Näytä äänestyksen tulokset: KOTONA käytössä oleva "dominoiva" käyttöjärjestelmä?

Äänestäneet
394. Sinä et voi antaa ääntä tässä äänestyksessä
  • Mikä vain Windows

    260 65.99%
  • Mikä vain Mac OS

    65 16.50%
  • Mikä vain Linux

    74 18.78%
  • Muu? Kerro vain mikä

    2 0.51%
Usean valinnan äänestys.
Sivu 3 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 182

Aihe: Käyttöjärjestelmäjakauma

  1. #41

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Löytyy mac mini, ubuntu läppäri ja vaimon läppäri windows vistalla.

    Tuo mac mini on ensimmäinen mac itsellä ja ollut nyt pari vuotta. Täytyy sanoa, että aivan loistava kone ja en enää windows konetta itselle osta, koska töissä päivittäin käytän windows 7:aa.

    Ennen mac:ia oli ubuntu xp:een rinnalla pari vuotta. Sitäennen perus setti eli win 95,98,me,2000 ja xp.

    Win 7 on kuitenkin kelpo käyttis, mutta nyt kun tottunut mac osx:än viimeistelyyn ja muutenkin loistavaan tuntumaan. Ei tee enää mieli vaihtaa windows maailmaan kotosalla
    Höyryn voimalla 10.5.2011 lähtien

     
     
  2. #42
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    7

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    2x W7 2x Linux. Puhelimessa Androidi. Windows koska pelikoneet :]

     
     
  3. #43

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Win7 tällähetkellä pääosassa kun jälleen innostui pelailemaan enemmänkin. Noita koneita sitten on kertynyt käyttötarkoituksen mukaisesti, joten helpompi listata ehkä käyttiksetkin niiden perusteella:

    Pöytäkone peli/työ/yleiskäytössä - Win7 yksinkertaisesti ohjelmistotarjonnan vuoksi
    Kannettava peli/työ/yleiskäytössä - Win7
    Kannettava musiikintyöstöön ja videoeditointiin - Mac OS X "Lion" koska käytän Applen omia Logic Studio sekä Final Cut softia, parempaan en ole törmännyt.
    Pöytäkone raskaampaan videorenderöintiin - Mac OS X "Lion" koska Final Cut.
    IBM rack serveri webbikehitysalustana - Debian Linux, järjestelmän vakaus etusijalla.

    KotiteatteriPC on pitänyt rakennella, mutta aika ei ole riittänyt. Koteloa vaella kuitenkin valmis, käyttiksenä Debian Linux ja softana XBMC.

    Puhelimia kaksi, iOS ja Android alustoina.

     
     
  4. #44
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    IchWillähde, Nastola
    Viestit
    214

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Olen sen verran paatunut sekakäyttäjä että kaikki menee, Windows, Linux, OSX, BSD ja sen mahdolliset variantit.

    Mutta mitä tulee nykyajan tietotekniikkaan tai oikeasana voisi olla informaatioteknologia, niin ajat muuttuu ja sen myötä myös tapa jolla tuota informaatiota käsitellään.
    Kun ostin ensimmäisen iPadini suomen julkaisupäivänä kaverini naureskelivat ja kysyivät että mitä minä tuolla muka teen.
    En osannut muuta vastata kuin että "sen näkee sitten kun alkaa tätä käyttämään"

    Nykyään tuo iPad on se laite jota kotona ja toimistolla tulee käytettyä kaikkein eniten, varsinkin kotona.
    Ei ole enää tietokone päällä aamusta iltaan kun ei tarvitse. Peruskäyttö (lue web ja sähköposti) hoituu tolla täppärillä vaikka paskalla istuen.
    Ja peruskäyttö hoituu kyllä ihan millä tahansa nykyajan systeemillä keneltä tahansa.

    Itse olen vaivhkaa siirtynyt Applen leiriin ihan siitä syystä että OSX on sen verran mukava järjestelmä käyttää.
    Ja lisäksi tuo Logic Studio on sen verran lyömätön softa musiikin kanssa touhutessa etten siitä halua enää koskaan luopua.

    Wanhan koulukunnan puristeille jotka näkevät tietotekniikan edelleen näyttönä, näppiksenä ja keskusyksikkönä, on vaikea sulattaa uusia asioita, ainakin omien kollegojen puheiden perusteella.
    Löytyy tuttavapiiristä niitäkin joiden mielestä läppärit ovat täyttä humpuukia ja pöytäkone on se ainoa oikea ratkaisu.

    Oma ykköskone on muuten MacBook pro 15" ja vaimon työkoneena iMac 27" joka on ehkä paras tietokone jonka olen koskaan ostanut. Tulee tolla vaimon iMacilla eve-online sessiot vedettyä useasti ihan vain imacin julmetun hyvä näytön vuoksi.

    Windowsia sen verran käyttänyt että 3.11 edelleen hallinnassa ja kaikki muutkin sen jälkeen julkaissut versiot. MCITP paperit löytyy myös.


    Niin ja tämäkin tulossa pian. Joutuu "ehkä" hankkimaan
    http://stuffmideast.com/2012/01/15/1...-smart-window/


     
     
  5. #45
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    388

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lion läppärissä, snow leopard vaimon läppärissä, win7 pöytäkoneessa, ios 5.01 omassa ja vaimon luurissa ja ipadissa, android kakkosluurissa joku linux miniläppärissä.
    Onhan noita...

     
     
  6. #46

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    XP käytössä sekä työläppärissä että kotona pöytäkoneessa. Minulta löytynee muuten foorumin vanhin päivittäisessä aktiivikäytössä oleva tietokone, hankittu 2003. Voisi päivittää sitten kun Win 8 julkaistaan?

     
     
  7. #47
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Työpöytäkoneessa winukka sekä ubuntu, palvelimessa ubuntu server.

    Toiseen palvelimeen lienee tulossa joko linux tai freeBSD.

     
     
  8. #48
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    kirkkonummi
    Viestit
    610

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    oon tässä sivusta seurannu tota omenan käyttöä ja tullu siihen tulokseen että vanhaa rautaa hirveellä rahalla jota myydään komeilla kuorilla ei tule ainakaan mulle IKINÄ! minä haluan päättää mitä minä haluan asennella esim: puhelimeeni yms yms.
    V1 & V2 PROVARI,ADAM,PROVAPE,BOLT,ARCTIC JA LUMI,KICK.SIAM COBRA.NAUTILUS.ODDY"v2".

    tulossa:kaikenlaista

     
     
  9. #49
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    183

    Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja KISAKASA Näytä viesti
    oon tässä sivusta seurannu tota omenan käyttöä ja tullu siihen tulokseen että vanhaa rautaa hirveellä rahalla jota myydään komeilla kuorilla ei tule ainakaan mulle IKINÄ! minä haluan päättää mitä minä haluan asennella esim: puhelimeeni yms yms.
    En tiedä noista maceista, mutta en kyllä allekirjoita tota vanhaa rautaa ainakaan applen puhelimissa. Esim. IPhone 4S on yksi markkinoiden tehokkaimmista luureista markkinoilla. Ja kamera yksi parhaimmista ja nopeimmista, ellei jopa nopein. Ja kyllä mä olen saanut ainakin tähän mennessä päättää, mitä puhelimeeni asennan. Ei oo apple mitään väkisin sinne asennellut.

     
     
  10. #50
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SatunnaisVapottaja Näytä viesti
    En tiedä noista maceista, mutta en kyllä allekirjoita tota vanhaa rautaa ainakaan applen puhelimissa. Esim. IPhone 4S on yksi markkinoiden tehokkaimmista luureista markkinoilla. Ja kamera yksi parhaimmista ja nopeimmista, ellei jopa nopein. Ja kyllä mä olen saanut ainakin tähän mennessä päättää, mitä puhelimeeni asennan. Ei oo apple mitään väkisin sinne asennellut.
    Hitusen halvemmat HTC Sensation sekä Samsung Galaxy S II vievät kyllä potin prossutehossa.
    Kameroista en paljoa tiedä, mutta samat megapikselit ja full hd 30fps video löytyy kaikista kolmesta.

    Toki se on silti yksi markkinoiden tehokkaimmista, mutta rauta-hinta -suhde on paljon parempi noissa mainitsemissani.

    Lopulta kyse on kuitenkin jokaisen omasta valinnasta.

    Tuosta voi tarkistaa oman suosikkinsa sisuskalut.

     
     
  11. #51
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    183

    Käyttöjärjestelmäjakauma

    Ei ne speksit kaikkea kerro. Ja htc:n kamerat eivät ole olleet kyllä mitenkään erikoisia, vaikka olisi kuinka 8Mp ja 30fps videot. Ja sgs2 ei itse asiassa taida edes viedä prossutehoissa, vaikka 4S:n prossukin on alikellotettu. Ja grafiikkapiiri taitaa olla 4S:ssä parempi. Ja mainitaan nyt vielä, että kytkynä luurit taitavat pyöriä melko samoissa hinnoissa.

     
     
  12. #52
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SatunnaisVapottaja Näytä viesti
    Ei ne speksit kaikkea kerro.
    Onneksi sinä kerrot.

     
     
  13. #53
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    183

    Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tusina Näytä viesti
    Onneksi sinä kerrot.
    Tarkoitan vain, että monesti kuluttajaa hämätään niillä spekseillä. Nimimerkillä galaxy s 1 ja 2 ex-omistaja. Itse olen ollut enemmän, kuin tyytyväinen, kun siirryin androidista iOS:ään.

     
     
  14. #54
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    IchWillähde, Nastola
    Viestit
    214

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Eipä noilla spekseillä ole enää paljoa merkitystä.
    Tätäkin foorumia lukee hyvin Applen "vanhalla" raudalla kuin myös jollain tunnetun PC valmistajan huipputuotteella. Speksit on lähinnä teknofetismiä potevia varten.

    Ja en Applea käytä raudan takia vaikka ovathan noi Applen tuotteet ainakin itselleni esteettisesti mukavamman oloisia kuin monet kolhot ja rumat PC:t. Mutta OSX ja Applen ekosysteemi on se joka itseäni miellyttää. Ja en myöskään välitä siitä mitä se maksaa koska työtä tekevänä saan palkkaa jonka sitten voin käyttää tasan siihen mihin itse haluan. Tulihan se Windows läppärikin hankittua joka maksoi saman verran kuin MacBook pro...

     
     
  15. #55
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SatunnaisVapottaja Näytä viesti
    Tarkoitan vain, että monesti kuluttajaa hämätään niillä spekseillä. Nimimerkillä galaxy s 1 ja 2 ex-omistaja. Itse olen ollut enemmän, kuin tyytyväinen, kun siirryin androidista iOS:ään.
    Ei hämätä, jos ei anneta hämätä.
    Fakta pitää, että galaxy s2 on tehokkaampi kuin iphone 4s. Se, että sinä pidät enemmän iOS:sta ei muuta sitä.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vaporaattori Näytä viesti
    Eipä noilla spekseillä ole enää paljoa merkitystä.
    Tätäkin foorumia lukee hyvin Applen "vanhalla" raudalla kuin myös jollain tunnetun PC valmistajan huipputuotteella. Speksit on lähinnä teknofetismiä potevia varten.
    Foorumeita lukee varmasti muitakin kuin tätä, katselee mailit sujuvasti ynnä muuta perustilpehööriä.

    Sitte ku mennään vaikka mobiilipeleihin, alkaa se todellinen koitos. Applea ja android-puhelimia ei suoraan voi verrata, kun niihin on eri sovellukset, ja niillä on eri vahvuudet ja heikkoudet. Tämän takia on pakko tukeutua raakaan rautaan.

    nimim. HTC Herolla, "älypuhelimella", ei pelata angry birdsiä, kun rauta tulee vastaan.

     
     
  16. #56
    Höyrypää mangroovie's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    514

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Kotona 3 x Linux (Ubuntu 11.10x2 + Linux Mint 11) Töitä, Musiikkia, Elokuvia, Musanauhoituksia varten.
    Työläppärissä Ubuntu 10.04 + Palvelimet samaa sarjaa.
    Luurissa N900
    Olohuoneessa PS3
    Tabletissa Android (Galaxy tab 8.9)

    EA-Mod+Nebula,Cube + Kick + Arctic Tank+ Boge
    Paras A-Ryhmä: El Toro Grande, Cigarillos Naturales, Eden, Moondrop Straight Up

     
     
  17. #57

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Pöytäkoneessa ja luurissa Windows, tabletissa Android. Kohta toivottavasti myös luurissa Android. Pöytäkoneen käyttistä voisin perustella että tuttu ja "turvallinen", en jaksa säätää minkään muun kanssa. Winukasta luurissa (joku 6.x versio) en ole erityisemmin pitänyt ja se meneekin vaihtoon. Android koska edullisempi kuin iOS.

    e-Savuke.comia selaillaan virallisesti seuraavanlaisesti:
    Windows 77.8%
    Macintosh 9.7%
    Linux 7.9%
    Muut 1.6%

     
     
  18. #58
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja herba63 Näytä viesti
    Lisäksi kuvienkäsittelyyn, videoiden sun muiden 3D jutskien tekoon löytyy vallan mainiot softat, ainut tietty on kun on tottunut käyttämään ja joskus opetellut ja osaa jonkin niin tietty on se uuden opettelun vaikeus.
    Tätähän se on. Monta kertaa on pitänyt siirtyä Gimppiin ja Blenderiin jne, mutta se on vaan niin uuvuttavan monta sataa tuntia mitä niihin pitää pistää, että alkaa tuntemaan ittensä yhtään kotosaks.
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  19. #59
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    183

    Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tusina Näytä viesti
    Ei hämätä, jos ei anneta hämätä.
    Fakta pitää, että galaxy s2 on tehokkaampi kuin iphone 4s.
    Ehkä paperilla. Ei käytännössä.

     
     
  20. #60
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    161

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Macbook, iPad & iPhone.. Joten IOS hipsteri kovalla kädellä vaikka emmä näistä mitään tajuakkaan
    Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •