Sivu 5 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567891555 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 81 - 100 / 1672

Aihe: Sähkötupakkatilaukset & Tulli

  1. #81
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    02.02.2010, klo 09:04 Toimitettu tulliin 40000 JYVÄSKYLÄ
    02.02.2010, klo 01:36 Lähetys rekisteröity 40000 JYVÄSKYLÄ
    01.02.2010, klo 19:36 Lähetys rekisteröity 00000 HELSINKI
    31.01.2010, klo 16:16 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

    Paketti Heaven-Giftsiltä, mukana DSE905 patruunoineen ja runsaasti muuta kamaa, mutta ei nestepulloja. Postitse tuli skannattu kuva paketista ja siitä jo näki että pakettiin oli liimattu punainen "tullattavaksi" tarra johon oli käsin kirjoitettu "sähkötupakka".

    Tämän jälkeen sieltä on tullut muuta kamaa ongelmitta.

     
     
  2. #82
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    02.02.2010, klo 09:04 Toimitettu tulliin 40000 JYVÄSKYLÄ
    02.02.2010, klo 01:36 Lähetys rekisteröity 40000 JYVÄSKYLÄ
    01.02.2010, klo 19:36 Lähetys rekisteröity 00000 HELSINKI
    31.01.2010, klo 16:16 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

    Paketti Heaven-Giftsiltä, mukana DSE905 patruunoineen ja runsaasti muuta kamaa, mutta ei nestepulloja. Postitse tuli skannattu kuva paketista ja siitä jo näki että pakettiin oli liimattu punainen "tullattavaksi" tarra johon oli käsin kirjoitettu "sähkötupakka".

    Tämän jälkeen sieltä on tullut muuta kamaa ongelmitta.

    Mikäs tuon paketin kohtalo oli? Eli mikä oli tullin selitys miksi se sinne otettiin vai haitko ollenkaan pois?

     
     
  3. #83
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    02.02.2010, klo 09:04 Toimitettu tulliin 40000 JYVÄSKYLÄ
    02.02.2010, klo 01:36 Lähetys rekisteröity 40000 JYVÄSKYLÄ
    01.02.2010, klo 19:36 Lähetys rekisteröity 00000 HELSINKI
    31.01.2010, klo 16:16 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

    Paketti Heaven-Giftsiltä, mukana DSE905 patruunoineen ja runsaasti muuta kamaa, mutta ei nestepulloja. Postitse tuli skannattu kuva paketista ja siitä jo näki että pakettiin oli liimattu punainen "tullattavaksi" tarra johon oli käsin kirjoitettu "sähkötupakka".

    Tämän jälkeen sieltä on tullut muuta kamaa ongelmitta.

    Mikäs tuon paketin kohtalo oli? Eli mikä oli tullin selitys miksi se sinne otettiin vai haitko ollenkaan pois?
    Ei ollut mitään selitystä. Eivät varmaan huomanneet käsisn kirjoitettua "sähkötupakka" tekstiä, enkä minäkään sitä sanaa lausunut ääneen, koska yritin välttää joutumasta selittämään että sähkötupakka ei ole tupakka...

    Minulla oli HG:n ostoslista ja pankin Visa-ote tulostettuna, vero meni sen euromäärän mukaan koska eurot oli tiedossa. Sisällön arvo oli noin 100€, joten ilman muuta paketti oli haettava. Siinähän oli jos jonkinlaista tarviketta, muun muassa akkuliittimiä tulevia modeja varten jne. Tullin nimikettä oli hankala keksiä, ja lopulta paketti tullattiin akkuina koska ne edustivat "suurinta arvoa".

    Ei lopulta mikään paha kokemus, vaikka olihan tuo "hieman jännittävää"... Nykyään tilaan aina reilusti yli 45€, jolloin jos paketti menee tulliin, niin saavat ainakin alvin perittyä ja ovat tyytyväisiä.

     
     
  4. #84

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    Postitse tuli skannattu kuva paketista ja siitä jo näki että pakettiin oli liimattu punainen "tullattavaksi" tarra johon oli käsin kirjoitettu "sähkötupakka".
    Onko tämä joku uusi vakiokäytäntö? Siis paketin päältä skannaus? Ei mulle ole ikinä tullut postissa muuta kuin Tullin hakulappu.

     
     
  5. #85
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Joo ei mullekaan ja olen hakenut paketteja tuon skannatun ajankohdan jälkeenkin tullista. Ensimmäisen kohdalla jäi ensin Vantaalle ja tuli pari A4 kokosta lapuskaakin kotiin, jonka soitin et haluan Turun toimipisteeseen. Tämän jälkeen ei ole tarvinnut edes soitella vaan ovat menneet suoraan Turun tulliin jos on ollut heidän mielestään tarvetta. Lisäksi mitään A4 selvityslappuja ei ole tullut vaan normaali postin keltainen pikkainen ilmoitus, jossa toimipisteenä Turun tulliposti.

     
     
  6. #86
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ViZi Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    Postitse tuli skannattu kuva paketista ja siitä jo näki että pakettiin oli liimattu punainen "tullattavaksi" tarra johon oli käsin kirjoitettu "sähkötupakka".
    Onko tämä joku uusi vakiokäytäntö? Siis paketin päältä skannaus? Ei mulle ole ikinä tullut postissa muuta kuin Tullin hakulappu.
    Skannauksen sijasta saattoi itseasiassa olla valokopiokoneella otettu kopio hakulapusta siten että paketin etiketit näkyivät siinä taustalla. En tiedä onko vakiokäytäntö, oli ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa asiointi tullin kanssa. Ehkä tuossa oli ajateltu sitä, että paketin tiedot näkyvät samalla. Tai jos hakulappuun olisi pitänyt kirjoittaa lähettäjän tiedot, ja HG paketeissahan ne ovat erittäin epäselvät. En muista millainen se hakulappuosio oli. Postissakin merkitsevät lähettäjäksi vain "China Post".

     
     
  7. #87

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Sain tulliilmoituksen Vantaan tullista että mun sähkötupakka tilaus joka jäi sinne menee tuhotavaksi. Tässä se s-posti jonka lähettin vähän aikaa sitten sinne:


    Aihe: Sähkötupakka tilaus tuhotaan?‏

    Hei!

    Sain eilen ilmoituksen että yksi Iso-Britanniasta tilattu paketti joka sisältää muun muassa 2x 30ml sähkötupakan täyttönesteet aiotaan tuhota.

    Nimeni on ... ja osoite ...

    Kovasti ihmettelen miten Tuliin käytännöt sähkötupakassa vaihtelee niin kovasti. Tänä keväänä 2x 30ml sähkötupakan täyttönesteet meni Oulun tullin pyynnöstä tullilaboratorioon tutkittavaksi ja sitten Oulun tullivalvonnan mies toi minulle ne henkilökohtaisesti ja sanoi että vaikuttava aine oli nikotiini ja 3kk satsin saa omaan käyttöön tilata – siitä tapauksesta on varmaan papereita olemassa.

    Tekikö Oulu tullivalvonta silloin jonkun ennakkotapauksen tai vaan virheen?

    Jos on niin että nikotiini nesteet ei saa tilata niin siinä paketissa oli 2 avainperää ja 2 sähkötupakka starttipaketteja joita halua että ei tuhota kun niistä sähkötupakka starttipaketeista voi helposti poistaa nikotiini ampullit ja toimittaa pelkät laiteet minulle eteenpäin.


    Ystävällisin terveisin
    ...

     
     
  8. #88

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    kerrothan kuinka tulli kommentoi tätä kirjettäsi jahka saat tietää..

     
     
  9. #89

    tilaukset ja tulli

    jotain positiivista, niinkuin aikaisemmin olen kertonut on 2 pakettia lf.ltä jääny tulliin.no nyt on toinen paketeista tullu postiin eikun hakemaan. no lisää tietoo paketis oli 100ml vg ja muuta tavaraa ei nikotiinia ja ku tulin postista ni tullista soitettiin ja kerto että paketit jossa ei nikotiinia tulli lähettää tilaajille.mut ne jos nikotiinia ne lähtee tullilapraan ja tilaajalle syyte lääkerikoksesta haluavat päätöksen käräjäoikeudesta jotta tää pelleily loppuu....
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  10. #90
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2010
    Viestit
    135

    Vs: tilaukset ja tulli

    Toivottavasti käräjäoikeuden päätös on sama kuin Oulun tullin (aikaisempi?) kanta, eli e-nesteitä saisi tilata eta-alueelta.
    Pahoin pelkään että siirtyminen on takaisin röökiin jos e-nesteen ostamisesta tulee syyte lääkerikoksesta.

     
     
  11. #91
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: tilaukset ja tulli

    Pahoin pelkään et nyt on omakin tilaus tulliin matkalla....katsotaan miten käy.

    Mut aika jännä juttu. Onneksi tullimies ei voi ketään passittaa käräjäjille, vaan sen tekee syyttäjä. Ja sikäli kun tiedän niin ainakin yhtä tältä foorumilta vastaanhan on lääkerikoksesta jonkinnäköistä esitutkintaa lähdetty tekemään joka päättyi syyttämättäjättämiseen.

     
     
  12. #92

    Vs: tilaukset ja tulli

    Joo-o. Mulla tuli eilen kaksi lähtystä maahan ja molemmat ovat siirtymässä normaalisti postiin.

     
     
  13. #93

    Vs: tilaukset ja tulli

    ei reseptivapaan lääkeaineen tilaus ole laitonta, edelleenkään!

     
     
  14. #94

    Vs: tilaukset ja tulli

    ei oo laitonta.mut ku niil myyjä tahoilla ei myynti lupaa.ja hyvä jos syyttäjä nostaa syytteen mulle käy vallan hyvin mennä käräjille tulee joku järki tähän ja käräjäoikeuden tuomio on vast ehdotus.....
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  15. #95
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: tilaukset ja tulli

    Eihän tässä touhussa nyt ole mitään järkeä. Eihän nuo online kaupat nyt varsinaisesti mitään laittomiakaan ole eikä sitä tietääkseni ole lailla kielletty briteissä myydä.
    Eikös jollain TW:llä ole kivijalka myymäläkin? Puhelinmyyntiä ainakin.

    Voisiko nuo tupakkateollisuuden lobbausrahoilla toimivat lääkelaitoksetkin lopettaa sen paskanjauhannan ja antaa mun itse päättää millä keinoin haluan tupakasta pysyä erossa.
    Tää on niin absurdia et apteekkikamaa myydään tupakkatuotteina mut mun ulkomailta tilatut höyrynesteet lasketaan jo huumeiksi ja ruvetaan oikeusteitse uhkailemaan?

    Ettäkö tässä nyt pitäisi taas ruveta röökiä vetämään kun just on saanut keuhkot, vaatteet, verenkierron ja makuaistin takaisin? Ja se et ruvetaan jotain toisten elektroniikkaa tuhoamaan kysymättä on jo kaiken huippu....

    Saispa nuo kaikki maailman veippaajat samaan marssiin niin vois saada jotain aikaiseksi. Mä olen aika vakuuttunut, että tässä touhussa on todella iso järki ja ellei tätä maailmaa pyörittäis rahanahneet syöpätehtailijat niin suuri määrä rahaa säästyisi sairaanhoitokuluista johonkin järkevämpään ja kaikilla olisi parempi olla.


     
     
  16. #96

    Vs: tilaukset ja tulli

    Toivotavasti mä saan syyten ja juodun käräjillä käymään kun mun asema on täysin turvattu sentakia kun Tullivalvonta luovutti mulle 2x 30ml e-nesteet keväällä ja ne kävi jopa tullilabrassa - voin aina vetoa siihen että ne antoi "luvan" tilata 3kk satsin - jospa voisin puhua värkeä siihen käräjätiimiin ja me saitais olla taas rauhassa.

     
     
  17. #97

    Vs: tilaukset ja tulli

    joo naurattaa tää show tullin kaa.laitoin just pari tilausta menee katotaan miten käy, toivotaan et en oo ainoo jotka ny tilaa
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  18. #98

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja juhis8 Näytä viesti
    joo naurattaa tää show tullin kaa.laitoin just pari tilausta menee katotaan miten käy, toivotaan et en oo ainoo jotka ny tilaa
    Heh....nyt olis mun litkut noudettavissa postista, että taitaa ainakin suurimmassa osassa tapauksista olla syynä tuo "Electronic Cigarette Company" teksti paketissa.

     
     
  19. #99

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Toivotavasti mä saan syyten ja juodun käräjillä käymään kun mun asema on täysin turvattu sentakia kun Tullivalvonta luovutti mulle 2x 30ml e-nesteet keväällä ja ne kävi jopa tullilabrassa - voin aina vetoa siihen että ne antoi "luvan" tilata 3kk satsin - jospa voisin puhua värkeä siihen käräjätiimiin ja me saitais olla taas rauhassa.
    Oikeudenkännin mahikset ovat suuret kun soitin tänään tullille ja mieshenkilö sanoi kun kysyin että tuhotaanko laiteet sekä nesteet että ei voi vastata ja asia on siiretty rikoskäsitelyyn ja minun otetaan sitten yhteyttä!

     
     
  20. #100
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    28

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Toivotavasti mä saan syyten ja juodun käräjillä käymään kun mun asema on täysin turvattu sentakia kun Tullivalvonta luovutti mulle 2x 30ml e-nesteet keväällä ja ne kävi jopa tullilabrassa - voin aina vetoa siihen että ne antoi "luvan" tilata 3kk satsin - jospa voisin puhua värkeä siihen käräjätiimiin ja me saitais olla taas rauhassa.
    Oikeudenkännin mahikset ovat suuret kun soitin tänään tullille ja mieshenkilö sanoi kun kysyin että tuhotaanko laiteet sekä nesteet että ei voi vastata ja asia on siiretty rikoskäsitelyyn ja minun otetaan sitten yhteyttä!
    Onkos nämä kaikki jutut menny rikoskäsittelyyn vai pelkästään sinun? Tietää tarvitseeko odotella yhteydenottoja.

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •