Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 117

Aihe: Sähkötupakka ja hyvinvointi

  1. #1
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Olisi kiinnostavaa kuulla kanssahöyryttelijöiden kokemuksia analogisesta luopumisen jälkeen, näin yhteen ketjuun koottuna. eli peräänkuulutan kaikenlaisia kokemuksia hyvinvointiin liittyen. Kun kerran tutkimukset eivät todista sähkötupakan positiivisia vaikutuksia, tehdään sitten itse "tutkimus" asiasta.

    Omat kokemukset neljän kuukauden höyryttelyn perusteella:
    - Henki kulkee paremmin, yleiskunto on kenties hieman parantunut. Motivaatio liikkua enemmän nyt kun ei henki pihise.
    - Makuaistin yllättävän nopea elpyminen. Varsinkin ruokien suhteen, välillä tutuista ruoista löytyy ihan uusia makuja.
    - Paino. Omalla kohdalla paino on noussut n.10kg kuluneiden neljän kuukauden aikana. Asia joka alkaa ihan oikeasti vtuttamaan. Eli nyt sitten löytyi se toinenkin motivaatio liikkumisen lisäämiselle.
    - Unen laatu ja määrä on parantunut. Herääminen on entiseen verrattuna täysin erilainen kokemus, ilman aamuista liman riuhtomista ulos keuhkoputkesta.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari Nyx's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    306

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Tupakasta luovuttua ei oo tarvinnu vetää särkylääkkeitä, selkäkivut hävinny, maku- hajuaisti palannu ja ilma kiertää paremmin jne jne. Itsellä taas paino on tippunu liki 7 kiloa reilun 3kk aikana (johtuen varmaa siitä kun niin makeita nesteitä että mässy ei kiinnosta) ja intoa löytys lähtee oikee kunnolla liikkumaa jahka kun tuo kevät tulis ja lumet häviäis.

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    183

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Itsellä myös 4kk lopettamisesta. Sähkökessua käytän nykyään vain satunnaisesti.

    -Makuaisti ainakin muuttunut ja kaiketi siis parantunut
    -Krapulat lievempiä , eikä maistu pa**a suussa aamulla
    -Henki kulkee paremmin
    -Päänsäryt vähentynyt radikaalisti
    -Närästykset miltei kokonaan loppunut
    -Pa**a on kiinteämpää
    -Hajuaisti on tosiaan parantunut ja nykyään tupakoitsijat haisee kaukaa ja pahalle. Huomaa myös, kun tupakoitsijoiden vaatteet haisee

     
     
  4. #4

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Ensimmäinen ja isoin minkä huomasi on että hajuaisti palailee pikkuhiljaa. Kaikki tupakoitsijat haisevat kilometrin päähän ja oma kämppäkin haisi savulle.

     
     
  5. #5
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kristiinankaupunki
    Viestit
    428

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Hajuaistin parantumisen huomasin ekana. Seuraavana huomasin olevani energisempi ja unen laatukin oli parantunut huomattavasti. Myöskin tuo v-mäinen yskä on poissa. Ja hauskinta on se että tavallaan nauttii elämästä enemmän ja niistä kuuluisista pienistä hetkistä


    laitteet: EGO+Boget

     
     
  6. #6
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Haju ja makuaisti palasi parissa viikossa.Piti perhana pestä koko kämppä verhoja myöden,kun röökin haju alkoi vituttaan.Tupakoinut 5 vuotta sisällä.Nyt onneksi sen verran höyrytellyt,jotta ominaishaju kämpässä muuttunut mielyttävämmäksi sanoi muijakin.

     
     
  7. #7

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    + Haju- ja makuaisti palasi nopeasti
    + Närästykset loppuivat kokonaan (ennen söin vähintään kaksi rennietä päivässä).
    + Yleiskunto on kohentunut
    + Henki kulkee paremmin

    - oletin että verenpaine tulisi alaspäin, mutta on itseasiassa vähän noussut (en tiedän liittyykö sähkötupakkaan)
    Provari Mini V2
    EAmod #92

     
     
  8. #8
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    899

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja MatiasMato Näytä viesti

    - oletin että verenpaine tulisi alaspäin, mutta on itseasiassa vähän noussut (en tiedän liittyykö sähkötupakkaan)
    Niin oletin minäkin. Nikotiini nostaa verenpainetta, joten ilmeisesti tulee imeskeltyä sitä tavaraa entiseen tahtiin.

    Käytän nyt 10 mg nesteitä alun 18 sijasta mutta luultavasti höyryttelyaika on vastaavasti pidentynyt.


    Savuttajäsen nro 66

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Ei sillä, että veisaisin mitenkään säännöllisesti, mutta silloin tällöin karaokebaarissa tulee luikautettua ja kylläpä hämmästytti kun ääni kulki koko kappaleen ajan kakomatta ja kertaakaan kurkkua selvittämättä.
    Äänelle valitettavasti höyrykään ei voi mitään...

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  10. #10
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    15

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    No listataanpa..

    - Henki kulkee paremmin kuin ennen. Mulla diagnosoitiin astma jokunen vuosi sitten, mutta nyt olo on mainio (ja krhm, en ole edes muistanut ottaa lääkkeitäni kun tukkoinen olo ei ole ollut asiasta muistuttamassa..)
    - Edellisestä johtuen, liikunta maistuu entistä paremmin, kun ei enää hengästy niin helposti
    - Makuaisti on parantunut, ennen en esimerkiksi kasviksista ja hedelmistä niin välittänyt mutta nyt esimerkiksi tuore paprika ja kurkku maistuvat taivaalliselta!
    - Suussa ei ole koko ajan paha maku, tämä oli mulle aiemmin ongelma etenkin aamuisin
    - Aamuisin ei enää yskitä
    - Aiemmin tuntui että mulla on jatkuvasti flunssa kun aina oli yskää ja muuta keuhkorohinaa. Ei ole enää!
    - Tuntuu ettei nikotiini enää "hallitse" mun elämää niin vahvasti kuin ennen. Hassua, koska sitä varmaan vetää enemmän nyt kuin analogisten aikaan. Helposti pystyy olemaan esim. jossain tilaisuudessa monta tuntia höyryttämättä ja kun aiemmin viikonloppuduunissa (työaikana ei saa polttaa, ja myös höyryttely on ehdottoman kiellettyä) tuli vedettyä puoli pakettia nikotiinipurkkaa vuoron aikana, nyt menee pari kolme. Vieroitusoireet ovat lievemmät kuin aiemmin

    Sen sijaan esimerkiksi iho ei ole parantunut mitä vähän toivoin, että naamasta näpyt vähenisivät kun ne ilmestyivät samaan aikaan kun muutama vuosi sitten aloin tupakoida, mutta ei. Paino on pysynyt ennallaan, koska liikunta on tehokkaampaa paremmin kulkevan hengityksen ansiosta ja kasvikset maistuvat paremmin.

    Kaiken kaikkiaan olo on vaan mahtavan paljon parempi.

     
     
  11. #11

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Nyt pakko heittää omaa kokemusta myöskin kehiin. Elikkä 3 viikoa olen höyrytellyt, joista kahtena päivänä olen joutunut akku onglemien takia turvautuman perinteiseen vaihtoehtoon. Melkolailla välittömästi puski kurkkukipua, nenänvuotamista, ja yskimistä. Nyt taas parin päivän ajan ainoastaan höyryttelyä ja oireet katosivat. Niin ja se tupakan maku olikin muuttunut hyvästä huonoksi Lisäksi olen sairastanut lapsesta asti astmaa johon mennyt inhaloitava säännöllinen lääkitys. Typerähän alkujaankin olin kun tupakkaa aloin teininä käryyttämään, mutta se ei tässä nyt ole pointtina! Hyvinkin lyhyessä ajassa positiivisia muutoksia alkanut tapahtumaan, mikä taas vahvistaa ajatustani pysyä erossa tupakasta! Samoin voin allekirjoittaa nuo jo aikaisemmissa posteissa mainitut pointit.
    Negatiivisina ilmiöinä tullut suun ja nenän limakalvojen kuivumista sekä finnien lisääntyminen naaman alueella. Nuo tosin niin pieniä haittapuolia että ei missään nimessä tulisi mieleen siirtyä takaisin analogisiin!
    Mielenkiinnolla seurailen miten sähkösavukkeeseen vaihtaminen tulee jatkossa vaikuttamaan omaan kehoon?

     
     
  12. #12
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    31

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Siis tällähän ollu vaan positiivisia vaikutuksia!!!Tietty kaikki aistit pelaa paremmin ja jaksaa koirien kanssa hölkätä enemmän kun sen 500 metriä ilman pelkoa tukehtumisesta tai sydänkohtauksesta...( 3km menee kevyesti)...mutta tärkein mulle on ollu se kun tajusin etten tarvitse enää migreenin estolääkitystä jota olin käyttäny ja kolme vuotta...)MAHTAVAA!!!Eikä oo muuten tullu krapulaakaan vaikka vetäis minkämoisia drinkkejä illan mittaan...en kyllä tiiä onko tuo välttämättä niiin positiivinen asia

     
     
  13. #13
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Lisätään hiukan omiin kokemuksiin.

    + aineenvaihdunta toimii paremmin ja säännöllisemmin, ilman muutoksia ruokavaliossa
    + yleinen viereystila on parempi. Edes väsyneenä ei ole sellaista "kuolema tulee" fiilistä.
    + krapulat on lievempiä.

    - tolkutonta suun limakalvojen kuivumista. Runsas nesteen nauttiminen auttaa ainakin vähän.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  14. #14
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    +Henki kulkee
    +Makuaisti parantunut
    +Hajuaisti parantunut
    +Energisyys kasvanut
    +Päänsäryt vähentyneet (/loppuneet)
    +Nivelkivut vähentyneet (/loppuneet)
    +Peräpukamavaivat hävinneet
    +Aineenvaihdunta toimii paremmin
    +Voinnut lopettaa säännöllisen astmalääkityksen

    -Suun kuivuminen (pitää muistaa juoda paljon vettä)
    -Huulien rohtuminen (luulen johtuvan eGo-T tankeista... Nestettä jostain syystä tankin pinnalla...)
    -Makuaisti parantunut (ruoka maistuu liiankin hyvin...)
    -Hajuasiti parantunut (H*LV*TT* kun sukat haisee pahalle!)

    Tuossa nyt joitain omia kokemuksia. Pitää laitella lisää, jos jotain ilmaantuu... Nyt koirien kanssa lenkille kirpeään pakkassäähän!

     
     
  15. #15

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    + Ahdistuneisuus paranemaan päin :-*
    + Depressio paranemaan päin :-*
    + Ei ole enää ollut aamuripulia, eli kiinteää / normaalia ulostetta :-*
    + Oikeiden tupakoiden poltto vähentynyt huomattavasti :-*
    + Henki kulkee paremmin :-*
    + Olen pirteämpi :-*
    + Verenpainearvot nykyään hyvät :-*
    + Miinuksia ei löydy :-*
    Laitteet: 510 / 510-T / 2 x eGo / BOLT / 2 x Lavatube / SD KeyRing / Golden 9mm Bullet
    Mehut: Vermillion River Kentucky Vanilla Blend / FSUSA Coffee Espresso
    Mottoni: Luottamus hyvä, mutta kontrolli paras.

     
     
  16. #16
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    1

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Tuo hapenottokyvyn paraneninen on kyllä todella dramaattista, nyt pitää jo juosta tosissaan että hengästyy.. Ja tietysti sekin on kivaa että aamulla ei suussa maistu siltä kuin sinne olisi joku pieneläin ryöminyt kuolemaan.

    Mutta mutsi.. Suostuttelin senkin kokeilemaan höyrytintä, kaikkea muuta on kokeiltu jo ilman muuta tulosta. Puoli vuosisataa tapaansa piintynyt tupakoitsija siirtyi ilman kitinöitä eGoon ja nyt parin viikon kuluttua voidaan huomata että sitä darth vaderilta kuullostavaa ylipainemaskia ei tarvita kun ne hengityskatkokset on loppunu ja se kuorsaaminenkaan ei oo ku tuhinaa.
    Sitten tietysti on se sen lonkka jota on nyt yritetty diagnosoida ja hoitaa neljän lääkärin puolesta ilman juuri mitään käytännön tuloksia.. Ei ole kuulemma enää kimoillut, aikaisemmin se rupesi oirehtimaan viimeistään kilometrin - parin kohdalla, usein jo muutaman sadan metrin matkalla.


     
     
  17. #17

    Nippelitietoa

    Terveydenhoitokustannukset henkilöä kohden vuonna 2010 n. 2100€
    Jos polttaa n. 30 savuketta päiväs, se riittää kattamaan nuo kustannukset.
    Jos 100 000 ihmistä, jotka polttavat askin päivässä, siirtyvät sähkötupakan pariin, menettää Katainen kavereineen guggenheimin verran rahaa vuodessa...

    Voisin lyödä vaikka vetoa, että tätä e-myrkkyä on tutkittu jo useempia vuosia, mutta jos se kielletään, joutuisi samalle kieltolistalle melkoisesti lääkkeitä ja elintarvikkeita...

    PS: Olen joutunut ramppaamaan mystisen allergian vuoksi keuhkopoliklinikalla useemman kuukauden. Kysyin ylilääkärin haastattelus, että kannattaisiko vaihtaa sähkötupakkaan. Vastaus oli: En voi ottaa virallista kantaa. Seurasi pitkä hiljaisuus, ja lekurin katse hetken harhaili ympäristöä, jonka jälkeen matalalla äänellä sanoi, että ehdottomasti kannattaa kokeilla. Jotenki jäi sellanen kuva, että kyseinen kaveri tiesi melkoisesti enemmän, mitä on lupa kertoa... Niin se itte allergia on jo helpottanut. Kummallista vaan, että ei helpottanut silloin, kun olin ilman vieroitushoitoja polttamatta.................

    JA TÄMÄ EI OLE MIKÄÄN E-TUPAKKAMAINOS, VAAN IHAN OIKEASTI TAPAHTUNUT. HELEV.TIN LÄÄKÄRILEHTI

     
     
  18. #18
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    ainakin 3 viikon höyryttelyn aikana huomannut että :

    +Virkeempi olo
    +parempi kunto
    +maistan ja haistan paremmin
    +kukkarossa enenmän täytettä
    +jaksan enemmän

    -nälän tunne lisääntynyt
    -huulet kuivuu


     
     
  19. #19

    Vs: Nippelitietoa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti

    PS: Olen joutunut ramppaamaan mystisen allergian vuoksi keuhkopoliklinikalla useemman kuukauden. Kysyin ylilääkärin haastattelus, että kannattaisiko vaihtaa sähkötupakkaan. Vastaus oli: En voi ottaa virallista kantaa. Seurasi pitkä hiljaisuus, ja lekurin katse hetken harhaili ympäristöä, jonka jälkeen matalalla äänellä sanoi, että ehdottomasti kannattaa kokeilla. Jotenki jäi sellanen kuva, että kyseinen kaveri tiesi melkoisesti enemmän, mitä on lupa kertoa... Niin se itte allergia on jo helpottanut. Kummallista vaan, että ei helpottanut silloin, kun olin ilman vieroitushoitoja polttamatta.................
    JA TÄMÄ EI OLE MIKÄÄN E-TUPAKKAMAINOS, VAAN IHAN OIKEASTI TAPAHTUNUT. HELEV.TIN LÄÄKÄRILEHTI
    Itse menin viimevuoden joulukuussa apteekkiin. Keskustelin apteekin henkilökunnan kanssa seuraavanlaisesti:
    Minä: Päivää
    Apteekkari: Miten voin olla avuksi?
    Minä: Semmoinen asia, että haluan tupakasta eroon. Olen kokeillut nikotiinipurkkaa, ja olin tupakoimatta 34-päivää. Kävi ilmi, että purkkaa en voi jauhaa, koska leukaniveleni ovat väljät. Nikotiinilaastari ei minua kiinosta, mutta olisin kiinostunut sähkötupakasta.
    Apteekkari: Tuolla on henkilö kuka tietää niistä asioista paljon. Odota hetki, niin pääset hänen juttusille. (Apteekkari kävi farmaseutille kertomassa asian alustavasti).
    Minä: Asia selvä. Minä odotan.
    Farmaseutti: No niin terve. Sinä siis haluat eroon tupakasta, ja olet kiinostunut sähkötupakasta. Minäpä näytän koneelta miten kaikki tapahtuu. Istu ole hyvä.
    Minä: No mikäpä ettei.
    Farmaseutti: Moni tilaa Englannista sähkötupakat, sekä nikotiininesteet. Tosin sähkötupakoita saat tilata mistä päin tahansa maailmaa, mutta ne ei saa sisältää nikotiinia. Vain esim. Englannista saat tilata nikotiinia sisältävät nesteet.
    Minä: Tota noin. Minulla on tietokone kotona, ja voin siten tehdä tilaukset.
    Farmaseutti: No hyvä. Kirjoitat vaan google, ja hakusanaksi sähkötupakka. Tutki sieltä, niin saat lisäohjeita.
    Minä: Kiitoksia sinulle ohjeista. Hyvää päivänjatkoa, ja näkemiin.

    Sain perusteelisesti kaiken tarvitseman opastuksen apteekin farmaseutilta. Pitkään hän minua neuvoi, ja opasti. Hyvin perusteellisesti alusta loppuun saakka. Tässä vaiheessa on kerrottava, että kaiken farmaseutin kertomat tiesin jo etukäteen. Miksi minä sitten yleensä menin sinne apteekkiin. Noh. Halusin saada apteekin näkökannan asiaan. Halusin yksinkertaisesti tietää mitä apteekki on asiasta mieltä. (Se farmaseutti kertoi paljon muutakin, mutta en voi kertoa sitä tässä, ettei mene mainostuksen piikkiin)
    Tämä EI ole sitten mikään mainos, vaan minun henk. kohtainen kokemus.
    Laitteet: 510 / 510-T / 2 x eGo / BOLT / 2 x Lavatube / SD KeyRing / Golden 9mm Bullet
    Mehut: Vermillion River Kentucky Vanilla Blend / FSUSA Coffee Espresso
    Mottoni: Luottamus hyvä, mutta kontrolli paras.

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    170

    Vs: Sähkötupakka ja hyvinvointi

    Nyt kun ei ole syöpäkääryleitä enää poltellut niin olen tehnyt tämmösen huomion että seksi kiinnostaa enemmän. Monellako muulla samanlaisia havaintoja. Ei sillä että tämä olisi paska juttu, mutta vähä olen tätä pohdiskellut että jännä on.

     
     
Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •