Mitäs eroa tällä litellä ja 3.1:llä on? Kovasti tehnyt kaiffaria mieli
Printable View
Mitäs eroa tällä litellä ja 3.1:llä on? Kovasti tehnyt kaiffaria mieli
Ellen väärin ymmärtänyt niin 3.1:ssä tulee ilmansäätö ja tämän myötä vähän eri rakenne siinä pohjassa, mutta muuten näin höyryntuoton kannalta identtiset?
E: Niin ja Litessä vissiin jotenkin parempi täyttösysteemi, jonka myötä itse Liteen päädyin.
3.1 on imuvastuksen säätö basessa, ja vastaiskuvennttiilillä oleva täyttäreikä. Litessä ei tota imuvastuksen säätöä ole, ja täyttö tapahtuu ruuvaamalla kikotin irti, ja 510 liittimen vierestä löytyy senkkiruuvi jonka avaamaalla pääsee kaataa tankin täyteen tavaraa.
Molemmat voi toki täyttää avaamalla kannen, mutta tällöin kun tankista katoo "alipaine", saattaa seurauksena olla sen itse atokammion tulviminen.
myös v3.1 täytetään pohjasta kuten lite.
v3.1 ES on kyljestä täytettävä.
Mistä tähän saa vaihto ruuveja tohon +/- postiin? Mukana tulleessa pussukassa ei ollu ku muutama tiiviste ja uppo kantasia ruuveja. Ilmeisesti täyttö reikään sopivia nuo.
Toinen ruuveista on päässy vähä muljahtaan ja menny vähä huonoksi. Tosin ihan käyttö kelponen vielä.
Divi näköjään tarkensikin tota mun määritystä :)
Mulla ainakin tuli nimenomaan + ja - ruuvit varalla mukana :/
Mulla täyttöaukon vararuuveja on 3 kpl + tiivisteet, pieniä +-navan vararuuveja ei ollu pussukassa ainoatakaan.
Ei noita +/- ruuveja liten mukana tulekkaan.
mistähän johtuu, et käy välillä vähän kuivana lite? ei pahemmin, mut joutuu avittaan vähän wickkausta tukkimalla ilmareiän ja imasemalla vähäsen. liikaa wickkiä? Perus silicasetuppi, 3kierrosta .25 kanthalia 3 kierrosta ja 2x 3mm silica. 1.3ohmia ja akkujänöllä mennään.
Just piti tulla itte kyselemään samaan. Huomasin eilen että parit ekat höyryt maistuu hyvälle, mutta sitte pikkuhiljaa alkaa maku "haihtumaan" ja lopulta höyry maistuu vain saippualle. Höyryn määrässä ei näy mitään muutosta, mutta maku lähtee laimenemaan. Mitään palanutta sivumakua tai muuta tohon ei tule, maku vaan laimenee, ja korvaantuu "saippuan" maulla...
Perus pumpuli + microcoil kyseessä.
Jos Lite käy kuivana, coil ei saa tarpeeksi nestettä. Liten ilmareikä on sen verta iso, ettei mun normaaleilla imuilla imetty nestettä tankista riittävästi. Ilmareiän kuristus auttoi tähän ratkaisevasti. Topsipuikon varresta pieni puolikaari ilmanottoaukkoon ja alkoi toimimaan.
Onkos kukaan koittanu meshi setuppia tehä kaiffariin? Kuvia heittää tai jotain?
^ Mulla oli mesh U-wick käytössä tässä, mutta en tullut ottaneeksi kuvia.
laitoitko ne meshin päät sinne uriin vai miten?
Ei Liten uriin mitään mahdu, kammion pohjalle vaan lepäämään.
Aaaargh, mä en vaa enää saa tätä toimimaan. Tänään meni 3h, varmaan 50cm kanthalia ja toinen mokoma silicaa kun koitin, mutta ei, ei vaan onnistu. Aina on maku perseellään, tähänasti "luottokumppanina" ollu pumpuli ja microcoilkin maistu lähinnä märälle villasukalle :/
Silicalla kun teki, niin noi wickin päät aina "räjähti" kun niitä koitti saada sinne kammion pohjalle, josta ilmeisesti nyt johtuu toi aliwickaus.
Koitas kastella niitä silicoita vähän e-nesteellä, ennenkun rupeet niitä survomaan siihen. Ja voi myös wickaus kärsiä, jos on liikaa silicaa.
Kayfun III ES setupin teko - YouTube Ite tein ekan setupin ton ohjeen mukaan, ja onnistu loistavasti!
Näköjään se kriittinen kohta oli tuo wickien pituus, jonka sai paremmin kohilleen kun wicit nosti pystyyn, ja sitten tökki vasta sinne pohjalle. Itse tein aina aikasemmin niin että laitoin ne wickit mestoilleen, lyhensin ja sormilla koitin pitää niitä paikoillaan samalla kun kammion ruuvasin kiinni.
mistäs semmosen pitkän M-Tankin sais tilattua?
z<dczf
EDIT: sjdfk. Pahoittelen, väärä hälytys.
rohkeesti vaan modifier :)
Ite vähä harrastelin tässä aamupuhteina:
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise...700.JPG/medium
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise...701.JPG/medium
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise...702.JPG/medium
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise...706.JPG/medium
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise...707.JPG/medium
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise...710.JPG/medium
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise...MG4711.JPG/big
no nyt on kyllä todella nätti dualimicro
Mites perkeleessä tätä Lite-ketjua on alettu spämmätä isonveljen vehjeksillä?
imho nää sais olla samassa ketjussa ihan hyvin, ei niin paljoa ole eroa. :thinking:
Jep, kun erot on ilmansäätö ja täyttöventtiili... Vähä sama ku tekis provarille ja minille omat triidit :/
Suattaapi notta olla, että vuapi mennä se tiedonhaku hitusen haastavaksi, jos kaikki tungetaan samaan pötköön vai onko teillä valokuvat tietokoneella yhdessä ja samassa kansiossa noin esimerkinomaisesti?
Nykyisellään kun tuo viitseliäisyys on hitusen vähissä.
No nyt on alkanu tuo täyttöruuvin vuoto vaivata. Ruuvarin tiiviste ei ollu hyvä.
Mikä tonne kannattaa survoa väliin?
Bogeja ei ole eikä näillä näkymin tule! Ruuvit on kokeiltu (mukanatulleet). Bilteman tiivari satsi kyllä löytyy. En kyllä ole hoksannu kokeilla mutta äkkiseltään tuntuu että olisivat turhan paksuja sellasenaan.
Itte leikkasin tyhjän nestepullon kyljestä prikan, ei vuoda enää.
Liite 9782
Laita elmukelmusta snadi pala hätävaratiivisteeks, kuulostas ainakin ihan hyvältä idealta näin äkkiseltään.
Pari kertaa oon katellu kans, että olis ruuvista vuotanut. Toistaseks onneks paljastunu ilmaröörin vuodoks, kun on pumpulia innostunut kastelemaan liikaa. Pari kuukautta toiminut raskaassa käytössä ilman ongelmia.
E: Oho Niko ehti väliin. On muuten näppärän näkönen viritelmä.
Onko muut liten omistajat huomannut lievää 'kurlausta'? Ja siis setuppi toimii täydellisesti, mutta toi kurlauksesta tuttu ääni kummittelee. Pitäiskö tunkea vähän enemmän pumpulia kammioon jotta tuosta äänestä pääsisi eroon?
Ensimmäisenä varmistaisin ettei coil oo niin lähellä ilmareikää että neste pääsisi siitä valumaan.
Mulle Liten ilmareikä oli niin avoin etten saanu sitä wickaamaan kunnolla ennen pientä ilmaröörin kuristusta. Siksi jopa vähän hämmästyttää miten Liten saa kurlaamaan ilman kuristusta.
Sulla joko silica koskettaa ilmareikää setupissa ja tekee sillan ilmareikään tai sitten oot täyttänyt liikaa nestettä. Itsellä kurlausta tapahtuu vain, jos täytän liikaa. Hyvä nyrkkisääntö on, että kun ato on ylösalaisin kädessä, niin täytä läpinäkyvä tankkiosio täyteen ja ihan pikkuriikkisen yli. Eli niin, että ylösalaisin olevassa atossa nestepinta vähäsen ohittaa läpinäkyvän tankkiosan.
No niin, syy tuohon kurluttavaan ääneen oli vastuspaketti liian lähellä ilmareikää, thanks!
Kayfun Lite kotiutui, ja nyt on jo noin 5-6ml imailtu tätä 15-16W tuntumassa. Wickinä pumpulia ja vastuksena 1.4ohm microcoil. DNA20 modi antaapi jerkkua sitten :)
Täytyy myöntää että pumpulilla tämä toimii kyllä erinomaisesti. Setupointi oli naurettavan helppoa, ja wickmateriaalin asettelu kupin pohjalle yhtälailla. Höyryt on kosteat ja erittäin täyteläiset. Kaiken kaikkiaan ihan kelpo hankinta taas, onkohan tämä nyt seitsemäs kerta kun Kaiffarin omistan... :laugh:
Laskee omistuksia :facepalm:
Helppo muistaa, kun näitä on tullut vaihtokauppojen myötä useampi ja sitten on pari kertaa ostanut ihan tarkoituksella. Ja joka kerta mä olen suuttunut tälle atolle, mutten tällä kertaa :D