Sivu 4 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456781454 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 1672

Aihe: Sähkötupakkatilaukset & Tulli

  1. #61
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2009
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    98

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Mulle tuli tuossa maanantaina ETA-alueen ulkopuolelta starter kit ja 2 pulloa 18mg mehuja.

    edit: lisättäköön tuohon, että ilmeisesti tuo lentäjien lakko aiheutti, että toimitusaikaa kului kolmisen viikkoa jopa.

     
     
  2. #62

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja DLL Näytä viesti
    Eilen kiinasta (HG) lähetettyä pakettia noutaessani menetin 2 pullollista nestettä sekä "aloituspakkauksen" sisältämät testipatruunat. Eipä ne niitä sen tarkemmin tarkistellut, katsoivat vain etiketit. Uskoisin että suurella todennäköisyydellä saisi nikotiinitkin vaivattomasti tullin läpi pyytämällä myyjää vaihtamaan pulloihin 0mg etiketit. Onneksi oli sen verran reilu tyttö siellä tiskin takana että antoi loppuosan paketista ilman mitään tullikulunkeja tai veroja. (reilu 100 dollarin paketti, verovapaana korvasi nikotiinien hävikin)

    Uutta matoa vaan koukkuun, laitoin tulemaan ihan testimielessä SmokeJuice:sta pari pulloa OhMG mehua.
    HG:llä ei onnistunut tuo että olisivat vaihtaneet etiketit, tulevat kuulemma tehtaalta ja heillä ei ole varaetikettejä siellä. Päätimme kuitenkin, että repivät etiketit irti ja jättävät waybillin laittamatta, en oikeasti tiedä olisiko mennyt tullista läpi jos olisivat avanneet Mutta läpi on tullut edelleen ja ilman eri kirjoitusta kiittelen Viziä tässä samalla että sekä dekangin hilton ja 555 ovat molemmat erittäin mieleistäni kamaa

     
     
  3. #63
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    3

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    HG:ltä kysyessäni moista mahdollisuutta, totesivat että voivat itse koneella kirjoittaa uudet etiketit pulloihin. Hieman olivat huononnäköisiä, en oikein tiedä olisiko nekään menneet läpi.
    Eilen saapuneessa paketissa sen sijaan oli mukana yksi tilaamani nikotiinipullo, johon olivat onnistuneet liimata aivan oikean 0mg etiketin. Tämä olisi varmasti mennytkin tullista läpi, jos olisin joutunut paketin sieltä hakemaan.

     
     
  4. #64
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    01/2010
    Viestit
    2

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Olenko ymmärtäny oikein että briteistä tilattaessa voi tilata vaikka 100euron edestä eikä tule tullaus maksuja? onko kenelläkään ikinä jääny briteistä tilattu paketti tulliin? ollut tarkotus pitkän aikaa tilata esavuke ja nyt ehkä olisi sen aika ja sain myös pari muuta kaveria kiinnostumaan asiasta.

     
     
  5. #65

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    EU:n sisällä ei tullitarkastuksia periaatteessa ole ollenkaan eikä veroja/tullimaksuja tarvitse maksaa koskaan jos yksityiskäyttöön tilaa. Olen kuitenkin ymmärtänyt että joskus tarkastuksia EU lähetyksillekin tehdään mutta en tiedä millä perusteella paketteja sinne otetaan. Mulle on käynyt näin vain kerran (eikä paketti ollut Briteistä) ja paketteja on euroopasta tullut vastaanotettua satoja eli aika pieni todennäköisyys.

     
     
  6. #66
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Tullausta ei eu-alueen sisällä tehdä. Vientiä/tuontia koskevat rajoitteet kuitenkin pätevät, mikäli tavaraa ei saisi vaikka maahantuoda.

     
     
  7. #67

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    http://www.e-sigaret.ee/?fi=13
    täälä luki että suomeen saa tilata eta alueelta nikotiinipitoisiakin nesteitä omaan käyttöön napsauta tältä sivulta sitä -lisää kohtaa,sielä viimeisessä kohdassa maininta. itselläni ei ole vielä jäänyt nesteitä tulliin mutta muuta kyllä. tarvittaessa itella hoitaa tullauksen parin kympin korvausta vastaan jos et itse pääse tullipostissa käymään(ohjeet tulee ilmoituksen mukan postista) toisin sanoen lähetyslista tai kuitti mistä selviää sisältö ja arvo pitää lähettää itellalle jonka jälkeen jos kaikki ok paketti tulee postiin maksettuasi mahd alv:n jne

     
     
  8. #68

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    tänä aamuna hain tullipostista siipitieltä estmailin paketin ei sisältänyt nesteitä joten alvin maksu ja paketti avattuna mukaan..iltapäivällä katsoin trackin koodit kolmesta paketista (heavensgift):stä kaikki kolme on siipitien tullipostissa odottamassa noutajaa..onneksi näissäkään ei ole nesteitä, eli yksi paketti ylittää arvoltaan 45,07 eur joten siitä joutuu maksaa alvit muut oletettavasti kuluitta..ilmeisesti tulli on nyt kovastikkin valveutunut valvomaan noita kiinan maasta tulevia paketteja tulee vaan ylimääräistä ajoa 40km joka kerta kun paketin joutuu hakemaan sieltä, nämä heavensgiftin paketit ovat tyyliin kirje kokoa joten paketin koko ei ainakaan tällä kertaa auttanut..kuluneen parin vuoden aikana n(100) lähetystä ei ole yhteensäkkään jäänyt neljää pakettia tulliin ennen kuin nyt, joten sielä on varmaan jotkut "tehoratsiat" päällä...

     
     
  9. #69

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Oma HG paketti saapui eilen Helsinkiin, saa nähdä miten käy. Ei sisällä nikotiinia mutta vituttaa aina lähteä tulliin sitä selvittämään..

     
     
  10. #70
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Ehkä tullissa tosiaan on joku "tehoratsia" kiinan paketeille. Minun pakettiini oli maahantulossa laitettu se "tullattavaksi" teippi ja siihen oli kirjoitettu "sähkötupakka". Paketti tuli maakunnan tulliin, jossa asiat kuitenkin sujuivat hyvin. Sisältönä oli asiaan liittyvää tarviketta jos jonkinlaista, mutta ei pullokaupalla nikotiininestettä .

     
     
  11. #71

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ViZi Näytä viesti
    Oma HG paketti saapui eilen Helsinkiin, saa nähdä miten käy. Ei sisällä nikotiinia mutta vituttaa aina lähteä tulliin sitä selvittämään..
    Tämä tuli suoraan omaan lähipostiin ja vielä uskomattoman nopeasti. Itse kuljetus kesti vain 4 arkipäivää.

     
     
  12. #72
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Briteistä tilattu (intellicig) Evolution Black starttipaketti jossa mukana muutamia valmiiksi täytettyjä nikotiiniampulleja jäi pääsiäisen aikaan tulliin. Pyysin lähettämään paketin Turun tulliin, josta ystävällisen virkailijan kanssa sovimme, että saan pitää laitteen ja nikotiiniampullit jätin hävitettäväksi. Paketin arvokin oli vain 26 puntaa, että kyllä se aika tarkkaan on syynätty vaikka Eta-alueelta tulikin.

    Itse paketti oli melko epämääräisen näköinen myttyrä ja päällä taisi lukea firman nimi Intellicig. Se oli kertaalleen avattu Vantaalla ennen kuin availimme sen uudelleen Turussa. Outoa on....myös virkailijat tuntuivat olevan hieman haparoiden liikkeellä kun asiallisesti keskustelimme miksi paketti tulliin jäi ja kyselin että eikö tupakkatuotteita saa vapaasti tuoda eta-alueella omaan käyttöön.

     
     
  13. #73
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Itse paketti oli melko epämääräisen näköinen myttyrä ja päällä taisi lukea firman nimi Intellicig. Se oli kertaalleen avattu Vantaalla ennen kuin availimme sen uudelleen Turussa. Outoa on....myös virkailijat tuntuivat olevan hieman haparoiden liikkeellä kun asiallisesti keskustelimme miksi paketti tulliin jäi ja kyselin että eikö tupakkatuotteita saa vapaasti tuoda eta-alueella omaan käyttöön.
    E-savukkeillahan ei ole mitään tekemistä tupakkatuotteiden eikä näinollen esimerkiksi tupakkalain kanssa. Nikotiini lasketaan lääkeaineeksi ja tämän takia nikotiinituotteiden myynti on kielletty ilman myyntilupaa. Lääkkeitähän toki saa tilata ulkomailta mutta ne tulee tilata laillisesta lääkkeenvaihtopisteestä (lue apteekki).. mun ymmärryksen yli tosin menee miksei näitä saa tilata koska esimerkiksi UK:ssa mikä tahansa kauppa saa näitä myydä.

     
     
  14. #74
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Siellä on muuten varmaan mukava suma paketteja odottelemassa Vantaan lentokentällä, kuhan lennot taas alkavat. Ei varmaan ihan heti ole omat tilaukset tulossa perille. Tuo rahtiporukka ei lentokentällä muutenkaan ole tunnettu kovin ripeästä toiminnastaan


    Jaahas...HG:n paketti odottelee jälleen tullissa. Odottelemani KR 808D-1 ois kiva saada kyllä kotiin. Tolla pikkuruisella coffee-nesteellä nyt ei niin väliä ole. Onneks paketissa on thjiäkin cartomizereita. Alkaa menee jo hikoiluksi tää tullin touhu...

    No niin Health cabinin paketti tullissa purettu ja nikotiiniin jäätyä tulliin sain pitää itse KR 808D-1 itsellä pcc kera. Onneksi tajusin tilata myös tyhjiä cartomizereita, koska muuten mulle olisi jäänyt käteen vain manuaali ja automaattiakku

    Täytyy kyllä sanoa muutama positiivinen asia noista tullinkin työntekijöistä. Täti oli hyvin ymmärtäväinen asian suhteen ja ei itsekään voinut oikein ymmärtää miksi niitä takavarikoidaan. Uutena yllätyksenä tuli myös tuo, että takavarikoitujen tavaroiden arvoa ei lasketa mukaan mahdollisiin arvolisä ja tullimaksuihin. Täti jopa kehoitti soittamaan lääkelaitokselle ja tiedustelemaan asiaa varsinkin noiden eta-alueelta tuotujen nikotiinien suhteen.

     
     
  15. #75

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Onko kukaan tilannut viimeaikoina heavynlygiftistä? Mimmoset toimitusajat ovat olleet? Kuumottaa pahasti kun tilaus postitettiin viime viikon tiistaina ja vieläkään ei ole kirjautunut postin sivuille. Rupeaa jo kuumottamaan että on karahtanut tulliin ???

     
     
  16. #76

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja fingerpori Näytä viesti
    Onko kukaan tilannut viimeaikoina heavynlygiftistä? Mimmoset toimitusajat ovat olleet? Kuumottaa pahasti kun tilaus postitettiin viime viikon tiistaina ja vieläkään ei ole kirjautunut postin sivuille. Rupeaa jo kuumottamaan että on karahtanut tulliin ???
    Kyllä Kiinan paketeissa pari viikkoa ainakin yleensä menee.

     
     
  17. #77

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Minulla meni 2 viikkoa

     
     
  18. #78
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    ja kylla se tullikin siellä postin seurannassa näkyy

     
     
  19. #79

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    ja kylla se tullikin siellä postin seurannassa näkyy
    Sehän se tässä onkin, odottaa hulluna että näkyisi seurannassa ja sitten pelätä että lukeekin "tullissa". Missä järjestyksessä se tulli muuten tulee? Eli ensin tulee maahan saapumis ilmoitus ja sitten sieltä tulliin?

     
     
  20. #80

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Minulla näkyi että se paketti saapui mun kaupungin pääjakelupisteeseen ja sieltä sitten tulli mies otti sen mukaan päivittäisellä käynnillä.

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •