Sivu 481 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 381431471477478479480481482483484 ViimeinenViimeinen
Tulokset 9,601 - 9,620 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #9601
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    24
    Mitä käytännön eroja on normaalilla clapton-langalla ja flat claptonilla? Mitä pitää ottaa huomioon käytössä tai tehdessä?

     
     
  2. #9602
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rekku Näytä viesti
    Mitä käytännön eroja on normaalilla clapton-langalla ja flat claptonilla? Mitä pitää ottaa huomioon käytössä tai tehdessä?
    Hyvä kysymys joka kiinnostaa minuakin. Mahtaako olla vaan litteämpää ja leveämpää jolloin pitää huomioida ettei kierroksia mahdu niin paljon ja siten ei vastusta tule lankaan niin paljon? Viisaimmilta vastauksia odotetaan Niin ja tuli mieleen että mahtaako tuo mennä helposti kieroon jos tekee itse coileja perinteisin menetelmin?

     
     
  3. #9603
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    24
    Ei taida tähän nyt tietoutta löytyä. Täytynee vaan mennä silmät kiinni ja sinne päin -taktiikalla ja ruveta hommiin.

     
     
  4. #9604
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rekku Näytä viesti
    Mitä käytännön eroja on normaalilla clapton-langalla ja flat claptonilla? Mitä pitää ottaa huomioon käytössä tai tehdessä?
    Mun mielestä ero on lähinnä siinä että flatissa on usein vähintään kaksi ydinlankaa. Ohmit menee pirun alas jos dualia meinaa laittaa. Itselläni on ollut rulla ss316 flat clapton lankaa, mutta eipä tuo juuri testiä pidemmälle päässyt. Tavallinen coapton on ainakin omassa käytössäni kätevämpää.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  5. #9605
    Itseasiassa Teppa se ois sillon fused clapton. Flatclapton on käytännössä clapton mankeloidulla sisälangalla (ribbon). Sanotaan et jos mankeloit langanpätkän ja teet siitä claptonin ja sit toisen ihan puhtaana claptonilla ni ei niis hirveetä eroo tuu vastukseen yms (voi toki tulla jos venyy). Tietysti se isompi pinta-ala tulee sit vanun ympärille et höyryelämys voi vähän muuttua. En oo käytännössä ite kokeillu et mikä ero tulis. Käytän kyl paljon flat claptonia ite mut oon todennu sen vaan itelle helpommaks saada oikeeseen vastukseen ja vähemmän rapsuttelua kaipaa ku normaali monicore clapton.

    Iso osa kiinan fused & alien langoista on itseasiassa flatclaptonia ku on helpompi tehä.

     
     
  6. #9606
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Jotkut käyttää ydinlankana tollasta littanaa (flat) lankaa. Niitä on eri mitoilla saatavilla.

    71t-s1r-yAL._SL1500_1024x1024.jpg
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  7. #9607
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    24
    Oli siis tuolla hetkellä saatavilla kaupasta ainoastaan flattia, niin otin sitä. Ja tutkiskelun jälkeen huomasin että sisällä on tuo mankeloitu lanka. Käytännön eron huomasi ohmeissa. Tuolla flatilla saa ohmit aika alhaisiksi verrattuna tuohon normaaliin claptoniin.

     
     
  8. #9608
    Hei onko ihan turvallista 2x vtc 6 tykittää 0.13 ohmin atoa 70w?

     
     
  9. #9609
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sähkö2016 Näytä viesti
    Hei onko ihan turvallista 2x vtc 6 tykittää 0.13 ohmin atoa 70w?
    No hei. Nykyaikaisilla modeilla hyvinkin turvallista.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  10. #9610
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Teppa Näytä viesti
    No hei. Nykyaikaisilla modeilla hyvinkin turvallista.
    No hyvä jos on

    Kelasin vaan kun toi on jotain 20+ ampeeria ja eikös vtc kestäny jotain 30 ihan maksimissaan

    Vai jos mulla nyt on 2 akun modi niin kestääkö tuo tuplasti tuon?

    Ei oo tullu ikinä kummemmin perehdyttyä
    Viimeksi muokannut Sähkö2016; 18.06.19 kello 00:30.

     
     
  11. #9611
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2019
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    10
    Miten on mahdollista, ettö onnistuin pilaamaan coilin yhdessä päivässä? Laitteena siis istick pico ja melo III. Kostutin uuden coilin kunnolla ja täytin tankin ja annoin vielä nesteen imeytyä coiliin kunnolla. Yhden päivän ehdin käyttää niin alkoi tulla todella pahanmakuista kuumaa höyryä. Teenkö jotain väärin?

     
     
  12. #9612
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja höyryukkeli Näytä viesti
    Miten on mahdollista, ettö onnistuin pilaamaan coilin yhdessä päivässä? Laitteena siis istick pico ja melo III. Kostutin uuden coilin kunnolla ja täytin tankin ja annoin vielä nesteen imeytyä coiliin kunnolla. Yhden päivän ehdin käyttää niin alkoi tulla todella pahanmakuista kuumaa höyryä. Teenkö jotain väärin?
    Noissa vastuksissa on ns. maanantaikappaleita aina välillä. Tää vois olla yksi syy....
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  13. #9613
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2019
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    10
    Juu näin mä kuulinki. Laitteen mukana tullut 0.3Ω vastus kesti noin viisi päivää vaikka kaupassa sanottiin, että varmaan noin kahden viikon välein ois hyvä vaihtaa. Voi toki olla, että tulee tehtyä jotain aloittelijan virheitä.

     
     
  14. #9614
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2019
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    10
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Noissa vastuksissa on ns. maanantaikappaleita aina välillä. Tää vois olla yksi syy....
    Juu näin mä kuulinki. Laitteen mukana tullut 0.3Ω vastus kesti noin viisi päivää vaikka kaupassa sanottiin, että varmaan noin kahden viikon välein ois hyvä vaihtaa. Voi toki olla, että tulee tehtyä jotain aloittelijan virheitä.

     
     
  15. #9615
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja höyryukkeli Näytä viesti
    Juu näin mä kuulinki. Laitteen mukana tullut 0.3Ω vastus kesti noin viisi päivää vaikka kaupassa sanottiin, että varmaan noin kahden viikon välein ois hyvä vaihtaa. Voi toki olla, että tulee tehtyä jotain aloittelijan virheitä.
    Voi varmaan olla montakin syytä tuohon. Jos ei saa kokoajan nestettä niin sitten kärähtää pumpuli eikä palaneen maku lähde jos vähänkään pahemmin kärähtää ja jos ei saa kokoajan nestettä niin voi auttaa jos ohentaa nestettä pikkuhiljaa kokeillen. Myös kylmät ilmat joita on tulossa niin tekee nesteestä jäykemmän kulkemaan joten neste virtaa ihan eri lailla ulkona kylmässä kuin sisällä lämpimässä myöskin. Kuten tuossa aiemmin jo mainittiin niin itsekin olen huomannut että vastuksien laadunvalvonnassa on myös puutteita ikävä kyllä. Itse en ole kuullut että tuollaiset valmisvastukset kestäisivät koskaan kahta viikkoa. Asia voi riippua myös nesteen paksuuden lisäksi itse makunesteestä kun jotkut nesteet kuulemma keräävät enemmän karstaa kuin toiset mutta niistä en paremmin tiedä. Aikoinaan kun nautiluksen coileilla höyryttelin niin coili piti vaihtaa 2-4 päivän välein muistaakseni. En sitten tiedä että ovatko saaneet niitä parannettua jotenkin että muka 2 viikkoa kestäisi. Joku viisaampi voi tähän kommentoida paremmin jos on ajankohtaisita tietoa taikka juuri näistä coileista juuri tästä tankista tietoa. P.S. Nyt en muista onko coili ihan oikea sana vai onko tämä valmisato vaiko mikä virallisesti :-) P.S.S Niin ja onhan ne watit riittävän alhaalla niinkuin valmistaja suosittelee? P.S.S.S Mä olen nyt ilmojen viilennyttyä joutunut ohentamaan nesteitä kesän VG-PG 80/20 suhdetta jo 70/30 suhteeseen. Ja musta tosiaan tuntuu että pakkaavat sitä pumpulia aika epätasaisesti niin että välillä sen takia neste ei oikein virtaa riittävästi. En tiedä mikä muukaan niissä voisi olla se epätasaisuustekijä.
    Viimeksi muokannut benji; 15.09.19 kello 20:38.

     
     
  16. #9616
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja höyryukkeli Näytä viesti
    Miten on mahdollista, ettö onnistuin pilaamaan coilin yhdessä päivässä? Laitteena siis istick pico ja melo III. Kostutin uuden coilin kunnolla ja täytin tankin ja annoin vielä nesteen imeytyä coiliin kunnolla. Yhden päivän ehdin käyttää niin alkoi tulla todella pahanmakuista kuumaa höyryä. Teenkö jotain väärin?
    Mitähän tarkoitat tuolla "kuumalla höyryllä" ..? Ei sen höyryn pitäisi olla sen kuumempaa jos ei vatit ole lipsahtaneet liian ylös vahingossa eikä picossa taida olla lämpösäätöäkään? Vai?

     
     
  17. #9617
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mitähän tarkoitat tuolla "kuumalla höyryllä" ..? Ei sen höyryn pitäisi olla sen kuumempaa jos ei vatit ole lipsahtaneet liian ylös vahingossa eikä picossa taida olla lämpösäätöäkään? Vai?
    Vielä sellaisia vinkkejä aikaisempieni lisäksi että joskus voi auttaa avata tankin kansi siltä varalta että tankki on tehnyt vakuumin jostain syystä jolloin neste ei virtaa. Myöskin tankki on aina parempi pitää puoli täytenä kuin puoli tyhjänä Minä itse en myöskään käytä niitä hurjia wattimääriä mitä youtube videoissa näytetään vaan käytän maltillisia watteja ja vastaavasti vähän vahvempia nesteitä. Sillon coilit yleensä kestää paremmin ja akut pidempään.

     
     
  18. #9618
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2020
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    12
    Moi. Onko nuo kiinasta tilatut vastuslangat hyviä? Halba guin saibbua, mutta ne aineet mitä niissä mahdollisesti on? Onko kokemusta esim. xfkm merkkisestä langasta? Näytti aliexpressissä olevan Superalien NI80... näytti komialle ni ajattelin tilata. Käyttänyt aina demonkilleriä, se pumpuli on muuten hyvää!

     
     
  19. #9619
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Kai noissa langoissakin voi olla aina paskaa niinkuin muussakin kiinakrääsässä. Mä oon ostanut lähinnä VandyVapen lankoja. Ei ainakaan vielä ole henki mennyt. Noissa epämääräisissä pikku hikipajojen tekeleissä totuus ei välttämättä vastaa kuvaa. Eräskin halppis "alieni" oli ihan perus fused clapton tehtynä ihan eri langoista mitä olisi pitänyt olla. Eipä siinä montaa euroa häviä ja paskasta langasta saa kivan himmelin askarreltua jouluksi.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  20. #9620
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    54
    Vandyn coileja myös käyttänyt pitkään. Toisena ollut käytössä Coilology coileja ilman ongelmia. Ohmit on mitä luvataan.

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •