No joo, kyllä mä varmaan pistäisin niille eriväriset riimut tunnistusta varten. :laugh:
Printable View
Tietää milloin mikäkin on otettu käyttöön, nämä kun eivät hautaan asti kestä.
E: olinpa hidas :)
Välillä tuntuu, että forkalla se ratakiskokin on liian hepposta tavaraa asioiden selittämiseen :evil:
No mä vedän sellaisia "tupakkataukoja" parin tunnin välein, enkä oo koko ajan tutti suussa. Mun ymmärtääkseni moni höyryää melkein koko ajan vai oonko väärässä? :thinking:Niin ehkä näillä kolmesta viiteen minuuttia kestävillä imeskelytuokioilla toi akku kestääkin kesään asti. :D
Puhumattakaan tästä yhdestä aiheesta kun pomppaa vähän väliä esille :facepalm:
Ajatellu, et pitäis jostain hommata parikymmentä metriä tuollasta pilvenpiirtäjiin tarkoitettu jotain 2m x 1m H-palkkia, että olis vähän raskaampaa kalustoa, josta vääntää esimerkkejä. :laugh:
No niin kiitti vaan, nyt tuntuu siltä ettei tästä röllistä taidakkaan enää niin hyviä höyryjä irrota kuin uutena. :D Kaippa se pitää tilata uusia akkuja. Tai kenties jotain isompaa... ;) Kyllä mua on alkanu huolestuttavasti kiinnostaa violetti vamo tai eVic tai joku. :D
Joku juomutettu ois kiva.
:eek:
No, ite merkkaan akkuihin pelkästään sen missä "erässä" sen oon ostanu; tällä hetkellä on 1 ja 2 satsit, joista ekat on muistaakseni aika tarkkaan vuoden ikäsiä ja toiset viime festeiltä hommattu. Merkinnän vetäsen siksi, että tykkään seurailla tolla laturilla minkä verran mAhheja akut vetää sisäänsä (eli siis akun kapasiteetin käytännössä) ja miten akun "ikä" (periaatteessahan ajalla ei juuri ole merkitystä, vaan akun sykleillä, kunhan ei seisota akkuja käyttämättä kuukausitolkulla) siihen vaikuttaa (toki siinä on monta muutakin muuttujaa mukana, mutta esim. akun valmistukseen en juuri voi vaikuttaa). :D
Jos nyt yritetään jotain tähän vielä säveltää, niin ainakin useimmissa litium-akuissa täysi kapasiteetti ja virranantokyky saavutetaan vasta XX lataus-purkusyklin jälkeen (ilmeisesti mm. akkukemia vaikuttaa tuon "sisäänajon" pituuteen) ja ajan mittaan nuo ominaisuudet alkavat heiketä (AW:n akuille luvataan yli 500 sykliä, voinevat kestää reippaasti pidempäänkin, tai huomattavasti vähemmän, jos akkuja puretaan liian tyhjäksi tai laturi on kehno), kunnes jossain vaiheessa akku ei enää jaksa pitää tai vastaanottaa varausta ts. tyhjenee hyvin nopeasti käytössä.
Olettaisin, että ne jotka akkujensa ikää seuraavat tekevät sen siksi, että voivat seurata suunnilleen kuinka kauan akut omassa käytössä kestävät. Siitä on sitten suht helppo katella jääkö akkujen käyttöikä selvästi liian lyhyeksi ja selvitellä voiko sille tehdä jotain (esim. ei aja akkua niin tyhjäksi, tai vaihtaa laturin parempaan), vai onko kyseessä mahdollisesti yksittäinen tapaus.
Ei mitään hajua saako tosta kukaan mitään selvää, mutta täähän onkin OT-ketju. :laugh:
Charun, mikä laturi sul on käytössä?
Ei juomuja. Tää tulee olemaan vielä mun.
http://2.bp.blogspot.com/-ka4JYmDB8G...8+19-38-59.png
Katse lasittui. :lol:
Peruskäyttäjälle riittänee tieto että akut kuluu käytössä ja että kaksi vuotta käytetyt akut kestää vähemmän kuin uudet :)
Akkulalla on latureita mistä voi seurata kuin paljon mahheja menee akkuihin, eikä ollu ees kalliita, jotain 40e luokkaa. Meinasin ostaa
Paitsi että tuohonkin vaikuttaa akkujen lataustiheys (eli kuinka monta lataus-purkusykliä tuon 2 vuoden aikana tulee) ja käyttötapa (eli onko esim. ajettu liian tyhjäksi kovinkin usein), käytetty laturi sekä se että onko "uudet akut" oikeesti uusia, vai sisäänajettuja (mulla noi vuoden ikäset pesi mennen tullen festeiltä hommatut ihkauudet akut ainakin ~10 syklin ajan). :evil:
Ei ole selkeetä hommaa alottelijoille laisinkaan tämä. :laugh:
Läppärin virtalähde tuota pyörittää ja akkutelineen väsäsin jonkun vehkeen mukana tulleesta polttopommilaturista (juotin plussa ja miinuskontakteihin piuhan, jossa on Deans-liitin, niin saa sen kytkettyä laturiin) , kun siihen menee käytännössä kaikki akut 350-650 väliltä.
Pitäs kans kaivaa jostain vähä älykkäämpi laturi, johonki sitä rahaa pitää syytää ku laitteissa ei oo mitään jännää tulos/tiedos...
Jep pitänee myös alkaa rakentelemaan / hommaamaan hieman parempaa laturia.
Onhan siinä sitä harrastuksen makua juu. Alkuun ei kelvannut valmiit setupit ja eikun omia rakentamaan, seuraavana sitten DIY-nesteet. Oman laturin rakentamisen jälkeen voidaankin varmaan alkaa käsipelillä kutomaan sitä meshiä mieleseksi tai kasvattamaan omaa puuvillaa.
Miten mulla aina rupee naamaa nykimään kun nään ketjun nimen : "ensimmäinen diy..." Taidan olla pervo :(
Ai täällä on pervoja?
Liite 11522
Nyt alkaa olla sen verta machomeininkiä ilmassa, että taitaa olla aika mennä nukkumaan.