Mä tykkään sinapeista joten kuulostaa entistä mielenkiintoisemmalta. Suoranaisen tuliset jutut on tosiaan ehkä vähän nähty jo.
Printable View
Mä tykkään sinapeista joten kuulostaa entistä mielenkiintoisemmalta. Suoranaisen tuliset jutut on tosiaan ehkä vähän nähty jo.
Now I'm the limelight 'cause I rhyme tight. Ihan käsittämätön riimi, pistää kaiken nurin ja uusiksi. Mount me sideways.
Nytpä netti heittelee sattumia kahteen suuntaan. Ostin yhden aika kalliin lisenssin, tuli tupla-aika tosta vaan vaikka ihan normisti meni osto. Satasen lottovoitto se. Ja toinen katselulisenssi jonka ostin taas ei toimi ollenkaan, no eipä se paljon mitään maksanutkaan. Saas nähä osaako tuki auttaa vapaaehtoisesti vai Paypalilla uhkaaminen, siis jälkimmäisessä tapauksessa.
Taidanpa mennä kokeileen yhtä temppua yhdestä saksalaisesta makkarakaupasta...
Wasabi on siitä käyttäjäystävällistä, että se potkaisee heti ja menee aika nopsaan ohi. Ei jätä sitä chilin 10-15 min poltetta. Emäntäkin, joka ei napakammista chileistä tykkää yhtään, vetelee sushin kanssa wasabia ihan yhtä paljon kuin minäkin.Lainaus:
edit: useimmista marketeista löytyy wasabitahnaa, suosittelen testaamaan. Itse tulee tuota käytettyä vain sushin kanssa, mutta varmasti sopisi moneen käyttöön kokeellisemmassa keittiössä. Sukua piparjuurelle.
Varmaan jääny toi wasabi noteeraamatta kun yhdistän sen sushiin, ja sushia en söis vaikka sitä tarjottaisiin kirveen kanssa... :D Mä rakastan chilien hiipivää lämpöä ja joskus yllättävää julmuutta kun käy perinteiset "eihän tää nyt niin tulista oo mässyn mässyn" mutta vaihtelu virkistää. :D
Olis mukava syödä joskus tulista ruokaa... Vaan noinkohan se mun vatsa koskaan enää tulee siihen kuntoon että ei itkettäis chilin jälkeen kun menee vessaan... :laugh:
Hemmetti tuota Beenarin "blogia". Monta kuukautta tuntunu että näillä nykyisillä vermeillä pärjää loppuun asti. No nyt sitte joutuu ostaan tuommosen Invaderin. Tuossa onkin potkua sen verta paljon että joutuu ostamaan jonku Starren kaveriksi. Ja Supertankin. Nesteet menee uusiksi ja akkuja joutuu tilata. Parempi laturi. Perhana.
Mä oon täällä selostanutkin siitä millainen mielensäpahoittaja mun vatsa on sairauden takia ja saa vähän miettiä mitä sinne laittaa. Mutta mulla on hyviä uutisia! Chilien kapsaisiinin polte on vain illuusio, se kusettaa aistihermosoluja ja ne viestii keskushermostolle että polttaa niin maan perkeelesti, vaikka mitään pienimpiäkään vaurioita ei oikeasti tule vaikka se siltä tuntuukin. Eli jos tykkää tulisesta ja kestää sitä poltetta muuten niin sillä ei ole merkitystä vatsavaivojen hoidossa muuten. ;) Verenkiertoa kapsaisiini kyllä piristää ja se saattaa saada kyllä ruuansulatuksen hetkellisesti vilkastumaan, mutta yleensä se taitaa lähinnä pistää naaman vähän punoittamaan. :D
Edit. Se on toleranssin puutetta jos tulinen itkettää :D
Jaa-a. Kauankohan pitää itkeä sitä tulta pepussa ennenkuin alkaa helpottamaan..? :laugh:
Mistä löytyy Beenarin blogi?
Suolaa :eek: Mikä funktio sillä on? Ite oon neutraloinut tulisuutta hörppimällä maitoa kaveriks kun alkanu olla liian kuumat paikat... :D
Sushi ja wasabi on nannaa[emoji173]
Mää syän vaan tonnaria ja seitiä/turskaa leivitettyinä paloina tai kalapuikkoina. :D No joskus harvoin saatan syödä lohta jos on hyvät lisukkeet.
Me käytiin jasson kanssa syksyllä neitsyeinä sushilandiassa ja molemmat ihastui.Tosin molemmat tykkää merenelävistä huom (kuolleena) nam[emoji2]
Jaa mut oonhan mä syönyt osreitakin, ne oli ihan jees.Simpukat on SUURTA herkkua[emoji173]
Tänään väänsin ison kattilallisen ruskeeta jauhelihakastiketta hirven jauhelihasta ja oli HIRVEEN hyvää🤗
Juu ja mä tykkään kalasta ja äyriäisistä yli kaiken👍
Aikoinaan espanjassa söin ensimmäistä kertaa simpukoita (simpukkapizzaa) mahtoiko olla simpukat pilaantuneet kun en oo uskaltanut sen jälkeen maistaa... No, pitääpä maistaa jonain päivänä uusiksi. Ostereita en oo koskaan maistanut mutta mustekalaa, nam, ja rapuja nam, ja kaikkia kaloja ym. Tykkään merenelävistä kyllä. Ruotsinlaivalla maistelin jotain suhshia ja se oli ihan ok.
Ahven on kyllä hyväääää! Vaan periaatteesta en osta kaupasta kun asun rannikolla. Mökiltä vaan on ahvenet johonkin hävinneet. Toki pikkuahveniakin voi laittaa nyljettyinä ruotoineen päivineen uuniin hautomaan perunoiden ja pekonin kanssa. P.S. Perattuina toki myös. Saa kyllä hautua aika kauan jotta se ruoto pehmenee.
Hirven ja peuran jauheliha on kyllä ihan parasta ruuanlaitossa. Hakkaa <10% Viskaalin naudan jauhelihankin. :hatsoff:
Sushi kuulostaa liian hardcorelta, eiks se oo jotain rumaa japanilaista RAAKAA kalaa käärittynä levään :eek: Simpukoitakaan en ole maistanut enkä varmaan maista, koska muistan vieläkin sen hajun kun joen rannasta löysin pienenä simpukan ja toin sen meidän rappusille auringonpaisteeseen...
Mä miellän ahvenen jotenkin roskakalaks :blink:
Ei se levä oo pahaa lainkaan.
Tuore savukampela olis kanssa jees.
Eipä tuota sushia niin pelätä kannata. Tonnikala on käytännössä ainoa kala, mitä meikämandoliino syö ja hyvin löytyy sushipöydästä syötävää.
Wasabihan on käsittääkseni mycke tyyristä ja suurin osa ns. Wasabista on vain vihreäksi värjättyä piparjuurta. Näin jostain ruokaohjelmasta joskus kuulin. Hyvää kuitenkin kun sitä sotkee soijan sekaan ja dippailee niitä pötkylöitä siinä. Välillä vähän tulee vettä silmistä. [emoji23]
Kyllä sinne sushiin voi laittaa vaikka katkarapuja. Ei se pakko kalaa oo olla, eikä edes raakaa. :)
Sieltä vaan täytevaihtoehtoja lueskelemaan. :)
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sushi
Ja wasabi käy muuten näppärästi sinapin sijaan makkaroille. Samoin kun tuo: https://www.foodie.fi/entry/auran-12.../6409531700832
^ Örk ... !!! :blink: