Näytä äänestyksen tulokset: KOTONA käytössä oleva "dominoiva" käyttöjärjestelmä?

Äänestäneet
394. Sinä et voi antaa ääntä tässä äänestyksessä
  • Mikä vain Windows

    260 65.99%
  • Mikä vain Mac OS

    65 16.50%
  • Mikä vain Linux

    74 18.78%
  • Muu? Kerro vain mikä

    2 0.51%
Usean valinnan äänestys.
Sivu 2 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 182

Aihe: Käyttöjärjestelmäjakauma

  1. #21
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,621

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Ububtu jo kolmatta vuotta, windowsit oli 3.11 95 98 98se XP joka sitten alkoi oiŕeilla ja 7:n koeversio joka päivitti itsesä kuoliaaksi joten siirryin Ubuntuun ja tällä hetkellä 11.10 ja viritelty melkein pilalle, pitäisi jossain vaiheessa purkaa viritykset mutta unityä en tahdo koneelleni!

    Pilalle virittelyllä meni Compiz toimimattomaksi muuten kyllä on kone mitä parhaassa iskussa

     
     
  2. #22
    Höyrypää Stroh74's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    460

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lion on ihan let's go meininki.


     
     
  3. #23
    Höyrypää Stroh74's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    460

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Tietokoneissa ja puhelimissa ei voi luottaa muuhun kuin Appleen. IMO.

     
     
  4. #24
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,621

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Stroh74 Näytä viesti
    Tietokoneissa ja puhelimissa ei voi luottaa muuhun kuin Appleen. IMO.
    Ruualla ei saa leikkiä! :P Ubuntuun olen luottanut ja luotan edelleen

     
     
  5. #25
    Höyrypää Stroh74's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    460

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja eLehis Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Stroh74 Näytä viesti
    Tietokoneissa ja puhelimissa ei voi luottaa muuhun kuin Appleen. IMO.
    Ruualla ei saa leikkiä! :P Ubuntuun olen luottanut ja luotan edelleen
    Faill.

     
     
  6. #26
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    310

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Läppärissä Win 7, serverillä ja kahdessa puhelimessa Linux.

     
     
  7. #27
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja herba63 Näytä viesti
    Mikä ohjelma ei toimi linuxissa?
    Photoshop, Flash, InDesign, After Effects, Vegas Video, Modo, Vue, SoundForge jne.
    Saa niistä varmaan osan toimimaan, mut kuten sanottu niin ei jaksa säätää ja
    ajaa joka ohjelmaa emulaattorin/virtuaalikoneen läpi.
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  8. #28
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    228

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pou Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja herba63 Näytä viesti
    Mikä ohjelma ei toimi linuxissa?
    Photoshop, Flash, InDesign, After Effects, Vegas Video, Modo, Vue, SoundForge jne.
    Saa niistä varmaan osan toimimaan, mut kuten sanottu niin ei jaksa säätää ja
    ajaa joka ohjelmaa emulaattorin/virtuaalikoneen läpi.
    Joo, onhan noita, eikä vanhaan koneeseen kannata yrittää virtuaalista ajoa.

    Linux kolmessa pc:ssä, digiboksissa, navigaattorissa ja verkkolevyssä. Myös Win XP niissä kolmessa tietokoneessa rinnalla. WinCE navigaattorissa.

    Vanhaan rautaan ei W7:aa kannata hankkia ja vanhemmilla wintoosilla on aina niitä tarvittaessa pirunmoinen tietoturvarumba ja ohjelmapäivitys uudelleenkäynnistyksineen.

    "Tapelkaa pojat, niin saatte leipää."

     
     
  9. #29

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Windows ja puhelimessa" ylivertainen " Symbian, joka vaihtuu Windowsiin, kunhan saavat kunnollisen fyysisellä näppäimistöllä varustetun aikaiseksi. Mulle laitteet ovat lähinnä työkaluja eikä pelikoneita. Se on ihan eri juttu, mitä selaimia ja muita ohjelmia käyttää.

     
     
  10. #30
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Win, iOS (=apple). Puhelimissa android ja symbian.

    Sohvasurffailut androidilla. Mac alkaa olla wanha, oli pieni pettymys hintaan nähen. Eli uusi kone tuli win7 (jos ois pelkästään omaan käyttöön ostanu, ois varmaan tullu android tai iOS eli applen iPad). Tabletin ja paremman luurin välillä tuli pähkäiltyä, päädyin sitten 4,3 tuuman näytölliseen luuriin.

     
     
  11. #31

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Windows läppärissä ja androidi luurissa, ei tarvetta muutoksille.

     
     
  12. #32
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    1,043

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Windows 7 työasemissa ja läppäreissä, Debian servereissä (VMWaren päällä), Android puhelimessa. Windows pääasiassa pelien vuoksi, Debian on vaan jäänyt erinäisten kokeilujen jälkeen lemppariksi. Pari Windows-puhelinta on ollut, ja saa tämä uusin olla kyllä tosi hyvä että siihen menisin. Ehkä jos saa työluuriksi kun tuosta vanhasta aika jättää... Ei tapahdu ihan muutamaan vuoteen, luulisin, Nokia E51 taitaa olla enempi kestävää sorttia

    Kokeilisihan sitä mieluusti iKäyttiksiä ja -puhelimia jos ei tarttis itte maksaa... Asus Transformer Prime himottaisi mutta taas se maksupuoli, enkä toisaalta juuri tarvitse "täys"kokoista matkakonetta. Tämä tietotekniikan kanssa puljaaminen on kyllä harrastus vähintään yhtä paljon kuin työ.

     
     
  13. #33
    HöyryGuru Urdu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    2,482

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    2* win7, 3*win xp ja 1* ubuntu

     
     
  14. #34
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    270

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    2 konetta ja molemmissa pyörii win 7..

     
     
  15. #35
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    187

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Win 7 Ultimate x64 tässä ykköskoneessa (uus kone joten ubuntu vasta tulossa 2. järjestelmäks), miniläppärissä 7 starter, win 7 enterprice läppärissä ja "media-pc:ssä" , elikkä hyvinki wintoosa painotteinen.. Niin ja luurissa Android, tähänkin olis ubuntu saatavilla. Mutta ei uskalla laittaa vielä kun ei oikeen ole tietoa tosta käytännössä..

     
     
  16. #36
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    36

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Macci (vanha kone, vanha OS X), aiemmin Linukka, puhelimessa Symbian. Nörtti en tod. ole, mutta windowsia en ota enää kuin pakon edessä (töissä on ja se riittää).

    Macin huono puoli on loistava brändäys mikä mahdollistaa naurettavan hinnoittelun, vaikka onhan nuo alaspäin tulleet. Huono puoli ja itselleni yllätys, on myös todellinen vanheneminen, se että päivityksiä ei ole saatavilla. Tätä ei mulle ole windowsin kanssa ikinä käynyt vaikka käytän aina koneet loppuun, eli ne on mulla vuosia ja vuosia. Käytettävyyttä kehutaan ja mikäs siinä, kivahan tää on, mutta en kyllä varsinaisesti ole huomannut millä tavalla käytettävyys on wintoosaa parempi. Toki tää ihana on ja kaunis katsella <3

    Linukan huono puoli on normikäyttäjälle hankala käytettävyys. Se että nörtin mielestä käyttö on helppoa "sen kun menee pakettikirjastoon jne" tekee homman vielä mutkallisemmaksi, koska koneiden peruskäytön sujuvasti hallitseva henkilö ei tiedäkään mikä on pakettikirjasto, missä se on ja kuinka sinne mennään. Huomasin tämän eron kun hankin ekan linukkani nörtin ehdotuksesta. Nörtti hoitaa kaikki minun koneeni ja aiemmin puhuimme samaa kieltä kun oli windows. Tuli ongelma, soitin nörtille, nörtti sanoi mene sinne ja sinne ja tee sitä ja sitä, windows on kaikille tuttu joten oli hyvin helppo toimia ohjeiden mukaan. Tuli linux ja ongelma, nörtti sanoi mene sinne ja sinne ja tee sitä ja sitä ja minä, että jospa nyt aloitettaisiin ihan alusta, kuinka mää pääsen siihen ekaan paikkaan.

    Linukka valittiin sillä perusteella että se olisi mahdollisimman käyttäjäystävällinen ja helppo. Varoitin nörttiä että minä en tule osaamaan sitä käyttää. Varoitin, että tiedän että tieto on löydettävissä jos sitä haluaa, mutta minä en ole kiinnostunut, minä en halua viettää aikaa etsimällä ratkaisuja ongelmiini, haluan että kaikki toimii ilman ongelmia. Nörtti sanoi ettei se ole vaikeaa. Se oli. Kaikista ohjelmista ei ole linux-versiota ja niinpä piti asentaa myös virtuaaliwindows taustalle pyörimään. Yhtäkään ohjelmaa en saanut asennettua itse vaan aina oli kutsuttava nörtti paikalle. Eikä se ollut aina helppoa nörtillekään, itse asiassa aina kun ongelma osoittautui niin vaikeaksi että nörtin piti tulla kylään, hän myös pysyi kylässä koko päivän. Eräänäkin päivänä asennettiin yksinkertaista lisälaitetta kahdeksan tuntia. Eikä nörtti ole kuka tahansa nörtti, vaan nörttien kunkku.

    Kaikesta huolimatta linukka on suosikkini. Se on ihana, mutta vähän turha sitä helppoudella on mainostaa, se on helppo vain jos osaa, eikä läheskään aina silloinkaan. Sinänsä itse käyttäminen on helppoa, mutta vähäinenkin ongelma on iso ongelma.

    Macin ansiosta olen oppinut hiukan arvostamaan windowsiakin. Mikkisoftaa haukutaan ahneudesta ja huonosta laadusta, epäilemättä aiheestakin, mutta Apple se vasta osaakin rahastaa. Ja mitä laatuun tulee, niin tämä on ensimmäinen koneeni jossa komponentit huutaa leipää 6-vuotiaina. Enkä tiedä voiko sitäkään laaduksi sanoa että en saa tähän enää päivityksiä. Aika kyllästyttävää, kun ohjelma toisensa perään ilmoittaa uudesta päivityksestä, minä päivitän, jonka jälkeen ohjelma ilmoittaa että olet liian vanha, päivitystä ei voi tehdä.
    Ohjelmistopuoli on ihan eri tavalla hanskassa wintoosassa, ei siinä koskaan tarvii miettiä, että löytyyköhän puhelimen, tai navin ohjelmistoon versio. Jokusen kerran on täytynyt asentaa laitteiden ohjelmat työkoneelle.
    Höyrykulut 237,80


     
     
  17. #37

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pou Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja herba63 Näytä viesti
    Mikä ohjelma ei toimi linuxissa?
    Photoshop, Flash, InDesign, After Effects, Vegas Video, Modo, Vue, SoundForge jne.
    Saa niistä varmaan osan toimimaan, mut kuten sanottu niin ei jaksa säätää ja
    ajaa joka ohjelmaa emulaattorin/virtuaalikoneen läpi.
    Tottahan se on että ei windows ohjelmia saa kaikkia toimimaan linuxissa, mullakin on duunissa Solidworks käytössä ja käytännössä se ei toimi kunnolla kuin w7:ssa vaikka tukeekin linuxia. Himassa taasen olen linuxia nyt opetellut käyttämään rinnan windowsien ja olen huomannut että korvaava softa löytyyn noin suunnilleen kaikkeen ja esimerkiksi tuossa media PC:ssä on linux ehdoton, kaikki softat löytyy ilmaiseksi ja toimivat paremmin kuin wintoosan vastaavat. Lisäksi kuvienkäsittelyyn, videoiden sun muiden 3D jutskien tekoon löytyy vallan mainiot softat, ainut tietty on kun on tottunut käyttämään ja joskus opetellut ja osaa jonkin niin tietty on se uuden opettelun vaikeus.

     
     
  18. #38
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    64

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Pöytäkoneessa vielä XP, läppärissä Ubuntu.

     
     
  19. #39
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    104

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Pöytäkoneessa XP, toisessa läppärissä linux ja toisessa xp. Rakenteilla olevaan tulee... Jaa-a. No, joku. Winukoillahan on usein joka toinen käyttis ollut epäkelpo, joten hiukka epäilyttää tuo 8.

     
     
  20. #40
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tapaninvainio
    Viestit
    227

    Vs: Käyttöjärjestelmäjakauma

    Pöytäkoneessa ja läppärissä Win7 ja vanhassa iMacissä OSX-Tiikeri. Win7 olen ollut oikein tyytyväinen ja luurissa Android. Eukolla iPhone ja iPad. Hyvin pelaavat nekin.
    Pimppitieteiden maisteri, tissianalyytikko ja perselogian professori

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •