Sivu 473 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 373423463469470471472473474475476477483 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 9,441 - 9,460 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #9441
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,067
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rekku Näytä viesti
    Aivan. Niin vähä arvelinki. Mitä modia suosittelisitte noin 70€ hintaan?
    Osta vaikka iStick pico, paitsi jos sun tankki on yli 23mm halkaisijaltaan. Maksaa vissiin jotain 40€

    Edit: Unohdin et on Pico 25 olemassa kans. Vanhuus ei tuu yksin
    Viimeksi muokannut arskaxx; 07.03.18 kello 16:22.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  2. #9442
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Osta vaikka iStick pico, paitsi jos sun tankki on yli 23mm halkaisijaltaan. Maksaa vissiin jotain 40€
    Ja jos on yli, niin Pico 25. iStick Pico 25 - Eleaf electronic cigarette
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  3. #9443
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    24
    Kiitoksia paljon. Ensimmäinen nettifoorumi, jonka kirjoitusten perusteella uskallan tehdä ostopäätöksen.

     
     
  4. #9444
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2018
    Sijainti
    alajakokeskus
    Viestit
    129
    Hei, kertokaas alottelijalle joku hyvä MTL'n tyyppinen clearomizer tankki. Omistan Nautilus:en ja ihan tyytyväinen mutta tuntuu vähän liian tukkoselta välillä kun tekisi mieli kunnon imaisut. Modina mulla istick pico 75w
    Kts etukäteen


    PS. Valmis coilisii siis kun ei taitoo/tietoo viel rakennella itse

     
     
  5. #9445
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayB Näytä viesti
    Hei, kertokaas alottelijalle joku hyvä MTL'n tyyppinen clearomizer tankki. Omistan Nautilus:en ja ihan tyytyväinen mutta tuntuu vähän liian tukkoselta välillä kun tekisi mieli kunnon imaisut. Modina mulla istick pico 75w
    Kts etukäteen


    PS. Valmis coilisii siis kun ei taitoo/tietoo viel rakennella itse
    Helpommalla pääset kun hommaat "kunnon imaisuja" varten oman tankin. Vaikka Supertank tai vastaava. Kyllä se melkein niin on, että tankki on joko MTL tai DTL. En aikanaan itse tiedä yhtäkään valmisatoja käyttävää tankkia joka oikeasti toimii molemmilla tyyleillä.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  6. #9446
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Innokin T22 Prism on tilava ja hyvinkin aloittelijaystävällinen tankki. Myös maailman helppokäyttöisin ja täyttöisin. Huono puoli on valmisatot, joita kannattaa varata reilusti matkaan. Laatuvaihtelu niissä(kin) todella suurta. Toinen pitkä miinus on imuilman säädön puuttuminen. Veto on samaa luokkaa kuin Nautilus 2:ssa, jossa kaksi reikää vapaana. Kannattaa käyttää myös melko juoksevia nesteitä eikä mitään drippereihin tarkoitettuja tököttejä. 50/50 tuntuu olevan ideaali. On mennyt tovi, kun olen viimeksi kyseistä tankkia käyttänyt. Retroilufiiliksen iskiessä päälle kaivan tuon T22:n ensimmäisenä esiin.

    Jos haluaa makustella vahvoja nesteitä eikä tarvitse hikoilla modin akun keston kanssa niin suosittelen.

    Kunnon imaisuja varten on olemassa sub-ohm vehkeet, jotka ovatkin sitten jo toista ääripäätä.

     
     
  7. #9447
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    24
    Tää topicci alkaa olla täynnä mun viestejä. Amatöörin nöyrä anteeksipyyntö...

    Sellanen tankki kun melo 4 ja mukana tulleet valmiscoilit. Kiinni istick picossa. Meinaa koko ajan heittää palanutta makua helvetin hitaalla puffitahdilla ja alhasilla wateilla. Kokeiltu ihan kusiuudellakin vastuksella. Maku on ok vaan sillon ku on just kostuttanu manuaalisesti coilin. Onko näin että 70/30 on vaan liian jäykkä neste siihen?

     
     
  8. #9448
    Voipi olla. Jos höyryttää ulkona ni pakkanen tuppaa jäykistämään nesteitä jolloin kärvähtää herkemmin. Jotkut atot voi olla jo vähä susia syntyessäänki ja kärvähtää herkemmin. Voi kokeilla vähä neulalla tökkiä vanuun reikiä jos wikkais paremmin. Myöskin mitä jäykempi neste on ni sitä pidempään ois hyvä antaa aton rauhassa kostua esikostutuksen jälkeen ja sit pikkuhiljaa nostella watteja alhaalta kohdewateille.

     
     
  9. #9449
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,067
    Kyl tänne viestejä mahtuu, ei tarvi mitään anteeksipyyntöjä

    Kokeile tökkiä neulalla reikiä vastuksen pumpuleihin, saattaa auttaa tai sitten ei....

    Edit: Myöhässä taas
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  10. #9450
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Eleafin tankeista on yksinomaan hyviä kokemuksia. Taannoisilla pakkasillakin samaisen valmistajan Ello ja Melo tankit kuljetti paksutkin tökötit coilien läpi. Yleisin aloittelijoiden virhe on sub-ohm tankkien kanssa se, että niiden kanssa imuttaa alkuun turhankin varovaisesti.

     
     
  11. #9451
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Kyllä pakkasella paras on squonkkeri. Tuossa pari viikkoa sitten kun oli -25 alkoi jopa Aromamizer Plus hyytymään missä on kuitenkin isot nesteensyöttöreiät.

     
     
  12. #9452
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    24
    Käyn huomenna puffilta hakemassa vähän ohkasempaa nestettä sekä paketin uusia coileja. Neulareijät tuntu auttavan kyllä.

     
     
  13. #9453
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2017
    Viestit
    18
    Yksityishenkilö ei saa tuoda maahan, hankkia ja vastaanottaa postitse tai muulla vastaavalla tavalla Suomen ulkopuolelta sähkösavukkeen avulla höyrystettäväksi tarkoitettua nikotiinia sisältävää nestettä, jonka nikotiinipitoisuus on yli 20 milligrammaa millilitrassa tai jolla on lääkelain mukainen käyttötarkoitus.
    Monesti miettinyt, että mikä mahtaa olla lääkelain mukainen käyttötarkoitus vahvemmille nikotiineille? Joku tutkimuskäyttö?

    Tuskin voin saada lääkärin määräämään 100mg/ml niksaa ja kela vielä korvaa tuosta osan

     
     
  14. #9454
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 13:22.

     
     
  15. #9455
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,067
    Tuossa vanha stoori niksareseptistä
    https://vapers.fi/2013/08/saako-niko...ta-apteekista/
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  16. #9456
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 13:22.

     
     
  17. #9457
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Moikka !

    Olen aloitteleva sähkäri ja kyselisin vähän neuvoa minun sähkötupakan kanssa.

    Modina on Joyetech eVic-VT : eVic-VT Full Kit - Joyetech

    Ja sitten tankkina on Kangetech Top-Tank Nano Clearomizer: https://kangeronline.com/products/ka...no-clearomizer

    Vastukset taitaa olla 0.5ohm paitsi tankin mukana tuli yksi 1.2ohm

    Olen itse todella kädetön näissä asioissa, joten kysynkin että pääseekö tällä setupilla liikkeelle ja onko minkälaisia tehoja suotava käyttää noilla vastuksilla ? (60W on max tuolla modilla)
    Jos on muutakin mitä minun olisi hyvä tietää tai huomioida niin neuvoa saa antaa.

    Aikasemmin kun joskus tuota hetken käytin oli ongelmana et monesti villat paloi ja nestettä vuoti ilma aukoista, varsinkin ton eVic-VT:n orkkis tankin kanssa.
    Muutenkin tuntui ettei millään löydä hyvää asetusta että saisi höyryä, ei vuotaisi, ei palaisi villat tai ettei tunnu tulevan kunnolla höyryä ollenkaan.

    Samaa ollut välillä tämän nykyisen Kangertechin Top-Tankin kanssa, mutta jos joku osaa antaa vinkkejä niin otan niitä ilomielin vastaan.


    Minulla siis ei ole juuri muuta ymmärrystä kuin että miten vaihtaa vastus ja täyttää näissä vempeleissä.
    Neuvoja otetaan vastaan, kiitos.

    Ps. Se vielä piti kysyä, että pystyykö noita e-nesteitä jotenkin laimentaman ? itselläni hirveä kasa 12mg nesteitä, mutta ovat kyllä aivan turhan vahvoja.
    Viimeksi muokannut AlkavaSähkisEntinenTuhkis; 12.05.18 kello 18:09.

     
     
  18. #9458
    Tervetuloa.

    Joskus villojen palaminen johtuu ihan vaan liian hellästä imusta. Kannattaa ainakin kokeilla muutama tankki imeä kuin Napolin tyttö. Tehonkesto riippuu myös kuinka ilman saa liikkeelle. 20-30w menee noilla mukavasti.

    Liian löysä asetus ilmanotolle toinen syypää. Vastusta pitää olla jonkun verran, muuten käy kuivana.

    Voi laimentaa, jos tuntuu kovin vahvalta maku, vaikka 50/50 VG/PGllä. Tuskin pääset kuin jonnekin 9-10 mg, ennenkuin maku loppuu ja neste pilalla. Tietysti ihan toinen juttu jos makua saa tiivisteenä, mutta valmisnesteestä taisi olla kyse.

     
     
  19. #9459
    Höyryttelijä AlkavaSähkisEntinenTuhkis's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Area 53
    Viestit
    61
    Eli siis säädän ilma-aukkoa sopivan pienelle, että tulee vastusta tarpeeksi ?
    Mitenkäs selittyy sitten tuo että sitä nestettä tulee monesti reilun höyryttelyn jälkeen sieltä ilma-aukosta, onko liian pieni lämpötila ettei neste höyrysty tarpeeksi ja sitten niin sanotusti kondensoituu sinne ilma-aukon äärelle ja sitten valuu ulos ?
    Olen tiivisteet käynyt läpi monesti ettei niissä ole vikaa.

    Nesteet siis on joo valmislitkuja. Mut sekin taitaa muuten vaikuttaa tuohon et tuleeko villoista läpi tai palaako villat et erilaisia noiden nesteiden koostumukset, eikö vain ?
    Et pitäis löytää aina eri nesteelle se oikea teho.

    En muutenkaa hirveemmin ymmärrä tuota omaa modia ku siinä välillä pystyy hetken säätää lämpötiloja mut sit palautuu takas Watti säätöön.

    Kiitos vastauksesta. Katsotaan miten tuolla pääsee etiäppäin vai pitääkö tässä tykimpi modi hankkia. (miettinyt tuota Reuleaux RX 2/3)

     
     
  20. #9460
    Jos hikoilee pisaran ja vähän huurua, on normaalia.

    Jos nestettä valuu, on jotain vikaa.

    Oletko millä tehoilla ajanut?

    Ja se lämpösäädölle meno saatava loppumaan jos ns. "tavallisia" kanthal/nichro-atopäitä käytät.

    Vastusta pitää joo olla, parantaa alipainetta eli neste menee kunnolla atopäälle.

    Sähköspaddua ei siis voi imeä liian kovaa. Mitä kovempaa imee, sitä paremmin toimii. Oireet (ajoittainen villojen käry, ja toisaalta vuoto) viittaisi siihen että lisää tehoa ja lisää imua.

    Valmisnesteesi saattavat olla hyvin PG voittoisia. Kun rupeat itse läträämään tai ostamaan ns. "laatunesteitä" niissä on PGtä paljon vähemmän. Jäykempää tavaraa ja vuodot voi loppua jo sillä.

    Uutta modia halujen mukaan. Mutta kyllä se evic jaksaa enemmän kuin nano-kanger kestää tehoja.
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.05.18 kello 22:01.

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •