Kiitos vinkistä. Täytyy katsoa jos tulee joskus vastaan.
Tuota ei taida olla kuin valmiina soosina, mielelläni itse kokkailisin kasaan makutiivisteestä.
Printable View
Noille on suositus 15%, mutta pitäiskö mtl-käyttöön tehdä vähän vahvempaa, varsinkin kun pelkkään vg:hen sekoittaa??? 20% olis helppo tehdä 50ml pulloon :)
Muoks: Noihan olikin 15ml pottuja, kai se sit pitää satasen pulloon tehdä...
Liite 32078
Itselläni oli myös alussa hieman ahdistava tunne keuhkoissa, tai keuhkoputkessa (en tiedä kummassa, vai molemmissa) ja jatkuvasti yskitti höyryn mennessä sisään, mutta minulla varmaankin johtui siirtymisestä tupakasta sähkötupakkaan, eikä allergiasta. Oireet keuhkoissa, tai keuhkoputkessa ovat poistuneet ja yskäkin on huomattavasti vähäisempää. Olen ollut hieman vajaa kaksi kuukautta täysin polttamatta ja olen saanut paljon apua siihen juuri sähkötupakasta. Eli uskon tuon ahdistavan tunteen johtuvan juuri tupakasta siirryttäessä sähkötupakkaan ainakin minun kohdallani.
Itselläni on monen vuoden tupakointi takana ja siirryttyäni sähkötupakkaan käytin vähintään 10mg nestettä ja välillä jopa 18mg muutaman viikon ajan. Tiputin nikotiinin suoraan 6-9mg:aan ja siitä noin viikon parin päästä 4-5mg:aan, koska koin polttavani sen verran paljon sähkötupakkaa, että tulisin tuollakin määrällä hyvin toimeen ja niin olen tullutkin. Tosin takana on vasta hieman vajaa 2kk, mutta tämä on toiminut minun kohdallani ja tottakai tässä on auttanut myös se, että väline jolla poltan on itseni mielestä hyvä ja omaan käyttööni tarpeeksi tehokas.
Uudelleen aloitteleva höyryttäjä etsii rinnalleen erityisen herkullista päärynää, onko mitään mikä ois jäännyt mieleen arvon foorumilaiset?
Muistan aikoinaan et päärynä oli yks lempi makusista ja en millään muista mitä niiden nimet olikaan.
Toinen oli el torron eden, mut saako sitä mistään tiivatina? Höyryttelen 6mg nesteitä niin lantratessa valmista hävii makua aika huikea määrä.
Nom nomz - pear drip. Aivan mahtava tiivari, herkullinen päärynä. Saa melkeimpä joka kivijalasta
Voi muuten shake n vape minun mielestä, mutta paras tulos 3-4~ pv haudutuksella ja itselle suositeltu15% oli liian vahva, 10 nyt itsellä menossa 70/30 vg/pg pohjilla
Arvoisat makujen ystävät,
Kannattaa käydä piakkoin tyhjentämässä naapuruston ystävällisen vapekaupan elintarvikearomi-hyllyt, sillä Valvira on valjastanut paikalliset valvontaviranomaiset liikekannalle, tarkoituksenaan kitkeä moiset (Valviran tulkinnan mukaan) laittomat tuotteet markkinoilta.
Tarkastajat olivat eilen liikkeellä Tampereella ja Seinäjoella ja tänään Helsingissä. Aiemmin myyntikieltoja (tehostettuna uhkasakolla tai ilman) on jaettu jo Porissa, Hämeenlinnassa ja Kotkassa. Muut paikkakunnat seurannevat perässä pikapuolin, koska Valvira on pitänyt valtakunnallisen koulutuksen kuntien tarkastajille.
Sontiaiset :mad:
No johan nyt on kun pitää kiusata kauppiaita tuollai.
Bullies.
https://media.giphy.com/media/tP2fZCu4K9Yac/giphy.gif
Tarkoittaako tämä että lopetatte myynnin?
Eikö nyt kukaan pysty laittamaan ns. jauhoja suuhun tuolle Valviran toiminnalle? :(
Voi vittu mitä persereikiä[emoji34]
Holhousyhteiskunta päässyt taas uudelle tasolle. Surullista.
Tuo jos jää tulkinnaksi, siinä menee kotimaiset maut. :facepalm:
Nettikaupan luulis kukoistavan, kotimaisen. Nehä myy "leivonta" makuja, ei esavuke tavaraa niinkuin finnvape yms. Näin ainakin TOIVON, et ne jätetään rauhaan :thinking::mad:
Ei kai ne nettikauppaan voi puuttua?? Vaikka kai ne yrittää sitäkin jossain vaiheessa :(
Ei ne siihen onneks voi puuttua. Mut en ihmettelis et yrittäis. Mut ainaki varmaan eri tilat joutuu kaupat hankkii nettikauppaa varten jos samoissa tiloissa ei saa olla.
Varmasti yrittävät. Jos on kivijalalla ja nettikaupalla mitään yhteyttä niin siihenhän ne käyvät käsiksi.
Nettikauppojen kannattaa varmaan alkaa varautua ulkomaille muuttoon. Pääasia että samat toimijat jatkaa. Pakko, koska höyryän melkein pelkästään kotimaisia tiivareita.
Kyllä niillä valitettavasti on ohjeistusta myös verkkokauppoja varten. Sen verran mitä olen ymmärtänyt on että niiden kohdalla tehdään tapauskohtaisia päätöksiä. Luultavasti yrittävät lyödä lapun luukulle, jokaiselle kotimaiselle firmalle, joka edes haiskahtaa tiivareille. Sitäpaitsi valvira painosti jo kotimaiset msksunvälittäjät boikotoimaan kauppiaita, yhdessäkään ei toimi enää pankkipainikkeet. Niin että puututtu on jo, jos on joltakulta tuo ohi mennyt Et sillai meillä täälä rakkaassa kotosuomessa. Parastahan tässä on että koskee tietystikin kotimaisia kauppiaita.
Saatananvittu!! Nyt pitäisi olla miljonääri niin pystyisi hävittämään porukkaa suohonX-(
On se nyt perkele kun lapset saa jauhaa ties minkä makuista nikotiinipurkkaa mutta me aikuiset ei saada lisätä makua höyryyn. On taas vuosisadan aivopierut joku persereikä töräyttänyt ilmoille kun tämmöstä keksinyt taas. Tämä on taas semmonen asia joka lisää kansalaistottelemattomuuttani entistä enemmän.
Pitäisi varmaan laittaa joku mielenosoitus pystyyn Valviran eteen. Kohta tääkin teksti löytyy varmaan jonku iltapaskan etusivulta. Voi taas mennä hyvillä mielillä nukkumaan :banghead:
Harvoin halvalla saa hyvää ja usein pieni satsaus lisää tuotteen laatua jo merkittävästi. En hirveästi tiedä nesteistä, mutta monien muiden tuotteiden kohdalla näin on, niin miksi ei myös nesteidenkin kohdalla. :) Olisikin kiva tietää mitkä tuotteet ovat laadukkaimpia makutiivisteiden kohdalla?
Tulkinnan ei nyt olisi pitänyt olla kenellekään yllätys. Nettikaupatkin, jotka elintarvikemakujen ohessa myyvät pumpuleita ja muita e-tarvikkeita, voivat varautua vastaavaan.
Kokonaan toinen asia on se,että pysyvätkö kivijalkakaupat ylipäätään pystyssä modien ja tankkien myynnillä. Nestemyynti kun käsittääkseni tupakanmakuisissa nesteissä on olematonta.
Asian tolaan tuskin tulee muutosta ellei kauppiaat yhteisesti haasta valtiota eu tuomioistuimeen jonkin mahdollisen eu-laki ristiriitaisuuden vuoksi. Esim. saako suomi ylipäätään kieltää jonkin jo muualla eu:ssa hyväksytyn tuotteen myymistä. Käsittääkseni valvira on ominut itselleen suomessa myytävien hyväksymistarkastuksen. Näin siis höyryttelyyn tarkoitettujen nesteiden osalta.
Maustekauppiaitahan ei tupakkalaki koske. Nettiä selaamalla voi ummikkokin katsastaa kuinka helppoa on erottaa maustekauppias ja "maustekauppias".
Mielenosoitus ei mitään auta. Virkamiehet korkeintaan katsoo ikkunasta ja nauraa päälle.
Kuten Antti sanoi. Ainoa taho joka Valviran tulkintoja voi rajoittaa on oikeus. Ja silloinkin pitkin hampain ja viivytellen uskovat.
Kova savustus on päällä. Eikä se siitä vähene, päinvastoin.
Makuaineita ei suoranaisesti kielletty uuden lain myötä, mutta alettiin kumminkiin vainoamaan näistäkin. Ei mikään yllätys. Tupakka, joka tappaa saa joka kaupasta ja kioskista, mutta sähkötupakoitsijoita ja kauppiaita pidetään käytännössä huumeiden käyttäjinä ja välittäjinä?
Aloin juuri ja juuri tottua uuteen lakiin ja virkaintoiset hörhöt vaan mellastaa edelleen ja keksii omia lakeja. Tämä ei tule päättymään hyvin.
Makuaineet,poislukien tupakkamaut, kiellettiin uuden lain myötä e-savukkeissa. Siinä ei lienee epäselvää ole ollut kenelläkään.? Laista huolimatta kauppiaat eivät oikein sisäistäneet lain määräyksiä.
Itse asiassa luullakseni lain laatioille on tullut yllätyksenä myös se,että nikotiininesteet ei sittenkään tulleet samalla lailla myyntiin kuin tupakka ja nikotiinikorvaustuotteet. Ainakaan minä en ole mistään kaupasta löytänyt nesteitä. Lain valmistelijat eivät ole sisäistäneet asiaa mitä ovat olleet säätämässä.
Kuitenkin. Provosoivasti voisi sanoa,että laki on hyvä. Täälläkin on lähes kuorossa sanottu ettei tupakkaan koskaa palaa ja tupakkamaut on hyi hyi. Näin ollen lopetus on askeleen lähempänä.
Vanhoja konkareita ei lait liikuta. Sama kuin nuuskan kanssa.
Kyllähän tuo eriarvoisuus pistää silmään näin EU:n kansalaiselle. Muiden maiden kauppiaiden tiivisteet ja pohjat on täysin sallittuja ja laillisia tilailla Suomeen. Sitten kyykytetään Suomalaisia yrittäjiä ulkomaita myöden.
Sulla on näköharha. "Ulkomaalaisia kauppiaita" on ja e-savuketarvikkeiden tilaaminen on ulkomailta kielletty... ja kotimaasta.
Maksunäppäimet on sitten toinen juttu. Ulkomaisia,joilla ei ole yhteyksiä tilaajia enempää,ei kiinnosta paikalliset pankki jutskat.
Hmm. Oma tulkintani laista on sitten ollut liian tiukka. Seison korjattuna. Kotimaisten puulaakien tupakkamaut on olleetkin vähissä joten varastojen ehdyttyä joskus hamassa tulevaisuudessa tilaankin sitten niin kuin ennenkin. Turhaan tuli ennakoitua ennen lain muutosta litratolkulla...Lainaus:
Nikotiinittomien nesteiden tilaaminen on sallittua.
Onko tämä uudistus nyt kirkossa kuulutettu, eli päivänä xx.x.xxxx ei enää saa tiivisteitä ostaa kivijalasta? Suomeksi sanottuna tarkoittaa sitä, että tässä myös allekirjoittanut availee vähitellen paypal tiliä tai sitten totuttelee mauttomiin höyryihin.
En ole oikein kartalla mitä undergroundissa puhutaan, koska en ole naamakirjassa. Foliohattu, kun olen.
Onko tuolla kaupoilla tehty ihan kieltolakihenkisiä ratsioita, vai onko homma vielä luonteeltaan pientä kyselyä? Haiskahtaa kyllä vahvasti puhtaalta kiusanteolta ja mielivallalta. Sen verran idioottimaista, että tässä voisi kuvitella helposti olevan joitain tiettyjä tahoja taustalla.
Ymmärsin et jotain ohjeistusta litkujen suhteen olis annettu. Vaikka täällä tosin puhuttiin uhkasakoistakin?? En oikein tiedä miten tää sit on :(
Harmittaa kyllä kauppiaiden puolesta, ei hyvältä vaikuta... Höyryttelyn tulevaisuus on varmaan valikoiman suhteen yksi kynämallinen puikko, sekä myrkyn makuinen e-juissi. Valviralle vinkki, määrätkää suoraan paskan makuiseksi se yksi ainoa juissi, niin saadaan kaikki polttamaan tupakkaa. Suomi nousuun!
Nyt on Nom Nomz - Pear Drippi muhinu 6 päivää ja vesi kielellä maistelemaan, laitoin ton 15% kokeiluun koska tykkään vähän voimakkaamasta mausta, sama 70/30 suhteella täälläkin mennään.
Oikein hyvältä vaikuttaa, kiitoksia viellä mahtavan e juissin suosittelusta.
Taidan seuraavaks koklaa Nom Nomzin mansikkaa, kuullut siitäkin paljon hyvää.
:thumbup:
Iso osa noista NomNomzeista on kovia coilinpaskojia, eli kannatta maistella rakennettavasta tankista tai dripperistä. Makua ja makeuttahan niissä on roppakaupalla ja olleet ainakin mulle kovinkin suunmukaisia.