Sivu 471 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 371421461467468469470471472473474475481 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 9,401 - 9,420 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #9401
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2017
    Viestit
    1
    Nyt olen kyllä ihan ulapalla ja apua kaipaisin!
    Ostin juuri ekan modini ja en vain tajua sen mekaniikkaa. Laite on Eleafin Istick Pico, mukana tullut Melo III tankki ei ollut omaan mieleen koska se vuosi ihan sikana niin ostin sitten uuden tankin ja härpäkkeet eli uusi tankki atoineen on Aspire Cleito 0.2ohm. Nyt ongelmana siis on se, että ei toi vehje vaan höyrytä! Modit päin honkia. Kuinka suuri wattimäärä pitäisi olla? Miten muut lämmöt sun muut? Luin kyllä oppaan, mutta en vain tajua. En siis saa höyryä pihalle kunnolla ja laite kuumenee liikaa luultavasti koska asetukset päin honkia. Auttakaa kiltit aloittelijaa hädässä ja tuskassa kiitos!

     
     
  2. #9402
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vaporallu Näytä viesti
    Nyt olen kyllä ihan ulapalla ja apua kaipaisin!
    Ostin juuri ekan modini ja en vain tajua sen mekaniikkaa. Laite on Eleafin Istick Pico, mukana tullut Melo III tankki ei ollut omaan mieleen koska se vuosi ihan sikana niin ostin sitten uuden tankin ja härpäkkeet eli uusi tankki atoineen on Aspire Cleito 0.2ohm. Nyt ongelmana siis on se, että ei toi vehje vaan höyrytä! Modit päin honkia. Kuinka suuri wattimäärä pitäisi olla? Miten muut lämmöt sun muut? Luin kyllä oppaan, mutta en vain tajua. En siis saa höyryä pihalle kunnolla ja laite kuumenee liikaa luultavasti koska asetukset päin honkia. Auttakaa kiltit aloittelijaa hädässä ja tuskassa kiitos!
    Moi.

    Oliskohan sulla ei-lämpösäätö atopäät, ja Pico lämpösäätö tilassa ???

    3 kertaa nopeasti tulitusnappia kertoo missä tilassa on. VW on tavallinen wattisäätö (en omista mutta ilmeisesti plussalla ja miinuksella pääsee moodien väliä liikkumaan).

     
     
  3. #9403
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vaporallu Näytä viesti
    Nyt olen kyllä ihan ulapalla ja apua kaipaisin!
    Ostin juuri ekan modini ja en vain tajua sen mekaniikkaa. Laite on Eleafin Istick Pico, mukana tullut Melo III tankki ei ollut omaan mieleen koska se vuosi ihan sikana niin ostin sitten uuden tankin ja härpäkkeet eli uusi tankki atoineen on Aspire Cleito 0.2ohm. Nyt ongelmana siis on se, että ei toi vehje vaan höyrytä! Modit päin honkia. Kuinka suuri wattimäärä pitäisi olla? Miten muut lämmöt sun muut? Luin kyllä oppaan, mutta en vain tajua. En siis saa höyryä pihalle kunnolla ja laite kuumenee liikaa luultavasti koska asetukset päin honkia. Auttakaa kiltit aloittelijaa hädässä ja tuskassa kiitos!
    Noissa Cleiton 0.2 Ohmisissa on suositustehot 55-70W, ja ne ovat kanthal atoja, eli EI tarvitse miettiä mitään lämpösäätöjä. Aseta Pico Wattage tilaan.
    Cleito on suoraan keuhkoon imettäväksi tarkoitettu, eli jos yrität imeä sitä kuin tupakkaa, höyryä ei tule ja koko laitos lämpenee melko paljon.
    Eli: Lisää tehoa, röörit auki ja kunnon keuhkoimuja kehiin.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  4. #9404
    --
    Viimeksi muokannut Joskariii; 13.04.18 kello 16:04.

     
     
  5. #9405
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    110
    Täytyy kyllä todeta, etten suosittele höyryttelyn aloittamista mikäli jo kerran olet tupakasta eroon päässyt. Ei kukaan näitä tällä forkalla varmaankaan huvikseen vetele.

     
     
  6. #9406
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Joskariii Näytä viesti
    Tarkoituksena satasella aloittaa höyryttelyharrastus
    Hommaa joku oikea harrastus ennemmin. Täysin idioottimaista aloittaa höyryttely jos ei ole edes koukussa nikotiiniin.
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  7. #9407
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Minä olen vedellyt jo pitkään huvikseen, ei tässä enää riippuvuudesta kyse ole. Ei tämä sen typerämpi tapa ole kuin vaikkapa kahvinjuonti. Tosin oon kyllä kummastakin ehkä sitä mieltä että turha sitä on väkisin tehdä itselleen uutta tapaa, höyryttelemään tai kahvia juomaan jos ei siihen muuten ole jo ajautunut.

     
     
  8. #9408
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150
    kyllä mä lopettaisin jos se vaan onnistuisi sormia napsauttamalla. vaikka höyryttely terveellisempää onkin kuin röökaaminen niin ei voi tietää miten pitkällä aikavälillä vaikuttaa.
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  9. #9409
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2016
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    71
    Komppaan tässä kyllä Janea ja Tank81:stä, eli en kyllä menisi suosittelemaan höyryttelyn aloittamista jos kerran nikotiinille ei ole tarvetta.

    Ei niin, voihan tätä harrastella toki ilmankin nikotiinia, mutta itse en moisessa näe mitään järkeä.

    Pidemmän päälle toki ihan ilman hengittely ilman lisäaineita lienee turvallisinta. Tai, no riippuu kotikylän ilmanlaadusta.

    Noh, kukin tavallaan ja kaikki tekee omat päätöksensä kunhan ollaan yli 18v.
    Viimeksi muokannut OswldK; 02.11.17 kello 15:54. Syy: kirotusvireen koraus

     
     
  10. #9410
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Ei varmaan kukaan ole suositellut aloittamaan höyryttelyä? Pointti oli se että jos aikuinen ihminen haluaa välttämättä aloittaa höyryttelyn (eikä kysy muiden mielipidettä siihen että kannattaako se vai ei) niin en minä ainakaan ole mikään jeesus joka siitä alkaa saarnaamaan.

    Tietenkin aina olisi parasta että asuisi maaseudulla hengittämässä vain puhdasta ilmaa, söisi lisäaineetonta ruokaa, jättäisi saunakaljat väliin, menisi illalla kymmeneltä nukkumaan jne.

     
     
  11. #9411
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2016
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    71
    Jos aikuinen ihminen haluaa höyryttelyyn ryhtyä, niin se on hänen oma asiansa eikä se muille kuulu riippumatta siitä mistä syystä tämmöistä haluaa.


    Ja ei kyllä minullakaan ole varaa ryhtyä saarnaamaan minkään terveellisyydestä, korkeintaan kommentoida "vertaistukena".

     
     
  12. #9412
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    24
    Moro!

    Aika tuore höyryttelijä olen ja tähän mennessä oon käyttänyt vaan kavereiden tekemiä ja valmiita nesteitä. Nyt kuitenki ois kiinnostusta alkaa tehdä ite. Näin kun aloittelija olen, niin nyt pari varmasti tyhmää kysymystä. Täytyykö nesteen pohjan olla aina VG/PG-seos? Mitä eroja kurkkutuntumassa ja maussa saa eri vahvuisilla sekoituksilla? Vaikuttaako VG/PG-seoksen suhde makutiivisteen käyttömäärään? Kiitos jo etukäteen. Varmaan saa kuitenkin muutamat naamapalmut aikaan tällä.

     
     
  13. #9413
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2016
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    71
    Periaatteessa ei ole mitään väliä sillä höyrytteleekö pelkkää PG:tä, pelkkää VG:tä tai jonkinlaista sekoitusta niistä, kaikki toimii kyllä höyryn tuottamiseen ainakin periaatteessa. Käytännössä tulee monia liikkuvia osia ja kysymyksiä eteen sen suhteen minkämoista sekoitusta/pohjaa käytetään. Tässä muutamia:

    -PG on paljon juoksevampaa kuin VG joten joillain vehkeillä korkean PG:n nesteet tuppaavat valua ikävästi ulos

    -VG tuottaa enemmän höyryä

    -VG on sakeampaa (korkeampi viskositeetti) joten joillain vehkeillä se ei liiku kovin hyvin "säiliön" puolelta käämille höyrystymään

    -PG kantaa paremmin makua, joten makutiivistettä tarvitaan PG-rikkaammassa nesteessä vähemmän

    -PG tuppaa monille antavan äkäisemmän kurkkutuntuman ja myöskin kuivattavan enemmän elimistöä

    -monilla on jonkinmoista yliherkkyyttä PG:lle

    -makutiivisteet usein ovat PG-pohjaisia, joten puhtaaseen VG-sekoitukseen on vaikeaa päästä 100%

    -eri maut toimivat eri ihmisille eri tavoin ja myöskin erilaisilla VG/PG-suhteilla makujen kanssa on yksilöllisiä eroja

    -VG tuppaa toimimaan paremmin kuin PG kun käytetään korkeampia tehoja


    Yleensä se on vähän omakohtaisen kokeilun takana minkämoinen sekoitus itselle menee ja myöskin minkämoiset sekoitukset omille laitteille sopii. Jos ei ole kovinkaan paljon tietoa siitä mikä nyt sitten sopii, niin hyvä lähtökohta voinee olla 50/50 sekoitus eli sekoittaa pohjanesteet, nikotiinin ja makutiivisteen niin että lopputuloksena on 50/50 PG/VG sekoitus ja aloittaa siitä. Makutiivisteiden sekoitussuhteet löytyvät yleensä valmistajan tai myyjän nettisivuilta mutta nikotiinin vahvuuden joutuu kyllä keksimään itse.
    Viimeksi muokannut OswldK; 17.01.18 kello 16:36. Syy: lisäsin maininnan tehosta

     
     
  14. #9414
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Makutiivisteissä on joku kirjoittamaton sääntö käyttää 10% sekoitussuhdetta. Tämäkään ei aina pidä paikkaansa. Pullojen kyljessä harvemmin lukee sekoitussuhteista mitään. Jotkut tiivisteet käyvät kurkkuun ja henkeen ikävällä tavalla, jos laittaa liikaa. Kotikokkailun saloihin pääsee parhaiten sisään kokeilemalla itse mikä toimii ja mikä ei. Jos mukaan sattuu tarttumaan joku ihan nevahööd makutiiviste niin kannattaa sekoittaa pieneen pulloon ja kokeilla mitä tulee.

    Mitä kurkkutuntumaan tulee niin sen saa yleensä nikotiinipohjalla hoidettua. Itse tykkään mtl-tankeissa käyttää vahvahkoja blandiksia, koska kurkkutuntuma korostuu juuri tuolla menetelmällä.

     
     
  15. #9415
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    24
    Aivan. Kiitos paljon avuista!
    Ensimmäiset nesteet valmistettu ja hurahdin tietenkin hommaan. Lähin kivijalkaliike noin 110km päässä, eikä ihan heti taas kerkeä lähteä ajelemaan kaupunkia kohti. Minulla on mielikuva, että näiden tarvikkeiden tilaaminen olisi laitonta. Puffilan sivuilla pohjanesteiden tilaaminen näyttäisi kuitenkin olevan mahdollisuus. Hyppäänkö lain tuolle puolen, jos laitan tilauksen tulemaan?

     
     
  16. #9416
    Kunhan nesteessä ei ole nikotiinia niin saat tilata. Eli maut, pohjat ja nikotiinittomat valmisnesteet on täysin laillisia. Toisin sanoen kaikki mitä löydät puffilan sivuilta on laillista.

     
     
  17. #9417
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    24
    Kiitos taas vastauksesta. Tilausta tekemään.

     
     
  18. #9418
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    2
    Olen juuri uudestaan sähkötupakan aloittanut ja takana muutaman vuoden tauko ja sitä ennen lähes 3 vuoden jakso pelkällä sähköröökillä. Kyllästyin nesteiden kanssa pelleilemiseen ja laitteiden epäsäännölliseen toimintaan. Nyt on vehkeet kehittyneet ja mieli taas takas höyryttelyssä. En ole koskaan tottunut suoraan keuhkoihin vehkeisiin joten kävin hakemassa Innokin Zenith "MTL" tankin. Käytän modina tehokasta (en muista mallia) 50W mallia josta tosin otan max 13-15W välillä tehoja. Sekoitin 50/50 nesteen, latasin tankin ja homma toimi hienosti koko illan. Sitten tein ilmeisesti virheen ja laitoin laitteen USB laturiin tankin kanssa. Aamusta kun nappasin laitteen kouraan niin nestettä oli joka paikassa. Tankki oli vuotanut pahasti ja sain fairylla putsailla pöytää, laitetta ja käsiäni. Teinkö siis väärin kun latasin laitetta tankin ollessa kiinni? Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmaa mutta nyt tuntuu että sattunut aikaisemminkin eri tankeilla samaa ongelmaa. Eli pitääkö tankki ottaa irti kun lataa modia?

     
     
  19. #9419
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Ei tarvi tankki irrottaa. Jos modin akut saa ladattua oikealla laiturilla, suosittelen sitä mieluummin kuin usb-latausta. Pieni lisä vuotoriskiin on jos modi kuumenee ladattaessa niin nesteestä tulee juoksevampaa ja vuotaa herkemmin. Tarkista että tankki on kiristetty kunnolla niiltä osin mitä kiristää voi. Toki voi ottaa tankin irti seuraavalla latauksella ja katsoa onko mitään vaikutusta.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  20. #9420
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Sen verran mitä olen USBilla ladannut, niin noi modit on lämmennyt aika reippaasti ja sitä myöden lämpiää tankki ja nesteet. Nesteet sit lämmetessään tulee kaiketi vähän "ohkaiseksi" eli saattaa helpommin valua ulos itsekseen.. Ja sulla on muutenkin jo aika ohkaiset nesteet
    Kokeilemalla selviää, mut itse ottaisin tankin irti latauksen ajaksi....

    Teppa jo ehtikin väliin kun oon niin hidas kirjottaan
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •