Sivu 434 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 334384424430431432433434435436437438444 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 8,661 - 8,680 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #8661
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Omasta mielestäni enemmän vaikuttaa se kuinka pumpuleiden laitto onnistuu. Viime aikoina on joka kerralla alkanut onnistumaan (Griffin 22, 25 ja Merlin). Benjille suosittelen seuraavaksi Griffin 25:sta http://www.e-savuke.com/vb/images/sm...ke/thumbup.gif. Pikkasen enemmän työtä, joka palkitsee tuplasti paremmilla ja maukkaammilla höyryillä.
    Sait ylipuhutuksi. Mulle sitten vain tarjoamaan hyvät lukijat Griffinin 25 millistä mun Cuboid 200 wattisen nokkaan yyveellä

     
     
  2. #8662
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    Mä en nyt oikeen saa selvää tosta laskurista. Tänään tuli kiekko Kanthal A1 26GA 30ft lankaa, eli miten saisin tuosta väännettyä jonkun 0.3-0.4 ohmisen coilin? Mielestäni 0.3 oli tosi hyvä kun aikasemmin niitä käytin. Oli siis valmiita coileja jotka tuli modin ja tankin mukana.

    e: Laitoin tonne laskuriin nyt jotain ja se sanoo että 4/3 "half wraps" niin tulis 0.32ohm, eli teenkö mä 3 ja puoli kieppiä vai 4?
    Sanoisin, että alussa kokeilemalla oppii parhaiten. Kierrä coili ja asettele se paikoilleen ja katso mitä modi näyttää ohmeiksi. Hyvää harjoitusta, eikä siihen mene kuin muutama minuutti. Niitä harjoituskappaleita tulee muutenkin jatkossa melko varmasti jossain vaiheessa.
    Coilin halkaisija ja kierrosmäärä tietty vaikuttaa siihen, kuinka pitkä lanka tulee kokonaisuudessaan olemaan (pidempi lanka = suurempi vastus).
    Jos coilin sisähalkaisija ei ole tiedossa, niin ei kukaan pysty antamaan arviota montako kierrosta vaatii 0,3-0,4 ohmin coiliin.

     
     
  3. #8663
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Sait ylipuhutuksi. Mulle sitten vain tarjoamaan hyvät lukijat Griffinin 25 millistä mun Cuboid 200 wattisen nokkaan yyveellä
    Ja jos et tykkää, niin yritä myydä mulle!

     
     
  4. #8664
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Sitä en ole vielä saanut selvitettyä että pitäiskö se lanka kiertää tiukkaan vaiko väljään... Elikkä kuvainnollisesti sanottuna: tiukka vaiko väljä jousi? Haitari auki vaiko kiinni?

     
     
  5. #8665
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Sitä en ole vielä saanut selvitettyä että pitäiskö se lanka kiertää tiukkaan vaiko väljään... Elikkä kuvainnollisesti sanottuna: tiukka vaiko väljä jousi? Haitari auki vaiko kiinni?
    Ite tykkään enemmän väljästä (siis coileissa). Väljä (spaced) coil jäähtyy nopeammin, ja mielestäni ei mee paskaiseksi niin nopeasti.

    Tuon näköisiä pyrin tekemään:

    spaced.jpg

     
     
  6. #8666
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Riippuu haluaako löysempää vai kompaktimpaa setuppia! :3
    #cream_ass_lyfe

     
     
  7. #8667
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    Riippuu haluaako löysempää vai kompaktimpaa setuppia! :3
    Tiukka on mun mieleen.
    #cream_ass_lyfe

     
     
  8. #8668
    Höyryttelijä jinx's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    90
    Täällä oli hyvä laskuri ohmeille ja kierroksille. Näyttää coilin kuvana, eli helppo matkia. Coil Toy - Online calculator for e-cigarette resistance coil building

     
     
  9. #8669
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jinx Näytä viesti
    Täällä oli hyvä laskuri ohmeille ja kierroksille. Näyttää coilin kuvana, eli helppo matkia. Coil Toy - Online calculator for e-cigarette resistance coil building
    Muuten ihan kätevän oloinen laskuri, mutta ei osunut silmään ollenkaan rosteria (SS). Itse ajellut vain sillä viime aikoina, lämpösäädön kera. Kiitos kuitenkin linkistä! Tästä on varmasti monelle apua!

     
     
  10. #8670
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    e: Laitoin tonne laskuriin nyt jotain ja se sanoo että 4/3 "half wraps" niin tulis 0.32ohm, eli teenkö mä 3 ja puoli kieppiä vai 4?
    Tuossa on kyse siitä sojottaako langan päät samaan vai eri suuntaan. 4/3 "half wraps" tarkoittaa siis coilia jossa lanka ylittää meisselin varren neljästi vaikka kokonaisia kierroksia onkin vain kolme. Lankojen päitten välistä kun laskee niin kieppejä on 3 ja vastakkaiselta puolelta laskettuna niitä on 4.
    Full wraps taasen tarkoittaa coilia jossa langan päät osoittaa vastakkaisiin suuntiin eli jokainen kieppi on kokonainen kierros tapin ympäri.

     
     
  11. #8671
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    Mä en nyt oikeen saa selvää tosta laskurista. Tänään tuli kiekko Kanthal A1 26GA 30ft lankaa, eli miten saisin tuosta väännettyä jonkun 0.3-0.4 ohmisen coilin? Mielestäni 0.3 oli tosi hyvä kun aikasemmin niitä käytin. Oli siis valmiita coileja jotka tuli modin ja tankin mukana.

    e: Laitoin tonne laskuriin nyt jotain ja se sanoo että 4/3 "half wraps" niin tulis 0.32ohm, eli teenkö mä 3 ja puoli kieppiä vai 4?
    Tuo 26AWG kanthali on vähän liian ohutta 0.3 ohmille - tee siitä 2,5mm tapille 5 kierroksen coili jolla tulee noin 0.6 ohminen ja kokeile sitä alkuun.
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
  12. #8672
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    tietääkö joku paljonko tommosen 0,4 corella ja 0,2mm wrapilla olevan kantal-clapton langan resistanssi on?
    #cream_ass_lyfe

     
     
  13. #8673
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    tietääkö joku paljonko tommosen 0,4 corella ja 0,2mm wrapilla olevan kantal-clapton langan resistanssi on?
    10.99 Ohm/metri
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  14. #8674
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Kiitos, löysin hakemalla n.0.11 ohm/m
    #cream_ass_lyfe

     
     
  15. #8675
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    tietääkö joku paljonko tommosen 0,4 corella ja 0,2mm wrapilla olevan kantal-clapton langan resistanssi on?
    Ei sen wrapin sitä pitäis muuttaa juurikaan, lasket vaan ydinlangan mukaan.

     
     
  16. #8676
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hannu Näytä viesti
    Ei sen wrapin sitä pitäis muuttaa juurikaan, lasket vaan ydinlangan mukaan.
    Eipä näköjään, kyl siin ihan minimaalinen ero kumminkin taitaa olla.
    #cream_ass_lyfe

     
     
  17. #8677
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Minimaalinen, vaan ei merkittävä. Sähkö kulkee helpointa reittiä pitkin, eli ydinlanka vastustaa vähiten.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  18. #8678
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    14
    Mitäs rda:ta suosittelisitte Joyetech Cuboidin päälle? Möyhyjä täytyisi saada. Mites tsunami? Kiitoksia!

     
     
  19. #8679
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    vapor cloudzin mini buddha. jos otat kuitenkin tsunamin niin ota 24mm,tilaa villoille paremmin.
    #cream_ass_lyfe

     
     
  20. #8680
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    14
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    vapor cloudzin mini buddha. jos otat kuitenkin tsunamin niin ota 24mm,tilaa villoille paremmin.
    Löytyiskö sitä jostain salaisesta nettikaupasta 30 dollarin hintaan vielä? Alle 30 dollaria pitäisi mieluiten maksaa

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •