Sivu 1 / 5 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 95

Aihe: Sekakäyttö

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    57

    Sekakäyttö

    Tiedän että tarkoitus olisi päästä tervakeuhkoista vallan kokonaan eroon mutta jostain kumman syystä se savuke tulee kaivettua esiin jossain vaiheessa. Kauhea morkkis suorastaan kun näkee tuhkakupin jossa on 3 tumppia. Joskus menee jopa 10 mutta ei se entisen 40 savukkeen jälkeen niin pahalta silti tunnu.

    Ja aina pitää olla tervaröökejä varastossa, muuten iskee ahdistus. Outoa sinänsä, kun olen aina luullut että se riippuvuus on vain nikotiini eikä mikään tavan orjallisuus. Mutta on se savuttelu näköjään jokin itseisarvo, mikä tahansa mielenkuohahdus niin siitä tulee heti että "no rööki huuleen".

    Kuinkahan moni on seinään lopettanut? Mä en näköjään pysty

     
     
  2. #2
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Sekakäyttö


    Mä en ole kessuttanyt yhtäkään, jos vain on ollut toimiva höyryke saatavilla.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  3. #3
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Sekakäyttö

    Liian miedot nesteet jo stupakkaa tekee mieli.Minulla loppu seinään tupakointi.

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    57

    Vs: Sekakäyttö

    Itellä yks puolen röökin mittanen lipsahdus kolmantena höyryttelypäivänä: Rupesin säätämään aton lankaa ja tökkäsin sen vahingossa aton sisään. Paskoilla pihdeillä yritin irrottaa sitä aton piikkiä, jolloin se meni littanaks - iski aivan armoton vitutus ja painelin röökille - maistu niin kauheelta, että tumppasin siihen ja nyt onkin reilu 3kk ilman analogisia.

    Pitää kyllä myöntää että ensimmäisen 1-2 viikkoo välillä tuli sellanen olo että pitäis saada oikeeta röökiä, mutta siihen autto ahkera 24mg:sen höyryttely (vara-aski oli matkassa sen n. pari viikkoo ja sitte annoin senkin pois).

     
     
  5. #5
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    57

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Mä en ole kessuttanyt yhtäkään, jos vain on ollut toimiva höyryke saatavilla.
    Ehkä se on se "olon räjäytys" jota kaipaa. Kumma kyllä. Kai se on niin että jos 20 vuotta iskee itseään kirveellä päähän, sitä ei tahdo lopettaa :P

     
     
  6. #6
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    57

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja xhmt Näytä viesti
    Itellä yks puolen röökin mittanen lipsahdus kolmantena höyryttelypäivänä: Rupesin säätämään aton lankaa ja tökkäsin sen vahingossa aton sisään. Paskoilla pihdeillä yritin irrottaa sitä aton piikkiä, jolloin se meni littanaks - iski aivan armoton vitutus ja painelin röökille - maistu niin kauheelta, että tumppasin siihen ja nyt onkin reilu 3kk ilman analogisia.

    Pitää kyllä myöntää että ensimmäisen 1-2 viikkoo välillä tuli sellanen olo että pitäis saada oikeeta röökiä, mutta siihen autto ahkera 24mg:sen höyryttely (vara-aski oli matkassa sen n. pari viikkoo ja sitte annoin senkin pois).
    Juu sekin että saavuttaa luottamus näihin vehkeisiin. Vähän semmonen fiilis että mitä jos akku sippaa tai saattori hajoaa tai neste onkin niin pahaa ettei sitä voi hönkiä. Mutta parempi kai pikkuhiljaa kuin ei ollenkaan. Huomasin eräänä päivänä kun olin ollut 4 päivää ilman tervaa, että portaissa kävely ei tuottanut mitään ongelmia. Normaalisti jään suurinpiirtein huohottamaan ja keräämään happea.

     
     
  7. #7
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    1,043

    Vs: Sekakäyttö

    Mulla jäi tupakka siihen kun sain höyryttimen kouraan, ja ihmettelen asiaa suuresti. Kai se sitten oli jonkinlainen tahtotila, visio ja missio. Ja usko, luulisin. Mikään erinomaisen vahva luonnekaan en ole, sillä ei voi selittää mitään. Enkä edelleenkään uskalla sanoa että olisin lopettanut, pidempi tauko tää vielä toistaiseksi on.

    Minkävahvuisia nesteitä höyryttelet, onko laitteet kondiksessa? Kaipaatko enemmän kurkkutuntumaa, kenties? Maku?

    Aamuisin tuntuu että pitää saada vähän vahvempaa höyryä (muttei kurkkuosumaa...) ettei menisi itkupotkuraivareiksi, mutta päivän mittaan sitten tarve heikkenee, nesteet laimenee ja höyryttely vähenee. Jos illalla tulee otetuksi hapanta niin sitten höyryää jatkuvasti, paitsi jos on pelisessiot - ei vanha kerkiä kun pitää niitä zombeja sun muita öttiäisiä tarkkailla kaksin käsin

    Ei tästä mitään morkkiksia kannata ottaa, v***ttaa vaan entistä pahemmin, ja siihen vaivaanhan sitä röökiä oli tapana vetää. Menee niillä mitä on, jos höyryttely ei ole se oma juttu niin sitten se ei vaan ole. Valinnanvaraa kyllä on niin kamojen kuin makujenkin suhteen, jospa Se Oikea ei ole löytynyt vielä?

    Tsemppiä!

     
     
  8. #8

    Vs: Sekakäyttö

    Sinuna en ottaisi mitään paineita jos perinteinen ei lopu kuin seinään. Kaikki vähempi on kuitenkin kotiin päin ja kun saa sen luottamuksen vehkeisiin ja löytää itselle maistuvat sekä oikean vahvuiset nesteet niin huomaat kyllä, ettei sitä röökiä enää tee mieli polttaa.

    Itse onneksi pystyin jättämään röökit samantien pois kun ensimmäiset digitaaliset saapuivat 4kk sitten ja kertaakaan ei ole tullut röökiä edes maistettua. Kavereita kyllä löytyy molemmista kategorioista. Osa onnistui lopettamaan samantien ja osa vetää sen ~5 tupakkia päivässä. Omat vanhemmat ovat pystyneet vähentämään tuohon määrään 2 askia/päivä tahdista ja olen todella tyytyväinen ja uskon, että molemmat vielä lopettavat vielä kokonaan jossain vaiheessa.

    edit. Tulipa aika samoja mietteitä vps:n kanssa.

     
     
  9. #9

    Vs: Sekakäyttö

    Pelko on vain uskon puutetta Höyry hoitaa täysin asiansa, käyttömukavuus vain on niin paljon hankalampi, että tartut turvalliseen paperossiin. Mieti vain miksi hommaan alunperin ryhdyit ja totuttele rentoutumaan höyrykkeen kanssa.

     
     
  10. #10
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    64

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vps Näytä viesti
    Mulla jäi tupakka siihen kun sain höyryttimen kouraan, ja ihmettelen asiaa suuresti. Kai se sitten oli jonkinlainen tahtotila, visio ja missio. Ja usko, luulisin. Mikään erinomaisen vahva luonnekaan en ole, sillä ei voi selittää mitään.
    Mä niin allekirjoitan tuon. Täysin!


     
     
  11. #11
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    57

    Vs: Sekakäyttö

    Joo. Viisaita sanoja. Samaan hengenvetoon on sanottava, että pikkasen pelkään sitä yskää joka puhdistaa keuhkoja. Muutama analoginen silloin tällöin pitää sen vaivan poissa

    Nehän esim. työpaikalla katsovat semmosta köhisijää vähän vinoon. Miettivät että tuo polttaa ihan liikaa = )

     
     
  12. #12
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    1,043

    Vs: Sekakäyttö

    Ai juu - tausta-aivokin on kaiketi hyväksynyt sen ettei savua tule. Näin tässä jokin aika sitten unen, jossa työpäivää oli mennyt parisen tuntia, ja kaivoin sitten tavan mukaan tupakit taskusta. Olin just sytyttämässä kun hoksasin että "enhän mää polta... ja perkele, sähkövehkeet kotona. Mutta kai mää tän loppupäivän selviän".

    Tuli muuten ykkösfiilikset siitä unesta, toivon samanlaisia sullekin

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    57

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vps Näytä viesti
    Ai juu - tausta-aivokin on kaiketi hyväksynyt sen ettei savua tule. Näin tässä jokin aika sitten unen, jossa työpäivää oli mennyt parisen tuntia, ja kaivoin sitten tavan mukaan tupakit taskusta. Olin just sytyttämässä kun hoksasin että "enhän mää polta... ja perkele, sähkövehkeet kotona. Mutta kai mää tän loppupäivän selviän".

    Tuli muuten ykkösfiilikset siitä unesta, toivon samanlaisia sullekin
    Joo no pitää ryhtyä näkemään semmosia unia. Onhan se aikamoinen elämänmullistus tämä, ja sitä ei kaikki heti tajua. Työpaikalla kun juttelee niin tärkein pointti niille tuntuu olevan, että tuleeko se halvemmaksi. Keuhkot ei paina vaakakupissa paljoa :

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari Nyx's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    306

    Vs: Sekakäyttö

    Sama juttu, tyssäs kun seinää ja ihmettelen itekkin, vaikka onkin vaa 5 vuotta tupakointia takana. pari imasua otin normitupakasta uutena vuotena mutta en sen enempää.

     
     
  15. #15
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Sillan toisella puolella.
    Viestit
    15

    Vs: Sekakäyttö

    Tässä tapauksessa voisi sanoa että laatu korvaa määrän. Tehdasrööki nyt on helppo stumppaa koska maku on p*ska ja toimii käytännössä katsoen vain nikotiininkuljettimena, mutta mikään määrä höyryä ei korvaa kunnon tupakan savua. Tehdasröökit ovat tippuneet pois, mutta tuskin luovun (tai edes haluan luopua) satunaisesta piipullisesta ja sikarista, eli kait olen sitten sekakäyttäjä.

     
     
  16. #16
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    57

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    Liian miedot nesteet jo stupakkaa tekee mieli.Minulla loppu seinään tupakointi.
    Joo ei alle 24 toimi. Monet näköjään ajattelee että jos edes vähän saisi sitä nikotiinia ja pettyvät sitten.

     
     
  17. #17

    Vs: Sekakäyttö

    Itsellä oli tarkoitus vähentää polttamista ja on kyllä vähentynyt. Ennen 25-30 tupakkaa päivässä, nyt 5-10. Kummasti ruvennut tuo tupakka maistumaan pahalle, mutta tapa on kyllä tiukassa. Olen jopa käynyt tavan vuoksi parvekkeella höyryttämässä että saisi tunteen että on käynyt tupakalla Mutta varsinkin aamulla tuntuu että tarvii sitä tupakkaa...

    Olen tyytyväinen jo vähentämiseen, jos loppuu itsestään ilman suurempaa riehumista niin sitten loppuu. En ota paineita asiasta ainakaan tässä vaiheessa.

     
     
  18. #18
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    57

    Vs: Sekakäyttö

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrytyttö Näytä viesti
    Olen tyytyväinen jo vähentämiseen, jos loppuu itsestään ilman suurempaa riehumista niin sitten loppuu. En ota paineita asiasta ainakaan tässä vaiheessa.
    Ditto. Ei suurempaa numeroa tehdä asiasta kai. Huomaan vaan tuhkakupista että aika vähän niitä tumppeja on. Ehkä ne tumpit loppuu kokonaan ja tilalle joku karto pehmolelun näkönen :P
    Vaan ne keuhkot ei vissiin puhistu jos röökää

     
     
  19. #19

    Vs: Sekakäyttö

    Minä tilasin ensimmäisen satsin syyskuun alussa ja käytin sitä lähinnä kotona lasten valveillaoloaikana, kun en heidän aikanaan tupakkaa ole poltellut. Aikaisemmin olin käyttänyt nikotiinipurkkaa tuohon tarkoitukseen. Jatkoin noin suunnilleen pari kuukautta ja sitten huomasin valitsevani höyryttelyn välillä silloinkin, kun analoginenkin olisi ollut ok. Kätevämpää oli höyrytellä koneen ääressä kuin lähteä ulos illalla tai töissä. Palaverien välissä saattoi höyrytellä, eikä tarvinnut ehtiä hakea takkia toiselta puolelta toimistoa ja kiiruhtaa pihalle. Lakkasin stressaamasta, riittääkö röökit seuraavaan kauppareissuun, kun aina saattoi höyrytellä niiden loppumisen jälkeen ennen sitä seuraavaa kauppareissua. Muutamassa viikossa analoginen jäi suureksi yllätyksekseni pois käytöstä kokonaan. Jonkin aikaa kanniskelin röökiaskia mukanani, mutta sitä ei tehnyt mieli polttaa. Nyt on menty ilman analogista vähän reilut kaksi kuukautta.

    Minulle tärkeää oli se, että laitteita alkoi olla riittävästi. Jos yksi hajoaa, tilalle on aina tarjolla uusi akku, uusi laturi jne. Tuon alkujakson aikana löysin myös ne nesteet, joilla pärjään ja joita sitten ostin tarpeeksi. Nyt ei haittaa, vaikka jokin hutiostos tulisi nesteidenkin kanssa, koska en ole koskaan noiden pelkkien kokeilunesteiden varassa vaan kaapista löytyy aina riittävästi perusnesteitä arkikäyttöön.

    Itse siis en ottaisi stressiä sekakäytöstä. Jokainen polttamatta jäänyt analoginen on plussaa. Itselle tämä on eka kerta, kun tupakan poltto on loppunut niin, että ei tarvitse taistella vaan tuntuu siltä, että on saanut vaihtaa parempaan.

     
     
  20. #20
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Sekakäyttö

    On minulla toppa tupakkaa+tulitikut ja 2 Rizlaa pakattuna tyhjiömuovipakkaukseen.Säilyy vuodenkin hyvänä ja on mukava tietää,jotta tossa seinäällä se naulassa roikkuu koko ajan jos tarvetta joskus.

     
     
Sivu 1 / 5 12345 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •