Sivu 483 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 383433473479480481482483484 ViimeinenViimeinen
Tulokset 9,641 - 9,660 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #9641
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Ja jäykkä neste myös notkistuu lämmetessään, eli jos pitää laitetta lämpimässä (esim. housuntaskussa), niin pumpulien kärähtämisen mahdollisuus vähenee. Näin kesällä voi myös esim. kuumassa autossa ruveta lirimään alleen, vaikka normaalisti olisikin liian jäykkää nestettä.

     
     
  2. #9642
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Vähän pihalla oon näistä nyky subohm tankeista, mutta jo kolme vuotta sitten imi vaikka vanhat moottoriöljyt, ja ohuemmat nesteet kusi suoraan läpi. Jopa Starre tykkäs 95% VG nesteistä. Tankkiin vaan ja keuhkoon. Tämä siis Redexille.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  3. #9643
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kyllä joo, laitteista ja käyttötavasta kiinni tuo toimiminen. Monet koneet tosi herkkiä jopa nesteen paksuudelle ja käyttötyylille ja wateille. Mä oon suosinut kaikille laitteille pg/ vg 20/80 tai 30/70. Ja tosiaan lämpötilakin vaikuttaa paljon. -20 asteen pakkasella laite vyöllä taikka +25 astetta niin siinä on hiton iso ero lämmössä ja se vaikuttaa myös tosi paljon. Mutta itse en oo saanut millään laitteella kunnolla toimimaan PG/ VG 10/90 suhteella.

     
     
  4. #9644
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    12/2020
    Viestit
    3

    Kurkkutuntuma kateissa.

    Hjellou.

    Tämmönen ongelma ois että kurkku/keuhkotuntuma katoaa jo jonkun 3-4 imasun jälkeen. Tämän jälkeen melkeen kun tyhjää imis makua lukuunottamatta. Modina mulla on istick pico s. Tankkeina OBS Cruis 2 RTA, Ijust mini ja viime kuussa ostettu Zeus x RTA. Järkeilin että kun tuossa Zeus x on tupla coili niin se auttas asiaa mutta pieleen meni. Niksa vahvuus on varmaan siinä 12-15mg ja pg/vg sekotuksia oon mielestäni testannu aika laajalta skaalalta. 50-75w wateilla oon oon höyrytelly mutta tuollakaan ei tunnu olevan asiaan mitään vaikutusta. Modi ja akku on noin 3kk vanhoja. Enään tulee mieleen että voiko akku mennä jo pilalle 3kk?. Toinen mitä pitää testata on laimentamaton niksa. Ainiin unohdin että oon myös kokeillu mtl että dtl eikä tuollakaan vaikutusta asiaan. Ainoo että kurkkutuntuma hieman erilainen molemmissa. Kiitos jo valmiiksi jos joku viisas keksii tähän ratkasun tai edes ideoita tai muuten taitaa tää höyryttely jäädä lyhyeks .

     
     
  5. #9645
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Aika hurjia noi niksat ja tehot, oot jotenkin pilannut kurkkutuntuman isoilla tehoilla ja isoilla niksoilla
    Ite oon MTL-miehiä ja 13w, 1.8 ohmia, 6mg niksat riittää mainiosti kurkku/keuhko tuntumaan, vaikka vartin imis putkeen

    Mitään ratkaisua tai ideaa mulla ei ole antaa
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  6. #9646
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Aika jännä. Mä varmaan kuolisin jos vetäisin noilla tehoilla noin vahvaa niksaa! Ettei nyt kuitenkin olis pilkkuvirhe ja niksat olisikin 1.2-1.5mg? Akku ei makuun vaikuta millään tavalla ainakaan reguloiduissa modeissa.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  7. #9647
    Höyrykonkari Siivu87's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Lieksa
    Viestit
    152
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Teppa Näytä viesti
    Aika jännä. Mä varmaan kuolisin jos vetäisin noilla tehoilla noin vahvaa niksaa! Ettei nyt kuitenkin olis pilkkuvirhe ja niksat olisikin 1.2-1.5mg? Akku ei makuun vaikuta millään tavalla ainakaan reguloiduissa modeissa.
    Eikös aikoinaan puhuttu kuitenkin "makuakuista"?

     
     
  8. #9648
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Siivu87 Näytä viesti
    Eikös aikoinaan puhuttu kuitenkin "makuakuista"?
    Ai jestas! Olin jo unohtanut legendaariset makuakut!
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  9. #9649
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    12/2020
    Viestit
    3
    No mun matematiikka on kyllä sen verran onneton että en ihmettele vaikka oliskin plkkuvirhe . Mutta näin oon ymmärtänyt/luullut että jos vetää raakana 20mg niin se on 20 mg. Ja jos siihen laittaa saman verran pg/vg nestettä niin siitä tulee 10mg? Vai oonko täysin hakuteillä .

     
     
  10. #9650
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    12/2020
    Viestit
    3
    Niin ja sit tosiaan ekoista imuista lähtee ihan kivasti. En tiä sitten jos tuo pumpuli ei ime tarpeeks tuota nestettäja vielä kun sorrun vähän tuohon chain vapingiin.

     
     
  11. #9651
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulla aina ollut liiankin herkkä kurkku ja DTL laitteilla imuttelin 3% niksoilla ja MTL laitteella max 12% pystyn imemään ilman että kurkkuun sattuu. VG/PG mulle on vakiintunut 70/30 suhde. Enemmän PG:tä niin tulee enemmän kurkkutuntumaa ja makua mutta ei yleensä käytetä enemmän PG:tä kuin 50%. Mun nikotiinineste on VG:tä ja vahvuus 100mg/ml. En sitten tiedä että onko nikotiini huonoa vaiko laskuvirhe siinä vaiko makuaineessa jotain outoa vaiko kurkussa :-) En osaa muuta neuvoa kuin tarkistamaan tuon nikotiinin mikäli höyryä kuitenkin laitteesta reippaasti tulee ja tasaisesti kokoajan KooTz:lla Tässä vielä linkki mielestäni hyvään laskuriin silloin kun itse tekee nesteitä: https://liquidnicotinewholesalers.com/recipe/

     
     
  12. #9652
    Höyryttelijä BaJari's Avatar

    Liittynyt
    12/2020
    Sijainti
    Lieksa
    Viestit
    48
    Mikähän lie vikana kun hommasin zeus x rta tankin. tankin kun ruuvaan kiinni niin tulee vaan teksti "no coil detected". Muilla tankeilla toimii mut tuolla zeussii ei vaa tunnista

     
     
  13. #9653
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja BaJari Näytä viesti
    Mikähän lie vikana kun hommasin zeus x rta tankin. tankin kun ruuvaan kiinni niin tulee vaan teksti "no coil detected". Muilla tankeilla toimii mut tuolla zeussii ei vaa tunnista
    Mulla ei oo kokemusta kyseisestä tankista mutta mietin noin yleisesti vaan että onko coilit varmasti kunnossa ja kiinni ja kohdillaan ja onko tankin pohjapinni ehkä jäänyt jumiin eikä ole tarpeeksi ulkona saadakseen kontaktia? Entä jos sulla on niin matalat ohmit sun coileissa että modi ei sen takia tunnista tankkia? Ootko kokeillut muilla modeilla? Entä ohuemmalla langalla jotta tulisi ohmeja lisää rta:han? Ehkä puhun omiani kun en ole expertti mutta jos näin teen niin joku viisaampi ehkä osaa neuvoa paremmin kunhan huomaa nämä viestit
    Viimeksi muokannut benji; 29.12.20 kello 22:47. Syy: Kirjoitusvirhe

     
     
  14. #9654
    Höyryttelijä BaJari's Avatar

    Liittynyt
    12/2020
    Sijainti
    Lieksa
    Viestit
    48
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mulla ei oo kokemusta kyseisestä tankista mutta mietin noin yleisesti vaan että onko coilit varmasti kunnossa ja kiinni ja kohdillaan ja onko tankin pohjapinni ehkä jäänyt jumiin eikä ole tarpeeksi ulkona saadakseen kontaktia? Entä jos sulla on niin matalat ohmit sun coileissa että modi ei sen takia tunnista tankkia? Ootko kokeillut muilla modeilla? Entä ohuemmalla langalla jotta tulisi ohmeja lisää rta:han? Ehkä puhun omiani kun en ole expertti mutta jos näin teen niin joku viisaampi ehkä osaa neuvoa paremmin kunhan huomaa nämä viestit


    Voi johtua coileista. Pitäsi tilata lankaa ja tehä ite. Tuossa nuo coilit mitkä tuli mukana. Tankin pohjassa on keskinasta ruuvila säädettävä et ei pitäs ainakaa kontaktin puute olla, Vaporesso luxe ja Aegis solo 100w on muut vermeet. Esim tuolla vaporesson tankilla toimii kumpiki vehe. Kaveriki tuumas et noi on ihan paskoja coileja. Mistä ois helpoin nopein ja halvin mesta mistä lankaa saisi? Ite oon ihan aloittelija näissä höyry hommissa. reilu 3 vkoo vasta höyrytelly(Ja rööki jääny pois). Coilien teosta oon kattellu youtubesta videoita ja lukenu täältä, ei tuo mitään rakettitiedettä näyttäs olevan.
    20201229_124322.jpg
    Viimeksi muokannut BaJari; 30.12.20 kello 20:19. Syy: kuvan lisäys ja lisää tietoo

     
     
  15. #9655
    Höyrykonkari Siivu87's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Lieksa
    Viestit
    152
    Lainaus Alkuperäinen postaaja BaJari Näytä viesti
    Voi johtua coileista. Pitäsi tilata lankaa ja tehä ite. Tuossa nuo coilit mitkä tuli mukana. Tankin pohjassa on keskinasta ruuvila säädettävä et ei pitäs ainakaa kontaktin puute olla, Vaporesso luxe ja Aegis solo 100w on muut vermeet. Esim tuolla vaporesson tankilla toimii kumpiki vehe. Kaveriki tuumas et noi on ihan paskoja coileja. Mistä ois helpoin nopein ja halvin mesta mistä lankaa saisi? Ite oon ihan aloittelija näissä höyry hommissa. reilu 3 vkoo vasta höyrytelly(Ja rööki jääny pois). Coilien teosta oon kattellu youtubesta videoita ja lukenu täältä, ei tuo mitään rakettitiedettä näyttäs olevan.
    20201229_124322.jpg
    Minä melkeinpä väitän että ihan asiansa ajaa nuokin coilit. Vika pitäisi olla jossain muualla. Ite en tee coileja ollenkaan, vaan menen samantyylisillä "valmiscoileilla". Eihän coili pääse ottamaan kiinni mihinkään? Joku kontaktivikahan siinä on oltava.

     
     
  16. #9656
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja BaJari Näytä viesti
    Mikähän lie vikana kun hommasin zeus x rta tankin. tankin kun ruuvaan kiinni niin tulee vaan teksti "no coil detected". Muilla tankeilla toimii mut tuolla zeussii ei vaa tunnista
    Edit: Ei mitään., oli niin tyhmä kys.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  17. #9657
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja BaJari Näytä viesti
    Voi johtua coileista. Pitäsi tilata lankaa ja tehä ite. Tuossa nuo coilit mitkä tuli mukana. Tankin pohjassa on keskinasta ruuvila säädettävä et ei pitäs ainakaa kontaktin puute olla, Vaporesso luxe ja Aegis solo 100w on muut vermeet. Esim tuolla vaporesson tankilla toimii kumpiki vehe. Kaveriki tuumas et noi on ihan paskoja coileja. Mistä ois helpoin nopein ja halvin mesta mistä lankaa saisi? Ite oon ihan aloittelija näissä höyry hommissa. reilu 3 vkoo vasta höyrytelly(Ja rööki jääny pois). Coilien teosta oon kattellu youtubesta videoita ja lukenu täältä, ei tuo mitään rakettitiedettä näyttäs olevan.
    20201229_124322.jpg
    Kyllä noissa sun valmis coileissa pitäisi olla tarpeeksi ohmeja. Joten en nyt osaa sanoa syytä että miksi modi ei tunnista tankkia noilla coileilla? Mitä ohmeja sulla on muissa tankeissa? Modissa pitäisi näkyä se ohmimäärä? Ja jos on samanlaiset setupit muissa tankeissa kuin tässä yhdessä joka ei ota kontaktia niin en keksi muuta syytä kuin se pinni? Tuleeko se pinni yhtä paljon ulos kuin muissa toimivissa tankeissa? Ehkä joku muu osaisi neuvoa paremmin?

     
     
  18. #9658
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Kyllä noissa sun valmis coileissa pitäisi olla tarpeeksi ohmeja. Joten en nyt osaa sanoa syytä että miksi modi ei tunnista tankkia noilla coileilla? Mitä ohmeja sulla on muissa tankeissa? Modissa pitäisi näkyä se ohmimäärä? Ja jos on samanlaiset setupit muissa tankeissa kuin tässä yhdessä joka ei ota kontaktia niin en keksi muuta syytä kuin se pinni? Tuleeko se pinni yhtä paljon ulos kuin muissa toimivissa tankeissa? Ehkä joku muu osaisi neuvoa paremmin?
    Kiertyykö se tankki pohjaan asti elikkä siis ottako tankin pohja modiin kiinni? Ajattelin siis vielä sitä vaihtoehtoa että jos tankissa on jenkoissa vikaa eikä kierry ihan kiinni asti modiin? Muuta en nyt enää keksi.

     
     
  19. #9659
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja BaJari Näytä viesti
    Voi johtua coileista. Pitäsi tilata lankaa ja tehä ite. Tuossa nuo coilit mitkä tuli mukana. Tankin pohjassa on keskinasta ruuvila säädettävä et ei pitäs ainakaa kontaktin puute olla, Vaporesso luxe ja Aegis solo 100w on muut vermeet. Esim tuolla vaporesson tankilla toimii kumpiki vehe. Kaveriki tuumas et noi on ihan paskoja coileja. Mistä ois helpoin nopein ja halvin mesta mistä lankaa saisi? Ite oon ihan aloittelija näissä höyry hommissa. reilu 3 vkoo vasta höyrytelly(Ja rööki jääny pois). Coilien teosta oon kattellu youtubesta videoita ja lukenu täältä, ei tuo mitään rakettitiedettä näyttäs olevan.
    20201229_124322.jpg
    Tankin pohjassa oleva ruuvi ei ole säätöä varten, vaan sillä kiristetään + kontakti. Kato että ruuvi on topakasti kiinni, mutta ei kuitenkaan mitenkään persmomentissa. Ja siellä pohjassa missä ruuvi on, pitää olla eriste joka erottaa ruuvin ja röörin mihin se ruuvataan. Muuten se on oikosulussa.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  20. #9660
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Tuota ruuvia itekin ens epäilin, mutta sit törmäsin tollaseen???
    Vai onko orkkistankissa yhden ruuvin systeemi??
    En mä mitään tiä
    Screenshot_2020-12-31 1pcs - Zeus X RTA Pin - Gold Plated.png
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •