Sivu 3 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 251

Aihe: Tupakanpolton lopettaminen sähkötupakalla

  1. #41
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    91

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Niinpä. Miksi tehdä asioita helposti kun voi tehdä niitä vaikeestikkin :P

     
     
  2. #42

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja J.pee Näytä viesti
    Niinpä. Miksi tehdä asioita helposti kun voi tehdä niitä vaikeestikkin :P
    Tuosta tuli mieleen edesmennyt englanninkielen opettajani, joka joutoajallaan toimi freelance-toimittajana, kirjoittaen autolehtiin artikkeleita testaamistaan automalleista. Hän määritteli käsitteen 'saksalainen periaate', jotakuinkin tällä tavalla;

    'Fiat 127:n tuhkakupissa on alle kymmenen osaa. Uudessa Mercedeksen mallissa x tuhkakuppi koostuu yli viidestäkymmenestä osasta. Molemmat toimii yhtä hyvin, mutta toinen niistä on tehty saksalaisen periaatteen mukaan.Toisin sanoen; jos homman voi tehdä vaikeasti, niin ei ole mitään syytä tehdä sitä helposti'.

    En tiedä sitten kumpi näistä tupakoinnin lopettamismalleista (e-savuke teknisine haasteineen vai kerrasta-poikki-menetelmä vierotusoirepainajaisineen) noudattaa mainittua 'saksalaista periaatetta', mutta sen tiedän, etteivät ne ainakaan toimi yhtä hyvin.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  3. #43

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Hain postista eilen 28.7 ego t , ensi höyryt otin illalla 16mg mehulla , en koskenut enään analogiseen kun en tuntenut tarvetta siihen .Se mintunmakuinen neste ikäänkuin tuntui avaavan henkitiehyeitä eikä ollut niin tukkoinen olo kun normaalitilanteessa yleensä.Yö meni levollisesti en kertaakaan herännyt savuttelemaan . Aamu oli yskimistä niinkuin ennenkin ,eihän tämäkään nyt sentäs ihmeisiin pysty kun on poltellut jo yli 40v :-\ mutta aamuhöryn jälkeen oli kiistämättä helpompaa kuin normisti . jJatkan höryttelyä katsotaan mitä tuleman pitää.Ai niin olipas erikoinen fiilis kun ns "savu" ei maistunutkaan suussa röökille vaan hyvälle mintulle ja sai silti nikkikset kuntoon .

     
     
  4. #44

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja holkki Näytä viesti
    Hain postista eilen 28.7 ego t , ensi höyryt otin illalla 16mg mehulla , en koskenut enään analogiseen kun en tuntenut tarvetta siihen .Se mintunmakuinen neste ikäänkuin tuntui avaavan henkitiehyeitä eikä ollut niin tukkoinen olo kun normaalitilanteessa yleensä.Yö meni levollisesti en kertaakaan herännyt savuttelemaan . Aamu oli yskimistä niinkuin ennenkin ,eihän tämäkään nyt sentäs ihmeisiin pysty kun on poltellut jo yli 40v :-\ mutta aamuhöryn jälkeen oli kiistämättä helpompaa kuin normisti . jJatkan höryttelyä katsotaan mitä tuleman pitää.Ai niin olipas erikoinen fiilis kun ns "savu" ei maistunutkaan suussa röökille vaan hyvälle mintulle ja sai silti nikkikset kuntoon .

    kuulostaa hienolta, itse odottelen innoissani iltaa, kun pääsen täältä mökiltä kotiin jossa odottaa postin tuoma ego-t
    Täälä sitä olisi kyllä kaivannut, tämä raikas järvi-ilma ja ulkona oleilu kun saa polttelemaan reilummin kuin normaalisti kotona.

    Ikää on kertymyt 28 ja siitä ajasta yli puolet polteltu, olisko sellainen 15 nyt täynnä tupakkaa, aika saada ihan oikeasti lopetettua.

     
     
  5. #45
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    125

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Tervehdys vaan kaikille, uusi keltasormi ilmoittautuu Eilen tuli tilattua Tornado Tank http://www.totallywicked-eliquid.co....k-product.html ja siihen mukaan tarpeellista tilpehööriä. Olen lueskellut täältä käyttäjien positiivisia kommentteja jo muutaman kilometrin, joten voitte arvata kuinka innoissani odotan, että pääsen tästä tupakanhajusta eroon. Olen tupakoitsija, mutta inhoan siitä aiheutuvia hajuhaittoja. Kädet, vaatteet, auto, hiukset, hengitys.. kaikki haisee ihan s****nan pahalle.

    Olo on kuin pikkulapsella joulunalusviikolla
    Hanus Steamer ~4.0v ja kyllä höyryää!


     
     
  6. #46
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Se o varmaan jokaisella ollu että sen esavukkeen tuloa on odotettu ku joulua Ei tuota analogista edes mieti ku pääsee höyryttelemään ja löytää ne ittelle sopivat maut Ja kannattaa muistaa se että jos joku alkaa ns. vähättelemään tai vastaavaa nii kannata välittää.. Ja ihmiset tulee kyseleen aika pirusti tuosta vehkeestä.. jaksaa vaan selittää mikä o ja mite toimii ja kaikki edut niin esavukkeide tietoisuus leviää

     
     
  7. #47

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mi_Kaheli Näytä viesti
    kuulostaa hienolta, itse odottelen innoissani iltaa, kun pääsen täältä mökiltä kotiin jossa odottaa postin tuoma ego-t
    Täälä sitä olisi kyllä kaivannut, tämä raikas järvi-ilma ja ulkona oleilu kun saa polttelemaan reilummin kuin normaalisti kotona.

    Ikää on kertymyt 28 ja siitä ajasta yli puolet polteltu, olisko sellainen 15 nyt täynnä tupakkaa, aika saada ihan oikeasti lopetettua.
    Tämä odotettu iltahan oli viime perjantaina.
    Klo 19 suurinpiirtein vedin viimeisen analogisen, kun sain sitten laturista tuon pössykkeen käyttöön, en oo ajatellutkaan analogista sytyttäväni.
    Eli yli 3vrk ilman analogista, eikä ole mitenkään alkanut himottamaan, muutama tilanne on tullut vastaan jolloin olen kuvitellut meneväni tupakalle ja tajunnut, että mullahan on e-savuke, ei tarvi tupakkaa, noi tilanteet on ollut pääsääntöisesti tauko hetkiä, eli töissä kahvitauko ym. vastaavat, missä tuli joka kerta se tupapakka poltettua.

     
     
  8. #48

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Juu on mahtavaa ,henki kulkee entistä paremmin vaan päivä-päivältä . Vedin ensihöyryt 28.7 ja sen jälkeen en ole analogista juuri kaivannut ,tää höyryttely on just mun juttuni (niinkuin näemmä monen muunkin mielestä) . Tän posetiiviset vaikutukset, ei enään tervaa keuhkoihin ,ei pahaa hajua suussa eikä vaatteissa , ,kämppä puunataan katosta lattiaan katoo ainakin yksi tervapirtti hämeestä ym ym ym . .Hienoa että tämä on tavoittamassa enenmän vain uusia jäseniä tännekkin , tsemppiä vain kaikille .tuota nikotiinin 16mg joudun pudottamaan jonkin verran kun tulee pössöteltyä näitä hyviä makuja ihan mielikseen ,eihän tarkoitus nyt kumminkan ole lisätä nikkis riippuvaisuuttaan enenpää .Eli nyt tulee nikkikset korvattua liiankin nopeeta ,näin alussa se on kai kaikilla tätä koordinointia mikä on oikea höyrytin ja oikea vahvuus , höyryttelyjen lukumäärä jne.... , mutta se on pääasia nyt oon tässäköhtaan ja fiilis on voittajan ,toivottavasti muillakin on sama tunne 8) .Jatkelen taas juttuja kun kerkeen ,mooro

     
     
  9. #49
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Samaa vikaa oli että tupakalle oli kovin menossa.. Mut kävinpä parvekkeella vetäseen höyryt. Toimiva ratkaisu

     
     
  10. #50

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    minulla tuon analoogisen jättö tuntuu todella helpolta tän e-sätkän avulla ,keuhkot toimii ,ei vääntämistä ei oikeastaan mitään oireita vieläkään ,muuta kun tuo älyttön virne naamallani (oisko se hymy) kun katson peiliin kohta viikko mennyt ja tilanne on siis tuo 8),Niin noi ihanat maut noissa nesteissä on kyllä ihan ykkösiä karamellinhimokin tuntuu menevän saman tein :P Tämä päivitys tupakanpoltossa 2011 luvulle E-savukkeen avulla on ehdottomasti yksi isoimpia juttuja mielestäni :

     
     
  11. #51
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    125

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Okke, 50h takana ilman tervatupakkia eikä edes tee ollenkaan tiukkaa. Hermo ei ole kireällä, ei kiskontaa leukapielissä tai kielessä.. Tämä siis toimii minunkin kohdallani. Jesh. Kävin juuri kokeilemassa miltä lenkki tuntuu ilman häkää verenkierrossa ja voi pojat kun juoksu kulki ihan eri tavalla. Tuntui yhdessä vaiheessa niin hyvältä, että iho meni kananlihalle (tai ropassa oli joku shokkireaktio).

    Hitto kun olisi äkännyt tämän aikaisemmin.
    Hanus Steamer ~4.0v ja kyllä höyryää!


     
     
  12. #52
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    31

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lopetin tupakanpolton Champix-lääkkeellä viime joulukuussa. Olin poltellut n. 18 vuotta reilun askin punaista päivässä. Tuo "ihmelääke" kyllä toimi joo mutta ei ilman niitä ikäviä sivuvaikutuksia kuten armoton vitutus ja eukon kanssa riitely mm. Mutta pääsin eriin tupakasta.. kind of. Nyt tulee se ikävä-tunnustaa osio. Sorruin puolen vuoden tupakkalakon jälkeen ensin höyryttelemään Liberro.co.uk:sta ostetuilla Realis sähkösavukkeilla ja sitten siirryin analogisiin sillain "ihan vähän vaan" asenteella.

    Syy ensinnäkin poltella tai höyrytellä mitään tuon tauon jälkeen oli selkeästi se, että yli puolet elämästäni olin pistänyt rölliä huuleen mitä missäkin elämäntilanteessa. Ja tuntui, että jotain puuttui vaikka en enää nikotiinia kaivannutkaan. Terassikelit ja matka Kreikkaan, tuonne savuttelijoiden mekkaan. Ei siitä mitään tullut ilman pölliä huulessa.

    Nooh.. Nyt mulla on kuitenkin todellinen halu löytää se ultimate sähkösavuke ja neste yhdistelmä, joka korvaa sen tunteen polttelusta niin vahvasti, etten enää analogisiin sorru. Enää en, ainakaan tässä vaiheessa, yritä itseäni piinata ajatuksella kokonaan lopettamisesta mutta haluan todella siirtyä tähän terveellisempään vaihtoehtoon. En vain saa täysin sormea laitettua siihen mikä siinä analogisessa vetää. Huonoja puolia keksin siitä mutta mitkä ne hyvät ovat. Joku tietty maku ja tuntuma jne.

    Nyt menossa eGo-T ja LR atomisoija jollain "tupakanmakuisella" nesteellä mutta joku siinä vielä puuttuu. Yritän aina tupakalla käydessäni analysoida sitä makua ja tunnetta suussa mutta en vielä ole täysin keksinyt mitä höyryttimeltä kaipaan. Siis eritellysti.

    Tupakoinnin lopettaminen kuitenkin on fiksua ja tsemppiä kaikille sitä yrittäville! Tässä vähän omia kokemuksia.

     
     
  13. #53
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    192

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JaaGeRMaisTeR Näytä viesti
    Samaa vikaa oli että tupakalle oli kovin menossa.. Mut kävinpä parvekkeella vetäseen höyryt. Toimiva ratkaisu
    Juu, samaa harrastetaan täälläkin, ainakin talven tuloon saakka .

    Jännäsin tuossa lomalla kun käytiin Itävallassa, Tirolissa jossa kaikki vetelee kessua ihan melkein missä vaan että kuinka käy. Hyvinhän se meni. Muutaman kerran teki mieli sytyttää tupakka kun katseli toisten sytyttelevän mutta siinähän avukseni riensi rakas höyrystimeni ja kahvin makuinen neste .

     
     
  14. #54
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    125

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja feelu Näytä viesti
    Lopetin tupakanpolton Champix-lääkkeellä viime joulukuussa.
    Yksi kaverini kokeili myös jotakin vastaavaa ja kertoi, että röökinhimot hävisi joo, mutta hetken käytön jälkeen ei oikein uskaltanut mennä enää nukkumaan. Unet olivat ihan sekoja ja niin toden tuntuisia, että herättyään tunsi pelkoa, että mitä onkaan tapahtunut tai tullut tehtyä.

    Pitääpä kysäistä, josko sen saisi innostumaan höyrystelystä.
    Hanus Steamer ~4.0v ja kyllä höyryää!


     
     
  15. #55
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    31

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja e-Mika Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja feelu Näytä viesti
    Lopetin tupakanpolton Champix-lääkkeellä viime joulukuussa.
    Yksi kaverini kokeili myös jotakin vastaavaa ja kertoi, että röökinhimot hävisi joo, mutta hetken käytön jälkeen ei oikein uskaltanut mennä enää nukkumaan. Unet olivat ihan sekoja ja niin toden tuntuisia, että herättyään tunsi pelkoa, että mitä onkaan tapahtunut tai tullut tehtyä.

    Pitääpä kysäistä, josko sen saisi innostumaan höyrystelystä.
    Kyse on varmaan Zyban nimisestä "vastaavasta" lääkkeestä paitsi, että nykyään lääkärit ei enää suosittele sitä ollenkaan. Ja tutuilta kuullut juttua, että siitä saa kaikenlaista sivuongelmaa ihottumasta mielialan vaihteluihin. Toki levottomat unet voi liittyä tupakanpolton lopetteluun nikotiinilaastareillakin mutta tuo kuulostaa kyllä siltä mitä tuosta Zybanista olen kuullut.

    Champixin yleisin sivuoire taitaa olla kuvotus joka iskee muutaman viikon jälkeen. Ei mikään todella paha mutta ärsyttävä ja siksi lopetin niiden käytön silloin. Siinä vaiheessa tosin olin jo erossa tupakasta ja kestin vielä monta kuukautta. Näin jälkikäteen katsottuna jos höyryt olisivat olleet silloin laillisesti tilattavia niin en olisi varmaan muuta kokeillutkaan. Mutta hyvä tuo lääkekin oli. Teki mitä piti.

     
     
  16. #56
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    125

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja e-Mika Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja feelu Näytä viesti
    Lopetin tupakanpolton Champix-lääkkeellä viime joulukuussa.
    Yksi kaverini kokeili myös jotakin vastaavaa ja kertoi, että röökinhimot hävisi joo, mutta hetken käytön jälkeen ei oikein uskaltanut mennä enää nukkumaan. Unet olivat ihan sekoja ja niin toden tuntuisia, että herättyään tunsi pelkoa, että mitä onkaan tapahtunut tai tullut tehtyä.

    Pitääpä kysäistä, josko sen saisi innostumaan höyrystelystä.
    Dodii, tänään tilattiin sille iso kasa höyrylaitteita 100ml litkuja. Ensimmäinen käännytetty
    Hanus Steamer ~4.0v ja kyllä höyryää!


     
     
  17. #57

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Ite en oo vielä päässyt kokeilemaan höyryttelyä koska pakettini on vasta maanantaina noudettavissa. Mut oon aika yllättynyt ihmisten negatiivisista kommenteista ku oon maininnut että tavoitteena on siirtyä kokonaan e-savukkeisiin. Monien kommentit on siis ollut tyyliin "eikö se kannata lopettaa kokonaan?". En kyllä ite ymmärrä et miksi mun pitäis kokonaan lopettaa jos tällanenkin vaihtoehto on olemassa mut oon kuitenki positiivistakin kommenttia saanut. Ihmetyttää vaan joidenkin negatiivinen asenne, mut en mä kyllä anna sen häiritä ollenkaan

     
     
  18. #58

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja runopoika Näytä viesti
    Ihmetyttää vaan joidenkin negatiivinen asenne, mut en mä kyllä anna sen häiritä ollenkaan
    Sanos muuta. Mä oon kans kuullu kaikenlaista kommenttia. MM: aivan turhaa, jatka vaa röökaamista tai hae nappikuuri ym..

     
     
  19. #59
    Höyrykone nallekarhu's Avatar

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    1,194

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ChainSmoker Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja runopoika Näytä viesti
    Ihmetyttää vaan joidenkin negatiivinen asenne, mut en mä kyllä anna sen häiritä ollenkaan
    Sanos muuta. Mä oon kans kuullu kaikenlaista kommenttia. MM: aivan turhaa, jatka vaa röökaamista tai hae nappikuuri ym..
    Samoin kaikenlaisia kommentteja olen saanut ja monet meistä saavat kuulla. Jotenkin huvittavaa on kuiten kun ihmiset jotka ovat lopettaneet ja käyttävät tupakin sijasta nuuskaa tai nikotiinipurkkaa, naureskelevat purkka tai mälli suussa että oletko nyt koukussa sähkötupakkiin tupakoinnin sijaan ???

     
     
  20. #60

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja nallekarhu Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ChainSmoker Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja runopoika Näytä viesti
    Ihmetyttää vaan joidenkin negatiivinen asenne, mut en mä kyllä anna sen häiritä ollenkaan
    Sanos muuta. Mä oon kans kuullu kaikenlaista kommenttia. MM: aivan turhaa, jatka vaa röökaamista tai hae nappikuuri ym..
    Samoin kaikenlaisia kommentteja olen saanut ja monet meistä saavat kuulla. Jotenkin huvittavaa on kuiten kun ihmiset jotka ovat lopettaneet ja käyttävät tupakin sijasta nuuskaa tai nikotiinipurkkaa, naureskelevat purkka tai mälli suussa että oletko nyt koukussa sähkötupakkiin tupakoinnin sijaan ???
    Minä luulen että osa noista tupakoinnin 'lopettaneiden' kommenteista johtuu siitä, että heille se lopettaminen on jatkuvaa tuskaa ja rimpuilua. Ne kuuluu sarjaan "Kyllä se on kaikki nykyajan ihmisille tehty helpoksi. Meidän aikaan ihmiset asui järvessä, herätä piti puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa ja armeijakin kesti sata vuotta jäkä jäkä..." tms.

    Sellaisten tyyppien tapana on jatkuvasti missata se e-savukkeen varsinainen pointti: Sillä pääsee eroon tupakanpoltosta!
    Sen sijaan että oltaisiin iloisia toisen terveellisen valinnan puolesta, niin annetaankin ymmärtää, että e-sauhuttelija tekee jotakin väärin! Yksikin vatipää ehdotti että miksen ime tuttia? Kerroin hänelle, että "Mikä toimii sinulle, ei välttämättä toimi minulle. Mutta hyvä kun olet päässyt tupakoinnista eroon"

    Jostakin syystä hän ei pitänyt kommentistani ???
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •