Mä tiputin viikko sitten niksat puoleen kun kurkku ei kestänyt ja nyt pystyy taas höyryttelemään. Ihme kyllä kuluneen viikon aikana vasta viime yönä näin unta että höyryke oli hukassa ja teki mieli hitosti höyryjä :D vaikka niksat puolitin :)
Printable View
Mä tiputin viikko sitten niksat puoleen kun kurkku ei kestänyt ja nyt pystyy taas höyryttelemään. Ihme kyllä kuluneen viikon aikana vasta viime yönä näin unta että höyryke oli hukassa ja teki mieli hitosti höyryjä :D vaikka niksat puolitin :)
EN OO IKINÄ KIPEE[emoji2] jassoa kävi kyllä vähän sääliksi, kun tuli jouluna kipeäksi[emoji53]
Työviikko onkin jo voiton puolella. Onneksi. Pari päivää ku jaksais sinnitellä niin saa kuulla kissanpieruja taas lauantaina ja ehkäpä vielä sunnuntaina.
Muutama vuos sitten täällä kujalla olikin ruutia ilmassa ku raatteen tiellä. Ei siinä, ihan kivaa katsottavaa se on ku toiset heittää rahaa ilmaan. :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=UCyxSCu2ZGE
Täälläpäin kuulunut kylältä pommien pauketta pitkin päivää.
Isi ilmeisesti ostanut janipetterille pussillisen paukkuja, ja pyytänyt testailemaan. Tietää sitten ostaa niitä parhaimpia toisen pussillisen aatoksi...
Soita äkkiä karhukoplalle. Tääl on tilanne päällä. ;)
13 vuotta sitten ostin viimeksi jonkun ison pommilootan. Yöllä pienes tuiterissa piti se sytyttää. Kaikki meni hyvin mutta oli laatikko väärinpäin. :facepalm:
Hieno suoritus.
Sen jälkeen olenkin pysynyt vain kosteissa paukuissa. :D
Meilläkään ei tuu mitään paukkuja tänä vuonna[emoji106]
Toivottavasti ei meillekkään, pysykööt naapurin puolella 😱
Johan tuli koirien kanssa ensimmäisen rakettikokeilijatkin kohdattua. On tää lystikästä[emoji106]
Kiusotteloo tommonen MF tos, pitäskö korkata? :)
Liite 29527
Tommonen pikku karvapallero hommattiin tossa joku aika sitten. Emäntä on halunnu koiraa jo pidemmän aikaa, oli vissiin heikko hetki ku suostuin. On kyllä mukava kaveri. Nyt on sit kissa ja koira talossa :)
Onpas pörröinen! Onko ne kuin kissa ja koira? :D
Onko se isännän mukaan nimetty :D
Eikös Pottulallakin ollut jotain pikkupörriäisiä? Pienet karvaiset koirat on kyllä sööttejä. :D
No jaa, ollaanhan me vähän machoja mut nimi oli annettu jo kasvattajalla niin emme halunnu sitä alkaa muuttamaan. Mä kyl ehdotin et "Börje" tulee nimeksi mut ei tuo emäntäväki oikeen innostunu tuosta börje nimestä niin pätimme pitää macho nimen mikä oli jo kaikissa papereissa :D
Noh, ei nämä kurakelit tästä juurikaan pahene. Täällä etelässä on ollu yli viikon jo täys rapakeli eikä lumesta tietoakaan. Tämä oli jo tiedossa et rapaa tulee eikä se ole ongelma, joko suoraan suihkuun tai pyyhkeellä kuivaamme hänet ulkoa tultua. Hän on hyvin suostuvainen siihen et hänet putsataan ennen sisääntuloa.
Tuosta ei saa mitään selvää, mitäs rotua sul on noi hauvelit? Meillä emäntä katseli et hän ottaa vaikka sekarotusen tai minkä vaan kun suostuin koiran hankintaan. Ei rotukoiristakin pyydetään nykyään jo jopa satoja euroja, mä sanoin emännälle et eiks se nyt oo ihan sama vaikka ostat rotukoiran et mitä väliä sil oikeestään edes on.
Onpas söpö "koirapesä" :D Ne on vissiin kamuja nykyään, jos en väärin muista niin olitko se sinä jolla oli joskus jännitystä elämässä narttujen riitojen takia? ;)
Onks noi jotain toy villakoiria?
Edit. Vastaus rodusta olikin jo :)
Toi on kyllä totta et karsii pahimmat kesäkollin ottajat. No mä voin kertoo et meillä tätä asiaa mietittiin ja pitkään/vuosia. Emäntä on halunnut koiraa jo pitkään, minä olen vastustellut tietyistä syistä. Hän tuli nyt taloon ja on hyvin viisas ikäsekseen, jännä nähdä jatkuuko viisaus. Toyvillakoira on aivan ihana, me myös tosissamme katsottiin lavetinalustaa eli kääpiömäyristä, hän oli hyvin suloinen.
On noita koiranpesiä molemmille omat, joulupukkeli toi lisäksi yhden isomman (ei kuvassa) lisää, kun viihtyvät kuitenkin samassa usein. Ei oo sit niin ahdasta. :)
Oli joo pientä kärhämää/"pomon" paikan hakemista, kunnes molemmat sterilisoitiin. Nyt viihtyvät pääsääntöisesti sulassa sovussa... :whistle:
Rodut jo mainitsinkin tuossa yllä.
Meil oli tuossa kans yks ilta epäselvyyksiä et kenen ruokakuppi tää oikeestaan on. Macho oli syömässä ja Bella (meidän kissa) halus päästää samalle kupille. No sehän ei Macholle käyny ja hän vähän "ärähti" omalla kielellään et nyt katti väärä paikka. Mutta loppupeleiussä he tulevat hyvin toimeen keskenään.
"Perivihollisten" eli koirien ja kissojen ei vissiin pitäisi teoriassa tulla toimeen keskenään, tuttavapiirin kokemukset ja lukemattomat nettivideot kuitenkin kertovat aivan toista.
Eiköhän melkein kaikki eläimet sopeudu elämään sulassa sovussa, lajista riippumatta, jos saman katon alla joutuvat asustelemaan... :thinking:
Tanskandoggi tupsahti syliin tänään töissä pokan luona...jestas ne on isoja ja tää oli ainakin niin luttana[emoji2] Piti hirveesti paijata ja oli se aika magee, kiltti kuin mikä[emoji173]
Tanskandoggeille taitaa olla aika yleistä, että ne kuvittelee olevansa sylikoiria. Kaverilla on kanssa noita, joista yksi oli meillä pentuna jopa hoidossa. Ei se sohvalle ikinä istunu, vaan sohvalla istujan syliin. [emoji23]
Edit. Niin ja tohon kokopuoleen. Joillain koiranomistajilla saattaa olla ovenkarmeissa kynsien jälkiä, kaverilla on niitä karmien yläpuolella [emoji23]
Meillä kävi just äsken verisuren sälli kauppaamassa kodin turvallisuutta, Tanskandoggi louskuttaa pienellä vienolla äänellään ovensuussa ja meikäläinen roikkuu sen kaulassa ettei pääse livahtamaan ovenraosta ulos... Ei tullut kauppoja lisäturvallisuudesta :laugh: Mahtava tuollaisella on tuo ääni, mutta lampaatkin on äkäisempiä ja viisaampia kuin tuo. Sälli tuumas että "en minä varsinaisesti koiria pelkää, mutta ettei vaan pääse karkuun" :)
Ei peloittais kyllä yhtään käydä lenkillä sen kokoisen koiran kanssa..luultavasti se lenkittäis mua.Mulla oli kerran mastiffi hoidossa viikon ja toiste en ota[emoji51]
Iso ja vahva koira, se kun päätti huilia lenkillä ollessa niin sitten ooteltiin niin kauan, että se halusi jatkaa matkaansa.Kova se oli myös vahtimaan..murisi yöllä sängyn vieressä, kun ulkoa kuului ääniä[emoji2]
Karjalankarhukoira kerran lenkitti mua. :D Olin ulkoiluttamassa mun parhaan ystävän koiraa joku talvi sitten. Päätin pistää juoksuks, koira juoksi muutaman metrin eellä. Se oli vetäny kersoja pulkassa, joten varmaan sen takia kun olisin halunnu hidastaa kävelyks se tulkitsi paineen valjaissa niin että nyt ollaan vetohommissa. Muistan ikuisesti ku siitä oikein näki kuinka se pisti nelivedon päälle ja turbovaihteen silmään ja mä varsinaisena koiraexperttinä huusin että "PTRRRUUUUUUUUUUU" ja kipitin jäällä henkeni eestä perässä :lol: Me pysähdyttiin sitten kun se loikkas metsähallituksen puolelle jonkin perässä ja mä nappasin puunrungosta kiinni. :rolleyes:
Mun ex, ex exällä oli aikoinaan bernhardilainen uros jolla painoa yli 70 kiloa. Oli aika surkuhupaisaa katsoa vierestä kun koira vei naista... :laugh:
Mulle kelpais saksanpaimenkoira, mutta ei näitä nykyisiä ylijalostettuja joiden lonkat on jalostettu mataliksi ja nehän ei sitten kestä... On sääli kun monia koirarotuja jalostetaan muodin oikkujen mukaan kipeiksi ja lyhyt ikäisiksi :crying: