Sivu 1 / 5 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 87

Aihe: Miksi luovuin sähkötupakasta

  1. #1

    Miksi luovuin sähkötupakasta

    Olen poltellut tupakkaa jo 35 vuotta ja olen täysin riippuvainen siitä. Polttelen n.35-40 tupakkaa päivässä, joten
    alkoi olla tarvetta löytää korvike sille.

    Ensin kokeilin nikotiinipurkkaa, mutta se aiheutti runsasta syljeneritystä, jota sitten joutui nieleskelemään.
    Tämä taas sai aikaan vatsavaivoja, joten lopetin sen. Ei ollut siis hyvä.

    Kuulin sitten e-tupakasta (sähkötupakka jne.) Sitä kehuttiin kovasti, varsinkin foorumeilla ja joillain se tuntui
    olevan varsinaista välineurheilua kirjoituksista päätellen. Siispä tilaamaan.

    Aluksi savuttelu tuntui ihan asialliselta, mutta pikku hiljaa alkoi makea neste ja maku kuvottaa minua.
    En päässyt tunteesta eroon, joten lopetin sen käytön. Ei siis sekään hyvä.

    Siispä päätin odotella "järjestelmän" kehittymistä ja tutkimuksia nesteiden pitkäaikaisvaikutuksista.

    Aiheesta voi lukea lisää http://www.suomenash.fi/fi/tupakkatu.../sahkotupakka/

    Mursu
    Kaikkea sattuu, toivottavasti ei liian usein.

    Kotisivut http://taakka.net ja http://esavuke.arkku.net

     
     
  2. #2

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Niitä nesteitä saa kyllä erilaisia niin ei luulisi makuihin kyllästyvän. Ja ASHiä ei kannata uskoa, paskapropagandaa eivätkä tiedä mistään mitään.

     
     
  3. #3
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Kuuluu samaan kategoriaan eläinterroristi sivujen kanssa.Eli täyttä paskaa.

     
     
  4. #4

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Saattaa olla, että eri mauista syntyy myös eri efekti. Saatan joskus kokeilla.
    Kaikkea sattuu, toivottavasti ei liian usein.

    Kotisivut http://taakka.net ja http://esavuke.arkku.net

     
     
  5. #5

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    joo eihän e-savuke aitoa asiaa voita mutta kun on pakko tehdä valintoja teveytensä puolesta niin silloin tämä toimii ps en ole koskaan tupakoinut maun vuoksi ja onhan noita nesteitä jotka eivät ole niin makeita esim itselläni toimii vg pohjaiset paremmin kuin pg pohjaiset ja voin myös sanoa että jos olet mallutellut 35v niin noilla e-höyryttimen pitkäaikais vaikutuksilla ei varmastikkaan ole hirveästi merkitystä tapauksessasi, italialaistutkimukse mukaan höyryttely on kuitenkin 1800 kertaa vaarattomampi vaihtoehto kuin tupakka.

     
     
  6. #6

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    No en ole luopunut kokonaan e-savukkeesta mutta pidän taukoa, olen ennenkin pitänyt. Syy on se että huolestuttaa kuitenkin nuo pitkäaikaisvaikutukset, kun kuitenkin aiheuttaa nenän tukkoisuutta, ja limaa nieluun. Nikotiini varmaan sitä aiheuttaa osaltaan, mutta pystyn elämään myös 0-nesteillä tyytyväisenä höyrytellen, MUTTA myös e-neste aiheuttaa mielestäni samaa tukkoisuutta. Tukkoisuus aiheuttaa tulehduksia ja tulehdukset astmaa ja keuhkoahtaumaa. Jos tulisi tutkimustuloksia ettei höyry aiheuta mitään vakavempaa niin olisin kiitollinen

     
     
  7. #7

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Hei Mursu! Ikävää, että kokeilusi päättyi pettymykseen. Kyllähän tämä on selvästi välineurheilua niin laitteiden kuin nesteidenkin suhteen. Itse ehdin polttaa yli 25 vuotta yli askin päivässä ja ensimmäiset laite- ja nestevalinnat saivat minutkin epäilemään touhun mielekkyyttä - ja minä aloitin sentään eGo-T:llä, enkä sillä tyypillisellä minimallilla. Vasta kun hankin kovemmilla jännitteillä kukkuvan laiteen ja kuivia tupakkamakuja - ja hyväksyin, että tässä ei voi täysin imitoida tupakointia - sain rauhan. Nykyään minulla ei ole halua palata tupakointiin, sillä tämä tuntuu kaikessa vaihtelevuudessaan paljon paremmalta, terveysvaikutuksista nyt puhumattakaan. Olisi mukava kuulla, millä välineillä ja nesteillä kokeilit?

     
     
  8. #8
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    onko IHAn pakko ?

    EDIT: kyllähän tästä jotain helmeä saattaa sittenkin kehkeytyä, ammuin liian nopiasti
    .

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  9. #9
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    14

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Itse poltin tavallista tupakkaa karvan verran alle 20 vuotta ja pidän e-savukkeita huomattavasti mieluisampana vaihtoehtona ihan joka suhteessa. Voi olla, että omaan suhtautumiseeni vaikuttaa paljon se, etten ole missään vaiheessa päättänyt lopettaa tupakointia tai tehdä e-savukkeesta puhtaasti korviketta, sen sijaan olen vain vaihtanut parempaan vaihtoehtoon. Uskoisin että edellä mainittu on erittäin iso vaikutin siihen, ettei ole tullut henkisesti mitään ongelmaa siirtymässä, homma on niin pirusti helpompaa kun ei joudu lopettamaan analogisten polttamista pakosta vaan omasta vapasta tahdosta ja uteliaisuudesta.

    Olen huomannut pari muutakin tärkeää pointtia nyt kun useat tuttuni ovat siirtyneet tai ainakin kokeilleet höyryttelyä ja olen heitä opastanut. Eli varsinkin ensimmäisen laitteen laadulla on ihan helvetin iso merkitys. Jos ensimmäinen laite on vuotava ja vaikeasti käytettävä halpakopio, jää homma todella helposti siihen paikkaan. Toinen juttu on tarpeeksi monipuolisen nestesetin hankkiminen heti alkuun. Vaikka asiaa yrittää kuinka painottaa, eivät monet usko siihen, etteivät omat muusta yhteydestä tutut makutottumukset välttämättä pädekkään e-nesteissä. Ehkä kaikkein vaikeinta on ollut houkutella vihreää tupakkaa polttavat kokeilemaan jotakin muutakin kuin pelkkiä mentholeita.

    Makea pohjanesteen maku saattaa olla tietty sellainen jota en vain enää huomaa silkkaa hyvää onneani, mutta uskon silti aika isolla varmuudella siihen, että laadukkaat nesteet ja hyvät välineet poistavat tuon pohjanesteen epämiellyttävyyden jokaiselta. Pitänee vielä tässä yhteydessä todeta, että laadukkaat ja hyvät välineet/e-nesteet eivät automaattisesti tarkoita kalleimpia mahdollisia.

    Yllä olevasta jeesustelusta huolimatta on myös todettava ettei höyryttely vain yksinkertaisesti sovi kaikille ja väkisin on hommaa turha jatkaa.

    Parempaa onnea höyryttelyyn Mursulle jos vielä joskus hommaa kokeilee.

     
     
  10. #10

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Ensiksi minun tapauksessani on jo sama millä metodilla saan nikotiinin keuhkoihin, pääasia on että "nikkikset" hoituu.

    Arvelluttaa tuo kiinalaisten (kait pääasiassa) tuottama neste. Varmaan muistetaan kiinalainen maitojauhe/äidinmaidonvastike,
    joka myrkytti lukuisia lapsia.

    Ostin Riva 510-laitteen ja tupakanmakuista 24 mg:n pg-nestettä. Laitteessa ei siis ole automaattiakkua.

    Ensimmäisenä päivänä leijuin nikotiinihumalassa, vaikka olen tottunut nikotiiniin ja tavalliset tupakat jäivät noin viiteen kappaleeseen. :-X

    Vähitellen siirryin takaisin kokonaan sätkänkäärimiseen.

    Mursu
    Kaikkea sattuu, toivottavasti ei liian usein.

    Kotisivut http://taakka.net ja http://esavuke.arkku.net

     
     
  11. #11
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Miksi et alkanut itse sekoitteleen.Löytyy ihan Nikotiiniliuosta joka tehty Eu alueella+ mausteet vaikka Jenkeistä ja PG/VG neste apteekista.Ei ole yhtään Kiinalaista tuossa.

     
     
  12. #12

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Reilu 20 vuoden tupakoinnin jälkeen siirryin lokakuussa sähkötupakkaan. Satunnaisina humalailtoina olen testannut perinteistä, mutta todennut ettei siitä ole enää minun tuotteeksi.

    Otsikon aiheeseen: Puolivahingossa olen ollut nyt 20 päivää ilman höyryjä, mutta en vielä uskalla puhua kokonaan nikotiinista tai sähkötupakasta luopumisesta. Sähkötupakka kuitenkin auttoi rikkomaan perinteiset tavat kuten kahvisavut, mikä on helpottanut olennaisesti tapatupakointia. Myös tipaton tammikuu on helpottanut asiaa.

    Pidän kuitenkin laitteen aina toimintavalmiina jos heikko hetki tulee. Hyväksyn myös täysin jos minusta tulee viihdehöyryttelijä.

     
     
  13. #13
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanukas Näytä viesti
    Syy on se että huolestuttaa kuitenkin nuo pitkäaikaisvaikutukset, kun kuitenkin aiheuttaa nenän tukkoisuutta, ja limaa nieluun. Nikotiini varmaan sitä aiheuttaa osaltaan
    Omalla kohdalla taas toi nenän tukkoisuus ja lima on täysin hävinnyt höyryttelyn myötä. Olethan tietoinen, että PG-nesteet ei sovi kaikille?
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  14. #14

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    Miksi et alkanut itse sekoitteleen.Löytyy ihan Nikotiiniliuosta joka tehty Eu alueella+ mausteet vaikka Jenkeistä ja PG/VG neste apteekista.Ei ole yhtään Kiinalaista tuossa.
    Täytyy myöntää etten ole perehtynyt sen paremmin kaikkiin mahdollisuuksiin, idea on toteuttamiskelpoinen. Nesteet tietenkin muualta, kuin
    Kiinasta, eikä kiinalaisvalmisteisia.

    Mursu
    Kaikkea sattuu, toivottavasti ei liian usein.

    Kotisivut http://taakka.net ja http://esavuke.arkku.net

     
     
  15. #15

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Aikas paljon tuntui olevan ennakkoluulo pohjalla nämä asenteet , ash oli saanut taas pari uhria jymäytettyä .Minulla on astma ja ahtaumaakin ja kumpienkin tila on nyt parempi kuin koskaan tupakoinnin aikana puhumattakaan että hajuaistini on palautunut ja muutenkin on mieli vireä ja jaksaa mennä mutkasta tietä näkymättömiin.se että olisi nokka tukossa kaiken aikaa ei pidä paikkaansa ainakaan minulla ,höyryttelyä takana yli 5kk .Ps pg an antibakteerinen vaikutus joka päin vastoin estää noita tulehduksia tietääkseni , et tälläistä 8)

     
     
  16. #16

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Minusta on jotenkin hupaisaa, kun analogisia vuosia imeneet pohtivat pää punaisena kiinalaisnesteitten laatua. Tiedossahan kuitenkin on mitä tupakkayhtiöt noihin ainakin tunkevat, puhumattakaan niistä aineista mitä sieltä ei ole vielä löydetty.

    Darwin - Reo Grand - 2 x SM V2.1 Mod - 2 x Semovar FW 1.7 - 2x SM Kayfun V2.1 - 2x SM Kayfun III ES #82, #579
    Haaveissa:The Zenesis Diamond

     
     
  17. #17
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    kirkkonummi
    Viestit
    610

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    tätä samaa oon tässä ihmetelly kans.
    V1 & V2 PROVARI,ADAM,PROVAPE,BOLT,ARCTIC JA LUMI,KICK.SIAM COBRA.NAUTILUS.ODDY"v2".

    tulossa:kaikenlaista

     
     
  18. #18

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kiiltokuva Näytä viesti
    Minusta on jotenkin hupaisaa, kun analogisia vuosia imeneet pohtivat pää punaisena kiinalaisnesteitten laatua. Tiedossahan kuitenkin on mitä tupakkayhtiöt noihin ainakin tunkevat, puhumattakaan niistä aineista mitä sieltä ei ole vielä löydetty.

    Toihan on totta kyllä..
    Kun e-pössyä ei ole todistettu vaarattomaksi ituhippiterveystuotteeksi, niin mieluummin käytetään ainetta, joka on ihan ehdottomasti todistettu vaaralliseksi ja vääjäämättäkin lyhentää elinikää ja huonontaa elämisen laatua

     
     
  19. #19
    Höyrykonkari Nsd's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    254

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mi_Kaheli Näytä viesti

    Toihan on totta kyllä..
    Kun e-pössyä ei ole todistettu vaarattomaksi ituhippiterveystuotteeksi, niin mieluummin käytetään ainetta, joka on ihan ehdottomasti todistettu vaaralliseksi ja vääjäämättäkin lyhentää elinikää ja huonontaa elämisen laatua
    Kait se luo turvallisuuden tunnetta kun vetää tuotetta joka tutkitusti tappaa, kuin tuotetta joka saattaa tappaa. Eipä tule sitten yllätyksiä vanhoilla päivillä. "Onneks tiesin jo nuorempana että keuhkoahtauma tästä tulee, muuten vois vituttaa"

     
     
  20. #20

    Vs: Miksi luovuin sähkötupakasta

    Aika hauskaa on myös tämä jatkuva kiinalaisnesteiden dissaus sikäli, että ne on aika lailla ainoita, joita valmistetaan kunnollisissa olosuhteissa, valvotaan edes jotenkin ja joiden tuotantotilat ja -prosessit ovat moneen kertaan sertifioituja. Joku äidinmaitovastike-kauhu on ihan silkkaa perseilyä, ikäänkuin Euroopassa/Jenkeissä ei olisi ollut vastaavia skandaaleja.

    Mä olisin todella paljon enemmän huolissani näistä Euroopan ja Jenkkien pientuottajista, ettei vain prosessiin kuulu vessan lavuaarin päällä kännissä sekoittelu ja kissanrasvalla jatkaminen. Hangsenin kokoisella laitoksella ei oikein ole varaa tuollaisiin...

     
     
Sivu 1 / 5 12345 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •