14 pvä palautusoikeus koskee vain postimyynnistä tilattuja tuotteita. Kauppojen palautusoikeus on kaupan itse määrittelemä, jos sellaista on.
Printable View
Eikös tuo 14 vrk Palautusoikeus koske avaamatonta tuotetta. Jos tuote rikkoontuu on kysymyksessä takuuasia. Yleensä vähintään 6kk. Jos todetaan laitteen ohjeiden tai suositusten vastaista käyttöä, Ei takuuta ole ollenkaan. Näihinkin tulee koko ajan muutoksia.:thinking:
Etämyynti ja kotimyynti (6 luku)
Koti- ja etämyynnissä ostajalla on 14 päivän palautusoikeus. Toisin kuin muussa kaupankäynnissä ostaja voi perua kaupan tai tilauksen ilman perusteluja. Myyjän on maksettava palautuskulut tai noudettava tavara. Peruutusilmoituksen saatuaan myyjän on palautettava ostajalle kauppahinta viipymättä.
Ihan kuluttajasuojan mukaisia asioita. Normaalissa kaupankäynnissä oletetaan nyt ihmisen SEN verran kantavan vastuuta omista teoistaan, että jos on selvänä ja täysjärkisenä jotain ostanut niin on tehnyt sen ihan vapaasta tahdostaan. Kännisten kanssa en käy kauppaa, kun ne voivat aina vedota siihen, että "olin niin kännissä et tajunnut."
Kaikella kunnioituksella niin se nyt on aivan se ja sama tässä tapauksessa mitä palautusoikeus koskee ja kenen määrittelemä se on. Sivuillaan ilmoittavat palautusoikeuden 14 päiväksi. Nyt se meni yli 14 päivän, mutta palautus onnistui kuitenkin hienosti. :thumbup:
Ja kuten tuossa sanoin, niin Kauppojen palautusoikeus on sen itse määrittelemä. Lidlillä se on se omansa. :)
Tämän toin vain sen takia esille, että ihmiset sotkevat aina välillä tuon koskemaan kaikkea kauppaa. (autot, veneet, tietokoneet, kodinkoneet, vaatteet, kännykät...)
Liiterissä aina saa valita korjataanko vai annetaanko rahat takaisin. Tämä siis koko 3v ajan...
No ei se väärin ole :)
Jaajuu ihan totta kyllä. Kerran tein itsekin sen mokan, että ostin Gigantin liikkeestä kännykän(kerta se on viiminenkin). Jotain vikaa siinä tietysti omalla zägällä oli. Palautus ei onnistunut, koska heidän palautusoikeudet eivät koskeneet puhelimia. Jos olisin ostanut kännykän netistä, niin ilmeisesti silloin olisi ollut palautusoikeutta. Tulipahan säännöt kantapään kautta tutuiksi.:laugh:
Hyvä tietää. Luulin jo olleeni erityisen onnekas, kun sain omastani rahat takaisin, mutta ei...olenkin vain perusasiakas :D.
"Korjataan tarvikeosilla"
Ja vittu ei ihan varmaan korjata.
MnM seurantakoodia ei ole näkynyt,vaikka 2 kertaa olen jo viestiä laittanut.
Maanantai. Ei mitään postia, ei edes laskuja. Kolme pakettia olis pitänyt tulla jo viime viikolla muttei näy. Saatana. (Yleensä kun tänne avautuu, niin seuraavana päivänä kaikki on paremmin)
Tää mun flunssa ei ole vielä riittävän paha. Heti kotiin tullessa ovelta jo haistoi että lattianpesu on tänäänkin tarpeen, koirat tai ainakin jompikumpi ruikulilla :(
Posti se vaan jaksaa esittää tehokkuuttaan... Kun sais kaiken DHL:n kautta.
Vittu että vituttaa nää saatanan arkiyövuorot! X-(
Viimesen puolentoista tunnin saldo 11.20€ nytky (alotusmaksua näin yöllä se 9€ tuosta summasta) ja koska autoja on ajossa aivan vitusti liikaa asiakasmääriin nähden, niin odotettavissa taas vähintään 1h venttailua.
Sitten kun miettii, että mun liksa tuosta em. ajosta on ~3€, niin voi jokanen laskeskella mun tuntipalkkaa noille 2.5h:lle.. :rolleyes:
Ja samaan aikaan muut kitisee, että "on se nyt kumma kun ei saa taksilupaa, siellä se vanha liitto taas pyörittää kartelliaan ja kukaan muu pääse apajille. Rengit vaan ajelee ja omistajat puskee viidettä tiilitaloa pystyyn." :D
Vittuako sillä taksiluvalla tekee, kun ei sitä voi syödä, eikä sillä laskuja makseta. :D
Oisin ihan tyytyväinen rengin osaan, jos näistä yöhommista sais joka vuorossa itelleen edes 10€/h, mutta kun ei; pitää tunkea ihan vitusti liikaa autoja ajoon että "kaikille riittää vuorollisia tunteja". :rolleyes:
Siinä on vaan se huono puoli, että jos ei oo asiakkaita, niin eipä oo palkkaakaan, mutta kuitenkin on velvoite ajaa listaan merkityt tunnit. :facepalm:
Haist ite halvatun paypal. :mad:
Siinähän jumittelet, tilaan sitten huomenna... tosin edelletyksenä, että suostut huomenna toimimaan. :)