Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 45

Aihe: Kanger evodin recoilaaminen

  1. #21
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Jos kiinantoleranssi on kohdallaan, niin joo.
    Tosin riittää, että kierrät sen ohuemman langan keskeltä, vastuksettomasta vastuksesta kun ei oikein iloa irtoa.
    KGO & Twist

     
     
  2. #22
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Eipä sotketa, ei ole kieppejä valmiina noissa ego2:n langoissa, itsekin sieltä olen tilannut ja ne tulee ihan suorina.

    Mulla on ässä kymmenkunta noita uudenmallisia atopäitä mutta on jäänyt vähän vähemmälle clearojen käyttö kun on saanu parempia vehkeitä hommattua
    Niinpäs asia onkin! Sekoitin asian noihin FT:n valmiisiin.

     
     
  3. #23
    tein .25mm kanthalilla pumpulicoileja evodiin, ~1.8-2ohm. ei maku erotu kyllä sen enempää ku tehdaspäistä + maistuu vähä erikoiselle oisko jotai vinkkejä noille pumpulicoileille? montakieppiä jne

     
     
  4. #24
    https://www.youtube.com/watch?v=xrvwOf13U-s

    Nyt kokeilin ton mukaan tehä (askel askeleelta samallailla) ja aika samallainen lopputulos ku aijemminkin. Tässä oli ohmeja 2.3-2.5.

     
     
  5. #25
    Höyrypää FinTab's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    532
    Coilin liian pitkä kuivapoltto voi käräyttää eristetulpan pohjasta ja siittä tulee makua.
    Rasvasista/likaisista käsistä taas saa pumpuliin mielenkiintosia makuvivahteita
    Ja saattaa joissain pumpuelissa olla itsessäänkin hiukan sivumakuja.
    Ite oon tehnyt .32 kanthalilla noita 1,2-1,5 ohmisia coileja. Pikkuruuvarin ympärille muistaakseni n.7 kierrosta.

     
     
  6. #26
    koitin kerran sitä kuivapolttoa että kaikki kiepit hohkaa enkä kuivapolttanu pumpulia, enkä omista rasvasia/likasia käsiä Nyt on se outo maku hävinnyt mut silti maku on heikohko jotai coilaus vinkkejä vois ottaa vastaa enemmänki .25mm kanthalia on

     
     
  7. #27
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Sulla saattaa olla liikaa tai liian vähän pumpulia, se on aika tarkkaa. Kokeile myös lisätä ihan rohkeesti tehoja vähän kerrallaan.

     
     
  8. #28
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Sulla saattaa olla liikaa tai liian vähän pumpulia, se on aika tarkkaa. Kokeile myös lisätä ihan rohkeesti tehoja vähän kerrallaan.
    tietäis ensin vähän tarkemmin et mikä on paras coilaus menetelmä, toisessa on nyt 1.1.8ohm 5 kiepin coili ja toisessa on 2.3ohm 12 kiepin "microcoil" Rip tripperssin youtube videon mukaan

    ja pumpulia luulisin et on sopivasti, tai en tiiä, ainaki se meni sillee kivasti sinne sisää ku veti sen, ei repiny coilii vinoo eikä menny hirveen löysästikkää sisää *reps"

     
     
  9. #29
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    En oo huomannu että evodissa ois microcoilista apua, mä teen ite ihan tavallisia coileja. Tosin mä käytän niitä valmiita NR-R-NR-lankoja ettei tuu sitä kumpparin makua.

     
     
  10. #30
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Paras minun mielestä on 0.25 1.4-1.5mm 7-kiekkaa
    Ohmit 1.5ohm nurkissa ja apteekki pumpulit sisää
    Kestää tehoja enemmän kuin on tarpeen ja makua piisaa
    Vie vakio atopäitä 6-0

     
     
  11. #31
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    En oo huomannu että evodissa ois microcoilista apua, mä teen ite ihan tavallisia coileja. Tosin mä käytän niitä valmiita NR-R-NR-lankoja ettei tuu sitä kumpparin makua.
    Tein microcoilin protank mini II , en sit tiiä onko eroja

     
     
  12. #32
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    Paras minun mielestä on 0.25 1.4-1.5mm 7-kiekkaa
    Ohmit 1.5ohm nurkissa ja apteekki pumpulit sisää
    Kestää tehoja enemmän kuin on tarpeen ja makua piisaa
    Vie vakio atopäitä 6-0
    okei, ideoita mikä ois ton 1.4-1.5mm minkä ympärille kierittää?

     
     
  13. #33
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Poranterä, pieni ruuvimeisseli, hammastikku? Onhan näitä.

     
     
  14. #34
    voiko olla mahollista et mul on liian ohut toi metallin pätkä ympärille kiputan ettei mee tarpeeks pumpulia? se menee siihen rungol väliikköön, vaikka niin kyllä varmaa menee hammastikkukin?

    + vedättekö kiepit kiinni toisiinsa vai erilleen?
    Viimeksi muokannut makaroonironi; 10.06.14 kello 22:50.

     
     
  15. #35
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Mä oon kieritelly ruiskun neulan ympärille about kahden ohmin setupin, pumpulit sisään ja vähän siihen päälle, ettei jää rakoja reunoille. Ei se neste siitä mun mielestä sen paremmalle maistu, mutta tehoa voi ajaa huomattavasti enemmän. Kahden ohmin hujakoilla on pysytty egon 2.5 ampeerirajan takia, jos on joku muu virtalähde niin vastus sen mukaan.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  16. #36
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    36
    Tervehdys,

    Kysäsempäs tässä threadissa kun liippaa läheltä että,

    Minkä paksuista kanthalia pitäisi ostaa että saisi tehtyä 1.5-2.0ohmin setuppeja? montako kiekkaa abouttis jne? En vielä omista modia joka näyttäis ohmit niin jotain suuntaa antavia ohjeita olisi nasta saada. Pumpulia ajattelin käyttää, varmaankin apteekista ostan sitä ja tarvitseeko sitä sitten vielä keitellä tai muita taikoja tehdä?

    Kiitoksia taasen etukäteen niille jotka jaksavat vastailla.

    Sami

     
     
  17. #37
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SamiR Näytä viesti
    Tervehdys,

    Kysäsempäs tässä threadissa kun liippaa läheltä että,

    Minkä paksuista kanthalia pitäisi ostaa että saisi tehtyä 1.5-2.0ohmin setuppeja? montako kiekkaa abouttis jne? En vielä omista modia joka näyttäis ohmit niin jotain suuntaa antavia ohjeita olisi nasta saada. Pumpulia ajattelin käyttää, varmaankin apteekista ostan sitä ja tarvitseeko sitä sitten vielä keitellä tai muita taikoja tehdä?

    Kiitoksia taasen etukäteen niille jotka jaksavat vastailla.

    Sami
    Itse väännän ruiskun neulan ympärille 0.25 kanthalia osimoilleen yhdeksän tai kymmenen kierrosta. Muumit on tällöin kahden pinnassa.

    Edit. Yleismittari näyttää kyllä ohmit, jos sellainem löytyy.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  18. #38
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    36
    Kiitoksia tästä!

    Enhämmä omista edes yleismittaria.. pitäisi varmaan sellainen hommata. Tosin ehkäpä tässä piakkoin jo modinkin saa.
    Mitenkäs kun olen kuullut (lukenut) 1.5-2mm poranterän yms ympärille käärittävän niin kuulostaa tuo neula aika ohuelta.. siittä saa vielä punpulitkin läpi kuitenkin?
    Niinno ilmeisesti saa kun kerta niin teet mulla on nuita nestepullon neuloja niin taidanpa sellaisen ympärille pyöräyttää. Ja onkos sillä nyt sitten väliä et koskettaako kiepit toisiaan vai saako vettää tiukkaan nippuun vaan?

     
     
  19. #39
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SamiR Näytä viesti
    Kiitoksia tästä!

    Enhämmä omista edes yleismittaria.. pitäisi varmaan sellainen hommata. Tosin ehkäpä tässä piakkoin jo modinkin saa.
    Mitenkäs kun olen kuullut (lukenut) 1.5-2mm poranterän yms ympärille käärittävän niin kuulostaa tuo neula aika ohuelta.. siittä saa vielä punpulitkin läpi kuitenkin?
    Niinno ilmeisesti saa kun kerta niin teet mulla on nuita nestepullon neuloja niin taidanpa sellaisen ympärille pyöräyttää. Ja onkos sillä nyt sitten väliä et koskettaako kiepit toisiaan vai saako vettää tiukkaan nippuun vaan?
    Tuli nyt sitten oikein mitattua tuo neula ja sen halkaisija on 1.28mm
    Ei siinä evodissa ole hirveästi tilaa, mutta kyllä sinne puolentoists millin poranterällä vielä menee. Kokeile vaikka jollain kahdeksalla kierroksella, jää alle kahden ohmin, mutta ei varmaan paljoa.

    Kierrität mahdollisimman tiukan nipun ja sitte tohotat punaseksi ja puristele pinseteillä tai pihdeillä nipun tiiviimmäksi. Tavoite on saada siitä kiepistä puristuksissa olevan jousen näköinen. Langat ei kuitenkaan saa olla päällekkäin. Pumpuli menee tohon pieneenkin aika näppärästi, kunhan tekee siitä päästä mahdollisimman ohuen. Älä vedä sitä Pumpulia väkisin, se on hyvä kun se liikkuu siellä sisällä kevyehköllä liikkeellä. Ei kuitenkaan mikään patonki tyhjässä varastohallissa meininki.

    Itse laitan vielä coilin päälle ohkasen soiron. Toiset laittavat vain kanavien eteen tukkeeksi pimpulia ja jotkut pärjäävät pelkällä coilin läpimenevällä pumpulilla. Väittäisin että coilin koko vaikuttaa oleellisesti tähän. Kahden millin poranterän ympärille tehty coili tuskin kaipaa fylliä päälle.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  20. #40
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    36
    No kiitokset taasen!

    Aerotankhan se mulla tosiaan mut taitaa samat atomit käydä. Näillä neuvoilla tilaan sitten 0.25 kanthalit ja marssin punpuliostoksille. Ja kunhan saan tuon dna30 modin väsättyä niin ai että on taas mukavaa.

    Kiitokset vielä!

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •