Elä mollaa ennenkun olet maistanut. Nimenomaan siksi en mollaa :D
Printable View
Tähän nyt vois vastata vaikka näin:
Polttomoottorilla toimiva auto ideana ei ole mikään uutuus ja tulevaisuutta. Vaan vanha idea joka on kopioitu kuolleelta ukolta ja tehty modernilla teknologialla.. Mikä tämä vanhojen hyvien aikojen hypetys nyt taas on? Kaiken pitäisi olla vanhaa paskaa. Silti rahaa heitetään menemään bensaan 15 litraa satasella ja 45 vuotta vanha "auto" on jo "hyvä kun laittaa siihen sähkömoottorin"..
Osta seuraavaksi auto benari-mersu-audi akselilta. Tuskin palaat foordiin enää sen jälkeen. Tai voi olla että et palaa, mutta minä en ainakaan meinannut palata.
Kyllä yariksen sähkömoottori varmaan sen 20 vuotta saattaa pyöriä.
Om nomnom
https://www.youtube.com/watch?v=FPzs6N9J1II
Kun autosta tykkää ja muistaa kehua sitä niin ei se temppuile. :D t. pyysin joskus mondeolta anteeks ku kylmäkäynnistin sen tulipalopakkasella
Moni sekoittaa ford-werken ja foordin..
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Germany
Saksan ford tehdas oli ihan omansa asiansa. Joo olihan se sisaryhtiö foordille mutta firma oli kuitenkin ihan oma asiansa. Nämä saksan foordit oli valmistettu euroopalle ja amerikkalaiset ei saanu yhtään näistä.
Sit on englannin ford tehdas joka on enemmän sitä amerikan foordia mutta tähdätty euroopan markkinoille.
Britti foordit oli kopioita jenkkifoordeista joita oli muokattu mutta samoja osia kierrätettiin.
Kun taas saksan ford tehtaalla tehtiin aivan alusta kokonaan uusia fordeja saksan tehtaalla.. En muista tuliko tästä kyseisestä tehtaasta BMW vai audi jälkeenpäin.. Mut cologne kölnissä se tehas oli.
Tässä tehtaassa valmistettiin prototyyppiautoja saksan teknologialla. Ideana oli valmistaa täysin uusia ideoita kuten V4 moottori. P mallin foordeissa (saksan ford-werke) on MCpherson alusta. Kun taas muissa käytettiin tankojousitusta.
Turha on sanoa että fordi on fordi aina kun puhutaan kuitenkin eri tehtaasta. Sama kun sanois että on nuo volkswaakkenit paskoja kun puhutaan audista. ONHAN AUDI VW OMISTUKSESSA NÄÄS.
Mun voordi on yhteistyökykyinen kun juttelen sille nätisti. Paitsi viileillä ja kosteilla keleillä sekään ei auta. Mut täyttää tarkoituksensa olla työautona vähän heikommissa olosuhteissä.
Joo kuulin siitä hiljattain ja olin lievästi sanottuna järkyttyny, jo ylipäätään siitä että joku muija on sen huolinu :lol: Mut aika ankeeta jos tollasessa paskaläjässä on lapsi seassa. Toivottavasti sille tehään ees kunnon ruokaa ja Viheraho oppii siivoomaan.
Autot on vähän sellasia, että sulla on aina toiseksi paras. Puheitten mukaan naapurilla on aina parempi auto.
Mulla on paska pösö! Repikää siitä[emoji57]
Tiijätkö mulla ainut auto joka käynnisty -41 asteen pakkasella oli OOPPPELI OMEGA. ONNETTOMAN POJAN ENSIMMÄINEN LELU KÄYNNISTY -41 pakkasella..
Mutta ei se muuta tehnykkään.. Helmat tippu alleen ja puhalti talvella kylmää. Alusta meni kasaan ja melkein ovet jäi käsiin. Mut sitähän ne huollossakin laulo että moottoripyörä on moottoripyörä, ooppeli on lälläripyörä.
Jostain syystä mulla vähiten on ollu onkelmia Ford-werken kanssa.. Toijjootan kun ostin niin lämppärin kenno halkes heti oston jälkeen.. Eihän se autoliike kun korvas mulle uuden kennon ja ite se piti autoon asentaa.. Noh eipä siinä menny kun 2,5 tuntia kun sen ite tuolla pihalla kyhäsin kiinni... Kyseessä oli siis 1992 previan rottelo jonka sain pois haku hinnalla.
Mut pahin onkelma noissa japski autoissa on tuo ruoste..Vielä kun löytäis jostain sitä lyijymönjää niin maalaisin pensselillä joka auton lyijyyn.. Eipähän ainakaan ruostuis.. Ja jos ruostuu niin onpahan auton muotonen lyijykapseli.
Tiijätkö mulla on joskus ollu kokeilussa lyhyen aikaa citroeni.. Heti kun alko vettä satamaan niin ajotietokone sammutti auton.. Puhumattakaan että jakoavaimen kuva palo varmaan tehtaalta tullessaan asti.
Noh zkys sanoppas mikä auto sulla on kun noin henkselit paukkuu.. Vai polkupyöräilijäkö se siellä polkee?
Hahaha pelkuri ei uskalla sanoo mikä auto sillä on. Nolottaa varmaan kun on joku ranskalainen. Ja kovat on puheet.
Katotaan automerkkejä mitä oon omistanu:
-Toyota
-Nissan
-Dodge
-Opel
-Ford
-Citroen
Ja automerkkejä joilla oon ajanu:
Sama mikä tuossa listassa +
-Rover
-Bmw
-Mitsubishi
-Mazda
-Pontiac
-Saab
-Audi
Eli kokemusta ei vielä paljoa ole.
Hah, Mersu puuttuu listasta :teaching: 123 koppanen 200d, sen jälkeen ei oo autoja tehty... Ihme länkytystä taas autoista
Muttta ainoa hyvä mersu on 190:nen Coswothin koneella, koska siinä on sukujuurta Foordiin.
En omista 70 luvun autoa. P5 malli loppu 67 vuonna ja sen jälkeen tuli P7 mallisto. Kyllä auto melko hyvä pitää olla jos se toimii 50 vuoden jälkeen ilman koneremonttia. Kaikki koodit ja tehtaan tiivisteet yms on vieläkin siinä. Kone pyörii tasaseen niinkun saksalaisen kuuluukin. Sitä kun vertaa johonkin brittiläiseen mondeoon niin ollaan jo melko kaukana.. Jopa tehtaalta tulleet nippusiteet on 1960 lukua.
En tiijä tuliko tuosta ford-werkestä BMW:n vai audin tehas..
Jännä että tulet vanhoja autoja haukkumaan ja kehut uusia vaikka ne uudet ei 5 vuotta pitempään kestä. Miten ne voi olla "parempia" jos ne hajoaa käsiin. Eihän enää 2010 eteenpäin audot etes pääse museoautoksi kun ei ne kestä niin pitkään. Saat 100% koko autosta vaihtaa osa kerrallaan..
Meillä on varmaan se ero että sun mielestä auto on hyvä kun se kestää. Itse ostan taas sitä varten auton että sillä on mukava ajaa kun tarvii ajaa. Itse ajelen vanhalla audilla ja hyvin se on ainakin kestäny tähän asti.
Oisit heti sanonu että keskustellaan hyvistä autoista jos haluaa perustaa automuseon. Ketään tuskin nykyään paskaakaan kiinnostaa nykyään saako autoon museokilpiin, kun normaali ihminen vaihtaa autoa kauan ennen kuin sellaista tarvii miettiä.
Nyt linjat kiinni. Huomenna pakkaan mukulat, repun, kairan, koirat ja ehkä rouvan Citroeniin ja suuntaan 2km päähään laavulle pilkkimään. Kai tuo auto sen matkan kestää läjässä.
Mihin niitä autoja tarvii? Meil mennään ainaki tämmösillä.
Miten ihmeessä kuvittelet että vanhalla autolla olisi olevinaan "huono ajella". Et ole koskaan etes oikeasti vanhalla autolla ajanu. Penkit on pehmeät sohvapenkit ja auton jousitusken avulla tavallinen kaupunki ja maantieajo on kun leijuisi ilmatyynyaluksella.. Ajomukavuus on eliittiluokkaa.. Eihän nämä mitään offroad ralliautoja olekkaan. Minä ajelen perus matka-ajoa ja haluan että kellun kuin vesisängyssä.
Verrataan johonkin uuteen honda jatziin tai johonkin HNNNNTAIHIN niin ajomukavuus on kaukana.. Vitun terävät jouset joten pieni riisinjyvä koskee perseessä ja kaikki on muovia joten talvellakin jää kahvat käteen. Itse tykkään kun autossa on valuraudasta tehdyt ovenkahvat.. Saapi voimalla vetää jos ovi jäätyy.. Uusissa autoissa jää vaan kahva käteen.. Penkit on helvetin kovia ja sisätilat on perkeleen ahtaat.
Vanhoissa autoissa pystyt kellottamaan sohvalla haarat levällään. Eikä ole ahistavia turvavöitä kuristamassa ja hiertämässä kaulaa. Tajuatko miten tilavia vanhat autot on? Siinä voit kuule kurvata vähän oikealle ja gimma kaatuu siihen syliin kätevästi.
Kaikki yli vuoden vanhat autot on vanhoja autoja. Tietenkin on sitten vielä erikseen noita esihistoriallisia kulkuneuvoja mitä sulla on.
Kyllä voin kuvitella että se sun foorti on hyvä peli. Vanha kunnon kuminauha-automaatti (missä on tehohäviötä 50%) kuljettaa kivasti kun istut sillä pölyä sylkevällä sohvalla minkä muotoilu on samaa kuin saunan lauteissa. Jousituskin on just varmaan sellainen mukava vieterijousitus että kun potkaiset autoa ja juot kahvit niin se hytkyy sen aikaa.
Itse ainakin saan omastani säädettyä parilla painalluksella minkälaisella jousituksella haluan ajaa tänään ja penkissäkin on säätöjä ihan riittävästi. Turvasöissäkin on säätö ja ainakin meillä oulussa myydään silikonipuikkoja mitä voi vetäistä ovenpieliin niin ei tarvii repiä tiivisteitä paskaksi.
Alotetaanko ihan siitä että ei ole olemassa mitään kuminauha-automaattia. Ihan kuules manuaalinen ratas vasten ratasta manuaali.
Sitten sohvat ei sylje mitään pölyä kun niistä pitää huolta. Mutta voin lyödä vaikka vetoa että kun lyöt kämmenellä sun audis penkkiin niin pöllähtää melkonen pilvi.
Muotoilu on kuules ergonominen. Sen ajan parhaimpia ergonomisia muotoiluja. Mistä sulle tulee tuollanen outo käsitys että kaikki ennen vanhaan on ollu paskaa? Sitä on markkinoitu just ajomukavuudellaan.
Vieterijousitus? Täh? Oletko ihan pässi.
Auto hytkyy jos ISKUNVAIMENTIMET ON PASKANA. Ei ne jouset siihen hytkymiseen liity mitenkään. Ja kuules ajoneuvo on katastettu vuonna 2016 ja menny moitteettomasti läpi.
Ehkä jotkut jenkkilaivat vähän tuuppaa hytkymään mutta se kuuluu asiaan. Huomaa ettet tiedä asiasta yhtään mitään.
Ja säädät napilla jousitusta? Hah. Vaikka laitat löysimmälle asteelle niin silti lyö pää kattoon kun tiessä on pieni kuoppa. Minä taas en etes huomaa vaikka hirven päältä ajais kun kori on paksua peltiä. Jousitus on suunniteltu hyvin joten kaikki kuopat tiessä ei tunnu missään. Penkissä säätöjä? Niin on kuules minullakin. Luuletko tosiaan ettei ennen ole säätöjä ollut? Turvavöissä säätöjä? Niin on siinäkin. Paitsi että revin turvavyöt pois kun ei ole pakko olla.
Silikoonaat ovi-tiivisteitä? luuletko että -40 asteen pakkanen välittää vittuakaan että ootko silikoonannu niitä. Kyllä ne vaan jäätyy kun on tosi kyseessä.
Se on jännä juttu kun on grafiittipulveroidut lukot niin ei avain jäädy avainpesään. Toisin kun nykyään työnnetään lukkosulaa ja silti avain ei pyöri lukkopesässä mihinkään. Johtuen ihan siitä kun se öljy jäätyy. Grafiittipulveri tekee saman työn mutta se ei jäädy. Sen ajan grafiittipulveri on vähän erilaista kun nykyinen. Mutta eipä ole valittamista. Avain pyörii lukkopesässä moitteettomasti.
Ja olen ajanut ihan kuule uuden uuden uudella.. Oli se miten uus tahansa niin sama muovinen kippo se on aina. Onhan se hieno kun se sen yhden vuoden toimii. Ehkä saattaa jotain ongelmia talvisin olla kun sähköt ei toimi. Mutta sit kun tulee vuosi kaksi niin alkaa olla kaikennäkösiä sähkövikoja.
Kaikista suosituin on tuo kun on sähkölukitus ja se ei pakkasella pelaakkaan.. Sitten kun on ihme muovisukkula avaimia niin ei saada etes ovia manuaalisesti auki. Se on sit häntä koipien välissä soitettava pomolle että en voi tulla töihin kun ei ovet aukea tässä nykyajan modernissa 2017 uudessa hienosssa luxus pelissä..
Se juju tässä on siinä että vanha analoginen manuaalinen toimii samassa työssä ihan samalla tavalla. Mutta jotenkin noista autoista on tullu tuollanen kun noista omenapuhelimista. Aina pitää olla se uusin malli. 2016 bemari on jo vanha kottero. Pitää saaha se 2017 bemari kun siinä on se ja se juttu nyt parempi.. Ainoastaan plebit ajaa autolla joka ei ole nykyiseltä vuodelta.
Ite just sanoit että ajat vanhalla audilla. Se on sitten niin paska auto koska se on vanha. Miten se etes pysyy kasassa? Laitat oven kiinni niin auto hyllyy kun käyt kahvia juomassa. Kuten omin sanoin sanoit.
Kokoajanhan sä väännät että aina uusin on paras. Onks tää nyt se 2000-2010 vuoden vanha vai mitenkä?
:popcorn: