät ovat niin pieniä ,että pitävät juuri ja juuri riisitaudin poissa ja varsinkin näin talvella D-vitamiinin saanti on Suomalaisilla todella heikkoa auringon loistaessa poissa olollaan.

    - Jyrki

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    85

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jyjarvi Näytä viesti
    Itse olen kanssa hankkinut tuolta D-vitamiinia olen tilannut noita 10.000 IU vahvuisia http://www.iherb.com/Healthy-Origins...els/21298?at=0 olen kanssa tutustunut D-vitamiini tutkimuksiin ja esim. Suomen viranomaisten suosittelemat D-vitamiini määrät ovat niin pieniä ,että pitävät juuri ja juuri riisitaudin poissa ja varsinkin näin talvella D-vitamiinin saanti on Suomalaisilla todella heikkoa auringon loistaessa poissa olollaan.

    - Jyrki
    Suomalaiset on vuosisatojen saatossa tottuneet olemaan ilman aurinkoa. Luottaisin ennemmin suomalaisiin suosituksiin näissä asioissa. Ihmisissä on eroja.

     
     
  5. #5
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    5.000 IU D-vitamiinilla mennään täällä. iHerbistä saa muutakin mukavaa, omegaa, multivitaa, magnesiumliuosta jne. Onpa tuolta hammastahnaa ja mustaa saippuaakin tullut tilattua.

     
     
  6. #6

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Kuukauden ikäiselle pojalle annetaan D:tä viisi tippaa päivässä. Tämän takia tullut mietittyä omaakin saantia, joka taitaa olla aika olematon. Kyllähän sitä näin talvellakin varmasti olisi hyvä saada jostain. Olen myös miettinyt, että sukujuureni ovat pitkälti suomessa, eikä aiemminkaan ole moisia tarvittu, niin miksi nyt tarvisi?

    Täytynee tutkia asiaa lisää. Hyvä aihe.

     
     
  7. #7

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Tämä menee sitten lukkoon jos/kun niitä alekoodeja aletaan spämmimään Murotyyliin.

    Foorumin iHerb $5 alekoodi ensitilaajille on LEK166, omia koodeja voi mainostaa jossain muualla.


     
     
  8. #8
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    320

    Re: D-vitamiini ja tilaaminen

    Täytyypä itsekin lähteä tilailee tuolta D vitamiinia. Hyvä että tuli asia puheeksi. Suomen rajoitukset näyttävät menevän joka suhteessa n.10v jäljessä muuhun maailmaan.
    MiniLava , Caravela + Kayfun III ES ,


     
     
  9. #9
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Joku tarttee joku ei.Itse en lisukkeita vetele enkä syö ikinä vihanneksia enkä hedelmiäkään.Maitotuotteetkin poissa olleet jo 7 vuotta vaan viimeksi oli lunssan poikanen 30vuotta sitten intissä.

     
     
  10. #10
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    Joku tarttee joku ei.Itse en lisukkeita vetele enkä syö ikinä vihanneksia enkä hedelmiäkään.Maitotuotteetkin poissa olleet jo 7 vuotta vaan viimeksi oli lunssan poikanen 30vuotta sitten intissä.
    Kukin taaplaa tyylillään

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  11. #11
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Epäilen, jotta kyllä se varastoituu kehoon sillä viime kesänä olin ulkona 5kk yhtä kyytiä..telttailua ja vaelluksia eli aina menossa taivasalla.

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    310

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Onkos joku aloittajan lisäksi nähnyt jotain positiivisia vaikutuksia tuolla D-vitamiinilla näin talvisin?
    Itellä tuppaa olemaan vähän sitä ongelmaa että väsyttää ja on vaikea päästä sängystä ylös näin pimeään vuodenaikaan, riippumatta yöunen määrästä.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    320

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    Joku tarttee joku ei.Itse en lisukkeita vetele enkä syö ikinä vihanneksia enkä hedelmiäkään.Maitotuotteetkin poissa olleet jo 7 vuotta vaan viimeksi oli lunssan poikanen 30vuotta sitten intissä.
    Senhän näkee Avattaresta että lisukkeita ei paljon napsita....vitsi vitsi,oli pakko.
    MiniLava , Caravela + Kayfun III ES ,


     
     
  14. #14

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Tehkää kimppatilaus Kiinasta, sieltä saa halvalla hyvää tämänkin artikkelin kohdalla

     
     
  15. #15
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    36

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja L18 Näytä viesti
    Onkos joku aloittajan lisäksi nähnyt jotain positiivisia vaikutuksia tuolla D-vitamiinilla näin talvisin?
    Ei ? Nää spämmääjät tuppaa mun kokemuksen mukaan olemaan joko jonkun palkkalistoilla, tai sitten jotain muuta mitä kukin voi mielessään aprikoida, en tunne aloittajaa niin jääköön tarkentamatta. Esim Kuuluisa Tohtori Tollonen oli ainakin vielä jokunen vuosi sitten tunnettu tavastaan kaapata kokonaisia foorumeita joko monistautumalla itse tai/ja palkkaamalla tyyppejä kirjoittelemaa ihailevia postauksia tyyliin "paranin skitsofreniastani syömällä E-Pepaa. Halpaa mainostusta ja menee helposti läpi ihmisille jotka uskovat kirjoittajan olevan samaa kohderyhmää kuin itse (saman foorumin jäsen). Muutamilla foorumeilla jouduttiin tekemään melko lailla töitä ennen kuin Tohtori hävitettiin kartalta, erittäin härski tyyli hänellä.

    Anteeksi kriittisyyteni, mutta minulla ei juuri riitä huumorintajua ihmisille jotka haluavat "valistaa" muita (ilmeisesti heidän mielestään tyhmempiä ja lukutaidottomia) ihmisiä omasta totuudestaan ilman että sitä on erikseen pyydetty. Nämä eri vitskut ovat muoti-ilmiöitä. Foorumin nuorempi väki ei varmaan muistakaan aikaisempia innostuksia. Oli aika jolloin kaikki söivät C-vitamiinia, fanaatikot suuriä määriä, vannoen sen varaan ja valistaen muita (tyhmempiä) kuinka paljon se heitä auttoikaan. C-vitskukin on tutkittu ja sillä on ihan oikeita vaikutuksia, vaan eipä sitä silti enää popsita innolla, vaikka se estää flunssan ja ties mitä. Sitten oli A-vitamiini, se paransi syövän. Ex-siippani isä oli ihan oikeassa tutkimuksessa mukana siihen saakka kunnes se keskeytettiin siinä kohtaa kun selvisi että tutkimusryhmästä kuoli porukkaa keuhkosyöpään verrokkiryhmää enemmän.
    Höyrykulut 237,80


     
     
  16. #16
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    No niin, nythän tämäkin ketju vasta näköjään alkaa. Vai onkstää se pressanvaaliketju :-\

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  17. #17

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Härpätin ihan hyvä että suhtaudut kriittisesti, mutta laita ihmeessä jotain lähteitä, jos väität että suomalaisen on terveydelle haitallista syödä D-vitaminiia purkista, tai että siitä ei olisi mitään hyötyä.
    Tuolta tiede.fi sivustolta löytyy runsaasti lähteitä ja miten D-vitamiinista on ollut apua moneen vaivaan, ja mikään rahallinen salaliitto ei ole tässä takana, kuten varmaan huomasit että mainostin iHerb-kauppaa, josta saa vuoden D-vitamiinit 5-10 eurolla, ja josta itse koen olleen suurta apua omalle terveydelle.
    Esimerkiksi Suomi säästäisi arviolta 100miljoonaa vuodessa, jos ihmiset saisivat tarpeeksi D-vitamiinia. Etenkin vanhuksien kuuluisi saada reilusti nemmän D-vitamiinia, koska vähäinen on D-vitamiinin saanti on yhdistetty osteoporoosiin monissa tutkimuksissa.
    Laitteet: eGo-T, SD Keyring
    Tulossa: GLV2 5v, Indulgence

     
     
  18. #18
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Juuri näin, eilen uutisissakin todettiin että Suomalaiset aikuiset saavat liian vähän D-Vitamiinia.

    - Jyrki

     
     
  19. #19
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: D-vitamiini ja tilaaminen

    Valistakaas vähän näissä yksiköissä, puhuitte D-vitamiinipitoisuuksista esim. 10 000 IU ja 5 000 IU.
    Rupesin tutkimaan tollasta poretabletin tuoteselostetta ja siinä on D-vitamiinipitoisuuden kohdalla 5 Ug, joka purkin mukaan vastaa 100 % annoksen päiväsuosituksesta. Onko esim 5 Ug sama asia kuin 5 000 IU?

     
     
  20. #20
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    D-vitamiini ja tilaaminen

    1000 IU = 25ug. Amerikkalainen tapa IU ja eurooppalainen mikrogramma.

    Jaat tai kerrot 40:llä.

    5ug on 200IU ja pitää ehkä keripukin poissa. 100 kertaiset annoksetkin tuota on todella kaukana vaarallisista määristä. 5000IU tai 10000IU päivässä puolen vuoden ajan niin tasot alkaa nousemaan vasta.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •