Sivu 476 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 376426466472473474475476477478479480 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 9,501 - 9,520 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #9501
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Onko kuvan akku vielä käyttökelpoinen ?

    Ja voinko käyttää Sony Vtc6 akku super tankin 0.2ohm atopäiden kanssa ?

    https://i.imgur.com/enkL7yy.jpg

     
     
  2. #9502
    No jos reguloitu yksakkuinen laite ja alle 75w ajelet ni ei sil akul oo nii väliä kunhan ei oo mikään tokmanni akku. Vtc6 on hyvä, ei tarvii noita murehtii. Regu kertoo kyl jos hölmöilet (ainakin suurin osa).

    Tietysti jos wräppi on rikki tai jtn ni kannattaa vaihtaa wräppi. Jos klommoja ni kierrätykseen.

     
     
  3. #9503
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    No jos reguloitu yksakkuinen laite ja alle 75w ajelet ni ei sil akul oo nii väliä kunhan ei oo mikään tokmanni akku. Vtc6 on hyvä, ei tarvii noita murehtii. Regu kertoo kyl jos hölmöilet (ainakin suurin osa).

    Tietysti jos wräppi on rikki tai jtn ni kannattaa vaihtaa wräppi. Jos klommoja ni kierrätykseen.
    Modiksi on tulossa Heatvapen Invader mini, eli max 50W tulee olemaan ja tuskin sitäkään tehoja.
    Pitääkin katsoa miten toi wräpin vaihto toteutetaan.

     
     
  4. #9504
    Joo. Kyl se kannattaa opetella. Niitä joutuu aina silloin tällöin uusimaan. Eihän siinä tarvii ku vanha kuoria. Uusi wräppi livauttaa päälle ja kutistaa se sit muotoonsa joko kuumailmapuhaltimella tai jopa hiustenkuivaajalla.

     
     
  5. #9505
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Mitä oot mieltä tosta kuvassa olevasta akusta ? kannattaisko olla käyttämättä, ennenkuin vaihtaa sen wräpin ?

    https://i.imgur.com/enkL7yy.jpg

     
     
  6. #9506
    Yleinen suositus on aina vaihtaa kun on vähänkin rikki wräppi. Mut ite tuota viel uskaltaisin käyttää ku miinuspuolella on. Pikakorjauksena voi myös laittaa väliaikaisesti pienen palan sähköteippiä siihen päälle.

     
     
  7. #9507
    Höyryttelijä Noot Noot's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Etelänapa
    Viestit
    38
    Pistän tännekin varmuuden vuoksi, pistin saman viestin siis nesteiden sekoitusta käsittelevään postaukseen.
    Eli:

    "Heippistä uudelta höyryttelijältä!

    Mulla on vähän yli 100ml pullo johon heitin 100ml pohjanestettä (50/50), yhden 10ml pullon makutiivitsettä ja puolikkaan pullon (5ml) 20mg nikotiininestettä.
    Pitäisikö heittää loppuosa niksuista kans pulloon että saa kurkkutuntumaa?
    Ja menikö liikaa makutiivistettä vai onko tääkin makuasia?

    Vielä en ole päässyt kokeilemaan, illemmalla sitten."

     
     
  8. #9508
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Noot Noot Näytä viesti
    Pistän tännekin varmuuden vuoksi, pistin saman viestin siis nesteiden sekoitusta käsittelevään postaukseen.
    Eli:

    "Heippistä uudelta höyryttelijältä!

    Mulla on vähän yli 100ml pullo johon heitin 100ml pohjanestettä (50/50), yhden 10ml pullon makutiivitsettä ja puolikkaan pullon (5ml) 20mg nikotiininestettä.
    Pitäisikö heittää loppuosa niksuista kans pulloon että saa kurkkutuntumaa?
    Ja menikö liikaa makutiivistettä vai onko tääkin makuasia?

    Vielä en ole päässyt kokeilemaan, illemmalla sitten."
    Jos oon oikein ymmärtänyt niin sulla ois nyt n. 20mg vahvuista nestettä reilut 100ml määrä vähän yli 100ml pullossa ?
    Jos pullos on jonkin verran isompi kuin 100ml, niin niksan suhde on luultavasti 20-16mg välillä.
    100ml pullossa niksaa olisi 20mg tuolla suhteella, eli isompi pullo = niksan taso vähän alhaisempi, tarkka määrä riippuu pullon koosta ja siihen lisätyn nikotiinin vahvuudesta, sekä määrästä.

    Eli esim: 20mg/ml nikotiinia kun lisätään 5ml/100ml, tulee 100ml nestettä, joka on 20mg vahvuista.

    Eli en kannata että lisäisit puolta lisää, koska sittenhän nesteen kokonais nikotiinin määräkin kasvaisi puolella.
    Vois alkaa aika kovin tutisuttamaan, päätä särkee ja jopa lerva lentää..

    Ja kannattaa oottaa joltain muulta vastausta tähän, koska olen voinut laskea ihan väärinkin tämän.


    'Em i right ?

    p.s. sun kysymykseen oli vastattu tuol toises osiossa ja nähtävästi oon laskenut ihan päin helvattia nää, kylläpä hävettää xD
    Voiko näitä viestejä ees poistaa ? xD
    Viimeksi muokannut AlkavaSähkisEntinenTuhkis; 30.05.18 kello 17:06.

     
     
  9. #9509
    Höyryttelijä Noot Noot's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Etelänapa
    Viestit
    38
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AlkavaSähkisEntinenTuhkis Näytä viesti
    Jos oon oikein ymmärtänyt niin sulla ois nyt 20mg vahvuista nestettä reilut 100ml määrä vähän yli 100ml pullossa ?
    Jos pullos on jonkin verran isompi kuin 100ml, niin niksan suhde on luultavasti 20-16mg välillä.
    100ml pullossa niksaa olisi 20mg tuolla suhteella, eli isompi pullo = niksan taso vähän alhaisempi, tarkka määrä riippuu pullon koosta ja siihen lisätyn nikotiinin vahvuudesta, sekä määrästä.

    Eli en kannata että lisäisit puolta lisää, koska sittenhän nesteen kokonais nikotiinin määräkin kasvaisi puolella.
    Vois alkaa aika kovin tutisuttamaan, päätä särkee ja jopa lerva lentää..

    'Em i right ?
    Toinen kaveri tuossa toisessa postauksessa vastasi että vahvuutta tulee alle 1mg/ml mun sekoituksella.
    Ja kertoi että on myös tiivistettä jolla saa parempaa kurkkutuntumaa, mä kun oon aina luullut että se paranee vaan nikotiinilla.
    Itse vahvuudella mulle ei ole väliä, kuhan mukava tuntuma höyryssä. c:

     
     
  10. #9510
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Noot Noot Näytä viesti
    Toinen kaveri tuossa toisessa postauksessa vastasi että vahvuutta tulee alle 1mg/ml mun sekoituksella.
    Ja kertoi että on myös tiivistettä jolla saa parempaa kurkkutuntumaa, mä kun oon aina luullut että se paranee vaan nikotiinilla.
    Itse vahvuudella mulle ei ole väliä, kuhan mukava tuntuma höyryssä. c:

    Joo siis mä tohon viestin loppuun korjasin, että oon nyt tehnyt nää laskelmat päin prinkkalaa...
    Takasin koulunpenkille.....

     
     
  11. #9511
    Höyryttelijä Noot Noot's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Etelänapa
    Viestit
    38
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AlkavaSähkisEntinenTuhkis Näytä viesti
    Joo siis mä tohon viestin loppuun korjasin, että oon nyt tehnyt nää laskelmat päin prinkkalaa...
    Takasin koulunpenkille.....
    Hei nou hätä kuule!

     
     
  12. #9512
    Kyl joo se alle 1 mg on lähempänä tossa totuutta. Kurkkutuntumaa saa joo lisäämällä niksaa mut ei siihen maha riittää vaik koko putelin heittäis. Silloinki alle 2 mg on vahvuus. 10mg+ saa jo kurkkutuntumaa. Mut se vaatis jo et ois puolet pullosta tota 20mg pohjaa. Voi saada toki jo allekki 10mg riippuen laitteesta. Myöskin kurkkutuntuma on parhaillaan kun käyttää mieluiten tankkeja jotka on lähempänä mtl(mouth to lung) käyttöä kuin dtl (direct to lung) käyttöä. Mut tosiaan jos ei kaipaa enempää nikotiinia ni kyl se kannatta melkein tutustua noihin vahvistajiin. Yks tais olla semmonen kuin Flash jolla sai kutinaa kurkkuun.

     
     
  13. #9513
    Höyryttelijä Noot Noot's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Etelänapa
    Viestit
    38
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    Kyl joo se alle 1 mg on lähempänä tossa totuutta. Kurkkutuntumaa saa joo lisäämällä niksaa mut ei siihen maha riittää vaik koko putelin heittäis. Silloinki alle 2 mg on vahvuus. 10mg+ saa jo kurkkutuntumaa. Mut se vaatis jo et ois puolet pullosta tota 20mg pohjaa. Voi saada toki jo allekki 10mg riippuen laitteesta. Myöskin kurkkutuntuma on parhaillaan kun käyttää mieluiten tankkeja jotka on lähempänä mtl(mouth to lung) käyttöä kuin dtl (direct to lung) käyttöä. Mut tosiaan jos ei kaipaa enempää nikotiinia ni kyl se kannatta melkein tutustua noihin vahvistajiin. Yks tais olla semmonen kuin Flash jolla sai kutinaa kurkkuun.
    Pitääkin tutustua näihin kurkkukutina tiivisteisiin lisää. XD
    Heitän lopun niksun sekaan koska noh, ostin ni pitää loppuun käyttää. :'D
    Matala niksutaso, noh se on fine koska mä pärjäisin ilmankin kun ei ole sauhuttelutaustaa (ei ole addiktiota). c:

     
     
  14. #9514
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Noot Noot Näytä viesti
    Pitääkin tutustua näihin kurkkukutina tiivisteisiin lisää. XD
    Heitän lopun niksun sekaan koska noh, ostin ni pitää loppuun käyttää. :'D
    Matala niksutaso, noh se on fine koska mä pärjäisin ilmankin kun ei ole sauhuttelutaustaa (ei ole addiktiota). c:
    Joo no ihan turha se nikotiini sit on joo. Makutiivisteillä saa melkein paremman kutinan jos sitä kaipailee. Tuossapa tuo: https://www.puffila.com/product/1553...itiiviste-10ml

     
     
  15. #9515
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Ite höyrytän enimmäkseen 3mg nesteitä Tarviisin siis 15ml tuota 20mg/ml niksaa et saisin 3mg/100ml nestettä ?
    Oonko nyt ymmärtänyt oikein ?

    Paljonko kivijalassa suunilleen pyytävät tuosta 10ml putelista 20mg niksaa ?

     
     
  16. #9516
    7€+ taitaa olla. Saattaa toki hyvällä säkällä olla jossain vähä allekkin. Ja olet ymmärtäny oikein.

     
     
  17. #9517
    Höyryttelijä Noot Noot's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Etelänapa
    Viestit
    38
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    Joo no ihan turha se nikotiini sit on joo. Makutiivisteillä saa melkein paremman kutinan jos sitä kaipailee. Tuossapa tuo: https://www.puffila.com/product/1553...itiiviste-10ml
    Ei hitsi tää meni kirjanmerkkeihin, kiitos kuoma!

    Mites tän tiivisteen annostelun kanssa? Aattelin siis jatkossakin käyttää tätä mun vähän yli 100ml pulloa kun teen aina satsin, sinne siis 100ml pohjaa, puteli makutiivistettä... sit tota Flashiä - paljonko?
    Onko tuossa jotain makua itsessään?

     
     
  18. #9518
    Aloita 1%.(1 ml siis 100ml pulloon ) lisäile sit jos tuntuu ettei riitä. En oo ihan varma miltä sen pitäis maistua ku en oo ite käyttäny mut voi olla että tupakkinen maku kummittelee taustalla

     
     
  19. #9519
    Höyryttelijä Noot Noot's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Etelänapa
    Viestit
    38
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AlkavaSähkisEntinenTuhkis Näytä viesti
    Paljonko kivijalassa suunilleen pyytävät tuosta 10ml putelista 20mg niksaa ?
    Mulla makso 6,95€ jos oikein muistan.

     
     
  20. #9520
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Ärsyttävää kun tää mun tapatalk bugailee jtn ja väittää että on bannit, joten joutuu toista kautta kirjoittamaan..

    Osaisko kukaan sano mistä johtuu, että tänään vasta vaihdoin atopään ja nyt jo alkaa olla palaneen makua ?

    Tankkina siis kangertechin top tank nano ja SS 0.5ohm atopäät kyseessä.

    Kostutin atopään huolella, annoin rauhassa imeytyä useemman minuutin, vähän kevyesti höyrytin atoa ilman tankkia, sitten vasta nesteet tankkiin ja lopuksi viel muutamat imasut ennen kuin laitoin "tulille".

    Nyt ei ole edes tankillista mennyt ja alkaa omenapiirakka ja vanukas maistumaan palaneelta piiras vanukkaalta.

    Olen ajanut 20-35W tehoilla, kun etsinyt maulle sopivaa höyrytys tehoa.
    Imureiät pitänyt suht pienellä.

    Nesteen pitäisi olla 50/50 tai sitten vähän PG voittosempaa.

    Makuna on Lubrisolven Premium Apple Pie & Custard.

    Ollut aina vähän ongelmia tän tankin kanssa itsellä, tuntuu etten ikinä löydä sitä oikeaa säätöä nesteiden välillä.

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •