Korjasin
Printable View
Onkjos tuo Antti joku läppä vai tottakin?
Nyt multa meni jotain ohi, mikä pullo siinä pöydällä oli?
Suomessa on tosiaan useita hienoja paikkakuntia kesällä, mutta kerro mulle yksikin paikkakunta, missä tässä pimeässä / räntäsadelandiassa on kivempaa asua talvella kuin jossain toisella paikkakunnalla - ja ennenkaikkea, miksi?
Jos on kunnon "perinteinen" talvi, niin periaatteessa ihan sama missä asuu. Itse tykkään siitä, että Suomessa on selkeästi eri vuodenaikoja. Tosin kesä voisi olla aavistuksen pidempi ja talvi taas hieman lyhyempi, mutta näillä mennään... ja ihan hyvä näinkin. :)
Totta turiset, aloin vaan ihmettelemään jos kyseessä oli e-neste pullo niin miksi moinen reaktio. Jos taas kyseessä vanha kunnon "extra buusti" pullo niin voin jotenkin ymmärtää henkilökunnan nyrpeän suhtautumisen. Tosin joka tapauksessa takavarikointi oikeutta ei heillä taida olla ja jos todistaja tapauksella on mukana niin aamulla vaatimaan pulloa tai kompensaatiota kyseisestä oikeus murhasta.
Missäs tää Antin mainitsema baari nyt olikaan? meni vähän ohi :laugh: eikä ole lukutaitoa palata takaisin.
Turku ole etelää nähnytkään... :D
No joo, varsinkin viime "talvi" oli aika poikkeuksellisen leuto ja vähän samaan malliin menee tämäkin talvi. Muutama sitä edellinen talvi sitä vastoin lunta ja pakkasta sen sijaan riitti, varmaan jopa siellä Turussa?
Eiköhän nämä sääjutut tälle "illalle" riitä, jatketaan muilla aiheilla... :)
sanoin et kyseessä on mun e-neste pullo, mihin toinen tokas et pitää laittaa roskii, ja ja mää siihen jotai " yks vitu hailee jos alat ilma syytä heittää roskiin" ja tilanne päätty siihe.. sit emäntä sai sen hetkenpäästä kiinni ja olin menossa kysyy asiasta nii oliki poke hihassa..
Stadissa on ihan kiva asua myös talvella, joukkoliikenne pelaa, kaikki samat aktiviteettipaikat, joissa kesällä tulee heiluttua, ovat yleensä auki myös talvella ja sen yhden ainoan paikan tilalle täältä löytyy muitakin sopivia mestoja. Tosin mä olen nyt viettänyt enemmän täällä elämästäni kuin Oulussa, joten ehkä olen puolueellinen. Mua ei vaan kiinnosta oululaisten "asutaan maalla ja käydään Limingantullin Prismassa kaupungissa" - asenne, yhtä vähän kuin ympäristökuntien asukkaiden koti-työpaikka-Sello/Megahertsi/Iso omena/Itis pyhä kolminaisuus. Jos siltä tuntuu, niin olen 45 minuutin päässä lähtöselvitystiskistä, tosin työmatkustaminen n. 60 pv vuodessa vie osan tästäkin huvista.
Niin joo, sillekkin on varmaan syynsä, että Stockka meinaa lopettaa tavaratalonsa Oulusta...
Olisko varmaan se että ainakin aina sen ajan, mitä minä olen Oulussa asunut tyyliin kaikki keskustan kadut kaivetaan auki ja koko keskusta on yhtä saatanan muuttuvaa labyrinttia. Suurin osa liikkeistä on karannut jo helvettiin koko keskustasta ja myös asiakasvirrat sen mukana.
Voisin enemmän veikata sitä, että sielläkin keskusliikemonopoli houkuttelee ihmiset kermajuuston ja poonusten voimalla reuna-alueiden marketteihin. Ja ihmiset siellä ei ole koskaan tottuneet toimivaan ja elävään keskustaan. Sellaiseen, jossa ihan oikeasti saa palvelua, mutta kun siitä ei saa poonusta... Onhan se jopa kuus korttelia suuntaansa. ;)
Mutta Sokos on avaamassa tänä vuonna!
Pakko kyllä sanoa että olin että MITÄ ETTÄ kun syksyllä olis tehnyt mieli mennä 3+1 päiville ja selvisi että EI OULUSSA OLE SOKOSTA. Miten se on mahdollista, jotenkin olin olettanut että kaikissa isommissa kaupungeissa kuten Tampereellakin on sekä Stockka että Sokos ollut vuosikymmeniä. :laugh:
Sokos oli Oulussa pitkään, kunnes osuusliike päätti rakentaa hotellin tilalle. Ja miten helvetissä jokun tulo "kilpailijaksi" aiheuttaisi yhtäkkiä ilman asiakasmäärän säännönmukaista laskua antautumispäätöksen? Mulla ainakin liikkeenomistajana tuollainen ilmoitus aiheuttaisi lähinnä omien vahvuuksien markkinoinnin ja erikoistumisen vahvistamisen. Jos paikalliset vaan haluavat bonuksia (l. lainaamme rahaa osuusliikkelle korotta), niin sitten asia voi olla vähän hankalampi..