en mä mettäs asu :D kirkkonummella. lähinnä ft:ltä tilannu modeja ku halpaa.
typot tarjoaa lukihäiriö.dotorg
Printable View
Kiinasta mäkin ja vähän muualtakin. Vielä on pre-orderissa modi ja yksi tankki. Niistä olen valmis vaikka tappaan jos tulli rupee vittuileen. Modikin tilattu jo vissiin yli kuukausi sitten. Jos jotain ininää kuuluu niin käyn kyllä tekeen enemmän kun mielelläni sen saatanan tulliselvityksen ihan paikanpäällä!
Suuri kiitos Vaperseille, kun reklamoitte ja vaaditte oikaisua. Tulli käytti tiedotteessaan hyväkseen juuri pykälää 65, samoin Valvira.
Onkohan tällaiset kaksoiskiellot tarkoituksellisia, kyselee nimimerkki Syystäkin epäluuloinen, ja mitä vielä löytyy, kun virkamiehet antavat julkisuuteen yksittäistapauksia koskevia tulkintoja.
Pykälän 65 § tarkoitushan on se ettei tarvitse käydä kansainvälistä oikeustaistelua, vaan voidaan rajoittaa lain soveltamisala kotimaan lain piiriin kokonaan, niin että etämyyntikielto olisi (muka) toimiva.
Tottakai tuon valossa on hieman arveluttavaa, että se on erillinen pykälä ollenkaan.
Eli tullilla ei ole muuten oikeutta hävittää laitteita tai nesteitä vielä nyt? Koska niiden tilaaminen on joka tapauksessa sallittua vuoden loppuun (vaikkei noiden pykälien perusteella ole laillista vastaanottaa)
saako sieltä kiinasta tilata vuoden loppuun asti modeja, atoja tai tankkeja vai ei ? :)
Toisen pykälän mukaan saa tilata ja toisen pykälän (valviran ja tullin tulkinnan) mukaan ei saa vastaanottaa.
no sepä kiva.. mulla tulossa kuitenkin aika paljon kamaa kiinasta mitkä tilattu jo heinäkuussa..
Sama vika varmaan puolella tämän forkan jäsenistä
mites suomen verkkokaupoista ? saako tilata atoja, tankkeja ym... vuoden loppuun vai oliko sekin siinä.. kai tästä rosikseen vielä joutuu.. ;)
Ne on kiinni maanantaista lähtien. Osa jo sulkenut sivunsa. Useimmat liikkeet nimistään huolimatta toimivat ihan muualla kuin suomessa.
Taitaa tulla ongelmia tullin kanssa.. ei väliä mitä tilaat ja mistä:thumbdn:
Kaikkea mitä internetistä lukee ei kannata uskoa vai miten se meni. Tilauksia tulemaan! ;D
Voinko enää tilata 100mg litkua kun lähtis vasta maanataina kujtenki tulee?
Köyttä kannattee jo rasvata? Vaiko?
Jos pohjat ja tiivisteet menee myös verolle (=30 senttiä/ml), niin eipä enää perse kestä. Maksat jatkossa nykyisen nestekulutuksen mukaan noin 8 euroa veroa/pv, ja siihen päälle vielä nesteiden/laitteiden jne. hinta, niin alkaa tupakointi kuulostamaan aika halvalta. Tätähän toisaalta ilmeisesti päättäjät haluavat, nortti huuleen ja monttuun ennen eläkeikää, ja yhteiskunta kiittää... X-(
ne ei voi millää verottaa rankalla kouralla ainakaa vg:tä.. luuleeko valvira et perse kestää ku tapahtuma järjestäjät ja baarin omistajat hyppää niskaan
Juu, se tulli unohtuikin tuosta mutta sen kai voi lukea Valtion alle, oikeastaan olisi pitänyt kirjoittaa Valtio ja sen eri virastot ja läheisessä suhteessa niihin olevat ja valtion tukemat muut tahot!
Ja jokaisesta erikeen niiden päätöksiä tekevät virkamiehet!
Nyt voisi vähän vaikka nukkua :yawn:
Alkaa jo puuduttamaan tämä epäselvyys laista. Tilaan vuoden loppuun asti laitevarastoa rajan takaa ja forkan kirppikseltä.
Liukuvoiteet ja elintarvikemaut saa toivottavasti vielä kotimaisilta kauppiailta jatkossakin.
Näyttäis että tämä touhu alkaa menemään liian vaikeaksi ja kalliiksi, niin en ihmettelis vaikka alkais päät lahuaa nii pahasti että Ranskan terroriteot näyttäis kotimaassakin enemmän tutulta.
Samaa miettiny. Jos voittaisi eurojaskassa vaikka 80 miljoonaa. Niin palkkaisin pienen armeijan pommivyömiehiä ja maksaisin päänahoista tapporahaa. Niin kyrpänä mä oon.
Toisaalta taas uskon että tulli on täysin pelottelutarkoituksella tiedotteensa esille tuonut. Ei niillä resurssit riitä, ne tietää sen kyllä itsekkin. Ja laitontahan tuollainen toiminta olisi.
Noh, itellä varasto kaikinpuolin jo hyvällä tolalla, pohjat on ne mitä vielä varmasti tilaan lisää! Ehkä yksi tietty modi ja tankkikin vielä niin paletti on totaalisen valmis
Siis auttakaa tyhmää mitä tarkalleen toi uusi tupakkalaki tarkoittaa saako e nesteitä enään mistään 15.8.2016 jälkeen???
Tullin mielestä kukaan ei saa enää tilata ulkomailta yhtään mitään mikä edes haiskahtaa sähköröökiin.
Tosin tulli on väärässä ja toimii mielivaltaisesti mutta odottelisin kyllä pari viikkoo mitä tulee tapahtumaan.
Jos tilaat niin tilaa ETA alueelta ja ALLE 20mg vahvoista ja pieniä määriä kerralla. Suomesta et nikotiininesteitä laillisesti saa tämän vuoden puolella vielä.
saako edes sauhuton firmasta nesteitä
ok kiitos
Ja paljonhan se taas on tullia jarruttanut tähänkin saakka...Lainaus:
Ja laitontahan tuollainen toiminta olisi
jos mulla olis eurojaskasta tullu 80miljoonaa ni arkkadian mäellä olis maa uimala tällä hetkellä
Kantelu oikeusasiamiehelle lähtenyt sekä omissa että vaimon nimissä. Täähän on aivan haitarista koko touhu. Ja lain voimaantulon ajankohta taas todella hyvin valittu (olympialaiset, kansa ei kiinnitä huomiota päätöksiin). Näin on toimittu niin monta kertaa ennenkin.
Ihan silläkin laitoin kantelun että jos ei muuta niin saavatpahan perata sähköpostia.
Itse lopetin tupakoinnin 8v sitten mutta vaimo vapettaa, kohta kuusi vuotta täynnä. Ja tämä tullin toiminta on syvältä ja poikittain, jälleen kerran.
Vaikka itse olenkin verotoimistossa töissä ollut vuodesta -91 (ja sen myötä näkee turhankin selvästi miten paljon tässä maassa on mätää pinnassa ja pinnan alla ja suunta ei suinkaan ole parempaan päin.) niin vastustan viranomaisen mielivaltaa yli kaiken. Viranomainen on kansan palkkalistoilla ja sen myötä kansan palveluksessa, ei toisinpäin.
Lopuksi voi vain sanoa että vittu mitä paskaa tullilta ja eduskunnalta.
Kantelu oikeusasiamiehelle tehty.
Velvollisuus hoidettu :rtfm:
Nyt olisi kiva saada kauppiaiden mielipiteet tästä asiasta.
Ne liikkeet joilla nettisivut vielä toimii.
Uskaltaako mitään tilata?Joo tiedän,että omalla vastuulla....mutta nyt haluaisin jonkun muun vastauksen.
ihan vaan tullin toiminnan takia taidan pistää tilaukseen geargestiltä pari t-paitaa... samaan pakettiin sitten jotain vapotavaraa.. paitoja tullilla ei oikeutta pantata, tai ottaa haltuun...