Sivu 433 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 333383423429430431432433434435436437443483 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 8,641 - 8,660 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #8641
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    https://happyjuice.eu/fi/tankit-ja-t...nus-setti.html

    Riittääkö omien coilien tekoon jos tilaan tämän + vastuslangat + jotkut katkaisupihdit vai olisko jotain muuta hyvä olla vielä? Tarkotus olisi tehdä varmaan aika matala ohmisia coileja, lähinnä TopTankkiin.
    Tuosta setti
    Coil Master kit V2

     
     
  2. #8642
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    https://happyjuice.eu/fi/tankit-ja-t...et-pihdit.html Tommoset helpottaa elämää kummasti. Ja tietysti vanua ois hyvä olla https://happyjuice.eu/fi/tankit-ja-t...ta-10g-fi.html Toi ainakin pätevää
    Juu vanua löytyy jo valmiiksi. Onko noilla pihdeillä hyvä katkoa myös lankaa vai onks ne vaan puristamiseen?

     
     
  3. #8643
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Tuosta setti
    Coil Master kit V2
    Näyttää ihan kätevältä, mut en taidakkaan tarvita sivuleikkureita ja ruuvareita enempää kun kaapin perukoilta löytys vanhoja. Toi ohm mittari olis kyllä varmaan hyvä olla.

     
     
  4. #8644
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Sivuleikkurien pitää olla sellaiset, että niillä saa langan poikki aivan deckin reunaa myöten. Jos deckistä törröttää langan päitä, voivat ne osua höyrykammion seinään ja aiheuttaa oikosulun.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  5. #8645
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Tai vaikka kynsileikkurit joka meikäläisellä ollut niin kauan käytössä kun coileja(n.2v) väännellyt

     
     
  6. #8646
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    Näyttää ihan kätevältä, mut en taidakkaan tarvita sivuleikkureita ja ruuvareita enempää kun kaapin perukoilta löytys vanhoja. Toi ohm mittari olis kyllä varmaan hyvä olla.
    Ohm-mittariakaan et oikeastaan tarvitse, jos sulta löytyy joku piirillinen modi.
    Coilit voi kieputella poranterän/ruuvimeisselin tms. sopivan paksuisen pyöreän tangon ympärille.

    Eli ensi alkuun ei kummoisia välineitä välttämättä tarvitse. Ostelee sitten ajan kanssa, jos tuntee tarvitsevansa "parempia" välineitä.
    "Not a bad life really"

     
     
  7. #8647
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Muistaakseni joskus on tullut coileja kieputeltua coktail/ hammastikkujenkin ympärille

     
     
  8. #8648
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Ohm-mittariakaan et oikeastaan tarvitse, jos sulta löytyy joku piirillinen modi.
    Coilit voi kieputella poranterän/ruuvimeisselin tms. sopivan paksuisen pyöreän tangon ympärille.

    Eli ensi alkuun ei kummoisia välineitä välttämättä tarvitse. Ostelee sitten ajan kanssa, jos tuntee tarvitsevansa "parempia" välineitä.
    Just näin. Mulla jäi kurocoilerit työttömiksi heti alkumetreillä. Poranterillä mennään.

     
     
  9. #8649
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Ohm-mittariakaan et oikeastaan tarvitse, jos sulta löytyy joku piirillinen modi.
    Coilit voi kieputella poranterän/ruuvimeisselin tms. sopivan paksuisen pyöreän tangon ympärille.

    Eli ensi alkuun ei kummoisia välineitä välttämättä tarvitse. Ostelee sitten ajan kanssa, jos tuntee tarvitsevansa "parempia" välineitä.
    Ei mulla oo ku tää topbox mini niin ajattelin mittarin tilailla

     
     
  10. #8650
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    Ei mulla oo ku tää topbox mini niin ajattelin mittarin tilailla
    No sillä topboxilla kyllä näkee ohmit, joten se kyllä käy.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  11. #8651
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    No sillä topboxilla kyllä näkee ohmit, joten se kyllä käy.
    Juu niin näkee mutta ei tässä taida mitään piiriä olla? Mutta hyvä jos se käy niin ei tarvii ainakaan vielä mittaria tilata

     
     
  12. #8652
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    No se piiri nimenomaan siinä on... Siinä on nääs elektroniikkaa.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  13. #8653
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    No se piiri nimenomaan siinä on... Siinä on nääs elektroniikkaa.
    Okei En oo vielä niin perillä näistä jutuista..

     
     
  14. #8654
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kynä Näytä viesti
    Mulla jäi kurocoilerit työttömiksi heti alkumetreillä.
    Itse otin uudelleen käyttöön. Saa todella helposti väännettyä spaced coilin missä tasaiset välit. Kieputtaa esim. 0.40 kanthaalia 3mm kuroon neljä kieppiä yli halutun ja sen jälkeen coilin päistä kiinni ja vetää sen vähän niinkuin jouseks.
    Sitten kummastakin päästä pari kieppiä vetämällä pois ja se on siinä.

    Jostain täältä foorumilta tän vinkin löysin, en vaan muista mistä

    Edit. Pottulaltahan tämä vinkki tuli tähän videoon kohdasta 40.25 etiäppäin.
    https://www.youtube.com/watch?v=8P2I...outu.be&t=1241
    Viimeksi muokannut masse; 21.09.16 kello 21:53. Syy: Lisäys

     
     
  15. #8655
    Kurot on täälläkin kovassa käytössä heti kun sain ne. Tulee niin nättiä coilia että en ymmärrä miten olen ennen pärjännyt ilman niitä. (Tuohan kuulostaa ihan TV-shop mainokselta)


     
     
  16. #8656
    Mites noi ohmit määrittyy kun ruvetaan omia coileja vääntämään? Mitä useampi kieppi sen isommat ohmit vai...?

     
     
  17. #8657
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    Mites noi ohmit määrittyy kun ruvetaan omia coileja vääntämään? Mitä useampi kieppi sen isommat ohmit vai...?
    Juuri noin kieppien suhteen, toki vaikuttavia asioita on monta muutakin; langan materiaali, langan paksuus, coilin halkaisija, coilin jalkojen pituus.
    Tuolta katsomaan: Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  18. #8658
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Minä coilintekijä aloittelijana (joka ei tykkää lukea ohjekirjoja) niin en voi kuin hämmästellä homman kirjoa. Siis lankoja kun on joka sormelle ja varpaalle erilaisia ja niitä kokeillessa voin vain ihmetellä että: mites tästä näin hyvä tuli ja mites näin huono jne. Olisi ehkä hyvä lukea ja katsoa videoita asiasta Sen kun olen ainakin huomannut että coili vaikuttaa todella paljon makuun!!! Hyvä coili= Hyvä maku!

     
     
  19. #8659
    Mä en nyt oikeen saa selvää tosta laskurista. Tänään tuli kiekko Kanthal A1 26GA 30ft lankaa, eli miten saisin tuosta väännettyä jonkun 0.3-0.4 ohmisen coilin? Mielestäni 0.3 oli tosi hyvä kun aikasemmin niitä käytin. Oli siis valmiita coileja jotka tuli modin ja tankin mukana.

    e: Laitoin tonne laskuriin nyt jotain ja se sanoo että 4/3 "half wraps" niin tulis 0.32ohm, eli teenkö mä 3 ja puoli kieppiä vai 4?

     
     
  20. #8660
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Minä coilintekijä aloittelijana (joka ei tykkää lukea ohjekirjoja) niin en voi kuin hämmästellä homman kirjoa. Siis lankoja kun on joka sormelle ja varpaalle erilaisia ja niitä kokeillessa voin vain ihmetellä että: mites tästä näin hyvä tuli ja mites näin huono jne. Olisi ehkä hyvä lukea ja katsoa videoita asiasta Sen kun olen ainakin huomannut että coili vaikuttaa todella paljon makuun!!! Hyvä coili= Hyvä maku!
    Omasta mielestäni enemmän vaikuttaa se kuinka pumpuleiden laitto onnistuu. Viime aikoina on joka kerralla alkanut onnistumaan (Griffin 22, 25 ja Merlin). Benjille suosittelen seuraavaksi Griffin 25:sta . Pikkasen enemmän työtä, joka palkitsee tuplasti paremmilla ja maukkaammilla höyryillä.

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •