Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 95

Aihe: Sekakäyttö

  1. #21
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    265

    Vs: Sekakäyttö

    Jonkun aikaa pystyin olemaan kokonaankin ilman, mutta stressaava työ teki sen, että nyt menee n. 1-2 tupakkia ja vähän nuuskaa + höyryttely. Pystyn olemaan välillä ilmankin, joten ei kauheaa rippuvuutta ainakaan enää ole ja tupakka maistuu jo pashalle.

     
     
  2. #22
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Sekakäyttö

    Oma kantani on ehdoton ei tupakille ja sekakäytölle. Mutta kukin taaplaa tyylillään.

     
     
  3. #23
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Deez Nutz Näytä viesti
    Tässä tapauksessa voisi sanoa että laatu korvaa määrän. Tehdasrööki nyt on helppo stumppaa koska maku on p*ska ja toimii käytännössä katsoen vain nikotiininkuljettimena, mutta mikään määrä höyryä ei korvaa kunnon tupakan savua. Tehdasröökit ovat tippuneet pois, mutta tuskin luovun (tai edes haluan luopua) satunaisesta piipullisesta ja sikarista, eli kait olen sitten sekakäyttäjä.
    Erittäin hyvin toit asian esille: Eli just näin, elimistö kaipaa just sitä nikotiinia mistä ollaan riippuvaisia, ei se kaipaa sitä paskaa mikä sen mukana tulee vaan se yrittää päästä siitä ylimääräisestä paskasta kaikintavoin eroon. Aivoille riittää se pelkkä nikotiini annos, ja tämä höyrystely jättää aikamonta paskaa pois mitkä rööki tuo mukanaan elimistöön, ja niitä paskoja se elimistö sit yrittää parhaansa mukaan poistaa. Nikotiini tuo aivoille sen tyydytyksen, muu on turhaa.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  4. #24
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    1,043

    Re: Sekakäyttö

    Enpä ole koskaan aikaisemmin edes yrittänyt päästä eroon tupakasta, mutta arvailen, että nikotiini tuskin yksin riittäisi minulle. Mutta kun sen saa osapuilleen samoilla liikuilla kuin tupakastakin niin tuntuisi onnistuvan.

    Itse "sekakäyttöön" en ota kantaa, jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, ja viranomainen sitten lopuksi sanoo mikä olisi ollut oikein.

     
     
  5. #25
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Sekakäyttö

    Sekakäyttö ei minun mielestä suotavaa sillä tuosta saa vastustajat taas asiaa,jotta sekakäyttäjä saa myrkkyjä kaksinkerroin eli on varmaan kiellettävä kokonaan toinen ja se on tietenkin Höyryttely sillä tupakkayhtiöt lobbaa(lahjoo) suuremmilla rahoilla politikkoja

     
     
  6. #26

    Vs: Sekakäyttö

    Mä oon tietynlainen sekakäyttäjä, eli odotan kesää, jotta pääsen nauttimaan taas Havannalaisesta.

     
     
  7. #27
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    211

    Vs: Sekakäyttö

    Toistaiseksi on paineltu pelkästään höyryllä, kuten vanhat veturitkin Eikä ole ollut vaikeata, eikä tee mieli analogisia. Olen ollut enemmän kuin yllättynyt kuinka helppoa on ollut ilman oikeata tupakkaa. Saatan jossain vaiheessa kiittää itseäni vaikka oikein hienolla konjakilla, kunhan tämä pysyy vaikka kuukauden.

     
     
  8. #28
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    7

    Vs: Sekakäyttö

    Heips vaan, minäkin kuulun vielä???, kuinkahan kauan, noihin sekakäyttäjiin.

    Aumulla on ihan pakko saada muutama analoginen, aamupalan ja kahvien kanssa, samoin päivän mittaan menee muutamia analogisia, illalla korvaan suunnilleen joka toisen savun höyryllä.

    Olen nyt kokeillut eri mentoli ja spearmint makuja, myöskin muita makuvaihtoehtoja ja vahvuuksia, eikä sitä oikeaa ole vielä löytynyt, täytyy vielä tilata lisää makuja. Analoginen on minulla mentholi.

    Vajaa viikko käytössä ollut aito eGo, dc tankit ja dual coil kartot, tankit minusta antaa paremmat höyryt.
    Aloitin harrastuksen pienellä ja näppärällä höyryttäjällä, olen myös tyytyväinen tuohon laitteeseen.

    En ota siitä paineita, jos en pääse kokonaan analogisesta eroon, vaikka sitä toivonkin, olen kuitenkin poltellut lähes 40 vuotta, 1-2 askia päivässä.

    Aidosti olen iloinen niiden puolesta jotka ovat päässet sähkötupakan avulla eroon analogisesta.
    Kiitos näistä sivuista, luen näitä päivittäin ja olen saanut täältä paljon hyviä neuvoja ja ohjeita sekä kannustusta tähän höyryttely kokemukseen.....

     
     
  9. #29
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    298

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Orloc Näytä viesti
    Outoa sinänsä, kun olen aina luullut että se riippuvuus on vain nikotiini eikä mikään tavan orjallisuus.
    Harvempi ihminen sitä ymmärtääkään. :-\

    Itse pääsin irti tavoista, lähinnä ulos ramppaamisesta, muutaman viikon sisällä.

     
     
  10. #30

    Vs: Sekakäyttö

    Tupakassa on beetakarboliineja, jotka ovat b tyypin mao estäjiä. Tämä tarkoittaa sitä että tupakan sisältämä nikotiini imeytyy tehokkaammin, kuin esim. e-savukkeesta. Tämän takia otaksun että nikotiinipitoisuuksien on oltava korkeammat e-savukkeissa. MAO estäjät ovat myös luonnon omia psyykelääkkeitä, joten ounastelin tupakoinnin lopetettuani että mielialat saattavat heilahdella, kun MAO estäjien annostelu jätettiin pois.

    On myös huomionarvoista muistaa että tupakkaan lisätään muita riippuvuutta aiheuttavia aineita, joiden puutostilaa ei luonnollisestikaan voi korvata e-savukkeella. Eli siis vaikka nikotiiniriippuuudesta niin paljon tupakan kohdalla puhutaankin, näkisin että kyse ei ole pelkästään siitä.

    Olen saanut oppia tästä itse hyvin karvaalla tavalla, sillä kaverin luona kaljotellessani olen joutunut hengittämään passiivisesti tupakan savua, vaikka olen samanaikaisesti höyrytellytkin. Tällöin höyrystä saatava nikotiinikin on tuntunut nousevan päähän todella nopeasti.
    Tasan tunnin päästä kaverilta poistuttuani alkoi tekemään mieli aivan älyttömästi tupakkaa ja nimenomaan analogista savuketta, vaikka höyryttelinkin koko ajan entiseen malliin. Nikotiini ei helpottanut tuota tupakanhimoa, oli pakko vaan kärvistellä ja pysyä päättäväisenä. Tarve polttaa haihtui kuitenkin parissakymmenessä minuutissa, mutta olotila oli aikaslailla vaikea koko tuon ajan.

    Sittemmin olen pysynyt loitolla kaverin kämpiltä. Sääli sinänsä, mutten halua kokea tuota riippuvuuden tunnetta enää koskaan. Se nyt on jäänyt epäselväksi johtuiko tuo tupakan beetakarboliineista vai jostakin kemiallisesti lisätystä myrkystä. Onhan toki myös mahdollista että passiivisesti elimistööni päätyneet MAO estäjät saivat e-savukkeen höyrystä nautitun nikotiinin tarpeeni nousemaan pilviin niin että keskushermostoni vaati yhtä suurta nikotiinin annostelua jatkossakin. Kun tunnin kuluttua MAO estäjiä ei elimistööni enää mistään tullut, höyrystimestä saatava nikotiini ei enää riittänytkään ja näin koin nikotiininvieroitusoireita, kunnes keskushermostoni tottui vähitellen pienempään nikotiiniannostukseen. Epäilen tosin että MAO estäjät voisivat olla asialla, sillä olen ymmärtänyt etteivät ne poistu elimistöstä näin nopeasti. Tosin, en ole tutkinut asiaa sen tarkemmin, enkä tiedä kuinka savun mukana nautitun MAO estäjän toiminta mekanismi eroaa esim. oraalisesti nautitusta.

    Selvää kuitenkin on, että tupakointi ei ole synonyymi nikotiiniriippuvuudelle, vaan pikemminkin tietylle kemikaalikoktailille.
    Tämän lisäksi haluan mainita etten koe sielua raastavaa riippuvuutta e-savukettani kohtaan. Höyryttelen toki heti aamusta alkaen, mutten tunnu tekevän sitä pakonomaisesti. Hiukan lyhkäisiksi jääneiden yöunien jälkeen koitan herättää vireystilani nikotiinilla ja silloin tulee käyttäydyttyä kuin mikäkin röökikeuhko. Höyry nousee niin ettei paremmasta väliä. Koskaan en kuitenkaan tunnu saavan sellaista nousua ja raukeutta tulevan kuin mitä muistelen aina, jokaikinen aamu tupakoinnin minulle antaneen.

     
     
  11. #31

    Vs: Sekakäyttö

    Mä sain kiitettävän lyhyessä ajassa tupakkariippuvuuteni vaihduttea höyryttelyriippuvuudeksi. 4 ekaa päivää tupakkaa teki mieli koko ajan, ja pari tupakkaa päivässä poltinkin. Viimeinen tupakka vain maistui niin pahalle, ja kihahti nuppiin aivan liian lujaa. Sen jälkeen ei enää pahemmin tehnyt mieli analogista.

    Laitteistoa on nyt kotona Bolt käytössä ja Ego varalla. Nesteitä on pieni mutta riittävä kokoelma. Omaa suosikkilitkua vieläkin haeskelen. Edelleenkin (analogisten mentholien käryttelijänä) tupakka-menthol makuja yhdistämällä olen saanut itselleni parhaiten sopivat maut. Esim 3/4 genesis tobacco, 1/4 genesis menthol. Vahvuutena 18 mg.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  12. #32
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Valopallo Näytä viesti
    Koskaan en kuitenkaan tunnu saavan sellaista nousua ja raukeutta tulevan kuin mitä muistelen aina, jokaikinen aamu tupakoinnin minulle antaneen.
    Tuo! Tuo on kyllä ihan totta!

    En savuttele enää analogisia, ja tuota fiilistä ilman tulee kyllä ihan hyvin toimeen, mutta nyt kun sanoit, niin tuollainen ilmiö kyllä oli aamuisin aina!

    Toinen: Kun tarpeeksi röökitteli, niin alkoi tuntua ettei veri kierrä enää. Siihen auttoi kalja.

    Nyt enää höyryttelen, ja kaljaakaan en enää ota yhtään. Kaljan pois jäänti kyllä johtuu jostain muusta kuin höyrytyksestä, mutta tähän samaan syssyyn se tuli sekin sopivasti.

    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  13. #33
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    30

    Vs: Sekakäyttö

    Itse olen tuohon aamun ensimmäiseen varautunut aina vähän väkevämmllä nesteellä(24mg), jolla aika hyvin saa korvattua "aamusahut" mutta eihän sekään sama ole...

     
     
  14. #34
    Höyrykonkari djkettu's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    219

    Vs: Sekakäyttö

    Vajaat pari viikkoa sekakäyttäjänä, eikä tupakki enää oikeen maistu. Kun on koko päivän ketjuhöyryttänyt, ei tupakasta saa enää mitään hittiä, tuntuu kovin turhalta hommalta. Eikä maistu edes kauhean hyvältä. Välillä vaan tekee mieli...

     
     
  15. #35
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Sekakäyttö

    Itsekin alussa sorruin jonkin verran sekakäyttöön (lähinnä satunnaisia imuja tupakoivilta kavereilta) mutta kun kerran lopetetaan niin lopetetaan kunnolla, mitäpä sitä itseään kiusailemaan.
    Parhaiten auttaa jos omaa riittävän suuren makuarsenaalin. Samaan makuun saattaa kyllästyä hyvinkin nopeasti eikä höyryttely enää maistu.
    Tarpeeksi monipuoliset maut ja riittävän vahvat nesteet niin ei sitä tupakkia kyllä tee mieli!

     
     
  16. #36
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Sekakäyttö

    Ja sekakäyttö altistaa paljon enemmän syövälle ja muille.Kun ne höyryttelynesteiden ja oikean tupakan syöpää aiheuttavat aineet ei ole samoja.

     
     
  17. #37
    Höyrypää waakneri's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vihti
    Viestit
    419

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    Oma kantani on ehdoton ei tupakille ja sekakäytölle. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
    Tämän allekirjoitan minäkin, ei voi ajaa kahta mopoa yhtaikaa, mutta kukin tyylillään toki.
    Itseltä loppui 15vuotinen tupakointi kuin seinään.
    iStick TC60 - iStick 30w - eVic VT - 2xVTC Mini - Pico - AiO - Releaux 2/3 - Alien
    SubtankMinix2 - Maganusx2 - Scylla - Engine - Merlin - Engine nano
    ...olen aina IFK !

     
     
  18. #38
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    265

    Vs: Sekakäyttö

    Alku meni hyvin, mutta nyt on tullut poltettua puoli askia/päivä höyryttelyn lomassa. Aamu ja iltapäivä ruokailun jälkeen on vaikeinta aikaa ja nyt täytyy kokeilla vahvemmilla nikotiineilla höyryttelyä. Motivaatio savuttomaan elämään on kuitenkin todella kova.

    Muokkausta: Nuuskaa menee myös päivittäin, mutta vähän, noin 0-3 pussukkaa päivässä.

     
     
  19. #39
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    290

    Vs: Sekakäyttö

    Minä olen toistaiseksi sekakäyttäjä. Eka oikea höyrytin tuli hommattua alle kuukausi sitten ja tänä aikana olen pikkuhiljaa siirtynyt tupakan poltosta vapotteluun. Pakkohan tässä on olla jonkinlainen siirtymäkausi, kun omasta mielestä mitään ei ole hyvä lopettaa kuin seinään. Töissä pelkästään vapottelen, mutta kotona menee vielä 1-5 tupakkia per päivä. On se kuitenkin saamarin moisen vähemmän kuin aikaisemmin.

     
     
  20. #40
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Hämeenlinna(kotoisin lapland)
    Viestit
    61

    Vs: Sekakäyttö

    Olen aika paljon lukenut ulkomaisia foorumeja; kyllä se aika yleistä on. Mutta siirtymäkausi tuntuu olevan max 3kk, eikä
    siinä lopulta muuten mieltä olisikaan.
    Voisinhan vaikka sanoa, että poltan vain 3 röökiä päivässä( ja todellisuudessa stiimaan 9 tuntia, ihosta 70 prossaa on täytetty
    nikkilaastareilla, jööti huulessa alati, aamiaiseksi nikotiini-inhalaattorimuroja jne ).
    "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits-

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •