JÄLKEEN TULLEITA MAKSUJA...
Printable View
Aika lailla samoilla mietteillä Mr. Kuiposen kanssa mennään:
Itsellä ei ole kuin positiivisia kokemuksia, ja aika monta tilausta kuitenkin tehty Esmokelta. Yksi palautuskin mahtuu joukkoon, ja sekin hoitui hienosti.
Sitten tähän negatiiviseen puoleen: jos asiakkaille tulee mielikuva, että jotain keltaista nyt ruikitaan silmään, niin silloin menee pitkässä juoksussa firman maine ja sitä kautta kaupankäynnin jatkamisen edellytykset on aika huonot.
Ihan yleisesti alasta riippumatta vinkkinä kauppiaille: älkää kusettako maksavia asiakkaita, ja jos julkisesti tiedustellaan tuotteista/toimituksista/ongelmista, niin on suotavaa vastailla, eikä työntää päätä pensaaseen ja odottaa että kohu menee itsestään ohi...
Lunta tulee näköjään tupaan oikealta ja vasemmalta, mutta kaikesta shitistä huolimatta, mitä olet päällesi Teemu saanut, jatkoja :thumbup:
E. Eka rivi lisätty, unohtui laittaa "syy" lainaukseen.
Mites esmoke minun Ebox dualin käy joka on takuukorjauksessa pesässä? Hoidetaanko niitä mitenkään kun ei vastata kyselyihin? YV:tä yritin laittaa mutta niin hieno tämä foorumi ettei oikeudet siihen riitä.
Tuo esmoken tilanne voi olla lopulta win-win situation jollekin. Kauppias pääsee oikeasti tekemään sellaista mitä haluaa, toisen taustavoimissa. Teemulla on varmasti tietotaitoa asiasta ja kun homma on hallussa niin työnantajakin voittaa. Tässä nähdään myös Suomalaisten ja Jenkkien suuri ero bisneksessä. Suomessa teet konkurssin niin paska valuu niskaan, olet puhdas epäonnistuja ja kiivaimmat kaivaa monttua saunan takana. Jenkeissä teet konkurssit niin olet rohkea visionääri, uskalias ja todellinen taistelija. En tiedä tarkelleen, että missä esmoken hommat meni vituilleen. Oli kuitenkin rohkea veto tuoda ebox markkinoille, vaikka vastaavia laitteita on muutenkin aika paljon. Virheitä on varmasti tehty muutenkin, mutta on ainakin yritetty. Toivotaan nyt, että velat saadaan kuitattua kokonaisuudessaan niin VJ-Modsille kuin asiakkaillekin. Thumps up!
Jenkeissä myös konkurssilainsäädäntö on ihan toinen. Jos firma on elinkelpoinen, niin se saneerataan konkurssissa elinkelpoiseksi, eli velat jää alkup yrityksen konkurssipesälle, ja synnytetään uusi firma vanhan perustalle, omistajina velkojat.
Konkurssipesä jakaa kaiken rahan. kaikki saavat saman verran Prosenteissa. Ainoa et Pesänhoitaja ottaa omansa siitä, eli noin 50000 € päältä pois ja loput jaetaan kaikkien velkojien kesken. Velkojien kokouksessa pitää olla itse paikalla ja pienissä summissa riittää Vaatimuskirje. Yleensä Pesänhoitajan uskomattoman pienen palkkion jälkeen ei juurikaan jää mitään. Ai niin...Verottajakin ottaa omansa.:thinking:Ja Pesänhoitaja unohtaa kyllä järjestelmällisesti kertoa missä mennään. Kertoo vaan lopuksi ettei kulujen jälkeen jäänyt mitään jaettavaa. Tämä normaalia. Oletus et verovelka 20-30 tuhatta + Pesänhoito 50 Tuhatta jää saatavaa ??????
Ja koska kysymyksessä on Tmi: loppuvelka jää kaikki Henkilökohtaiseksi. :(
Pesänhoitajan käynti kaupan tiloissa maksaa noin 500-700€ . Jos on myyty 3000€ 30% katteella ja Hoitaja käy paikalla 2 kertaa. Ollaan siinä kohtaa nollissa tai tappiolla.
Eivät saa kaikki saman verran prosenteissa. Jos velkoja A:n saatava on 80% ja velkoja B:n saatava 20% niin ne saa myös tuon verran.
"Pääsääntöisesti velkojilla on yhtäläinen oikeus saada maksu saataviensa suuruuden mukaisessa suhteessa, jollei pakkotäytäntöönpanossa jaettavat varat eivät riitä kaikkien saatavien maksamiseen."
Jos jollain on saatavaa 10000€ ja toisella 100 Pesään jää 5000€ rahaa jaetaan se Bruttosaatavasta % sama prosentti kaikille..Kun RMK teki konkurssin ja mulla jäi 1000 saatavaa oli kaverini yrityksellä saatavaa 100000€ mä sain 640€ ja kaveri sai 64000€ Eli 64% kaikki hakijat saivat 64% saatavasta määrästä.
Niin joo siis tuolleen, kuitenkin suhteutettuna velan määrään :D
Ja tuo 64% oli uskomattoman hyvä takaisin saanti. Yleensä 1-3 hengen yrityksistä saa vain Veroherra ja Pesänhoitaja. Tai varasto on ollut poikkeuksellisen suuri.
No muakin tässä vähän mietityttää se verovelan määrä... Tuskin verottaja ihan pikkusummasta konkurssiin hakee. Yrityksen luottotietojen mukaan esmokella on ~20ke velkaa mutta tässä ei ole huomioitu verovelkoja eikä semmoisia velkojia jotka eivät ole vieneet asiaa eteenpäin.
Ehkä hieman liioiteltu tuo pesänhoitajan maksu...
Ja hieman on liioiteltu tuo pesänhoitajan saama osuus, mutta ei se pienikään ole, meidän pesässä se tulee olemaan jotain 5000e ja 10 000e välimaastossa.
Oma antama kritiikki ei todellakaan johdu siitä et on konkurssi tehty vaan nimenomaan asiakaspalvelun osaamattomuudesta, sitä ei mielestäni hoidettu rehdillä tavalla. Eikä todellakaan ole esmokea vastaan mitään vaikka mahdollisesti sellaisen kuvan joku saikin. Tuo huonosti hoidettu asiakaspalvelu on varmasti osasyynä siihen et pulju meni nurin. Minua ei ainakaan tarvi ns. kusettaa tai luvata höpöjä kuin kerran, niin kaupankäynti loppuu siihen.
Mutta tämän enempää en ruodi tätä asiaa, ja jatkot esmokelle mihin sitten menetkin.
Silti olen sitä mieltä, et Yrittäjäksi kelvollinen vasta 1 Konkurssin jälkeen. Tietää sit ajoissa jo mitä tehdä.:)
"Vien osaamistani maailmalle" :lol: :lol:
Nyt vois antaa olla ton paskan heittämisen. Firma on kaputt ja kuopattu, mitä se kellekään enää kuuluu?
Ja selvyydeksi sanon, et on mullakin mennyt muutaman kerran papu haistimeen "asiakaspalvelun" suhteen, mutta aina kuitenkin on kaikki loppujen lopuksi mennyt hyvin (joskin ehkä hitaasti). Eli parannettavaa olis ollut, mutta eikös niin ole jokaisessa yrityksessä?
Ja jotenkin näyttäs olevan pahimmat nillittäjät niitä, jotka ei koskaan tee "scenen" eteen mitään (en minäkään joojoo). Ainakin pyrkimys tehdä JOTAIN oli mun mielestä kohdillaan. Kun on lukenut noita kotimaan modaajien kommentteja, niin ei se kyllä herkkua ole laittaa uutta laitosta markkinoille (veikkaan että ne just sitä velkaa ovat tuottaneet).
Tavallaan on hyvä, että Herra Esmoke sai kovat läksyt luettavaksi, koska mä olen naivi ihminen, ja uskon siihen että ihmiset (edes jotkut?) virheistään oppii. Jää nähtäväksi.
Minä teen scenen eteen jotain, saanko minä siis nillittää?
Mua ei vois vähempää kiinnostaa esmoken verovelat. Verokarhu on niin saatanan ahne muutenkin, että ei haittaa vaikka siltä jääkin jokunen euro saamatta. Mua itseäni vituttaa tässä se, että esmoken takia yksi suomalainen modaamo joutui käytännössä lyömään lapun luukulle samalla kun Teemu teki etelänmatkoja...
Ja .
Verokarhu on kyl ihan saatanasta, pienestä palkastakin maksan yli 30% veroja. Lapsettomana, "nuorena" ja terveenä en hyödy senttiäkään yhteiskunnan palveluista. Mutta kaikesta vitutuksesta huolimatta edelleen kituutan kotoisessa suomessa. Myönnän olevani pienessä sievessä ja tunnen olevani oikeutettu kommentoimaan.
Jos en ois niin vitun vässykkä, oisin jo aikaa sitten suksinu vittuun koko suomesta. Mutta edelleen täällä ja elämä on.
Ymmärrän täysin, jos joitakin vituttaa miten tämänkin puljun loppu meni, mutta henk.koht annan paljon kyllä yläpeukkua Teemulle tämän loppusopan hoidon osalta.
Rauhaa ja rakkautta!
Noh kttd saa nillittää ja kaikki muutkin jos siltä tuntuu. Pointti oli lähinnä se, et tää rupee muistuttamaan jonkinlaista vainoa. Yrityksiä kaatuu joka päivä, käyttekö niissäkin huutelemassa verovelkojen (esim) perään? Vai onko tämä nyt suurin Saatana kun liippaa liki omaa harrastusta?
Laittakaa ite vapotteluun liittyvä puoti pystyyn sitten. Muuten turpa kii?
(Ja ei, en tunnne kyseessä olevaa kauppiasta. Ja ei, en puhu hänen "puolestaan".)
ED: Lisättäköön tähän kysymyksenä kun en asiaa tunne (VJ?); Onko annettu tavaraa "piikkiin"? Omaa urpoutta sanon mä jos näin on.
Itteä vaan harmittaa tässä se että ennakkotilauksen melkein viikko konkurssin jälkeen tehneenä, kaupan sivuilla ei asiasta lukenu mitään. En tokikaan olis tilannu kun on menny tälläseks säädöksi että saa omansa pois, joko laitteen tai rahan muodossa. Mutta jos ensi viikolla paypal tilille rahat palautuu ei haittaa ja hyvää jatkoa kauppiaalle uusiin haasteisiin.. Ennen tätä kaikki tilaukset tullu nätisti perille eikä mitään valittamista, sääli että tän kanssa on nyt vähän vaikeuksia..
En tunne yhtään tämän tapauksen taustoja, enkä luovutettujen asioiden & rahojen määriä, mutta maailma tuntee miljoonia konkursseja, jotka ovat johtuneet juurikin tuosta.... Alihankkia on luottanut liikaa yhteen myyjään, joka sitten onkin mämminyt omat asiansa, ja äkkiä meillä onkin kaksi kaatunutta yritystä.
Olen yrittäjä itsekin, enkä missään nimessä syytä kumpaakaan mistään, mutta ketjun alapäässä oleva yritys tekee ilman muuta virheen, jos laskee liikaa yhden yläpäässä olevan firman varaan.
Käänsinkö? Kuhan vittu kysyin.
Ja sitten rauhoitutaan ennen kun tulee sanottua jotain liian vihaista :)
Täytyypä tuohon sanoa..Hyvin ei ole mennyt VJ jos 7000€ laskuun kaatuu. Toki kohtuullinen raha mut ei mailman loppu. Mutta jos vastaavia ollut muita, Voi se 7000 olla viimeinen niitti. Jos 2 kk lasku maksamatta niin tratta perään. jos ei toimi niin myy sen laskun Virolaiselle perintätoimistolle 4000€ . Saa sen 4 Rahaa heti unohtaa loput.
Justjust, poliisinahan tääl onkin hyvä heilua ja huudella. Jos ei miellytä, niin pannaan huilaamaan.
Etkä nähtävästi säkään tiedä mitä kävi, muutenhan olisit sen totuutena toitottanut jo?
Chillaa ite?
Mä en sua paa huilaamaan, mutta joku muu mode saattaa laittaa jos tuo meno ei rauhoitu. Mä olen omat pointtini jo esille tuonut enkä jaksa enempää jauhaa. Peace.
Lyökkää ihmeessä lyötyä lisää, jo saatte siitä jotain tyydytystä?
Tän ketjun voisi laitella lukkoon ja tilalle joku supporttiketju pystyyn kellä vielä saamattomia rahoja taikka tavaroita
Pidetään tätä nyt auki siihen asti kunnes kaikki tavarat/rahat on oikeilla omistajilla. Sitten voidaan jo sanoa että kaupan toiminta on täysin päättynyt.
Peace
Mäkin toin pointtini, mut sä sivuutit sen. No biggies!
Arvostanut kyllä kauppiasta (entistä) ja olenhan tavaraakin hankkinut häneltä. Harmi, että yksi kauppa loppuu.
Kuitenkin hieman tässä häiritsee toiminta jossa ennakkotilauksia on otettu vastaan tietoisena siitä, että firma menee konkurssiin. Vissiin se kuuluisa viimeinen rahastus tai jotain. Sitten kehoitetaan asiakkaita tekemään paypal dispute ja toivotaan, että muut kantaa vastuun.
En vaan pysty olemaan ajattelematta, että sinä aikana kun pyydettiin vielä odottelemaan disputen tekemistä, tyhjennettiin tili etukäteen toivoen, että Paypal kantaa vastuun yksityisille asiakkaille. Sinänsä minua ei kiinnosta Paypalille koituneet tappiot, kyllä niillä rahaa riittää mutta ei se silti oikein ole.
Ei voi tietenkään asioita tietää kuinka mennyt ja ei se edes minulle kuulu mutta just saying..
Popparit on mikrossa, antaa palaa!!
Paskaakos tässä enää lietsomaan. Mie en ainakaan kusekkaan lähellekkään sinne ilmansuuntaan mihin tämä kauppaias menee taustajoukkoihin. Lukkoa ja kukka perään.